torsdag 7. februar 2008

Gutterommet

Enn så lenge kan mor i huset stort sett gjøre som hun vil på storebrors rom. Sjørøvertemaet er stort sett bare søtt, men jeg ser med gru på den dagen poden forlanger Spiderman-sengetøy og Batman-gardiner. Fram til nå holder det at pysjen og sokkene har riktig motiv, og de er jo ikke fullt så synlige, he he...
.
Kofferter kjøpt på Søstrene Grene i Danmark. Den ene har til nå rommet gaver fra dåpen, ingen god idé siden sjørøverkofferter er sabla spennende å åpne... Og ja, det mangler fortsatt litt listing på veggen bak...
.


Dette teppet er vi nok ikke alene om å ha... Kjøpt eksklusivt på Ikea.


Jeg kjøpte lerret og 'planker' av et utrolig lett og porøst treslag som jeg ikke husker hva heter. Fant det på en hobbyforretning som driver med modellfly og -biler. Det brekker veldig lett, og jeg kunne nesten skjære ut bokstavene med kniv, men det ble finest når jeg brukte sag.

Knaggrekken er også et Ikea-produkt. Tok en plankebit og satte på disse knaggene de har i hundeavdeligen, ikke at jeg behandler ungene mine som hunder, altså...:-) Og fotballdrakter finnes det nok av i dette huset.

Storebror er så heldig å ha mange bøker... (Dette er bare noen av dem...) Noen er kjøpt, noen arvet, og så har han fått en god del som gaver. Da våre gamle naboer hadde storrengjøring fikk han bl.a. flere poser med bøker, så det er ikke ofte vi har lest samme boka to ganger, og ennå er vi ikke i nærheten av å ha vært gjennom alle.


Så litt reklame. Det er sikkert mange som har denne allerede, men SE og SI er en kjempeflott bok for når barna begynner å prate. Den inneholder superdetaljerte bilder av hverdagslige ting, og når barna er små, er den kjempebra for å lære ord. Når de blir større, er det gøy å finne igjen gjenstander og personer på bildene, og alltid like stas å finne mannen på byggeplassen som tisser ute...:-)


Vi har handlet litt på Ikea, ja... Skapene er veldig greie i og med at vi har knevegger. Det er ikke høyde nok til det flotte linskapet jeg hadde sett for meg, sukk... I 'høyskapet' har vi satt inn en stang øverst til å henge opp skjorter o.l. på.


Følte dette bildet ble veldig 'visningsbilde', men sånn ser det altså ut. Bare lukk øynene for ovnen, ledningene og de manglende listene histen og pisten...:-)


Sånn ser altså storebrors rom ut, og Sabeltann-bildet måtte være med fra det gamle huset... Sengeteppet + putene fra Green Gate liker jeg fortsatt veldig godt, den bakerste puten sydde jeg for et par år siden, og det er vel ikke vanskelig å se hvor jeg fikk inspirasjonen fra...:-)

Hiv og hoi for denne gang, landkrabber...

18 kommentarer:

Emmeline sa...

Så flott gutterom Sander har. Syns du viser noen riktig kreative og gøye løsninger som sikkert mange sjørøvermødre står klar til å kopiere. Veldig gøy å se iallefall. Jeg likte jo UTROLIG godt den Sander puten og ikke minst det Sander navneskiltet som du har laget selv. Begge delene var virkelig knalltøffe og gav rommet karakter og personlighet. Stilige tekstiler fra Greengate også, for en heldig gutt! Ønsker deg en fin helg, og en super morsdag!

Huset på toppen sa...

Alletiders gutterom :)

Kjempeflott navneskilt,du har laget, det likte jeg veldig godt.

Ha en fin helg og morsdag!

Livy sa...

For et flott barnerom!!!! Likte så utrolig godt skiltet du hadde laget med navnet hans på - kjempelekkert! Må bare si at det er en flott blogg du har! Ønsker deg en riktig god helg!

Dinah sa...

Oi for et flott gutterom! Tenker Sander har det som plommen i egget der ja!
Riktig så gøye og kreative løsninger du hadde gjort. Tror jeg må stjele noen. Navneskiltet var jo en slager! :)
Ha en strålende helg!
Klem Dina

Anita sa...

Så flott rom, masse flott edetaljer!
Ha en strålende helg!
KLemmmer fra Anita

Dinah sa...

haha skjønner hva du mener. Hekleguiden må jeg også ha ved siden av meg. men bestemors ruter er det samme hele veien så etterhvert slipper jeg å ha et øye på boka og et på hekletøyet.

Karoline sa...

Hurra!!!! elsker å komme inn på barneinteriør...aner ikke hvorfor, men jeg har helt dilla. vet ikke hva jeg skal gjøre- for jeg har virkleig dilla, kan ikke ha så mange barn, for i det virkelige livet krever de sitt, men i drømmeland kan jeg innrede og innrede og handle til ja.....
masse, masse fint her. herlige kofferter, nydelig sengeteppe og puter- love green gate!!!! og kul sander pute!!!! og- de bokstavene- vil, vil, vil ha!!!!!!!!!!!!!!! hvor???? MÅÅÅÅÅÅÅ ha!!!!!! ;) håper du ikke tror jeg er helt gal nå...;) jeg er en smule selvironisk også og har nok bena godt på jorden, bare for å ha sagt det liksom...;)
ønsker deg en super helg og morsdag!!!!! jeg liker slike dager, og forventningene....hm...ja, de er der, nypresset kaffe, avis, NEI INETRIØRblad, rundtykker, kake....og noe i et stykke papir...pleier mannen også å ordne, og så perler...- faktisk klarer fem åringe det veldig vakkert, bare de får de rette perlene( ikke de største i plast liksom...;) )yes, det skal bli en bra helg. nå inntar jeg fredagssyndromet, slapp, glad, sjokolade, et glass vin....ja nu er det bra. kos deg!!!!!!!

Lykkelene sa...

Kjempefint navneskilt!Og så er eg veldig misunnelig på peisen din. Eg vil nemmelig også ha sånn... God helg:0)

silje sa...

Nydelig rom:) Bokstavene var utrolig flotte! tenker storebror koser seg i sjørøverriket sitt:) God helg! klem fra silje

♥ ♥ ♥Anniche ♥ ♥ ♥ sa...

Hei du skjønne :)))

Så fantastisk flott et rom!
Min sønn hadde nok sperret opp øyne for den Sabeltann plakaten , hihi! Han elsker alt med dødningshoder , hjelp!!!
Er ikke våre eldste ganske jevngamle....eller Sander er vel litt eldre kanskje :)
Uansett , skjønner hva du mener om at mor ennå kan bestemme .
Poden skulle få velge gardiner her om dagen ...hehe. Han fant noen sorte med dødningshoder ....men jeg klarte på et "kreativt" sett å få han over på noen lyseblå med pepita ruter ...hahahaha, tipper han var kjempefornøyd!!

Uansett smashing rom med pute og kangger og ALT! dU ER FLINK ALTSÅ:)

Skal sms deg med engang tøyet er på plass . Det ble sendt mandag , så regner med det er her på mandag jeg ;) Få i hver str så her er det bare å hive seg over det .-
De sølvtoppene er smashing , promise!!!!

Ha en god helg da , klem tebage ;))

Landliv sa...

Så gøy å se! Må ha vært litt av et slit å få til de bokstavene så flott.

Herlige rom du gir barna dine...

God helg til deg! :-)

Hulda sa...

Skikkelig stilig og tøft gutterom!! Så fine greengate tekstiler han har fått også. :) Ser at han har en mamma med god smak. ;) Lurt med turnringer!

My little footprints sa...

Hei!
Takk for veldig koselig kommentar hos meg, jeg ble veldig glad for at du likte det! Som jeg sa, håper jeg du vil få stor glede av dem! Nå kan du sy i vei så mye du orker ;)

Gutterommet var jo kjempefint! Du har god smak, og jeg skjønner godt hva du mener med at "heldig med at mor enda kan bestemme" ;) Det er kanskje ikke alt vi synes er like fint som smårollingene liker ;)

Ønsker deg en fin helg!
Klemmer fra Beth

Moderncountry sa...

Flott gutterom! Artige detaljer, spesiellt det fine Sander skiltet.

Ha en toppen helg!
Aina

Hespe sa...

Hei på deg i fredagsnatten!
Ja, der vil jeg tro Sander trives - nydelig rom! Det utskårne bokstavskiltet var bare helt fantastisk flott - kjempeflink er du :O)

Ønsker deg en herlig helg!

klemmers

Miss.T sa...

God ide med lerrete med Sander på!! kjempefint : )

Linda sa...

Superbra blogg, med mange tips:) Tror treslaget du ikke husker navnet på heter Balsatre, det er mye brukt til modellbygging...
Nå skal jeg fortsette lesingen her:)

Raquel sa...

Hi!
I love the way you put the name Sander against the wall! How did you do this? I can't read anything you write so I'll have to ask you. You read on my blogg that i'm redecorating the room of my youngest son and I want to put his name on the wall like you did it.
And what is doing a Dutch football shirt in Norway?

Greetings Raquel