fredag 1. februar 2008

Endelig...

...har jeg fått sydd litt igjen. Det som skulle bli hobbyrommet mitt, har fram til nå nylig stått fullpakket med kartonger, reoler og hyller, kort sagt rot! Men så ble endelig boden og vaskerommet ferdig, og vi kunne forflytte rotet samtidig som vi ryddet litt.:-) Så da var det bare å sette i gang og male, pakke ut stoffene mine osv, og nå er endelig rommet klart til bruk. Sydde der nede for første gang i kveld, og resultatet kommer her...


Idéen fikk jeg i siste utgaven av Bolig pluss. En dame hadde laget linskjerf med fotomotiv og blonder, og de syntes jeg bare var kjempeskjønne. Ikke så det ut til å ta lang tid heller.

Først måtte jeg finne fram noe lin. Dette prosjektet kom egentlig på riktig tidspunkt, for sist jeg rydda i klesskapet fant jeg et hvitt linskjørt som jeg ikke hadde brukt på lange tider, og ikke kom jeg til å bruke det heller. Men istedenfor at det havnet i Fretex-posen, tenkte jeg at hvit lin får en jo alltids bruk for, og la det sammen med stoffene mine. Og bra var jo det nå...:-)

Så var det bare å finne et passende motiv og blonder. Og blonder har jeg nok av!! Kjøpte en hel haug på E-bay for en tid tilbake, og trenger nok aldri kjøpe en blonde mer i hele mitt liv! Siden det er litt rosa i motivet, fant jeg fram noen rosa blonder også.



Og voilà, slik ble det ferdige skjerfet. Er i grunnen veldig fornøyd, ble akkurat like søtt og romantisk som jeg hadde sett for meg. :-)
Ha en fin kveld og helg!
Klem B :-)

3 kommentarer:

Grip dagen sa...

Næmen... Hva er du slags kloning da?!
Ble nyskjerrig da et nytt navn dukka opp på bloggen min, og måtte inn å kikke hvem du er...
Og...det er nesten som å lese om meg selv!!!
Ser du strikker og syr.
Skal vedde på du maler og hekler litt også? Og du liker vel hagearbeid? Sant?

Så kjekt å se de fine tingene du har laga. Og det nye linskjerfet er så nostalgisk og tøft! Så himla flink du er!
Jeg fikk også lyst å fortelle hvordan vi bor;
Vi har fjell og utmark som nærmeste nabo. Går vi rundt et par knauser, kommer vi til badevann. I umiddelbar nærhet er skole og idrettshall. Sentrum er 3 min unna med bil og storby 15 min med bil.
Jeg synes vi har det som plommen i egget!

Her kommer jeg gjerne innom igjen! Snakkes senere!
Marit

Lindas Hus.. sa...

Hei!Morro å titte inn hos deg.
Flott skjerf du har laget.Hm,jeg lurer på hvor du finner slike fine bilder du stryker på syprosjektene dine?God Helg! Hilsen Linda :))

Miss.T sa...

For et nydelig sjerf du har laget deg !! Supersøtt. Nå skal jeg se videre igjennom bloggen din, den så veldig kjekk ut. Her kommer jeg nok på besøk igjen ! Ha en fin dag : )