tirsdag 1. april 2008

Byggmester B!

Kan det fikses? Klart det kan!! I dag har jeg vært byggmester, vel monteringsmester iallfall:-) Dette har stått umontert på minstemors rom leeenge, og i dag var det på tide å få gjort noe med det!!

Hva skulle det bli?

Skruer og dører og vegger må man ha...


Og så er det bare å sette i gang. Jeg er verken den typen som slenger bruksanvisningen i søpla først som sist, eller den som legger ut alle skruene og delene, for så å følge bruksanvisningen til punkt og prikke. (Min mann er av sistnevnte type:-) Jeg tar et overblikk, begynner så å skru/sette sammen, og så sjekker jeg bruksanvisningen når jeg lurer på noe, eller når jeg må forsikre meg om at jeg gjør ting riktig...


...og da kan det skje misforståelser. Man setter inn en lang skrue i et kort hull for eksempel, og lurer på hva som er feil... Finner fram hammeren også, for å prøve å slå den inn. Når det ikke går med den tredje skruen, tas bruksanvisningen fram, og se det ja!! Stort kryss over den lange skruen, det finnes to typer, og her skulle altså den korte brukes!! Så da sjekker jeg i posen, og jada, det var to lengder på dem, problem solved!


Nesten ferdig...


Voila! Et oppbevaringsmøbel med plass til tøy og leker.

Malingsbøttene står også klare, så det er neste prosjekt. Skal prøve å begynne på det i kveld eller i morgen. Så er det bare den lettveggen med døra som skal opp, sukk..., så kan hun begynne å sove der. Ser egentlig fram til det, selv om det blir rart å ha henne på eget rom.

Ellers så er det disse stoffene jeg jobber med for tida. Ganske så friske og vårlige farger, er litt inspirert av de Green Gate-koppene jeg kjøpte (og de jeg har lyst til å kjøpe)!!:o)

Ha en fin tirsdag med Frustrerte Fruer, i morgen begynner et design-program som iallfall jeg skal få med meg!!:-)

31 kommentarer:

Hespe sa...

Ja, er det noen sak... :O) Har skrudd sammen et og annet møbel jeg også, og som regel går det VELDIG bra :O)

Så lekre stoffer du har kjøpt - til å bli gla' av de..! Spennende hva som kommer ut av de...

Fortsatt fin tirsdag til deg:O) Blir nok Frustrerte fruer hos meg også og i morgen er det med sikkerhet det nye design-programmet!

Kos deg masse!!!

Klem :O)

marie sa...

ikke sant det er deilig å få opp et nytt møbel. Jeg elsker det.

Lekre stoffer du jobber med.

Anita sa...

Så flink du er!! Sånt no tror ikke jeg at jeg får til! Kjempeflotte stoffer, tror jeg må shoppe litt sånt no jeg også en dag, har nemlig tenkt å sy meg en country dame og da ville det jo passet perfekt med litt Greengate farger! Ha en koselig kveld! Klem!

Huset på toppen sa...

Heisan!!

Skulle tro du hadde vært i mitt hus å tatt blide av de vårlige Tilda stoffene!hihi Har nemlig ganske lik bunke med stoff!! digger at noen har samme smak som meg:-)

Kos deg med frusterte fruer, det skal jeg og nå!!


Nytt design-program??
Hvlken kanal??

Cathrine sa...

He he ja lurt å bruke bruksanvisningen. Men resultatet ble jo bra. Stoffene du har kjøpt var nydelig. kos deg med frustrerte fruer,ser selv på Csi.. klem

Lovise sa...

Heisann. Takk for hyggelig kommentar. Gøy at flere stikker innom og gir et lite vink:)
Så flink du er til å montere....det der liker jeg også godt. Men det er jo fordi jeg også gjør som deg, følger bruksanvisningen!!
Ha en flott kveld.

Bo med barn sa...

Så fint skapet ble!! Det så virkelig kjekt og praktisk ut.

Og stoffene dine var bare kjempelekre!! Så deilige vårfarger. Ble helt glad av å se på dem:)

God tirsdagkveld:)

chatrine sa...

Flotte greier, det der med bruksanvisning;) Bildene dine lignet jo på meg, når jeg "mekker" her hjemme;) Og resultatet ble jo supert!
Gleder meg til å se den malingen din!
For noen nydelige stoffer! Det klør i fingrene mine etter å sy, sydde litt i påsken, men nå tror jeg jaggu maskina må komme fort fram igjen:)
Ha en kjempefin kveld!
klem fra chatrine:)

Fru Fjeldhammer sa...

næ, nå ble jeg skikkelig stolt av deg altså, skruing av møbler setter jeg bort til gubben... (jeg har ikke toldmodighet nok!)

Når jeg så de stoffene så tenkte jeg at nå må jeg gjøre noe... og det er å lære meg å sy på maskin, har ikke gjort det siden ungdomskolen!!

Ha en fortsatt fin kveld..

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Så flink du er da!
:O)

Soreflittig sa...

hei handy woman:) ser liksom for meg rosa skrutrekker og hammer med blomstermønster::)

her ser det ut som du får massevis av plass, er det et ikeakjøkkenskap?

det er rart når de små skal sove på eget rom, jeg hadde hjertesorg jeg de første nettene... tenk om han trenger meg??? men det gjorde han selvfølgelig ikke:)hihi

Min verden sa...

Veldig, veldig flink og veldig, veldig fint. ja, jeg vet at jeg gjentar meg selv her inne - men det er så så mange flinke, praktiske og flott damer her... (kanskje noen menn også, men så langt har ikke jeg kommet ennå) Hanne

Fru Pink sa...

Wow - imponert nå altså. Må med sorg innrømme at akkurat montering setter jeg bort til min bedre halvdel. Blir altfor sur av sånt;) Så derfor; desto mer imponert!

Skapet ble kjempestilig! Og stoffene også. Gleder meg til å se ferdig resultat.

:)

Gunhild, NO sa...

Tusen takk for fin gave jeg fikk på Pay it Forward! Så gøy med pakke i posten. Når jeg ser bildet av stoffene, skjønner jeg at det er du som har sydd den fine brikken. Skal prøve å ta bilde og legge ut i bloggen min i dag :)

Livy sa...

Heisann!
Så flink du er! Jeg også gjør det på din måte når noe skal settes sammen, det eneste som er litt kjedelig er at det noen ganger ender med at det blir et ekstra hull *huff-men lærer aldri!* Ser iallefall ut som et kjekt møbel minstemor får på rommet sitt! Blir fint når rommet er i orden da:-) Deilig å få gjort unna ting som står og venter! Gleder meg til å se hva du skal male!

Nydelige stoff du viser også - jeg har plukket frem litt greengate i dag for å få litt vår/sommer følelse! Alltid inspirerende og koselig å komme til bloggen din!

Ønsker deg en fin dag!
*Klem*

Grip dagen sa...

Du gjør deg visst bra som byggmester, ser det ut som!
Blir spennende å se hvordan det blir når det hele er ferdig.

Stoffene var også et friskt syn!
Nydelige og glade farger.
Tenker du tryller frem noe lekkert med dem også... Helt sikkert!

Designprogram...? Hmmm. Må ned og sjekke avisa. Hadet!

Marit

Storeflittig sa...

Hihi! Så artig at jeg fikk rett:) Lo høyt når jeg leste det!

Hadde vært gøy å vite hva slags skap, er på utkikk etter noe liknende selv egentlig:)

Ann-Cathrin sa...

Nå var jeg spent på hva det ble til slutt:) Flink er du!!;) Så fine kopper du har kjøpt, og masse fint stoff. Høres ut som du hadde en veldig hyggelig bytur, merket jeg lengtet tilbake til permisjonen da jeg leste:)

frk. vims sa...

så flink du er til å skru sammen ;)
her i huset er det også jeg som skrur, vimsemannen liker det ikke no særlig, og jeg synes det er ganske så ok :D
vi skal ha et veldig lite bryllup, så vi slipper halvfulle onkler som vil danse tett ;)

Min verden sa...

Jeg vet ikke hvilken maskin du har hatt i skapet. Jeg tok iallefall frem min Bosch igjen og da begynte jeg å bake brød og boller igjen. Det er en stund siden og vi har stort sett hjemmebakt brød nå. Det er det mest huslige jeg gjør da! :-)

Hulda sa...

Så flink du er å sette sammen skap! Dette var jo både fint og praktisk. Veldig flotte stoffer du har kjøpt. likte de mønstrene!

Mariquita sa...

Ser at du har litt samme tilnærming som meg til det å skru sammen ting - og som oftest går det bra utrolig nok!
Synes bloggen din er kjempeflott og håper det er ok at jeg lenker til bloggen din på min egen? Du er velkommen innom en dag :)

Evami sa...

Byggmester Borghild klart du kan....:)
Det er jo ganske godt å vite at man har gjort noe selv også... Gir litt tilfredstillelse å se på resultatet:)

Virker til å ha masse oppbevaring og det er kjekt på barnerom:)

Så søte stoffer du har kjøpt.,så vårlig:)Blir spennende å se hva som blir resultatet av dette:)

Ha en flott torsdag,snart helg igjen:) Klem E va

frk. vims sa...

hehe, har heldigvis ikke forhåpninger om at alt kommer til å bli så flott når vi gifter oss. surt treningstøy kommer nok til å være en fast del av livet mitt frem til pensjonsalderen kan jeg tenke meg. huff å huff. men vi kommer nok til å få vaskerom etterhvert, og det vil nok hjelpe på veldig! vi har jo bare et pittelite bad nå...

Livy sa...

Heisann!
Jeg har blitt utfordret til å vise hva som er "best og pest" hos meg - har gjort dette nå, og nå ønsker jeg å sende den videre til deg!

"Reglerna är enkla!
*Länka till bloggen du fått utmaningen ifrån.
*Gör ett inlägg om ditt "Bäst och Pest".
*Skicka sedan utmaningen vidare till fem bloggar

Lycka till!"

Håper du tar utfordringen på strak arm! Ønsker deg en fin torsdag!

tulipanerogkrystaller sa...

Heisan.
Takk for koselig kommentar.
Så koselig at du likte eggene. Og artig at du har av de andre tingene. Ser jo at du har mye fint, som jeg kunne tenke meg også. Som feks. Green gate koppene og alle de lekre stoffene. Blir spennende å se hva du lager av dem. Ellers syns jeg du er bra på å montere. Sånt liker vi:-)hvorfor vente på at mannfolka skal gjøre det. Det kan bli både langvarig og høylytt:-)
Ønsker deg en super helg. Titter snart innom igjen. Hilsen Marit.

Karoline sa...

det må man si!!!! her i huset er alt slikt overlatt til mannen, har ikke nubbesjanse....
så fint og praktisk det ble. og nydelige stoffer. kos deg med helg ret rundt hjørnet.
klem

silje-sin sa...

God kveld:) Her var det flere nye innlegg siden sist,moro:) Måtte le av begynnelsen på dette innlegget,vår toåring som aldri har vært interessert i tv har nemlig oppdaget Byggmester Bob,og vil helst se på den hele dagen:) Så flink du er som kan montere ting da! Der er jeg skikkelig "jentete",ikke har jeg tålmodighet heller! Flott ble det ihvertfall! Gleder meg til å se hva du skal bruke de nydelige stoffene til! Mange klemmer fra Silje.

Ann-Cathrin sa...

Hei:) Utfordring til deg på siden min og, så litt for sent at livys allerde hadde sendt den til deg!

Anniche ♥ sa...

Herre milde moses! Du er jo drit god :)) Imponerende stykke arbeid må jeg si !!

Takk for hyggelig besøk av deg og lille K i går , hun er så helskjønn:)

Ha en god helg , kanskje vi sees på lørdag ? Blir jo litt rart for oss , å være der som "gjester" , hihi! Klem A

Lykkelene sa...

Oppbevaringsmøbler kan ein aldri få nok av!
Skal prøve å huske å invitere deg neste gang det er "sjoko-party" hos oss:0)