torsdag 31. januar 2008

Strikk da!!

I dag herjer 'Tuva' rundt veggene her, det regner og blåser og er bare helt ufyselig! Og det er på dager som disse at storebror er storforbruker av både sokker og strømpebukser. Selv med støvler og godt regntøy klarer han å bli søkk våt, helt opp til bokseren. Men sånn er det med gutter og sølepytter... I den anledning trenger han iallfall noen nye ullsokker, og da må jo mammaen til pers. Han har selv valgt garn til sokkene, og det er kanskje derfor han er så ivrig på at de skal bli ferdig. Så i går kveld ble jeg beordret ned i stolen med et strengt -Strikk da!!

Og dette er det foreløpige resultatet. Det gjenstår litt på den ene sokken før de er ferdige til bruk, men det går heldigvis fort å strikke barnesokker...








Dette drage/krokodilleskjerfet ble også strikket til vår håpefulle for omtrent et år siden. Jeg hadde sett et liknende inne på en amerikansk strikkeside, tror kanskje det var Knitty, og tenkte jeg skulle bestille mønster og garn derfra. Men med frakt og alt ble det så sabla dyrt, så det var bare ikke verdt det. Så da tager man hva man haver og setter i gang på egen hånd. Resultatet: en drage / krokodille, alt etter som... Og hvor ofte har han brukt det? Aldri! Kanskje likså greit jeg sparte de hundrelappene det hadde kostet å få det over Atlanteren...



2 kommentarer:

Bo med barn sa...

Hei, og takk for koselig kommentar. Jeg skal følge med deg framover! Så får du kose deg inne, mens "Tuva" herjer rundt. Her herjer hun inne også. 5-åringen Tuva altså. Hun begynner å bli frisk og kjeder seg veldig!!
Ha en fin kveld.
Lena :-)

Karoline sa...

hei du:)
så kjekt å finne denen kosleige bloggen. vi deler smake og stil på barneinteriør ser jeg;)
bilden av ava har vi også, men forløpig bare vist guttens rom på bloggen, ihverfall i denen bloggperioden- var borte litt og bare måtte tlbake, noe jeg er glad for. er så mye inspirasjon og kjekke mennesker der ute. jeg har nettopp læret meg å hekle mormorruter vai bloggen!!!! der var det snille hjelpere, oppskrifter på strikking og mat og tips ol, vi gir og tar- helt supert!
dete var en kjekk side, kommer igjen, velkommen selv om du vil:)
klem fra Karoline