lørdag 12. april 2008

Jeg fant, jeg fant!

I dag var den store loppis-dagen. Hele tre stykker var det i nærheten, og de hadde alle ulike åpningstider, så jeg fikk med meg alle tre i racerfart!:-) Og jeg fant, jeg fant!!
.
Kjøpte ikke dette, da, men måtte vise fram de fine tusenfrydene. Ble jo veldig inspirert av Marit, og måtte herme litt:-) Har aldri hatt tusenfryd før, så det blir spennende å se hvor lenge de står...
.
Dette nye fatet kjøpte jeg, det passer perfekt til glassklokka mi.
Ti kroner er det ingenting å si på!


Og så, ENDELIG fant jeg tallerkenhyller til barnerommene, juhu!!! Nå har jeg lett så lenge at jeg holdt på å gi opp. Jeg fant jo en på Fretex for ikke så lenge siden, men den skulle de jo ha 490,- for, så da satte jeg den pent ned igjen... Og i dag fant jeg altså to!! Til totalt kr 60,- :-) Den ene er litt mer forseggjort enn den andre, men med litt sandpapir og maling blir de så fine atte...

Og til sist et reinsdyrskinn. Perfekt til terrassen mens det enda er litt kjølig å sitte ute. Det er ganske stort, så det kan også brukes på en benk eller noe... Pris? Kr 100,-

Er kjempefornøyd med dagens funn, selv om jeg skulle ønske det ble litt mer. En fantastisk fin dukkevogge med blant annet dreide hjørner, ble solgt rett foran nesen på meg, arrrgghh.... Til ti kroner!! Hadde sklidd rett inn på minstemors rom! Nå havner den på noen annens.

Vel, vel, da kan jeg trøste meg med at iallfall denne havner på minstemors rom:

Skulle inn på KappAhl for å kjøpe noe helt annet, men denne ropte altså på meg, og var nødt til å bli med hjem. Elsker fargene og detaljene!

Det var dagens kupp, snart skal vi ut og handle litt, og det er mulig det blir med litt maling i handlekorga. Til disse trekassene, kanskje?

Må også takke for råd og tips ang sengetøyet, hadde lagt det prosjektet litt på is siden minstemor nå straks blir ett år, og siden hun derfor ikke får brukt det så lenge... Vi får se...

Ha en strålende helg! Klem B:-)

36 kommentarer:

My little footprints sa...

Hei Borghild!
Så mye dint du har fått deg! Noe jeg spesielt la meke til var tallerkenhyllene dine, og jeg kan bare ikke forstå at Fretex har blitt så innmari dyrt! Det har det blitt her også, de får jo ikke solgt noe om de skal ha stive priser på brukte ting! En venninne av meg, hadde vært på Fretex her i byen og tenkte hun skulle finne seg noen billige rammer. Og vet du hva? de kosta 40,- stykke, ikke at 40,- er så mye, men akkurat de same rammene, helt identiske, kunne man få helt nye på Europris for 15,-! Da er det mye med 40 i en bruktbutikk! Og en tallerkenhylle til nesten 500kr er jo til å dåne av. Det var godt du ikke kjøpte den! Jeg har tatt vare på en tallerkenhylle jeg har, så ideen om å sette bøker i den. Synes ideen er kjempefin! Men nå tror jeg kanskje jeg skal sette morfars gale rosemalte tallerkener i den så de får plass på veggen i den nye kjøkkenkroken min ;)
Ønsker deg iallefall en kjempefin helg! Her ser det ut som om vi kommer straks i mål, og det er rett og slett NYYYYYYDELIG!! gleder meg veldig til alt er ferdig og jeg kan henge opp gardiner ;)
Klemmer fra Beth

marie sa...

Så flotte skatter du har funnet. Jeg har også vært på loppemarked i dag. Det er en veldig hyggelig aktivitet, synes jeg.

Ha en flott lørdag!

fru Pink sa...

WOW, såå mye fint du har fått tak i! To tallerkehyller på en dag er jo luksus:) Så gøy!

Ha en fortsatt kjempefin lørdag!

tulipanerogkrystaller sa...

Ja se der ja. Det var virkelig mye fint du har kjøpt idag.
Har mange maleprosjekter på gang du nå.
Skal du bruke tallerkenhyllene til å ha bøker i på barnerommene? Så det i et blad en gang, syns det var kjempesmart. Dekorativt og praktisk.
Tror nesten jeg må få meg tusenfryd jeg også. De er såå fine. Har aldri hatt det før.
Misunner dere alle loppemarkedene.
Ønsker deg en fortsatt koselig helg. Klem Marit.

Fru Fjeldhammer sa...

For noen kupp du har funnet deg!! Det fatet var kult altså.

Er ute etter noen tallerkenhyller selv jeg, men det er visst litt av en jakt hvis jeg ikke er villig til å betale tusen kroner for de!

Lykke til med malingen!!

Miriam sa...

Skal si du har vært heldig i dag! For et scoop med de tallerkenhyllene. De blir sikkert knallfine når du får malt de. Gratulerer. Godt du ikke kjøpte den overprisede på fretex. Det reinsdyrskinnet blir SÅ fint ute på en benk eller no kan jeg tenke meg. Vi er heldige som har så masse loppemarkeder her i sør :)jeg var på det i grim kirke, men der var det masse folk og lite lopper, men fant da noe likevel så det var ikke helt forgjeves heller. god helg videre ønsker jeg deg. klems Miriam :)

Hulda sa...

Så heldig du har vært!! Her var det masse flotte ting. :) Elsker jo loppis jeg også, var artig forrige lørdag, ja. ;) Veldig fine tallerkenhyller, de blir å gjøre seg godt hvorsomhelst de. Jeg viser nesten samme kasser i bloggen min i dag, hi hi.. Flotte tusenfryd!

Oslojente i Bergen sa...

Jeg har også tilbrakt dagen eller morgenen på 2 loppemarkeder i bergen, kanskje jeg drar tilbake imorgen for å ta en siste titt...

Du hadde virkelig funnet masse fint, jeg er særlig misunnelig på tallerkenhyllene dine:)

Magny sa...

så heldig som fikk tak i tallerkenhyller! Ikke mal kassene da.... Og flott stettefat ;O)
Var også på loppis idag.- Var akkurat litt for sen til å huke tak i to trekasser, den ene stod det Bjørgvin på ...
Har sett noe sånt som den med tekst hos deg, i katalogen til Oasen hageland, ønsker meg sånne... Veldig koselig på altanen! Hvite tusenfryd var virkelig nostalgisk! Husker min mormor hadde det... Og det du beskriver med liten Zink-balje på badet, hørrest koselig ut...
Klem...

Anita sa...

Så helidg du har vært!! Så flere tallerken hyller jeg også faktisk, men har flere jeg da! Vi fikk kjøpt seng vi da, men deeeeeeeeet nydelige kjøkkenbordet forsvant rett foran nesa på meg *dobbelargh*! Utrolig mye mennesker på loppis nå om dagen!!
Ha en koselig helg videre! KLe!

Livy sa...

Heisann!
Tusen, tusen takk for gode ord i bloggen min, det varmer godt! Ja jeg er i følge byggmesteren kravstor skjønner du! For at gulvet svikter under badekaret, ja det må man regne med! Helt ufattelig spør du meg - det blir spennende å se hvordan dette ender.

Så utrolig mye flott du har funnet i dag, og for noen kupp!! De talerkenhyllene skulle jeg gjerne hatt gitt:-) Er lenge siden jeg var på loppemarked, men jeg tror jammen jeg skal ta meg en tur neste gang jeg ser at det skal være!

Ønsker deg en riktig fin helg videre! *klem*

Lindas Hus.. sa...

Hei!Så mye flott du fant på loppis.
Herlige tallerkenhyller.Flotte kasser og nydelige Tusenfryd.
God søndag!Hilsen Linda :))

Lykkelene sa...

Så utruleg mykje flott du handla, og det forstår eg godt til den prisen:0) Den blusen var jo berre vakker! Alt blir så utruleg søtt i den størrelsen... God helg!

Hilde's rom sa...

Hei! Jeg er relativ ny her i blogglandia, men har fått med meg bloggen din! Synes du skriver så koselig og bildene dine er velding fine:) Tallerkenhyllene var et skikkelig kupp, de kommer til å bli kjmpefine etter litt puss og maling - ikke så mye som skal til vet du;) Jeg var også på loppemarked i går, to stk. Å det er såååå masse fint å finne der! Jeg fant faktisk en slik kasse som du har der, men den var dessverre ikke til salgs - ble kun brukt til å oppbevare bøker som de solgte.. har du hørt slikt? Jeg ble kjempeskuffet, og synes GODT de kunne solgt meg den!! Men jeg fant noen fine skatter likevel, du får ta en titt på bloggen min å se :)
Ha en fin søndag!

cilla's blogg sa...

Hei Borghildpia!
Så mye fint du har funnet på loppis. Er selv ute etter tallerkenhyller, men vanskelig å finne.. Var en tur på loppemarked ..i helga selv, men fant ikke mer enn et nattbord som skal males og få plass på min datters rom når det blir ferdig malt.

kjempfin blogg med mye inspirasjon du har:))

Ha en fin søndag!

Dinah sa...

Heisann!du rakk alle tre ja!ikke værst!turbofart ;) For noen kupp! OG tallerkenhyllene var jo kjempeflotte!de blir lekre med litt puss og maling. Kjøpte selv 3 stk her ifjor sommer og er så fornøyd. Kunne godt ha fler også tror jeg. Til hytta denne gangen da.
Ha en fin søndag!

Blått er flott sa...

Så heldig du var med loppene!!
Fatet passet utrolig bra til glassklokka, og tallerkenhyllene misunner jeg deg :)
Er på jakt etter det selv, både til stua og til jenterommet...
Tror jeg må ta en liten loppetur så snart de setter i gang her også!

Emmeline sa...

Det er visst loppeperiode over alt for tiden, sørlandet er tydeligvis intet unntak i så måte.
Her hjemme ser jeg skiltene for loppemarket hver eneste helg, men jeg går sjelden. Jeg er en av disse som ikke finner noe særlig på loppemarked. Trolig fordi jeg har det jeg trenger??? Men når jeg ser på hva dere andre finner så skjønner jeg jo at jeg går glipp av den ene skatten etter den andre. Jeg skjønner ikke hvordan dere finner så mye jeg?? Jeg blir bare overveldet over hvor mye rot og skrot som finnes og gir opp.
Jeg ble så inspirert av det teppet som du viste i innlegget under her også---utrolig supersøtt teppe. Tror jeg skal hekle et sånt i søte og sarte pasteller....GOD PLAN selv om jeg nok bør bli ferdig med det andre teppet mitt først;)
Ha en superdeilig søndagskveld.

Randi sa...

Skal si du var heldig! for noen utrolige funn du har gjort.

Mine tusenfryd står i en lignede sak, er litt spente på hvor lenge de står og om det kommer masse nye knopper. Den som venter får vel se.


Håper du får en fin mandag

Cathrine sa...

Så masse fint du har funnet på loppis da,helt utrolig..Har ennda ikke vært på loppis jeh,sikkert den eneste å,men mulig jeg må ta meg en tur neste gang det er..Hehe.

Evami sa...

Så mye fint du fant på loppis.. Er ikke Fretex dame jeg,men 500 spenn for ei brukt tallerkenhylle,høres jo ut som Gale Mathias det,da er det mye bedre med 60 for 2...

Likte de tusenfrydene dine:) Fikk lyst på noen ute i min blå krukke,men må vel vente litt her i trøndelag,hvor det er 2-3 minus om natta neda:(

Ha ei fin uke:) Klem Eva

Pene Lene sa...

Kupp! Det må jeg si - også så nydelige blomster og bluse til minsten. Heldig med loppisrunden din, ja!

Huset på toppen sa...

Du har gjort det vi kaller ET SKIKKELIG KUPP!!

Nydelige bilder og lykke til med malingen av tallerkenhyllene, gleder med tilå se resutatet!!

takk for titten og god natt!

Lene sa...

har og lett etter tallerkenhylle for å ha bøker i, hadde gitt heilt opp og va hos mamma og pappa for å høre om pappa kunne være så snill å lage ei, da d vise seg at di allerede har ei liggende hos mormor som ikke har vært i bruk på leeenge, sku bare ta den! jippi!
og så va svigers her en tur og ise seg faktisk at ho mente ho å hade ei!! så ho ku heim å leite! hurra! to på en dag hos meg og.

klem

Hespe sa...

Er det mulig!! Finne så mye fint for en "slikk og ingenting"...
Må se til å "spore" noen loppemarkeder jeg også.

Ønsker deg en herlig uke!!

Klemmer :O)

Bo med barn sa...

Så utrolig flotte ting du fikk kjøpt deg! Her er det altfor lite loppemarkeder! Jeg skulle gjerne hatt tallerkenhyllene dine :)

Når det gjelder reinsdyrskinnet, så er jeg ikke sikker på rengjøring. Hi hi måtte le når du beskrev hvordan du må vaske hendene med en gang du kommer hjem. Jeg er helt lik deg!! Kan desverre ikke hjelpe deg når det gjelder reinsdyrvask :) Men det så kjempeflott ut da. Og stort!

Her har du virkelig gjort noen varp!!

Grip dagen sa...

Du hadde en vellykka runde på loppis, ja. Så flott!

Jeg var jo også i de dalstroka den helga. Men jeg hadde lovet at det ikke skulle bli no shopping maraton...
Visste det skulle være loppemarked på lørdag - og jeg visste at jeg ikke skulle gå... Litt av ei pine!

Men tilfeldighetene førte meg til Annas rom i alle fall!
Noen vi skulle besøke, var på Langenes den dagen. Det var bare et steinkast fra Anniche.
Derfor fikk jeg shoppe litt i den nydelige butikken hennes! Jippi!

Kos deg med flotte tusenfryd på trappa. De kommer du til å ha glede av leeeenge.
Klem Marit

Oslojente i Bergen sa...

Takk for koslig innlegg:)

Hva slags maling bruker du? Jeg har noe hvit oljemaling stående som jeg tenkte bruke. Syns det er litt greit å kunne tørke støv av hyllene også...

Hva tror du?

janne - kathrine sa...

Det er så gøy når man virkelig finner ting man har "vært på jakt etter".
Hadde egentlig tenkt meg på loppemarked på lørdag, men med 3 cm. nysnø fristet det ikke i det hele tatt :-( Men, nye sjanser neste helg :-)

Ha en fortsatt fin dag!

Anniche ♥ sa...

Hei vennen !!

Gurimalla , så masse flott du hadde fått med deg :) Reinsdyrskinnet var jo bare det kuppet , så heldig du var !

Jeg har insett at jeg bare må komme meg avgårde på et loppis snart. Var innom i Vågsbygd og oppe på Fretex i dag - ble helt satt ut av prisene de har beg. med ....Da er det liksom ikke så moro lenger ! Fant en Høgans krukke på Fretex, men de skulle ha 250 for den , det er dyrt der altså, der jo ikke antikkbutikk liksom(?)

Ha en god kveld ! Klem

Storeflittig sa...

Oioi! Her var det virkelig flotte skatter! Skinnet til 100 kr er jo bare kupp kupp kupp, der ble jeg skikkelig grønn av misunnelse, det står nemlig høyt oppe på ønskelisten om dagen, men siden de koster rundt 1000-1500 har jeg ikke råd til nye.

Jeg må si meg veldig enig med analysen til my little footprints, det er blitt overraskende dyrt på Fretex.

Takk for inspirasjon!

Livy sa...

Hei igjen!
Tusen takk for koselige ord:-)
LO betyr layout, og er selve siden som er scrappet(når den er ferdig).

Ønsker deg en fin tirsdag!
*Klem*

Storeflittig sa...

ps

Vil bare tipse om ny blogg hvor alle norske interiørblogger kan legge seg til, så vi får en oversikt.
http://norskeinteriorblogger.blogspot.com/

Lena sa...

Heldige du som har gjort så gode kupp!
Ser også etter tallekenhyller, men har ikke funnet noen enda...
Det dukker vel gjerne opp en dag:)
Ha en super dag!

Cathrines blogg sa...

Det som noen kaster kan andre bruke! Det er så genialt. For et kupp!!!

Siri sa...

Så lurt å bruke den fine gamle kassa ute! Jeg har en liknende en, og har lurt fælt på hvor jeg skal ha den...
Fortsatt god søndag!