mandag 28. januar 2008

Til barnerommet

Vi flyttet inn i nytt hus (nytt for oss) 1. november i fjor, og vi har stadig noen prosjekter på gang. Vaskerommet er nå snart ferdig, det gjenstår bare listing og maling av døra inn til boden. På storebrors rom må vi ha noen lister til gulv og tak, det ble stående igjen noen gliper etter at vi fjernet den innebygde sovealkoven. Neste på lista er vel minstemors rom, hun sover foreløpig inne hos oss, men det er vel snart på tide at hun flytter for seg selv. I den anledning har jeg selvfølgelig begynt å innrede rommet hennes (i tankene)...


Dette skiltet skal henge på døra hennes, når hun en gang får en dør. Vi må nemlig sette opp en lettvegg med denne døra for å skille hennes og storebrors rom. Storebror har forresten fått lignende skilt, men med guttefarge og guttetekst.






Disse bildene klarte jeg ikke å la være å kjøpe etter å ha sett de inne på Bodil Bo's blogg. De har jo en historie, og skal henge på veggen som en konstant påminnelse om hvor dyrebare barna våre er.



Og disse bildene har Tiril Valeur Holter-Andersen laget. Jeg kjøpte dem på designernes julemarked i Kristiansand før jul, og falt for fargene og figurene. Det er vel nå ingen tvil om at jeg er rosajente... De kom i en tøff 'lusepose', totalt sju stykker, så noen havner på storebrors rom. Må bare få kjøpt noen flere rammer på Ikea først, men det er jo så langt dit, sukk...

Og til slutt noen knagger og en ramme en prinsesse verdig. Disse er fra Annas rom, så om ikke Ikea ligger rett rundt hjørnet, kan jeg iallfall kjøre ut til Anniche og handle der av og til. Og det er ingen dum erstatning...

3 kommentarer:

Lena sa...

Hei!
Så flotte bilder du har:)
Nydelig med rosa..
Har ei lita jente som nettopp har fylt 1 år, og det er såå koselig med lyserosa:) Har to gutter fra før, så det er jo gøy å pynte den lille dukken!
Legger inn en link til deg jeg:)
Ha en fin dag!

elin1976 sa...

Så herlig med nye mennesker i blogglandia. Hvis du har vært en av smugtittere så var det jammen på tide du fikk din egen blogg;O) Jeg har sett igjennom din blogg og tildaen er nydelig. Elsker rosestoffet du har brukt til kjolen.
Å skiltet er jo bare såååå fint.
Legger deg i mappa over bloggere som skal linkes:O)
Ha en super dag. Masse klemmer fra Elin:O)

Gunhild, NO sa...

Hei!!!Plutselig oppdager jeg en ny sørlending her. Så koselig!! Så fine Tilda ting du syr! Jeg legger deg til lista mi.