mandag 17. mars 2008

Velkommen...

...til oss!! Vel, nå får dere ikke bli med helt inn i dag, men slik ser det iallfall ut ved inngangsdøra vår. Og siden det jo er påske, er påskeeggene kommet opp på kransen. (Må vel innrømme at vinterkransen, dvs den som jeg henger opp til jul (eh...) har prydet inngangsdøra helt fram til i går.) Ting tar tid noen ganger...
.
Denne kransen laget jeg av blåbærlyng, og så sprayet jeg den hvit og drysset glimmerpulver over. Ja, ikke glitter, for det er stor forskjell på glitter og glimmer:-) Kransen er et par år nå, så malinga er begynt å skalle av,kanskje burde jeg satse på en ny snart?
Kaninen er faktisk den andre som henger der, den første ble hakket i stykker av våre vennlige naboer, fuglene!! De hadde gått for øynene, og til slutt var hele hodet en stor vattklump.
.

Her bor vi altså, i nummer 42:-)

Påskeliljene spretter forhåpentligvis ut snart, da blir det jo straks så mye koseligere. Og disse kassene har jeg tre av. Men det er ikke noe skrift på dem, så det har jeg lyst til å gjøre noe med. Hvis noen vet hvor jeg kan finne passende tekst, tas alle idéer imot med takk. Ellers får jeg dikte tekst selv og bruke word...:-) Ser forresten at jeg burde ha feid før jeg tok bilder, vi har grus på gårdsplassen, og det er bare steiner over alt!! Jeg blir gal av den grusen, heldigvis har vi fliser i entreen så steinene ikke lager merker i gulvet, men de setter seg mellom bordene på trappa, og ikke minst blir det bare noe helt sinnsykt med grus i bilen...


Da er det altså bare å stikke innom, men pass på å ringe 10 minutter før dere kommer (vel, jeg trenger kanskje 30), så jeg rekker å raske sammen leker og rydde litt... he he...

Ha en flott uke alle sammen, uansett om dere har hjemme- eller bortepåske!! Klem B:-)

30 kommentarer:

Lena sa...

Så utrolig koselig du har det ved inngangen din!
Her må det jo være kjekt å ringe på døren:)
Ønsker deg en fin påske!

Bo med barn sa...

Så koselig det ser ut hos deg! Ser vi har så og si identisk blåfarge på døra:)

Vi har også grus og skjønner akkurat hva du mener.

Så fin ide med å bruke blåbærlyng og spraye den... Hm... den ideen skal jeg nok stjele...:)

Lena

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Så koselig inngangsparti.
Den bøåbærlyngkransen var jo kjempefin!
:O)

Livy sa...

Så koselig inngangsparti du har! Her hadde jeg følt meg velkommen:-) Kransen er jo bare megafin, og så koselig med kaninen!
*Klem*

Miss.T sa...

Flott påskestemning i heimen din ! Fine farger på pynten din. Likte godt boksene du hadde funnet på jysk, og ennå bedre innholdet : ) mmm.. candyking smågodtet er en klar favoritt her også : ) Ha en strålende påske !!

Anonym sa...

Koselig å titte innom deg, flott inngangsparti og nydelige farger.
Ønsker deg ei god påske!

Påskehilsen fra Willma.

Moderncountry sa...

Så lekkert det var ved entreen din! Nydelig dekorert for påske. Blåbærrisa var utrolig vakre, skjønn i fargen.

Aina

Cathrine sa...

Kjempekos i innganspartiet ditt. Kransen og haren var veldig fin,ikke akkurat nå kjekke fugler du har som tok livet av den forrige. Her er det også grus(stein) utenfor,ganske så irriterende mange ganger. Ha en kjempefin påske,drar selv på påskefjellet onsdagen.. Påskeklem

Min verden sa...

http://www.wallwords.com/ Jeg vet ikke om disse har noe du kan bruke til kassene dine, men de var flotte uten også, synes jeg. Veldig fin blogg og jeg blir veldig imponert over alt jeg finner her inne. Kan jeg spørre hvordan du lager kransen? Vikler du med vikletråd, eller med enkle ståltråder. Kransen i blåbærlyng var spesielt fint synes jeg. Hanne

Min verden sa...

http://bestefarsverksted.blogspot.com/
Kanskje du kan få noe hjelp fra denne bloggen? Den var iallefall veldig flott, med fine skilt. Lykke til. Hanne (igjen)

Ingrid sa...

Hei! Så koselig den kransen var! Utrolig god ide å spraye blåbærlyng. Den der funker jo både til jul og påske.. og ellers uten pynt også. Den var iallfall kjempekoselig med påskepynt!
Nå skal jeg linke til deg, hvis det er ok.
Ha en fin kveld! :)

Hulda sa...

Så fint du har pynta ved døra deres. Likte så godt det du har gjort med kassen. Har en veldig lik kasse, og denne ideen likte jeg. :) Kan jo ikke sette blomster i den nå, så dette var lurt. :) :) Hadde nok ikke hatt råd til å sette ut den fine kaninen på døra.

Min verden sa...

Takk for tips om kransen. Jeg ble klokere. Jeg er praktisk talt i gang :-) God natt.

Grip dagen sa...

Nå er det vel mange som vandrer hvileløst omkring på det blide sørland og leter etter hus nr 42...

Mange vil vel se den fine dørkransen før fuglene angriper den stakkars kaninen igjen!

Jeg synes kjøttmeisa har sett litt stygt i retning kaninburet i det siste. Den er nok ikke fornøyd med bare solsikkefrø... Jeg må nok passe godt på Trampe!

Du er kanonflink å lage ting! God smak med farger har du også!

Ha dei deiiilig påske!
Klem Marit

chatrine sa...

Så koselig å komme til deg da!:)
Jeg syns nå den esken var vel så fin uten skrift jeg:)
Grus ja, ikke snakk... her er det nesten så jeg har lyst å asfaltere fra døra ut til veien (ja, bare jeg vinner i lotto først;)
Vi har jo enda sne da, og det hjelper jo på, det blir ikke skit og grus inne da.
Ha en super dag!
Klem fra chatrine:)

Evami sa...

For en hærlig måte å bli ønsket velkommen hjem på:)
Så fint inngangsparti du har:)
Hva gjør vel litt grus?? Den kommer jo tilbake før du har rukket å koste ferdig alikavel...
Ihvertfall er det sånn her hos oss...

Den kransen din var bare lekker:)

Ønsker deg ei riktig god påske:)

Anita sa...

Så koselig inngangsparti dere har! kjempekoselig med Tilda i krans, har store planer om det jeg også, men har bare ikke fått tid til å sy meg en egen Tilda ennå! Tok også ned jule kransen for to dagersiden!! *kremt*! Og har fortsatt ericaer på trappa!! Skal kjøpe noe nytt nå i påsken! Ha en koselig påske! Klemmer fra Anita!

frk. vims sa...

Så koselig inngangsdør du har! Håper kaninen klarer seg ;) Den var kjempeskjønn!

Du verden så mye flott du har laget. Babyteppe, body og babysokker på så kort tid!! Jeg er imponert. Jeg bruker fryktelig lang tid på strikkeprosjekter, og de blir ikke så fine når de blir ferdige heller...

Ønsker deg ei fin påske! :)

Landliv sa...

Tror jeg har sagt det før men vi har så utrolig lik smak! Her kunne jeg gjerne bodd assa!!!

Ser veldig innbydende og fristende ut å gå inn til deg!

Jeg vil gjerne få ønske deg en riktig fin påskehøytid! :-)

Tiril sa...

Datt innom bloggen din, titter nok inn igjen, tror vi har temmelig samme farge på inngangs døren, min står i sør, å på varme dager ser den desverre ut som den har fått vannkopper, til tross for godt forarbeid.
En fin påske til deg.

Ann-Cathrin sa...

Den kransen var virkelig fin:) Flott inngangsparti, er så koselig når man gjør noe ut av det! Ha en fin påske:)

Landliv sa...

Jeg er egentlig te-menneske også, men var colaholiker tidligere, og begrenser nå forbruket til helger og høytider ;-) Derfor nyter jeg det så veeeeldig forstår du!

Er spent på den kaken din altså! Håper den svarer til forventningene. Moro å prøve noe nytt!

Bo med barn sa...

Åh....tusen takk for hyggelig melding! Ja sånn er det... først maser vi om alenetid og så er blir det så altfor stille liksom. Ja ja imorgen skal jeg hive meg over malingspannet og male som bare det.

Skal få se bilder etterhvert, men det kan nok ta litt tid. I motsetning til noen bloggere som er så innmari effektive når det gjelder oppussing.. så går det liiiitt tregere her:) Men det blir nok bra til slutt!

Klem Lena :)

Bo med barn sa...

Glemte en ting... det var denne gulfargen... Egentlig liker jeg å ha veldig rolige farger rundt meg og her hjemme er nok den "villeste" fargen vi har gråblå:) Men innimellom får jeg litt fargekick og særlig på denne tiden av året, og da er det herlig å leke seg litt med "nye" farger. Da graver jeg fram fra skaper og skuffer og prøver meg fram.

Artig å oppdage at man kanskje liker gult litt likevel..:)

Storeflittig Solveig sa...

Jeg syns du har en nydlig stil, likte spesielt godt blåbærkransen, den tror jeg jammen jeg må kopiere.

Koset meg på sidene dine, virkelig nydelige bilder!

Hege sa...

Så utrolig koselig inngangsparti dere har - her føler nok gjestene seg velkomne! Ha en fin kveld!

♥ ♥ ♥Anniche ♥ ♥ ♥ sa...

God påske vennen !!

Koselig inngangsparti :)

My little footprints sa...

Hei!
For et koselig inngangsparti, veldig innbydende og lyser påske lang vei! Synes kransen din var absolutt skjønn! Jeg har hatt planer i laaang tid om å lage meg en krans, men får aldri tid til overs gett. I dag skal hekken i hagen min fjernes og det gleder jeg meg sinnsykt til! ;) Skal bli godt å få den vekk, den er jo så stor og så stygg, rundt 12 meter lang! Ønsker deg og dine en herlig påske, kos dere masse sammen og spis en stor posjon med godt ;) hihi
Klem fra Beth

Mitt hjem, Anita sa...

For et koselig inngangsparti,:)god påske. Anita

jeanette.blogspot.com sa...

Så nydelig en krans du hadde på døren:) kjempesøt var den........
God Påske!