lørdag 1. mars 2008

Snippsekken er pakket...

...og alt er klappet og klart for tur hjem til Trøndelag. Mannen dro til sydligere strøk i dag, misunner han litt, men vet likevel at han bor på et kjedelig sted, og at det er jobb stort sett hele dagen. Så da er det kanskje bedre å dra nordover i morgen, til snø og besteforeldre:-) I dag var jeg faktisk ferdig pakket kl 2000, noe som er heeelt ulikt meg (og min kjære for den del). Vi pakker vanligvis natta før vi skal dra, vaskemaskinen har da gått et par runder for å få vasket alt som skal med, og noen ganger må også føneren fram for å få tøyet tørt!! (Nå har vi tørketrommel, luksus:-)
.
En annen ting som er ulikt meg, er at jeg har fått pakket tøy og sko til både meg og mine to håpefulle i én og samme bag!! Er helt sjokka selv! Nå skal det sies at bag'en er himla stor, men uansett... (Det vil si, nå gjenstår vinterdressen til 3-åringen, da, den går siste runde i trommelen... Ok, så er nesten alt pakket og klart, men det er plass til den også!) Da er det bare vogna og bilstolen i tillegg, så kan jeg ta et barn under hver arm, går fint det!:-) Det er godt en slipper å tenke på bagasjen etter innsjekkingen, sier jeg bare...

Men det er altså slettes ikke vanlig for meg og min familie å ha bare ett kolli på tur. Min kjære og jeg står alltid og måper og klør oss i hodet når vi er på ferie og ser familier på fem med to små kofferter. -Hvordan gjør de det, hva er det egentlig de har i kofferten, eller hva er det de ikke har? Bare toalettmappa alene tar jo en del plass, og vi ender alltid opp med to store kofferter og gjerne en bag i tillegg, og da blir iallfall én av koffertene merket 'heavy'.

Så det blir dårlig med blogging for min del den neste uka. Mine foreldre bor på landet/fjellet, og selv om de faktisk har internett, har de ikke bredbånd, og det frister ikke å sitte på et lite, kaldt kontor med en stasjonær pc... Jeg må nok innom og kikke fra tid til annen, men det blir nok ingen innlegg. Alle bilder denne gangen er fra Decorative Country Living, min kjære tok med seg 'den bra laptop'en' med alle bildene mine, men dette er da ingen dårlig erstatning, snarere tvert imot. (Skulle lært meg å hekle, ser jeg...)

Ha en flott uke alle sammen, klem B:-)

15 kommentarer:

Pene Lene sa...

Litt sent ute med å ønske god tur- men likevel: Håper du koser deg i Trøndelagen.

chatrine sa...

Fine bilder ja!
Go tur nordover!
ha en super uke!
Klem fra chatrine:)

Lykkelene sa...

Kos dokke på tur!
Syns det er godt gjort å pakke til tre i ein bag eg...
Ha ei fin veke:0)

Hulda sa...

Kommer til å savne deg denne uka, Borghild! Dere får nok ei super uke hos foreldrene dine, høres ut som de bor fint til. Flotte bilder du viser i dag. :)Det er mye inspirasjon å finne der.

Ann-Cathrin sa...

For noen vakre bilder:) God tur!!

Livy sa...

Ønsker deg en riktig god tur! Kos deg masse:-) Klem

Anita sa...

God tur! Kos dere masse! Nydelige bilder forresten!

Hespe sa...

Hei på deg!
Håper du koser deg masse i Trøndelag :O) Selv drar jeg til Bristol i morgen - jiiippii - gleder meg!!

Ha det fint så lenge!

Klem :O)

My little footprints sa...

Hei!
Ønsker deg en god tur! Skal nok bli kjekt å få seg en liten tur ;)
Har så innmari lyst til å ta meg en tur til syden jeg da, og vi skal egentlig dra til høsten, men spørs om jeg orker å vente sååå lenge ;)
Klem fra Beth

Huset på toppen sa...

Kos deg masse på tur!

Inpirerende interiørlink du har funnet,så masse fint det var her:-)

Ha en fin uke i Trøndelag!

Grip dagen sa...

Å pakke er et slit, synes jeg. En skal ta så mange hensyn...
Selv skal vi ei langhelg til Knaben i morra. Jeg har tatt på meg å handle mat til oss alle....
Så jeg forbereder nå mat til 8 personer i 4 dager!
Det er utleiehytte, så ALT må tas med hjemmefra... Puh...
Håper du får ei deilig uke i Trøndelag. KOS DERE!!!
Marit

Magny sa...

Ha en koselig tur til trøndelag, kommer til å merke at det blir stille hos deg! Du er fryktelig flink som klarer å pakke lite...
Har bodd i trøndelag i 2 år,i Rissa kommune.
Klem, Magny :)

Hulda sa...

Gleder meg til flere innlegg fra deg når du er vel hjemme:)

Fru Fjeldhammer sa...

Håper du har det kos på tur!!
Ha en fin uke!

Karoline sa...

en sen god tur hilsen, men håper ihvertfall at du koser deg!!!!
var fine bilder du viser, gått i ett i det siste,men ihverfall somlet meg til noen oppdateringer, og tar meg en bloggrunde nå.
kos deg videre!