fredag 14. mars 2008

Påske!

Nå er det så og si påske, og en del av dere begynner vel ferien i ettermiddag. Siden jeg fortsatt er hjemme med minstemor, går hverdag og ferie litt over i hverandre, men jeg får uansett både helge- og feriefølelse når helligdagene nærmer seg. I går og i dag har påsken sneket seg litt rundt i huset vårt også...
.
Påskeharen er rosa i år. Jeg, som mange andre, liker bedre pastellfarger til vår og påske enn den typiske gule. Kan godt ha gule påskeliljer, men synes det er fint å blande med hvitt og litt mer dempede farger.


Påskeløperen min. Jaggu var det pastellfarger i den også!! Denne sydde jeg for noen år siden, og jeg lagde også en lik brikke. Den ligger på kommoden i ganga nede.

Påskehønene kjøpte jeg på Kid i fjor, de er egentlig stearinlys, men jeg hadde ikke hjerte til å tenne dem. De overlever nok til neste år også.

Små påskeegg i skål kjøpt på Fretex.

Detaljer fra løperen, liker så godt påskeeggene i forskjellige farger.

Disse påskekyllinglysene ble også kjøpt på Kid i fjor, men jeg lurer nå på om de kanskje står i lys lue i løpet av ferien, liker ikke disse like godt som påskehønene, og så er disse litt mer oransje...

Jeg var innom Jysk tidligere i uka, skulle egentlig ha noen lysestaker, men så hadde de ikke igjen i den fargen jeg ville ha. Var til og med innom to av butikkene deres, men de var utsolgt begge steder:-( Men så fant jeg disse boksene og serviettene, og da fikk de bli med hjem istedenfor. Det var tre bokser i settet, og i den største er det dette som befinner seg for tida...

...smågodt!! Det hører jo med til påske, og en kan jo ikke unngå å kjøpe det når det er på tilbud i absolutt alle butikker. Vi har ikke den viljestyrken iallfall:-) Så gjenstår det bare å se hvor lenge innholdet varer...:-)

Tilda-engelen holder foreløpig påskeliljene med selskap på salongbordet. Den har ligget i en eske et par måneder nå (den er til salgs), men da jeg skulle finne noe annet i den eska, fikk den komme opp og lufte seg litt:-)

Men nå høres det ut som om minstemor er i ferd med å våkne, hun pleier å prate litt med seg selv før hun gir beskjed om at hun vil tas opp! Ha en finfin helg alle sammen, og tuuusen takk for alle koselige kommentarer dere legger igjen, det setter jeg umåtelig stor pris på!!:-)

28 kommentarer:

Hulda sa...

Du viser så mye fint at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å kommentere! :) Først må jeg bare si at du har jo pynta så flott til påske, her er jeg ikke startet med det enda. Bruker ikke ha så mye, men det kommer fram vårlige farger da, som hos deg. Jeg tenkte å forandre litt på dukene på kjøkkenet. Har noen skjønne med små blomster som jeg tenkte skulle fram til påske. Nydelig krans og kanin, likte også en engelen veldig godt. Flott kjole med dusker. Kos deg i påskehuset!

Hulda sa...

Glemte helt å si at servietter og bokser fra jysk virkelig var et funn!

Hulda sa...

meg igjen.. ;) løperen din var jo også så nydelig, herlige pasteller i den. Nå skal jeg overlate plassen her til andre. ;)

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Kjempefin påskehare og annet pynt.
Tilda-engelen var veldig fin også!
God påske til deg!
:O)

Lindas Hus.. sa...

Hei!Skjønne løpere og påsketing hos deg.God påske!Hilsen Linda :))

Ann-Cathrin sa...

Her var det virkelig mye fint!!! Fin duk, så flink du er:) og de boksene fra jysk var jo kjempefine!! Kransen med kaninen var også veldig søt.Alt var rett og slett vakkert:)

älskar sött sa...

Tack för din fina kommentar!!..blev sååå glad och jag kunde ju hitta till din mysiga blogg!!=) Vilken underbar duk du sytt och vackra tilda figurer =) Jag tar oxå fram lite pastellfärger på våren!! Ha en underbar helg! kramar Malin

janne - kathrine sa...

Utrolig flott løper du har laget. Den likte jeg godt :-)
Boksene fra Jysk var jo bare så Tilda inspirerte. Jeg tenker ofte på Jysk som en "butikk uten stil", men i det siste har jeg sett flere blogginnlegg med flotte ting som er kjøpt på Jysk. Må nok helt klart ta meg en tur skjønner jeg :-)
Ønsker deg en trivelig påske!

Dinah sa...

Hei!
SÅ koselig at du er tilbake! Er jo så morro å komme innom bloggen din! Kjempefin påskestemning du har hos deg! Veldig fin løper du har laget! :) var selv innom Jysk, men der var det heller ingen lysestaker som jeg var på jakt etter.

Cathrine sa...

så nydelig du har pyntet til påske,blir helt stum. Det var masse fin pynt,kan liksom ikke bare trekke ut noe spesielt. ha en fin påske

Dinah sa...

hihi. ja det var akkurat de samme jeg kikket etter. Men det var jo helt skrapt for de i sølv. Men men.. De begynner få inn mye fint der nå. Her er det ordentlig slappe av i sofaen kveld. Jeg var ute igår og er helt knekt.
Kos dere i 50 års lag! :)

Bo med barn sa...

Så herlige bilder! Bollen med påskeegg var bare så flott, og boksene fra Jysk(!). Jeg løper og kjøper:)

Ønsker deg en flott påske!

Klem Lena:)

Anita sa...

Såå masse koselig du har sydd!! Likte alt veldig godt!! Duker og Tildaer! Du er jammen flink! De boksene fra Jysk er kjempeflotte og de lysene, I like!! Ha en strålende helg!

liven sa...

Hei:O)
Så fint du har pyntet til påske!!
Fine farger!!
Og så de boksene fra Jysk var jo veldig fine....så ikke de da jeg var bortom her. Har litt forskjellig der altså. Finner ganske mye der jeg!!
Ha en fin lørdagskveld:O)

Siri sa...

Så koselig du har pyntet til påske!

Pene Lene sa...

For en fantastisk påskestemning du har hjemme nå - jeg som ikke liker gult ble jo helt forelsket i måten du pynter på.
Så må jeg bøye meg i støvet for de fine tingene du laget da du var på tur - så nuskat!
God påske!

Magny sa...

Så skjønnt du har det....
Ville egentlig bare si tusen takk for lysposene! Er såååå fornøyd!
Nå er de publisert på siden min! (Og betalt idag.)
GOD PÅSKE til deg og dine!
Klem, magny

Livy sa...

Heisann!
Så utrolig koselig du har pyntet til påske! Så utrolig flott den duken din er *nydelig*

Ønsker deg en riktig fin påske!

*Klem*
PS: De boksene vil jeg også ha;-)

chatrine sa...

Så masse fin påskepynt!
Tildaen var jo bare helt skjønn!
Å de søte boksene og serviettene...! Nydelig!
Jeg pynter ikke så masse til påske, men jeg har fyllt huset med blomster så det kan minne litt om at våren har kommet:) Selv om det snør ute...
Nå vaskes huset, og etterpå skal påsken nytes hjemme dette året:)
Ha en riktig fin påske!
Kos deg masse!
Klem fra chatrine:)

Trønderpia sa...

Så koselig du har pyntet til påske!
Og for en nydelig Tilda-engel!
De boksene fra Jysk har jeg også, kjøpte de for en ukes tid siden. Jeg har de på Marshmellowsens rom jeg da, hun kan aldri få nok oppbevaring til alle duppedingsene hun sparer på.
Så ikke de serviettene jeg da, spørs om jeg ikke må tilbake en dag...

Ønsker deg og dine en riktig GOD PÅSKE!
I morgen setter vi kursen for Oppdal, og med det været som er meldt her, gjelder det å ta med seg mye lesestoff og et strikkearbeid.
Med det været som er meldt hos dere derimot, er det bare å finne frem solkremen :)
Klem fra meg

Tussilago sa...

delikat påskepynting. Enig med deg i at det er lekkert med pastellfarger til påske. Og da kan man liksom tillate seg selv å leve ut litt rosa-lyseblå drømmer..selv om det er farger jeg ikke er spesiellt flink til å bruke ellers i året. Ja, ikke sant..det er likosm helt umulig å brenne slike flotte påskelys;)..men på et vis er det jo ok også..å kunne brenne dem, bruke dem når man evt blir lei og vil ha en ny variant;))
Kos deg med påsken og med lillemor;)) og takk for titten

Moderncountry sa...

Så glade koselige farger på dine påskepynt! Minner meg nesten om sommer, gode og fine tanker det :)

Løperen var veldig vakker.
Her føler vi ikke så veldig mye av påske, Nederland er ikke så veldig påskete av seg :)
Men deilig med varmere dager, gleder meg til å komme meg mer ut på sykkelen.
Ha en fin Søndag og nyt dagene som kommer!
Klem Aina

Ingrid sa...

Hei! Så herlige påskebilder fra hjemmet ditt. Den løperen i pastellfarger var jo bare helt herlig! Håper du får ei god påske!
Klem

Miriam sa...

Hei hei. Tusen takk for hyggelig hilsen her om dagen. Jeg må si jeg måtte humre litt for meg selv da jeg leste om jakten på tallerkenhylle og deprimerende fretex-besøk :D Jeg har tydeligvis vært heldig med mi da, men 490 kr - D var da en helt grotesk pris de skulle forlange på Fretex. jaja. Du får sjekke NMS med jevne mellomrom. De har faktisk veldig greie priser der. Lykke til med jakten og god påske til deg!! :)

Huset på toppen sa...

Så utrolig koselig du har pyntet til Påske!!
Påskeløperen er råleker i paselfarger.Jeg pynter ikke her hjemme til påske, reiser på fjellet på tirsdag,påskepynter på hytta:-)

ha en fin uke og god påske!!

Kannor och karaffer sa...

Åhhh vilken fin blogg jag hittat in på. Du visar så mycket fint och glada påsksaker....

Hit kommer jag gärna igen.

ha det gott!
Ann

My little footprints sa...

Hei Borghild!
For en herlig påskestemmning du har skapt! Jeg har aldri vært noe særlig flink til å pynte til påske jeg, hadde liksom tenkt til å bli litt flinkere i år, men vi får se hva det blir tid til ;) Er glad i disse pastellfargene jeg også, er ikke så veldig glad i gult. Tror ikke jeg eier en eneste gul ting hihi ;) Så løperen din likte jeg veldig godt!
Ønsker deg en kjempefin påske! Vi får krysse fingrene våre om at det skal bli en solfyllt påske! Det hadde vært nydelig!
klem fra Beth

Pene Lene sa...

Uffda - ikke greit å miste spiderman-lua. Jeg har oppskrift på noen spiderman-votter. Det går jo an å bruke mønsteret til lue også hvis du kjeder deg i påsken:
http://bp0.blogger.com/_fM5_4Z1BI14/R1lGyjNLViI/AAAAAAAAAzM/D5afhLyQ9yM/s1600-h/12-06-07spidey+mittens+1.JPG

NB - oppskriften funnet på nett og lagret, så jeg er ikke helt sikker på kilden :)

Klem Penelene