onsdag 13. februar 2008

Solskinnsdag!

I dag har vi hatt strålende sol her i sør, og jeg og minstemor benyttet anledningen til å ta en runde i lysløypa.
.

Deilig å se alt det grønne som spirer.

Og mens minien sov fikk jeg laget ferdig to av mine uferdige prosjekter. Jeg viser bare det ene i dag, og det innebærer både bruk av gamle sandkakeformer kjøpt på loppis, og litt 'bling' som jeg fant i denne uka her. Hadde sett for meg å kjøpe perler og diamanter separat for så å sette disse sammen, men nå fant jeg 'ferdigpakker' istendenfor - mye enklere...
.


Sandkakeformene er sjarmerende slitt, og jeg tenkte også å lime fast et 'gammelt' bilde inni. Jeg har sett noe lignende et eller annet sted, men jeg husker ikke om det var i et blad eller en blogg eller hvor det var...

Jeg har en hel pose med disse formene, og de er både hjerte-, diamant- og dråpeformet. Noen er også vanlige runde, og noen er ovale. Tenkte kanskje å støpe lys eller noe i noen av dem, men ellers så er de jo fine med bare vanlige telys i også...

Ha en flott kveld!!

Klem B:-)

15 kommentarer:

Bo med barn sa...

Fy fillern så lekre sandkakeformene dine ble!! Helt utrolig flotte!!! Disse kunne du selge! (til meg f.eks:)

Så deilig det så ut på turen din idag. Spirer det virkelig hos deg allerede. Jeg bor litt lenger opp en deg (Telemark), men her spirer det ikke..:(

Jeg har sittet inne i hele dag på skolen, og det har ikke vært deilig i dette flotte været.

Ha en flott kveld.

Klem Lena

Lindas Hus.. sa...

Hei!Ja vi hadde en flott dag her sør.Herlig,deilig å ut på tur.
Flotte sandkakeformer.Kanskje de kan brukes til å lage såpe i også..
Ha en fin kveld!Hilsen Linda :))

Elisabeth sa...

SÅ LEKKERT!
Det var jo en kjempeide *noterer den ned i hobbyboken min*
Også registrerer jeg at det er rene våren hos deg *misunnelig* Her er det litt is igjen før vi kan endelig få føling med bakken igjen. Gleder meg.

Tusen takk for koselig hilsen i bloggen min :)
Ang hortensiaen så ville jeg ville ha satt den kaldt og vannet den slik at den overlever til sommeren. Deretter ville jeg satt den ut(gjerne i et bed), lunt, så skal du se at den blomstrer igjen.
Hortensia trives egentlig bedre ute om sommeeren, enn inne i våre varme stuer om vinteren. Jeg har faktisk klart å få en helt vanlig potte hortensia til å overvintre i hagen. Så det kan gå, litt avhengi av hvor kaldt det er der hvor du bor. Hos meg er det klimasone H3-H4.(regner med det er H2-H3 hos deg) Uansett lykke til med planten, jeg er sikker på at den blir fin igjen når den kommer ut i sommerluften :)

Bo med barn sa...

Takk for nok en koselig hilsen:) Treet/grenen er egentlig et smykketre fra Ikea, men kan jo brukes til så mangt:)

Lema :)

Lena sa...

Så masse fint!
Satt og så på den nydelige Tildaen du hadde laget, den var så fiin!!
Har tenkt å prøve meg på en, men er veldig usikker på resultatet!!

Hulda sa...

Så fint og vårlig det ser ut hos deg. Fine ting du har laget av kakeformer. :)

Huset på toppen sa...

Flotte ide med sandformene!!

Kjempeflott romantisk Tilda du har laget, her har vi en felles hobby
ser eg:-)

Anonym sa...

Hei!Første gangen jeg er innom bloggen din,inspirerende.Så fine sandkakeformene ble, morsom ide.
Og den Tildaen du hadde laget var bare nydelig.Lager du på bestilling også?? Ha en fin dag.

Moderncountry sa...

Å herlighet så utrolig vakre de ble!! Du selger ikke og vel? For en vakker ide..

Ha en trivelig Valentine kveld!
Aina :)

Anita sa...

Såå fint det ble!! Kreativ er du!
Ha en koselig kveld!

My little footprints sa...

Hei du snille Borghild ;)
Du er jo bare helt gæren! Tenk å være så snill og sende meg den flotte gaven! Så utrolig snilt gjort av deg, jeg ble jo helt rørt der jeg satt og pakket opp gaven! Kjempenydelig var den!! Tusen tusen hjertelig takk! Du er bare helt utrolig generøs og snill! Roy synes også den var kjempefin! Så nå skal jeg virkelig pynte opp her!
Ønsker deg en fortsatt herlig kveld!
Klem fra Beth

Hespe sa...

Så nydelige de sandkakeopphengene var...

Ønsker deg en kreativ og herlig helg!

Klemmers :O)

My little footprints sa...

hihi.. Det var jammen godt at du sa Borghild! For vet du hva jeg trodde det var? Jeg trodde det var et aldeles nydelig pyntehånkle! Hvordan kan jeg ta på meg noe så fint da? Jeg vet neimen ikke om jeg kan det, kanskje det heller blir hengende på kjøkkenet mitt ;) hihi.. Og jeg som allerede har lagt planer om å kjøpe en hylle med stang hvor jeg kan henge det rundt ;) hihi.. Nå måtte jeg virkelig le godt av meg selv!!
Klemmer fra Beth

Hulda sa...

Heisann! Svarer her på spm om plattsøm. Jeg er nok ingen ekspert på det, men har sydd litt, og ser jo at det blir bedre etterhvert som jeg øver meg. :) Kunsten er å ikke sy for stramt, la trådene ligge tett sammen, men stram minst mulig på den, da blir det best. Jeg har brukt bare en tråd til det jeg har sydd, men blir nok fint med det litt tykkere også. Man må bare prøve seg fram.

♥ ♥ ♥Anniche ♥ ♥ ♥ sa...

Trodde jammen jeg hadde lagt igjen en hilsen på denne også jeg , men --kanskje hodet ikke spller på lag , hehe!!

Nydelig former du har laget !!! klem

SÅÅÅÅ DEILIG DET ER MED DET VÆRET VI HAR!!