onsdag 23. april 2008

Country-Tilda er ferdig!

Det var jo på tide, for nå har hun ligget leenge på kjøkkenbenken, som forøvrig fungerer som venterom for alle mer elller mindre halvferdige prosjekter.
.
Synes faktisk hun ble riktig så frisk i fargene, og denne gangen har jeg gjort nesten alt etter oppskriften. Hun fikk en liten ekstra kant med sikk-sakk-bånd nederst på forkleet som pynt. Og selv om ermene var litt knotete, og jeg måtte sprette av igjen det første jeg sydde på, så tror jeg nå jeg har fått dreisen på ermene også!:-)
. Røde tresko måtte hun ha, selv om malinga som fulgte med kit'en var lys og mørk rosa. Da er det godt mor har et lite lager med hobbymaling fra sine trolldeig-dager, og det er leeeenge siden! Dette var faktisk første gangen jeg kjøpte en kit, lager vanligvis bare fra bøkene, men det var jo greit å få med alt tilbehør. Men det blir nok ingen vane!:-)
.

Min Tilda fikk fletter, for det synes jeg er litt søtt! Og så fikk hun selvfølgelig ikke 'skitt' på seg, slik oppskriften viser. For det går jo an å holde seg ren selv om man graver litt i jorda eller maler eller noe... Selv bruker jeg ikke malertøy for eksempel, for jeg søler ALDRI! Nei, det er sant, ok nesten aldri da, så jeg ser ikke vitsen med å skifte tøy for å male. I går sprayet jeg antrasittgrå maling på noen planteoppheng og krukker, i vind, og i hvit tunika, gikk helt fint det!!:-)

Måtte bare dele dette flotte synet med dere til slutt. Har lenge tenkt på å sy meg et etui til strikkepinnene mine, men det ser ut til å ta tid... I mellomtiden ligger de altså hulter til bulter i en altfor liten plastpose som er begynt å revne. Jeg legger altså nå litt press på meg selv i og med at jeg viser bildet, så får vi se om det hjelper...:-)

27 kommentarer:

fru vims sa...

for en flott tilda du har laget! Flinke Borghildpia :D

Jeg har ikke tatt sjansen på en slik en selv, har Tilda bok, men så langt har jeg bare bladd i den.

Liker strikkepinneposen din. Bra at du valgte den tykkeste og mest hardføre posen når du skulle ha oppbevaring til pinnene dine ;)

gleder meg til å se ny oppbevaring (legger stort press på deg her, hihi)

nå er det vel snart loppekassa her, mannen ser på fotball og det blir jeg så fryktelig trøtt av ;)

natta

Hege sa...

Tildaen ble kjempe fin!!
De røde skoene gjør susen...
Tror eg må ta meg et sykurs :S
Ha en fin kveld :)

Trønderpia sa...

Så flink du har vært, kjempefin ble Tilda-damen din!
Og treskoene var snuppesøte :)

Hmm...jeg har også tenkt på en slikt strikkepinne-etui lenge, men har aldri kommet så langt.
Du har i hvertfall dine samlet, mine er spredt rundt i huset, sammen med diverse uferdige strikkeprosjekter.

Ha en finfin kveld, klem

Huset på toppen sa...

Så fin "bondetilda". Jeg har ikke sølt til forkle heller, Kjempesøt med bånd på forkle og de knallrøde kloggene var mye finner enn mine! Gøy på landet! Lykke til med etui til strikkepinnene dine:-)

Ha en fin torsdag!!

jeanette.blogspot.com sa...

Så fin Tilda:) kjempeskjønn!
Smykkene blir sorte om du har d på badet..dumt for d er jo så dekorativt å ha d på badet.. aller helst så skal en jo oppbevare smykken i poser når en ikke bruker d, men hvem gidder d i lengden... ikke har jeg tid til å dille med d.... :)
den jakken til din datter, var d mulig og fått oppskriften??? :)

He en strålende torsdag! Her skinner solen enda..helt utrolig, men regnet kommer vel snart! Får nyte d så lenge d varer:)
-jeanette-

Grip dagen sa...

Du fikk til armene til slutt, ja.
Flottings!
Var hun ikke gøy å sy, vel?
Jeg likte mønsteret, men jeg må jo endre litt på farger og klær da... Det er jo det som er gøy.

Jeg måtte også frem med maleboksen min da jeg så kit'en innehold rosa tresko-farge.
Panduro, skjerp dere!
Den skitt-malingen står enda urørt. Jeg får meg ikke til å grapse henne til!
Jeg er enig med deg, det er bare å være litt forsiktig.
Igår klarte jeg helt fint å gjøre hagearbeid i linbukse og tunika. (Bare sjalet hang litt fast i rosetornene av og til...)

Smart å vise strikkepinne-kaoset. For nå kommer vi til å mase om å få se den nye strikkemappa di, så du må bare få opp farten!


BORGHILD!!! HAR DU LAGA MAPPE NÅ?!

Klem fra ei masete Marit...

chatrine sa...

Men, SÅ SØT hun ble!
Helt nydelig da!!!!
Ha en super torsdag!
Klem fra chatrine:)

Anette sa...

Super flott tilda :))
Morsomt å se strikkepinneposen din, er det ikke sånn de skal være ;)hihi
Ha en strålende dag...

Lovise sa...

Så nydelig Tilda ble. Falt pladask for de treskoene, jeg.
Dirkte vakker ble hun.
Og så må jeg le når jeg ser den posen med pinner. Enkelte ting kan man tenke på i flere år før vi får gjort noe med det. Det er på samme måte med meg og ruskepose. Skulle ha sydd en jeg kan putte trådene i når jeg syr, men nei......trådene ligger overalt etter meg!!
Gi meg et puff, så kanskje jeg får det gjort, he he.
God torsdag.

prinsessa1976 sa...

Tildaen ble kjempefin. Ønsker deg en fin fin dag. Klem fra Elin:O)

Monica/Moa sa...

Vilken jättefin Tilda du har sytt.. syr ju själv tildaänglar och det är alltid kul att se nya varianter.. Ha det gott i vårsolen..Monica

Anita sa...

Så flott hun ble!! Min er ennå ikke helt ferdig, mangler å få sydd på forkleet nå da!! ha en strålende ukeslutt! Klem!

Randi sa...

Jeg må visst bare se og skaffe meg sånn for å spraymale med...er vel på malerbutikker dere får tak i det.

Den Tildaen ble helt nydelig!! ett prakteksemplar av sorten!! skulle ønske jeg hadde nok tålmodighet til dette.
Må vel kjøpe meg en på nette.

Kos deg i solen.

Cathrine sa...

Haisann..For en flott Tilda,nydelig var hun. Og kassen bak er også kjempelekker.Har sett slike på et gartneri her å,men sikkert utsolgt før jeg kommer meg dit,hehe.. Ha en strålende dag

Dinah sa...

å så flink du er! nydelig Tilda! så veldig fresh ut! :)
Ha en fin kveld!

Lene sa...

for n slott strikkepinne"mappe" angrr nesten litt på at æ sydde ei, når æ ser kor enkelt d kan gjøres ;o) tenkte sy en rundpinnemappe ller to og... har ei venninne som har ymta frempå at ho treng ei..
kjempefin tilda!!

Hulda sa...

Så flink du var med Tildaen, hun ble jo veldig fin! Søtt med fletter, ja. :) Syns fargene på stoffene og mønstrene er kjempefine. Fikk nettopp tak i noe av det stoffet jeg også. :)
Hun passet godt der, sammen med kassen med hvite tusenfryd.

Helt utrolig at du ikke griser når du maler.. det gjør jeg. Hadde jeg hatt på en hvit tunika, kunne jeg sagt takk og farvel til den, hi hi.. ;)

Blir spennende å se strikkepinneetuiet ditt! :)

Anitas hus sa...

Så flink du har vært! Tilda ble jo så fin. Har veldig lyst til å prøve meg på en selv etterhvert.

Forresten, har du vært hjemme hos meg og tatt bilde av strikkepinnene mine, he he. Det ser helt maken ut hos meg, men men. Det er så mye en skulle ha gjort, men så alt for liten tid;)

Ha en fin kveld.
Klem:O)

Evami sa...

Så flott TIlda`n din ble:)
Den kassa du har der,har jeg skullet på Oasen Hageland og kikka etter i flere dager nå,men været har vært så bra her at vi har vært ute helt til leggetid:)
Trmpolina har kommet opp og det graves i sandkassa... Får ta shoppinga senere:)

Du får nok inspirasjon til å sy etui til strikkepinne dine.... Tror du utfordrer deg selv på når du legger ut "rotet" ditt:) Føler presset:)

Ha en flott torsdagskveld:) Klem Eva

Min verden sa...

oj, oj - så utrolig fin hun ble. Selv om det tok lang tid, ble resultatet utrolig bra :-) Jeg er veldig imponert over alle dere som driver med slike ting. Det ser veldig imponerende ut for meg som ikke kan slikt i det hele tatt. Jeg vet det ligger mange timer bak og særlig når de er så forseggjorte som denne. Snart god helg. Hanne

Hespe sa...

Country-Tildaen ble kjempefin!! Må se å få laget meg en sånn en selv også..... Helt klart!!

Gleder meg til å se strikkepinne-etuiet du skal lage ;-)

Herlig helg til deg!!

Klem :o)

Bo med barn sa...

Så kjempefin Tildaen din ble. Fikk skikkelig sommerfølelse av henne. Fargene du har brukt var nydelige!

Ønske rdeg en flott helg :)

Magny sa...

guri så flott du syr, nenne er noen for Gunhild, i "something blue..."
Ja kaskje du kan snekre dge en kasse til strikkepinnene dine, en gammel kakeboks bruker eg,...
klem og god helg!!

Magny sa...

ser eg skiver mye feil, mente:"dette er noe " ... Vet du,- ble så happy for at du likte blomster med GRÅPAPIR omkring. blomsterhandleren på torget ville ta cellofan med tre ulike typer bånd, - rødt, grønt og gult, jeg måtte bare takke nei og ville svært gjerne kun ha gråpapir uten tape...
klem og Kos deg med den deiligste ungen i verden!

Livy sa...

Heisann!
Så flott Tilda du har laget! Jeg bruker også kjøkkenbenken min som lager/venteplass for å gjøre ferdig prosjekter.

Ønsker deg en riktig fin helg!
*klem*

Lykkelene sa...

Kjempeflott Tilda! Syns kloggane treskoa) var supersøte. Ønsker deg ei god helg:0)

Anniche ♥ sa...

Enig med Magny , deilig bebbis ;) Vel lille K er vel ikke akkurat bebbis lenger nå...til tross for at han minste hos oss , kaller alt som er under min og pappans hofter bebbiser ....hehehe, mulig derfor han kaller de det da , om du skjønner ( short cut , hahhaha)
Jajaja, her er det freddan , og jeg er stuuuup trøtt , men må bare blogge litt til, mens jeg hører herlig Jazz.

Utrolig flott Tilda dame , du er så flink så . Osen kassen er også kanon fine . Jeg har vært på "privat" låvesalg i dag . Har en her i Søgne som jeg bare smser når jeg får mine bruktbehov ,hehe.....Endte opp med to fotte Høgans krukker, to gamle sprossevinduer , en suppeterrin , og en gammel krukke som det står sukker på .. veldig fornøyd ja )

God helg min venn , klem !!