mandag 11. februar 2008

Tåkeheimen

Tåke ute, tåke inne... Tåke er en sky som er i kontakt med bakken, står det i ordboka. Spør du meg, er også tåka grå, eller iallfall grålig i fargen. Men der er visst ikke Butinox enig med meg! Vi skulle nemlig male gangen i helga, og dro til butikken for å kjøpe maling. Vi hadde sett for oss en helt lys gråfarge, og fant en som het Tåke. Flott, tenkte vi, og trodde vi hadde funnet det vi lette etter... Vi vet jo alle at fargeprøver ikke er helt til å stole på, men jeg hadde aldri trodd at fargen skulle ende opp slik:
.
Blålilla!!! Det er da ikke sånn tåka ser ut?? Egentlig er fargen i seg selv ikke så altfor gal, men det var bare ikke sånn vi hadde sett det for oss. Likevel har vi blitt enige om å prøve å ha det sånn en stund og se hvordan vi liker det... Selv skifter jeg mening annenhver time: -Joda, veggene er jo blågrå, vi beholder bare fargen! og: -Vi kan da ikke ha lilla vegger!

Det finnes ikke vinduer her heller, så vi må ha opp en en ekstra lampe på veggen (tips på fine vegglamper mottas med takk), så får vi se da hvilken farge veggene får...

Denne flotte buketten fikk jeg i går av mine barn (godt assistert av pappaen) sammen med to interiørblader og noen kjempekoselige ord! Jeg har verdens beste familie!!!

12 kommentarer:

My little footprints sa...

Hihi, det er ikke helt lett det der med fargevalg! Har klødd meg mang en gang i huet og lurt på om jeg har fått med meg riktig spann hjem.. Men man blir jo liksom vane med det etterhvert, så jeg har latt mine vegger være, selv om det kanskje ikke har blitt som jeg trodde ;) Jeg synes det så veldig fint ut på bildet ;)
Fortsatt god mandagskveld til deg ;)
Klem fra Beth

Anita sa...

Ikke enkelt! Husker en gang at vi skulle male en gang og den skulle ha en varm gulfarge! Den endte opp i veievesents farge! Selvlysende orange, nesten! Ble malt om med en gang!
Ha en flott dag!

Anonym sa...

uff uff... skjønner frustrasjonen! ha en fin dag..

Landlig sa...

Synes gangen din var fin jeg! Stilig gulvteppe du hadde også. Men det er ikke lett det med farger. En farge på et lite kart blir liksom mye mektigere og sterkere på en hel vegg.

Nydelige tulipaner du fikk også - vi er like heldige begge to, hi,hi!
Ha en kjempefin uke

Pene Lene sa...

For en kjempeflott blogg du har! du lager så mye fint og delikat - Stilsikkert og veldig koselig. håper det er greit at jeg linker deg opp i listen over blogger jeg leser.
Så var det tåkefargen: jeg synes den var fin jeg - men det er jo ofte helt umulig å vite hvordan fargene oppfører seg når de først kommer opp på veggen :)

♥ ♥ ♥Anniche ♥ ♥ ♥ sa...

Hehehe, tåkete var den vel ikke , men ser jo fin ut da , veldig vårlig! Og lillatoner er jo veldig inn ;O)

Flotte blomster !!! Kos deg og ha en god uke videre, klem

Elisabeth sa...

Det er ikke alltid fargenavnet stemmer overens med fargen nei *ler*
Har i huset har vi alltid en prøveplanke som bli båret rundt forskjellige steder i rommet som skal males for å se hvordan fargen blir i forskjellige lysforhold bl.a Det har reddet oss fra endel "fargetabber" ja ;)

Grip dagen sa...

Da jeg bladde forbi den blå/grå/lilla tåka di kom jeg ned til ei heilt nydelig Tilda!

Så romantiske og fine klær!
Gøy å se at folk bruker fantasien og utvikler mønsterene videre.
Jeg synes også det er gøy når ikke alle lager det samme.
Forandring fryder!!!

Ha det så greitt du kan i tåka... Mange hilsner Marit

Bo med barn sa...

Takk for kjempekoselig hilsen!! Blir så glad når jeg får sånne:)

Synes gangen din ble fin jeg. Lev litt med den du, så får du se hva mavefølelsen sier.

He..he..må bare å si at du skulle kommet litt overaskende på meg så hadde det ikke sett gjennomført ut! Bare gjennomført rotete:) Men dere kan jo leve i troen:))

Klem Lena

Karoline sa...

typisk!!!! men ser fin ut på bildet, men skjønner du blir litt irritert og usikker!. ser svak blå ut for meg.
nydelige blomster, og flinke som også gav herlige blader, det er jo bare nytelse. hadde også en bra dag. i morgen har jeg fri, er så deilig, så nå skla jeg se film;)ha det bra så lenge;)

Hespe sa...

Enig med deg at det er vanskelig dette med farger. Men - synest faktisk de ble veldig fint jeg!! Med det flotte teppet ble gangen riktig lekker - spør du meg...

Ha en fiiiin dag!

klem

Sanna sa...

Hei ! Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Så klart du kan linke til meg - jeg takker og bukker ! Ser du har en masse spennende innlegg selv her på bloggen din, så når jeg kommer hjem i kveld skal jeg ta meg en liten "leserunde" her hos deg og bli litt bedre kjent. Alltid morsomt å "treffe" nye mennesker her inn i Blogglandia. Jeg kommer garantert tilbake på besøk til deg. Stor klem fra Sanna.