onsdag 6. februar 2008

Noen glimt...

...fra vårt hjem. Jeg har ikke akkurat noen gjennomført stil i motsetning til mange her inne. Jeg ønsker meg både ny sofa og nytt salongbord, og viser ingen bilder av de, he he... Vurderer å male bordet, og kanskje skrive et eller annet på det i Riviera Maison-stil. Men dette har jeg ikke luftet for min kjære ennå, så vi får se... Han pleier å ha en irriterende tendens til å bry seg, he he...
.
Vi har en del bilder/malerier/litografier i dette huset takket være min kjære. Har samlet de litt i grupper, men ennå står det en del i kjellerstua (les: lageret) vi ikke vet hvor vi skal henge. Også lurer jeg litt på om jeg skal male denne kommoden, syntes Trines kjøkkenbenk ble så fin når hun malte med Lantlif-teknikken... Jeg brukte bare over et år på å få vekk sikkert ti lag med maling, men hva gjør nå det? Dere ser det ikke på bildet, og jeg glemte (!!) å ta bilde av de, men kommoden har løveføtter, og det synes jeg er kjempefint. Oppå står fastelavnsriset vår håpefulle kom hjem med fra barnehagen, med fjær festet med sølvpapir:-)
.
Vi har også noen bilder av Per Fronth (de tre lengst til venstre), og disse henger over sofaen. Ble litt gjenskinn i bildene, men fra den andre siden var det ti ganger verre...

Peisen vår er jeg veldig glad i. Den varmer godt, og det er genialt å ha den oppe på veggen, iallfall nå som minstemor begynner å bli litt mer mobil. Trenger ikke å være redd for at hun skal brenne seg, men at hun har begynt å leke med lyslykta er en annen sak... Vedkorga er fra Broste Copenhagen, hadde lett etter en kurv lenge, men den var ikke så lett å finne siden den skulle være firkantet, grå, stor nok og ikke minst solid nok til å bære veden i. Men en dag bare stod den der på Jernia og ventet på meg... Har også tenkt å male noen veggord på muren, men vet ikke om vi skal ha de over peisen eller ved siden av (muren fortsetter litt ut til høyre). Har grublet en stund, og grubler enda...


Lysestakene står i vinduet i stua, og lysene tennes hver kveld.


Denne står på kjøkkenet, og tennes hver kveld, den også.

Ellers så må jeg bare si at de tingene jeg hadde laget i forrige innlegg, var 'left-overs' fra julemarkedet. Altså ikke noe jeg hadde laget de siste dagene... Jeg er ikke like effektiv som enkelte andre her i Blogglandia:-) Men jeg holder på med noen Tilda'er, tenkte å prøve meg på en romantisk vri, men det gjenstår å se når de blir ferdige... :-)

Ha en fin kveld, klem B:-)

13 kommentarer:

silje sa...

Så fint det var hos dere! peisen var utrolig flott! Jeg også kunne tenke meg å bytte ut noen av tingene i hjemmet mitt,blir jo litt påvirka av den hvite stilen.. Samtidig er det jo bra å ha sin egen stil,er jo da det blir personlig:) Jeg pleier å si det til meg selv:) Jeg synes hjemmet ditt var nydelig ihvertfall:) Ha en fin kveld! Klem fra silje

Anita sa...

Så fint dere har det!! Utrolig hva man kan gjøre med bilder også da!
Kjempefin vedkurv du har!
Klemmer fra Anita

Lindas Hus.. sa...

Hei!Takk for tipset.Var jo innom Per Fronth utstillinga på fredag, mye lekkert...Ha det bra!Hilsen Linda :))

Hulda sa...

Jeg likte peisen deres så godt, og den koselige vedkurven. Virkelig fin den! :)

Hespe sa...

Så fint du har det hjemme hos deg! Den kommoden så knallfin ut, og all den flotte kunsten... Misunnelig jeg ;O) Stilen er det så absolutt ikke noe å si på...

Ha det så fint - nattinatt!

♥ ♥ ♥Anniche ♥ ♥ ♥ sa...

Kan du looooooove meg at du ikke maler den kommoden ?????? Den er så ærverdig og vakker slik den er .
Synes den passet helt perfekt inn hos deg jeg !! Sammen med bildene og alt :)

Peisen er bare lekker , jeg gleder meg så til den dagen vi får peis ....må bare mase litt på H først , kanskje oppleve to meter snø enda engang , hehe!

Måtte le litt av deg med de bildene , skjønner hva du mener , takket være gemalen liksom , tjihi! Ja, det er blitt noen her også , og ville ikke byttet de ut samme stil - det er så mange flotte ! Vi fikk jo et NYDELIG per Fronth bilde av S. til bryllupet . Det er kjempestort, elsker det -
Ellers er jeg veldig glad i Elling Reitan - har flere bilder av han på veggene

Ha en kunsteristisk aften som Davy ville ha sagt ....åh , tørr!

Natta tror jeg

Lena sa...

Du har det kjempefint!
Ingen stil i mitt hus heller, her er det litt av hvert stilen som råder...det er altfor mye fint til at jeg klarer å holde meg til en ting:)
Ha en fin dag!!

Bo med barn sa...

Så flott dere har det!! Jeg er veldig glad i billedkunst selv og synes det er kjempefint med forskjellig kunst på veggene. Alt trenger ikke være i samme stil, og for å være ærlig synes jeg mye i den såkalte hvite stilen kan bli veldig likt(stiller meg litt til hugg her). Man skal ikke tenke på hva som er riktig eller galt når det gjelder innredning (nå snakker jeg litt til meg selv også:), men blande det man selv liker. Da blir det personlig og da blir det flott!

Selv er jeg rimelig schisofren i stilen. Liker stramme designklassikere, litt gammelt, litt retro=altså en salig blanding.

Er også helt enig med Anniche om at kommoden var veeldig fin som den er.

Ps: hvis du har lest innlegget mitt idag, så kan jeg nå opplyse om at jeg ike skal bli "mormor". Bikkja var ikke gravid:))

Lena

Landlig sa...

Hei! Synes du har det veldig koselig - flotte bilder også! Likte også godt peisen deres. Det er jo kjempepraktisk med små barn når den er litt opp fra gulvet!!
Ha en flott bloggdag!!

Dinah sa...

å så fint dere har det!Peisen din var skikkelig lekker. SKjønner godt at du er fornøyd med den!Synes også kommoden var lekker! Pappa har en helt makens og jeg "sjesker" veldig på den..Men pappa liker den så godt at den må jeg nok vente evig lenge på. MEN den som venter på noe godt venter jo som sagt ikke forgjeves.. :)
Tror jeg.. haha..
Ha en fin dag!

Flower Power sa...

Hei Borghild!
Hyggelig med koselig kommentar fra deg:)
Så flott blogg du har! Du tar nydelige bilder, og jeg ser at du liker både å sy, strikke og lage kort. Det samme gjør jeg, selv om det til tider er litt bråstopp.
Nydelig kommode du har, og peisen er jo bare superlekker! Vedkurven og lykta også. Jeg linker deg jeg...hvis det er greit, så kommer jeg snart innom deg igjen:)

Hespe sa...

Hei og tusen, tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen!

Fyyyy søren du er heldig - bo så nær et paradis som Annas Rom - hadde ikke vært meg imot..!! Iallfall kjekt at nettbutikkene er oppfunnet :O)

Ha en herlig kveld!

Klemmers

Gunhild, NO sa...

Hei!!! Jeg har også en kommode som malingen ble fjernet på. Den har blitt malt igjen og jeg har ikke angret en dag. Men furufargen hadde mørknet veldig og den var ikke noe fin lenger umalt. Din så fin ut sånn som den sto der mot den hvite veggen. Peisen din lignet jo veldig på den nye vi har ute i gjestehuset. Forskjellen er at dere har valgt buet glass. Vår varmer også veldig godt. Så vi er også veldig fornøyd. Så fin kunst du har!!!