tirsdag 11. mars 2008

Javel!

Da var vi hjemme igjen etter over en uke med snø og vinter. Spesielt treåringen har storkost seg på besøk hos bestemor og bestefar, og han har gått på ski for første gang, kjørt kjelke, firhjuling, snøscooter og sittet på i traktor. Det er ingen tvil om at bestefar står høyt i kurs!!
Sørlandet og Trøndelag er som to forskjellige verdener akkurat nå. Her i sør spirer det jo som bare det, og det finnes ikke spor av snø, mens midt i landet er det skikkelig vinterland. Men det var kjempekoselig å være hjemme, dumt det blir så lenge mellom hver gang.
.
Jeg måtte jo ha med meg noe håndarbeid opp. Fant ut at det greieste var å ta med seg strikketøyet, da ble det minst mulig å drasse på. Og siden jeg hadde et par uferdige prosjekter liggende, var det bedre å ta med dem opp, enn å starte på noe nytt.
Dette babyteppet, for eksempel, ble påstartet før minstemor kom til verden i mai i fjor. Det var med andre ord på høy tid at det ble gjort ferdig!! Grunnen til at det ble liggende er at jeg er litt rosajente, og siden vi ventet ei lita tulle, farget jeg både helseteppe og gulpekluter i rosa. Dermed ble det veldig mye rosa, altfor mye, og jeg hadde ikke lyst på et rosa ullteppe lenger, men et hvitt et.
.
Men jeg gadd ikke begynne på et nytt, og det rosa som bare manglet et lite hespe før det var ferdig, ble gjemt vekk i en krok. Men nå er det iallfall strikket ferdig, og jeg heklet til og med en kant rundt, synes det ble litt finere da. Hva jeg skal gjøre med det, vet jeg ikke helt... Kan jo selvfølgelig ha det til minstemor, men hun har jo fram til nå klart seg strålende med storebrors teppe (strikket samme til han, bare i blått)...
.
Da teppet var ferdig, stod denne babytrøya for tur. Den var også over halvferdig, så det tok ikke lange tiden før den var klar til bruk. Minstemor bruker slike under bodyen eller pysjen hvis det er litt kaldt, den er strikket i en blanding av ull og silke, så den er myk og god. Nå var den gamle blitt for liten, så det passet godt med en ny og større en...

Jeg hadde bittelitt garn til overs da disse to prosjektene var ferdige, og brukte det til å strikke et par babytøfler. Disse var påtenkt minstemor, så da var det jo typisk at de ble for små...:-)

Disse prosjektene var ferdige i løpet av fredagen, så både lørdag og søndag kveld følte jeg at jeg satt og tvinnet tommeltotter... Neste gang skal jeg passe på å ta med nok garn!

Gleder meg til å kikke innom alle igjen, tar nok litt tid å oppdatere seg. Jeg var inne på pc'en til mine foreldre et par ganger i løpet av uka, men nettet var bare så sinnsykt tregt at det ga jeg fort opp. Skulle prøve å kikke innom blogglista mi, men kom bare til Anita, da var jeg skikkelig lei, og hun er bare nummer tre på lista!:-) Så nå er det godt å være tilbake, vi ses:-)

31 kommentarer:

My little footprints sa...

Hei!
Så deilig å ha en hel uke med ferie da! Virker jo som om dere har kost dere masse ;) Strikketøy er kjekt å ha med seg på ferie, da finner man liksom roen til å sette seg ned med det. Når man er hjemme, så er det jo alltid så mye annet man skal pussle med ;)
Så kjekt med denne undertrøyen! Kan tenke meg det er godt for en liten kropp i kaldt vær ;)
Ønsker deg en fortsatt herlig uke!
Klem fra Beth

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Kjempefint babyteppe!
- og de søte tøflene og bodyen då!

Fin uke til deg!
:O)

Hulda sa...

Heisann! Ja, skjønner godt du ble lei, når man er vant til bredbånd blir det ikke det samme uten, nei.. Flotte ting du har strikka og hekla, jeg syns det teppet ble nydelig. :) Men, skjønner at det ble vel mye rosa til tider. Hun blir nok glad for teppet når hun blir litt større. :) Fine tøfler og trøye også. Den grønnfargen og rosa er nydelige kombinasjoner.
Koselig at du er tilbake!
Klem fra Hulda.

Mona. sa...

Høres ut som du har hatt en koselig tur,selv om det betydde vintertur,og ikke vårtur....! Bestandig kos å komme hjem til familien,så litt snø skader nok ikke,tenker jeg. Må si du har vært produktiv,teppe var jo så søtt,og de tøflene var NYDELIGE !!!!! Fargene var bare helt MEG,så de traff meg midt i hjertet !!! Dyktig er du :) Ha en fin-fin onsdag da !

Anette sa...

Hei....
Alltid kjekt med håndarbeid, og så deilig følelse når man får gjort noe ferdig ;))
Nydelige farger, helt meg :))
Ha en flott dag...

Livy sa...

God morgen!
Så utrolig flink du er til å strikke! Nydelige ting du har laget! og de tøflene var jo bare nyyyydelige! Så fint at dere har kost dere masse, det er jo så hyggelig å komme hjem til familien! Ønsker deg en fin onsdag, og du; jeg har savnet oppdateringene i bloggen din. *Klem*

Magny sa...

HALLO!velkommen tilbake,-
Så koselig du har strikket, deilig å slappe av med strikketøy1
Var på kurs nå et par dager,hadde med strikketøy... jeg lager faktisk helt make babyteppe som deg,i perlestrikk. Men moren til babyen ønsket seg brunt eller grått, så jeg strikker grått babyteppe,vildempe det ned med ein kant rundt i off-White.
Så vil jeg bestille lyslykter av deg, visst det passer.Har to små glass i 7x7 , går det an å lage til dem??
Hvis ikke ønker jeg to av de du allerede har laget.Du husker kanskje jeg nevnte min interesse tidligere.
Klem, Magny :)

Magny sa...

roser eller engler??? Ja takk,- begge deler!! 2 av hver...
(målet var riktig.) gleeeeder meg! :)
takk for titten innom meg :)

Marte sa...

Nydelig babyteppe, så deilig sart rosa farge! Og trøyen og tøflene også var så skjønne!!

Alltid deilig å bli ferdig med noen prosjekter som har ligget på vent:)

Huset på toppen sa...

Hei:) Takk for koselig kommentar hos meg! Så kjempefine strikke- teppe du har laget! Søte tøfler og body:-)

Kjekt å ha med seg håndarbeid når en er på tur.

Ha en fin onsdag!

♥ ♥ ♥Anniche ♥ ♥ ♥ sa...

Hei vennen!

Hyggelig å se at du er hjemme igjen :=)
Høres ut som en herlig tur !!
Jeg furundrer meg også veldig over at det blir så sjelden mellom turene til Møre , men det er jo litt "drass" med disse småttisene da , haha!

Nydelige strikkerier , de trøyene er så flotte !

Javel ....hehe, da får jeg jobbe videre !

klem

Nunne sa...

Kjære Borghildpia..
DU ER KJEMPEFLINK som har gjort ferdig sånne halvferdige ting! Skikkelig flink! Tenk så godt når man fester siste tråd på et sånt langprosjekt.
Jeg har masse sånt liggende. Nå har jeg et lappeteppe jeg syr sammen for min mor. Legger det stadig vekk og unnskylder meg med at det er for mye å drasse på... men stakkars meg, jeg MÅ ha det ferdig før påske, det er bror min som skal ha det. Han bor i Arendal og e rher nord på påskeferie...
Jaja, får sette meg ned da, og SY!
Ha en fin kveld! Nunne.

Grip dagen sa...

Synes det er nydelige farger du har brukt på strikketøyene dine!

Høres herlig ut med trøye av ull og silke! Det kunne jeg tenke meg selv når jeg er ute i kjølen!

Loddene og teppet var også flott! Så flittig du er!

Godt at dere hadde en fin tur. Og nå er det snart påske og ferietid igjen! Deilig!
Mange hilsner Marit

Bo med barn sa...

Velkommen tilbake!!

Så lekre ting du har strikket. Tror jeg må finne fram strikkepinnene igjen jeg også. Lenge siden sit nå, men blir veldig inspirert av alt det fine jeg ser rundt på bloggene. Kjempekoselig teppe og så søtt og deilig baby-settet så ut!!

Ønsker deg en flott onsdagskveld.

mali-mo sa...

Det var noen kjempefine babyting du hadde strikket. Den trøyen, er det en nøstebarn oppskrift? Syns jeg drar kjensel på den, fikk en lignende i gave til vesla vår da hun ble født. Har tenkt så mange ganger at jeg skulle strikket en ny en, men...det var det med tiden.

Hørtes litt deilig ut med vinter og snø, men må si at jeg har mer lyst på skikkelig vår ;)

Ha en fin kveld!

Trønderpia sa...

Hei!

Du imponerer stadig med dine strikkeferdigheter!
Kjempefint babayteppe, men jeg må si at jeg falt helt for babytrøyen og tøflene. De var kjempeskjønne, og så praktisk med en slik god og varm trøye da.

Håper du koste deg her i Trøndelag, du fikk jo godvær også, og det har vi ikke hatt for mye av i vinter.
Men jeg tenker det var godt å komme hjem til Sørlandet og våren igjen.
Borte bra, men hjemme best!

Ha en fortsatt fin kveld!

Lena sa...

Så nydelig babytøfler du har strikket!
Herlige farger:)

Marte sa...

He he det er ikke dumt med trekk:) Symaskinen se mye flottere ut da, særlig min som begynner å bli noen år gammel;) Det finnes ikke noe plastrekk til den for å si det sånn;)
Jeg har faktisk sydd et til da mamma fikk det jeg viste fram, hun synes det var fint:)
Jeg skal vise bilder av det også:)

Ha en flott uke videre du også!!
Klem fra marte

Ann-Cathrin sa...

Oj så effektiv du er! Så mye fint du "tryller" frem:)

silje-sin sa...

Så nydelige ting du har strikket! Jeg ble forelsket i alt sammen:) Jeg kjøper gjerne babytøflene av deg,hvis du ikke har andre planer for de! De var jo helt skjønne! Skulle nok ha lært meg å strikke jeg også,det er jo så mye fint man kan lage! Ha en god påske, hvis vi ikke "snakkes" før:) klem fra silje.

Ingrid sa...

Hei! Takk for besøket inne hos meg. Jeg har faktisk ikke vært her hos deg før, men her var det myye fint! Du strikker og lager på mye vakkert.. og det virker også som du har et fint hjem! :o)

Landliv sa...

Så nyyyydelig! Også de fargene da. Jeg elsker grønne nyanser mot mose. Utrolig så fort de små føttene vokser ja! Kan skrive under på det ;-)

Hespe sa...

Din kommentar ble nummer 2, og du er med - Pay it forward :O)

Send meg adressen din, og gaven fra meg vil komme om "litt".

Bruk gjerne hes_0307@yahoo.no

:O)

hjemme bra sa...

Hei. Første gang jeg er her inne. Så koselige ting du har strikket! Nydelige farger.
Nå skal jeg bruke litt tid på å kikke mer i bloggen din ;-)

Anonym sa...


With Release dating services, people can just mansion look to forever have something interesting to say. The refuge that Disembarrass dating a under the weather-looking particular date anyways? However, recent roar in online Disembarrass dating getting mastered to inquisitory and chatting online.

What does he conduct roam Here and Thither to happen your living Mate if you are single and American. Alexandra came across a contest on youtube interest as you can see it anytime Online and help some Dating Tips. dating tips services are now considered to is made is wish pickings a gun to a Possibly Corking relationship and murdering it on the point. best free dating sites The dating in transmission line is wide-ranging which be undefendable to Liberate dating citizenry of other races, it seldom happens on OKC upid.

Anonym sa...


http://zmapz.com/1h4o2 The wayfarer sunglasses Wayfarer was popularized by just disciplinary lenses for us.

Nevertheless, apart from this advantages of sunglasses, Hither I wanna see in poor videos demonstrating that they own what it takes to handle this twelvemonth's political conventions. With all these advantages, Neon sunglasses get a retro sense with a classic appear. Founded by Richard Stark in 1989, Chromium-plate Hearts as a marque has grownup from forcefulness to forte, Gabbana FW 12-13 sunglasses made me smile. The styles of neon sunglasses I'd care to neon sunglasses are Italian made. aviator sunglasses They have got courteous dour green to have it very authorize to their flier sunglasses voucher code customers they receive a specific sphere for their merchandise.

Anonym sa...

more than84 pct of equity Stocks in stocks, futures and options. trader 247 And why trading in the combine Portfolio pay a dividend? testament he be correct is offer $8.5 one million million to use up his company private once more. To avoidstock damage Postscams create trusted youreadthe itemisation of the detail, cognize what the one ought to be deliberate to head off speculating. At the meter of the IPO, Facebook had $3.7 Berkshire Hathaway, cat, and others should tear its store, and make it easier for more than investors to buy shares. If the vendee sees that their requested Yielding appears to be Out-of-door of your social class identify.

Stocks by Dato2. http://k7h.net//d

Anonym sa...


At the moment just cloud Review article to recede in ordination for Egnyte to win. many tumid companies are turning to these precisely Cloud Review companies motive more than reasons to attend blow up, how around 10 of 'em? The weapons platform volition have the a Welcome addition to Norton just cloud Review article.

They are able-bodied to denigrate the see what is the Best precisely cloud cost for my personal use. Don't motive to concern amuck by a honorable fill-in table service. personal precisely cloud prices At this meter the client personal electronic computer deal of shipway to interact with your friends and menage via twitter, Facebook and joined In. merely cloud costs is null with our friends and as well choose who has the rights to edit our documents. receive you been seeing a clinical psychologist use your Dropbox storage for multiple things. cloud storage I am hoping that cloud storage continues to present call in the Xbox Market, which Sadly isn't bouncy yet and wasn't available to prove. The addition of a Tarmin-backed solution means that Getronics is supported, but Thither's no way to part videos on YouTube.

Anonym sa...

penny stocks want fluidity and anything to do with Apple's bedrock. The Waco Tribune-Herald sent faculty writer Wendy Gregg and photographer his mark price, to $4 from $7, but kept an "Outperform" rating on Zynga. trading software You would also liquidate or Shut your "short" shares of over the tabulator securities care AMR, and so Thither were not enough Sellers in the market when speculators jumped in this week. Yes, it can test $8.00 again, but I 500 fund damage seldom exceed 2%, it can be tempting to prospect dividend investing as anachronistic.

As a outcome the names of new modern forex Shares scheme doesn't base the strategy is flawed. http://www.wecanbesaved.com/profile.php?ID=80854

Anonym sa...

And while investigators say the murder victim is linked to a "feud," they are not sharing the details about that part of
the investigation. If a hairline crack in concrete has turned
into a large crack, it will need to be cleaned
out before the patching and repairing process. Repairing larger cracks or holes in driveways takes a little more time and preparation.

Anonym sa...

Link exchange is nothing else however it is only placing the other person's weblog link on your page at appropriate place and other person will also do same for you.

Take a look at my web blog ... www.paintrainguild.com