fredag 18. april 2008

Fredag...

Så var det freddan igjen, min favorittdag!:-) Deilig med hele helga foran seg, bare så synd den går så fort...
Har egentlig ikke noe spesielt å blogge om i dag, prosjektene fra forrige innlegg er fortsatt ikke ferdige, men jakka til minstemor nærmer seg iallfall slutten, og det er da noe...:-)
.

Denne nydelige buketten kom min kjære hjem med for et par dager siden. Hvorpå jeg responderte: "Hva har du nå gjort??" Er jeg ikke grei? Her har jeg verdens snilleste mann, og så får han den midt i ansiktet! Han hadde altså ingen baktanker, ingen innkjøp eller gode idéer han hadde planlagt å få gjennomslag for... denne gangen!;-)
Prøvde også ut et tips fra min svigerinne ang. roser. Jeg skylte vasen i Klorin før jeg fyllte den med vann, da skulle rosene stå kjempelenge. Nå har de stått tre dager, og absolutt ingen av blomstene har antydning til å henge med hodet, så det ser ut til å være noe i det!
.
Jeg var også på Annas Rom i forrige uke, og har helt glemt å vise hva jeg kjøpte. Dette opphenget synes jeg er kjempefint, hadde egentlig planlagt å lage et selv (som vanlig;-), men når jeg begynte å kalkulere prisen på kroker osv. ble det mye billigere å kjøpe det. Anniche hadde ikke flere hvite igjen, men jeg synes det er fint i brunt også, så jeg er ikke sikker på om jeg vil male det eller ikke... Nå i ettertid ser jeg at mange har brukt kroker fra Kid, så kanskje lager jeg et selv også, disse passer jo godt over hele huset, og jeg kunne godt hatt et ute også.

Jeg kjøpte også denne nøkkelringen formet som en diamantring. Anniche brukte sin som et smykke, og det var nøyaktig min plan også. Jeg har hengt på Englebarna mine, og brukt den sorte satengsnora fra et av Thomas Sabo-smykkene mine til å henge alt i. På den runde plata står det: Diamonds are a girl's best friend.

Avslutter med en kaffe mocca, servert i Rosendahl-glass og med en latte-skje fra Georg Jensen. Ute skinner sola, og i dag er det ingen vind heller. Så det blir nok en strålende dag, og foran oss ligger hele helga:-) Blir nok ingen loppiser på meg i morgen, for da står nedvask av hus på timeplanen. Ikke vårt (I wish), men svigermor og svigerfar holder på å flytte, så da må vi jo hjelpe der vi kan.
Ha en strålende helg alle sammen!!! Klem B:-)

27 kommentarer:

Evami sa...

For et flott oppheng du har kjøpt deg,virkelig dekorativt... Hadde passet flott i gangen min det,tilå henge nøklene på... For de er det av ig til gankse vanskelig å finne... Og så smart å ha englebarna på den nøkkelringen,blir litt annerledes enn de"vanlige" anhengene.. Har to enlgebarn selv som jeg fikk i julegave av englebarna,er veldig glade i det smykket:)

Er det ikke rart at vi lurer på hva mennene har gjot når de kommer med blomster ut av det blå?? Konklusjonen på det er at de må gi oss blomster oftere:)

Ha ei flott helg i godværet:) Her er det overkya og surt..... Klem Eva

Hespe sa...

Heisann!
Svipper bare innom en tur for å ønske deg en riktig god helg!

Flott oppheng du har fått deg, og morsom nøkkelring!!

Koooos deg med moccakaffen og en herlig helg!!!,

Klem :o)

Randi sa...

Så mye fint du har kjøpt deg. Den rammen var flott!! brunt er jo en fin farge det også. Jeg lage en selv i hvitt...enkelt og greit. Blir nok flere. Må ha en ute også.
Herlig nøkkelring!1

Nå fikk jeg lyst på moccakaffe...syns jeg kjenner lukten hit..


God helg til deg og dine.

thea sa...

nydelige roser, tøft oppheng og deilig Mocca.. hørtes ut som den perfekte inngang på helgen spør du meg..:) Thea

liven sa...

Det opphenget var fint. Kanskje jeg kunne fått mannen til å lage....men jeg har ikke sett at de har kroker på Kid???
Nydelig rosebukett!! Håper den varer lenge:)
Pleier å sette de kaldt om natten!
Ha en fin helg:O)

Fru Fjeldhammer sa...

Nydelige roser altså, snill mann har du!!

Ønsker deg og dine en riktig god helg!

Anita sa...

Det var utrolig flotte ting alle sammen! Ønsker meg sånne engle barn jeg! Ha en strålende helg Borghild! Klem!

Storeflittig sa...

herlige blomster!! god helg til deg:)

Jeg har lagt deg til på norskeinteriorblogger.blogspot.com og oppfordrer alle som har lagt seg til å linke på bloggen sin:):)

Takk for at du er med, jeg har allerede oppdaget flere nye blogger, så dette blir bra!

Hege sa...

Nyyydelige blomster!!
Likte anhenget og.
Ønsker deg en strålende helg :)
Mvh Hege

silje-sin sa...

he he,er typisk det,at man hamrer løs med spørsmål når man først får blomster:) Men her i huset skjer det så sjelden at det er ikke rart jeg reagerer...:) Så flotte ting du har kjøpt hos annas rom! Synes det var flott at ramma var i tre (ikke malt) jeg! ha en fin helg, og lykke til med vasking;) klem fra silje.

Magny sa...

så vakre roser... det tipset med klorin tar eg gjerne imot, har aldri hørt om det1
Og sprossen med knagger er utrolig stilig:O) :O)
ha en koselig solskinns-helg...

Anitas hus sa...

Så masse flott du har fått. Nydelige roser fra en snill mann;) kjempe flott oppheng (ett slikt har jeg også lyst på, kanskje jeg også skal lage ett selv). Nøkkelringen var også skjønn og smart å bruke den som smykke.
Ønsker deg en god helg:)

Lovise sa...

Finnes det noe mer herlig enn en mann som kommer hjem med roser????? Kooooos deg med ham.

tulipanerogkrystaller sa...

Kjempefin rosebukett.
Det er da typisk oss damer å lure på menns motiv, når de kjøper blomster til oss. Tror rett og slett at de bør lære av det, og kjøpe litt oftere, så kanskje vi slutter å bli mistenksom:-)
Ellers var det flott krokoppheng du har kjøpt.
Å bruke en nøkkelring til anheng hadde jeg aldri kommet på. Smart og kjempefint.
Øsnker deg en strålende fin helg.(selv med nedvask)
Klem Marit.

Hulda sa...

Så koselig at han kom hjem med roser til deg, slikt er alltid så overraskende. :)

Fint oppheng du kjøpte, jeg kjøpte billige kroker fra kid, de er på samme størrelse, 15 kr for to stk. Får material av pappa, så det blir billig. :)

mali-mo sa...

Så kjekt med roseoverraskelse da, selv om rsponsen sånn umiddelbart var litt negativ, hehe, så ble han vel blidgjort etterhvert kanskje.

Kjempefint oppheng du har kjeøpt. Hadde tenkt å lege et selv jeg også, og går å leiter etter akkurat sånne kroker som du har på ditt. Men de er ikke lett å finne! Så kanskje må jeg kjøpe jeg også. Bruker ofte gjenbruksmaterialer i snekkerprosjekter jeg, da blir det ikke så dyrt. Ha en fin helg!

Tone sa...

Så snill mann du har, min mann glimter til innimellom han også. Tipset med klorin skal jeg jammen meg prøve. Nøkkelring-anhenget var skikkelig fint. Jeg har englebarn rundt halsen jeg også, to jenter og en gutt i midten. Et av de smykkene jeg setter mest pris på. Ha en fortsatt fin og solfylt helg, klem :-)

Min verden sa...

Godt tips det med klorin. Det skal jeg huske. Nydelige blomster og FY-deg :-)Nei, vi har vel alle sagt noe galt en og annen gang. Jeg liker også godt disse opphengene. Stod med et i hånden, men la den tilbake. Kjøpet krydderhyllen istedenfor. Fortsatt god helg. Hanne

Huset på toppen sa...

Å,åå så nydelig rosebukett:-)

Flott oppheng og smykke!

Ser du har problemer med ermene på Tilda, eg og knota og synes at de var vanskelig å sy, ble fornøyd til slutt.Hyllen er snart ferdig malt ser jeg, du er jammen flink som får ting unna!!

Ha en fin helg forsatt!

Pene Lene sa...

Her var det mye vakkert å se på! Litt vittig med respons på mannen - det skal ikke være lett..he,he...
Opphenget var knallfint! Strålende ide, faktisk!
Fortsatt god helg - selv om den dessverre snart er over :(

Dinah sa...

heisann!
Mye fint du har handlet hos Annas rom. Knallfin ramme! Den likte jeg godt!
Ha en fin søndag! ;) KLEM

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Vakre roser! Så gøy å få en slik bukett!
Jeg har også planer om å lage en slik oppheng-ramme som du viste.
Eller retter sagt har planer om at min mann skal gjøre det! Så kan han få en flott rosebukett av meg!
:O)

Cathrine sa...

Masse fint du har kjøpt deg,kjekt med nå nytt.Ja roser eller generelt blomster er det skjelden jeg får her i huset,må noks kjøpe meg selv.Ha en fin søndag og så håper jeg sola skinner... Klem Cathrine

chatrine sa...

Heihei!
Det var noen nydelige roser, heldige du!:)
Koselige ting fra annas rom også! Slike englebarn har jeg også, de henger på min mobil. Her om dagen så jeg de hadde fått dyr også, så det må vel bli en liten hund, sammen med barna;)
Ønsker deg en kjempefin søndagskveld!
Klem fra chatrine:)

fru vims sa...

så fine roser! koselig :)
håper du har hatt ei fin helg, med pent vær og vasking ;)

ønsker deg ei fin uke

tulipanerogkrystaller sa...

Heisan. Bare innom for å takke for kommentar. Koselig.
Fortsatt god søndag til deg.
Klem Marit.

Min verden sa...

Jeg burde vite det med hortensiaen, men det skjer igjen og igjen. Det må ha vært varmt i vinduet. Vi reise i går formiddag. Jeg blogger, baker brød, bretter klær og ser på film :-) Fortsatt god kveld. Hanne