tirsdag 25. mars 2008

Påskeslutt

Dette er fottøyet mitt i disse dager, har hatt de i mange år nå, og de varer nok enda noen år til...
.
Jeg er ganske så frossen på beina, men med disse kan jeg holde ut i mange timer. De har med andre ord vært geniale de siste dagene, med aking, leking og skuffing av snø ute.


Jeg sydde nok en Tilda for ikke så lenge siden, hun ble vårlig både i farger og tøy, siden jeg ble så inspirert av våren som jeg trodde hadde kommet...


Hun har fått et rødt bånd i håret og røde perler rundt halsen. Synes rødt og lyseblått (og mørkeblått for den del) er så fint sammen.


Denne hylla har ligget bortgjemt aldri så lenge... Den var selvfølgelig trehvit i utgangspunktet, men fikk et strøk med malingskosten for et par dager siden. Hylla fikk jeg av min bestemor for mange år siden, hun hadde fått en eldre mann hun kjente, til å lage den, slik at jeg kunne bruke den sammen med pyntehånddukene hun hadde sydd til meg. Jeg hengte den opp på kjøkkenet i går, og foreløpig gjør den nytten som pyntehylle. Kommer nok til å bytte på å bruke den til 'ting og tang' og pyntehåndklær...

På lekeplassen rett nedenfor huset vårt står det et tre med mange slike greiner. Jeg aner ikke hva slags tre det er, men hver gang jeg går forbi, tenker jeg på Tre nøtter til Askepott.
Det er jo ikke engang nøtter, men kongler, men jeg synes likevel likheten er slående... Plukket med meg en grein hjem, så nå venter jeg bare på at de skal falle ned, slik at de nydeligste antrekk kan dette ut. Som dere ser er det flere enn tre kongler også, så vi må kanskje bygge på garderoben??

Og så hengte jeg opp skjerfet mitt, eller pyntehåndkleet, alt etter som, ikke sant Beth?;-) Jeg sendte nemlig et slikt skjerf til Beth (My little footprints) i februar, som takk for noen monogrammer jeg fikk av henne, og hun trodde det var et pyntehåndkle:-) Vi fikk oss en god latter begge to...:-) En av sandkakeformene mine har fått plass ved siden av.

Ha en fin arbeidsuke alle sammen! Det er godt uka er kort, så overgangen ikke blir så stor:-)

22 kommentarer:

Marte sa...

Nå er påsken over ja, tilbake til hverdagen;) Litt deilig også da... :)

Så skjønn tilda jente du har sydd!!
Skikkelig vårlige klær... :)
Den hyllen er lekker, skjønner at du malte den hvit;)

Ha en flott dag!
Klem fra marte

Grip dagen sa...

Kjempekoselig å se når folk lager Tilda med litt annerledes klær! Den bli riktig vårlig! - i motsetning til været utenfor hos dere...
Tror ikke du trenger planlegge noen ny garderobe enda... Sjansen for at lerkekonglene skal bringe deg flotte skatter, er liten. Sorry!
For konglene kommer fra ei lerk. Den har brune, nakne kvister nå. Men til våren kommer den med lysegrønne, myke barnåler! Et fint tre, synes jeg. Særlig konglene er kjekke å plukke inn!
Ha ei flott uke!
Marit

Fru Pink sa...

Så nydelige bilder du viser! Ble kjempeinspirert, jeg, her jeg sitter og skriver hjemmeeksamen (og dermed ikke får satt noen ideer ut i livet foreløpig;)

Morsomt med historien bak hyllen, også!

Kos deg i snøværet:-)
:)ann helen

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Kjempeflott hylle!
Det er greit når vi kan sveipe maekosten over ting og tang. Så godt som nytt!
Søt Tilda!

Fru Fjeldhammer sa...

så fint det ble.. trodde nesten jeg leste et interiørblad jeg nå
;0)

kong vinter har kommet for å bli nå ser det ut som og de skoene er gode å ha, de må nok bli en stund!!

My little footprints sa...

hihi.. ja ikke sant? En slik hylle må jo jeg ha også! Jeg så faktisk en nesten maken hylle på nettet for en liten stund siden, jeg ringte på den også, men da var den selvfølgelig solgt ;) Bedre lykke neste gang ;)Så utrolig koselig du har pyntet denne hyllen, så enkelt og fint. Likte kortet du hadde hengt på siden, kvisten og sandkakeformen også ;) Det totale inntrykket ble veldig nydelig ;)
Må få kommentere de herlige skoa dine også ;) Jeg var på en langfredag-sammenkomst nå, og der var det en som hadde slike sko. Vi var ute hele kvelden/natten og satt rundt et bål, hun sa de var veldig gode å ha på seg. Hun sa også det, at man faktisk skulle ha på seg disse skoene barbeint, da fikk man opptimal effekt av varmen fra disse, det visste jeg ikke ;)
Herlig og vårlig Tilda du også hadde laget Borghild! Herlig med slike påminnelser av våren ;) klærna hun har på seg, minner meg faktisk litt om Madicken ;) De har jo så herlige plagg i den filmen ;)
Ønsker deg en fortsatt fin og kreativ uke! ;)
Klemmer fra Beth

Trønderpia sa...

Åååå, slike sko ønsker jeg meg også. Men de er så dyre, så det har ikke blitt ennå.
Pleier å låne et par som står på hytta når jeg er der, og de er gode og varme ja.

Trodde det var Or-kongler jeg. Det har vi masse av i hagen, og de er så fine, koselig med slike små kongler.
Men så ar Grip Dagen mener det er lerke-kongler, og hun kan sikkert dette mye bedre enn meg. Jeg har ikke greie på sånt. Vet i grunnen ikke hvordan er lerk ser ut en gang, hihi.

Så fint det ble med den hylla.
Ha en fortsatt fin kveld, klem fra meg

Huset på toppen sa...

Kjekt med godt fottøy på beina i disse dager!!

Det er jo bikkjekaldt ute,og glatt
mange steder!!

Så nydelig hyllen ble med stasj og pyntehåndkle!!

og Tilda ble så fin i blå kjole og halsbånd!!

Ha en fin uke!

Hulda sa...

Så fin den hylla var, kom på det nå, da jeg så din, at jeg har en maken liggende i boden, den skulle også bli hvitmalt, men ligger på vent. ;) Skjønn Tildajente, så flotte klær du har sydd til henne. Likte skoene dine godt også, varme og gode!

Min verden sa...

Veldig, veldig fin hylle. Jeg har noe tilsvarende på kjøkkenet som jeg skal male sammen med bordet på kjøkkenet - så får vi se. Jeg skal gjøre skikkelig mye i vår og sommer... Det skal bli spennende å se hvor langt jeg kommer. Hanne

Lindas Hus.. sa...

Hei!Det er godt å ha noe varmt på beina når en er ute med barna.
Sååå flott hylla di ble.
Skjerfet og sandkakeformen var fin til pynt.Kvisten du har tatt inn er en lerkekvist.Flott å bruke i dekorasjoner.Ha en fin dag!
Hilsen Linda :))

Anita sa...

Kjempe søt Tilda!! Og hylla er også veldig flott! God smak du!! Ha en strålende dag! KLem!

Fru Fjeldhammer sa...

Hei igjen.
ville bare si at jeg har gitt deg en award.. du finner den på siden min...

Bo med barn sa...

Hei.

Så lekre bilder du viser idag! Tildaen var kjempeflott. Helt mine farger:)

Kvisten din er fra et lerketre, og den er nydelig. Vi har også flere lerketrær her og de er kjempelekre å klippe kvister fra.

Se på siden min idag. Jeg har noe til deg der:)

Lena

jeanette.blogspot.com sa...

Så fin Tilda:) Nydelig...
Deilig med ordentlig vintersko nå når det har vært så kaldt!:)
Flott skjerf!! :)

Ha en solrik dag, sol fra skyfri himmel her:)

Livy sa...

Heisann!
Så fin pyntehåndukshylle du har fått av bestemor - den var kjempefin! Også er det så kjekt, for man kan bruke den til alt mulig!

De skoene så utrolig gode og varme ut! Kjekt med noe som er godt og varmt når det er så kaldt som det har vært nå!

Ønsker deg en fin dag!

*Klem*

Min verden sa...

http://benthilde.blogspot.com/ Se på denne til skrift på kassen. Hun hadde gjort noe veldig fint med en treplanke. Hanne

Anette sa...

Hei... :)
Så artig å se de gode gamle sleskinnsttøvlettene igjen. De er jo kjempe varm og god.
Flott hylle og kjempe fin tilda...
Ha en fin dag :))

Min verden sa...

hehe - disse barna er hele tiden det best og det verste man har - ikke sant? Man må kose seg med alle periodene. Jeg og mannen min sier ofte "husker du" om ting datteren vår har gjort, sagt osv. Nå er hun i ferd med å bli voksen. Hun har et bein i hver leir på en måte. Jeg hadde funnet et strålende rom til henne, med roser og tapeter osv.... - men tror du ikke "beistet/sukkerklumpen" lurte på om hun virkelig måtte ha et sånt barnslig rom. Hun hadde egentlig tenkt seg noe mer voksent... Ja, ja. Sånn er livet. Hanne

silje-sin sa...

For et nydelig innlegg! Alt var liksom perfekt! Tildaen,hylla,"konglene", skjerfet/pyntehåndkleet.. Ja alt:) Takk for inspirasjon:) Ha en flott uke videre! klemmer fra silje.

Evami sa...

Verdens beste vintersko:) Fryser aldri med de på beina nei:)

Nydelig hylle,med flotte ting på. Er enig med deg,de konglene er litt sånn Tre Nøtter tilAskepott... Kast en over skuldra så får du se om magien virker....

Det skjerfet/pyntehåndkleet var bare så utrolig lekkert:) Skjønner godt at hu trodde det var tilpynt...

Ha en flott torsdag og snart er det helg igjen:) Eva

janne - kathrine sa...

Den lille hyllen ble veldig koselig. Hyggelig å ha en slik liten hylle, hvor man kan bytte om og pynte litt etterhvert som man har lyst til å vise frem litt forskjellige ting.
Ha en fortsatt fin dag!