mandag 25. februar 2008

Perleblomster og Mammut'er

Perleblomstene mine er nå sprunget ut, og de lukter bare helt nydelig!!
Fine å se på er de også...
.

De står fortsatt i en av suppeskålene våre, fikk aldri sydd noen pose til dem...
.

...men jeg sydde et par nye lysposer siden de andre nå er på vei til Skiptvet. Løperen som ligger på kommoden er jeg kjempeglad i. Den er i hardangersøm, og jeg har fått den av bestemoren min. Hun var kjempeflink til både å strikke, hekle og sy, og jeg har lært litt av hvert av henne.

Ellers så startet jo Mammut-salget i dag. Da jeg bladde gjennom katalogen husker jeg at jeg sa -den skal jeg kjøpe, men nå husker jeg ikke hvilken det var. Katalogen er gått i søpla, men jeg husker nok boka når jeg ser den. Bøkene under her er ikke fra katalogen, men bøker jeg ønsker meg fra Amazon. Det er jo litt vanskelig å vite hvordan boka egentlig er ved bare å se på coveret, så jeg lurte på om noen av dere har dem, og om de er noe bra eller ikke...


Flotte forsider, men holder innholdet mål ?

10 kommentarer:

Anita sa...

Åh! Så kjedelig med den platen!! Heldigvis så er min mann ofte på møte i Oslo, og da går veien forbi både Stoff og stil og Ikea;o)
Nydelige perleblomster!
Klemmer fra Anita

Lilla Blanka sa...

Hej Borghild, tack snälla för dina fina ord på min blogg!
Åh vad fina bilder du visar..så vackert!
Mia

mali sa...

Nydelige perleblomster...
Har aldri tittet innom deg før. Falt pladask for bloggen din! Har du virkelig sydd lysposene selv?? vakkert! tar du imot bestillinger???
Klem Magny

borghild sa...

Hei Magny!
Fikk ikke lagt inn noen kommentar hos deg, men jeg tar imot bestillinger på nesten alt jeg lager. Bare legg igjen en kommentar eller send meg en mail på borghildm@hotmail.com
Borghild:-)

Flower Power sa...

Dette så ut til å være flotte bøker, jeg ble fristet jeg også nå...Jeg skal til Oslo i morgen så kanskje jeg skal stikke innom en bokhandel:)
nydelige de lysposene dine, skikkelig smart, og så blir det så fint lys som skinner igjennom:)

chatrine sa...

Heisann!
Så nydelige bilder på perleblomsten din! Vakkert!
Ser ut for at jeg må ta meg en tur å titte på nye bøker ja:)
Ha en finfin kveld!
Klem fra chatrine:)

Emmeline sa...

Tudelu: Ja det kan du si...Det er ikke så mange spennende bøker på Mammut for oss interiørbok entusiaster; men du liker vel håndarbeidsbøker også du??
Du må prøve å sjekke Capris for bøker, de er virkelig gode på pris.-De kan konkurrere med Amazon også, men jeg har ingen av disse bøkene og aner ikke om de er bra?

Jeg ser at Julealfabetet er kommet på mammutsalg til 79 kr og den skal jeg iallefall kjøpe, sånn at jeg kan ha den som en gave...
Toppen Bech sin herskapelig er også på tilbud på Mammut:) Tja.. Jeg kjøpte den på ordinær pris til min mor 500 kroner ( ruin) og kan vel titte i den hos henne;) Syns den er litt sånn upperclass uten innhold, men det er vel min smak!
Flotte bilder du viser i dag, og lekker hardangersøm fra bestemor!
Det skjer ikke SÅ mye i min hverdag..Men jeg legger nok merke til de små detaljene på en annen måte enn andre: -og koser meg glugg ihjel når det skjer små morsomheter rundt meg. Helst de ufrivillige morsomhetene....de er aller kjekkest:)

Magny sa...

Hei igjen! Takk Mailen! Har ikke hatt tid til å prioritere egen blogg, men da du ikke fant meg , fikk jeg et puff til å gjøre noe med det!
bloggen min heter "Magnys lille krinkelkrok".
ønsker å bestille noen lysposer av deg, hva tar du for stykket?
Klem, M:)

My little footprints sa...

Hei Borghild!
For noen herlige perleblomster! Jeg kan nesten kjenne duften av vår her jeg sitter ;) I dag er det bare et helt fantastisk nydelig vær her! Jeg våknet opp av at solen skinte så fint inn på soverrommet mitt! Ja nå gleder vi oss til våren ;)
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med noen av bøkene, fordi jeg verken eier eller har lest noen av dem før. Kan nok tenke meg at de inneholder mye inspirasjon! Lurer selv om jeg skal ta meg en tur jeg nå! Ta meg en liten tur i morgen og se om det er noen bøker som frister, og kjenner jeg meg selv rett, så er det helt sikkert noe som faller i smak!
Ønsker deg en fortsatt herlig onsdag!
Klemmer fra Beth

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Nydelig perleblomst!
Har ikke lest disse bøkene.
Ha en fortsatt fin uke!
c",)