mandag 18. februar 2008

Puslerier på en søndag

Dagen i går var så kald og sur at istedenfor å ta en tur utendørs, så kjørte vi til Plantasjen. Mellom skiskytinga, vel og merke, mannen må jo få med seg det meste...:-) Og da blir det jo alltid med noe hjem. Hadde egentlig tenkt å finne en plante til badet, men det ble en husfred, en lyslykt og noen perleblomster i stedet.
.
Har ennå ikke funnet ut hva jeg skal sette perleblomstene i, mulig jeg syr en pose til dem også...

Disse lyslyktene så dagens lys i løpet av helga, hvite med rose-trykk...



Og to linfargede, med initialene til våre to håpefulle 'K' og 'S', selv om S'en ser ut som en P. De blir nok stående oppe på vaskebretthylla på kjøkkenet.

Jeg brukte et av mønsterarkene til Beth når jeg broderte bokstavene. Det blir smått altså, når en syr i lin... Måtte stoppe flere ganger og bare 'riste litt på øynene', og jeg har godt syn! Men jeg syntes det ble veldig koselig å kunne tenne lys for våre små...:-)

Ha en fin vinterferieuke, eller arbeidsuke, alt etter som... Klem B:-)

20 kommentarer:

chatrine sa...

Heisann!
Tusen takk for koselig hilsen i min blogg!
Så mye fint i lin! Nydelig poser!
Koselig blogg, så hit kommer jeg snart igjen!
Ha en superfin dag!
Klem fra chatrine:)

Hespe sa...

Hu, hei... Jeg er så imponert - så FLINK du har vært!! De linposene var helt skjønne og likeså lyslyktene :O)

Ønsker deg en flott og kreativ uke videre!!

Klem
Hildegunn

♥ ♥ ♥Anniche ♥ ♥ ♥ sa...

Så herlig vårlig bilde !! Jeg var i Mandal på Oasen i dag , måtte kjøpe litt småtterier...Men denne gangen ble de satt ut!
Vet du hva jeg plukka inn i dag ??? En stemor , hihi! Helt utrolig , har jo vært så deilig vær i dag da ...

Så nydelige poser du har laget , de med monogrammene var helskjønne!!

Ja, venter masse nyheter denne uken også , så det er HERLIG!!!!

KLEM

Emmeline sa...

Nydelige broderier du har laget. Disse lysposene er jo også helt lekre:) Blir alltid litt bekymret jeg når jeg putter lys oppi stoffposer...tenker at det fort kan komme til å ta fyr; men det gjør vel ikke det likevel?
Syns du hadde kjøpt fine blomster på plantasjen og det flotte stillebenet på det første bildet likte jeg veldig godt! NYDELIG bilde og fin stemning!
Skjønner godt at du får problemer med å brodere på lin, jeg hadde IKKE fikset det tror jeg. Du er flink, men det har jeg vel sagt før? Ha en fin kveld!

Olstad sa...

Hei denne bloggen har jeg ikke vært innom før tror jeg. Her var det mye fint. Så flink du er. Du har lagd noen kjempe fine poser.

Tror jammen jeg kommer tilbake hit. Ha en riktig så fin mandagskveld.

Grip dagen sa...

Jeg liker så godt stilen på det du lager!
Jeg har sett slike lysposer på flere blogger. Må selfølgelig prøve meg på en slik jeg også. Må være fin å ha på soverommet!

Siden du ferierer litt i Lyngdal har du kanskje vært på Mosters Hus du også?
Jeg var der for første gang i helga. Og jeg ble kjempeimponert!
For en nydelig butikk!

Ble nyskjerrig på familietreffet i Lyngdal... En hyttenabo driver nemlig på med slikt.
Har dine svigerforeldre initialene T og K?
Ønsker deg en deilig vinterferie!
Mange hilsner Marit

Trønderpia sa...

Så kreativ og flink du er, jeg er helt imponert!
Og det vaskebretthylla falt jeg helt for, en genial ide og så dekorativt og nyttig.
Jeg er en stor fan av gjenbruk, så det var virkelig i min ånd!
Hadde helt glemt å linke deg jeg, så nå er det alt for lenge siden jeg har vært innom deg. Men nå er du linket, og vil få så og si daglig besøk av meg :)
Ha en fortsatt fin mandagskveld!

Hespe sa...

"Stjel i vei" - inspirasjoner til for å deles :O)

Kan vel hende jeg prøver meg på linposene dine også - de var bare så yndige!!

Ha en flott tirsdag!

Klemmers :O)

Lena sa...

Vaskebretthylla var så stilig:)
Det ble kjempefint!
Takk for koselig kommentar, det blir jeg såå glad for:)
Ha en flott uke!

Kreoline sa...

Hei Borghild, takk for koselig hilsen, vet ikke om jeg har vært hos deg før. Koselig blogg og masse inspirasjon, nydelig skjerf du har laget, og alt det andre også. Jeg kommer snart tilbake på besøk hos deg, så skal jeg legge deg i linklisten min, ha en kjempefin kveld.
PS: Ble så inspirert av perleblomstene dine, de er så skjønne, så nå skal jeg ut og kjøpe meg noen.

Anita sa...

De linposene var kjempfine!! Og nydelig lykt du hadde kjøpt!
Ha en flott uke videre!

Garden Angel sa...

Kjempefin blogg du har!!!
Kommer gjerne igjen:)
Ha en fin kveld!

Hulda sa...

Så utrolig lekre bilder, den lyslykta var så flott!! Likte også veldig godt de posene du har sydd, smart å ha de rundt glass, da blir det jo ei lykt. Veldig fint!

Gunhild, NO sa...

Hei! Du lager jo så mye fint. Koselige lyslykter. Så gøy at du fikk lyst til å lage bjørkekrans. Det har jo vært så deilig ute i det siste. Jeg får ikke tid til å lage så mye, men det er jo så gøy.

Landliv sa...

Jeg går litt amok når jeg kommer steder som Plantasjen, for det er ikke noe sånt i nærheten her på landet.
Og så herlige ting du har laget til barna dine!! Tenk så herlig å ha noe slikt som mamma har laget! Snill du... :-)
Ha en fin dag!

My little footprints sa...

Hei!
Det er visst mange som har fått seg en herlig god latter av denne skjerfe-historien min ;) hihi..
Så mye fint du har laget! Er enig med deg med den P`en, eller S`en! Jeg kjente straks igjen monogrammene, og skyndet meg og titte etter i boka, og jo da, der var det en litt snodig S ;) hihi..
Jeg broderer en del om dagen jeg også. Tenkte jeg skulle brodere en hel masse før jeg satt meg ved symaskinen og gjorde ferdig alt jeg skulle lage ;)
Ønsker deg en fortsatt herlig dag!
Klemmer fra Beth

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Så flotte lyslykter. De linposene var skikkelig søte!

Julehjertene var også fine! Jeg har noen hjerter som egentlig skulle være julepynt, hengende fortsatt. :O)
Ha en kreativ uke! :O)

Elisabeth sa...

Åee..du lager så masse lekkert!
De nydelige posene med broderte bokstaver, og ikke minst de du har støp i innlegget under, kjempelekkert.
Har kan jeg virkelig hente inspirasjon :)

Emmeline sa...

Ja Mosters Hus får også besøk av meg i Påskeferien, dersom alt går som planlagt vel og merke.

Min hytte ligger i nærheten av Vigeland, altså sånn cirka midt mellom Mandal og Lyngdal:)

Du vet kanskje omtrent hvor det er:) Så dermed veksler vi mellom å handle i Mandal eller i Lyngdal. Jeg liker jo best Mandal da, men må innrømme at butikkutvalget er større i Lyngdal:) Vi ender som regel der.... Dermed blir det Mosters Hus som er min favorittbutikk...Knallkoselig butikk rett og slett:)

Anonym sa...

For all the industrial, construction, and heavy duty workers, Catapillar was brought forth. [url=http://caterpillarshoes.terapad.com/]CAT boots[/url] are known to be some of the most durable and sturdy boots there are on the market. Just holler if you are ready to purchase [url=http://caterpillarshoes.terapad.com/]CAT boots[/url].