mandag 28. april 2008

Konfirmasjon

Jeg fikk forespørsel om å lage noen konfirmasjonskort til jente, har aldri laget det før, men det var gøy å prøve noe nytt. Sånn ble de altså seende ut:
.
Det er ikke så lett å se det, men jeg har brukt litt glitterlim enkelte plasser, slik at enkelte detaljer skal skinne litt...
Du kan klikke på bildene for å få de større!


Det siste kortet har også fått en strass-spenne på seg.

På 'emblemene' står det Remember the moments, It's a good life og Love, laugh, play, smile, remember, Good Times. Synes godt konfirmantene kan bli minnet på at livet er godt, og at vi bør ta vare på både små og store øyeblikk .

Fikk forespørsel om to kort, men jeg må jo alltid lage litt ekstra, sånn at det er litt å velge i. Smaken er jo så forskjellig, men jeg håper kanskje et par av de faller i smak...:-)

39 kommentarer:

liven sa...

Så flotte kort du har laget!!
Et kupp du har gjort på loppemarkedet også. Det skapet var jo sååå fint. Så de selger altså slike løse ben på Ikea?? Smart!!
Ha en fin mandag:O)

Fru Fjeldhammer sa...

De kortene var fine alle mann, så her blir det vanskelig og velge!!

klem

Hespe sa...

Kjekt med denne "Norske interiørblogger", nå ser vi med en gang hvem som legger ut nye innlegg...

Wow, det var flotte kort du!!

Anita sa...

Så flotte kort!! Kjekt å kunne velge da! Syns alle var kjempefine jeg, men det siste med strassen var ekstra fint;o) Ha en strålende dag! Klem!

Helene sa...

Nydelige kort. Må jo være et luksusproblem og velge. Kunne hatt alle sammen:0)
Ønsker deg en flott uke, med håp om litt sol her på Sørlandet;0)

Siri sa...

Så utrolig lekre!
Jeg scrapper litt jeg og, men ikke på langt nær så flink som du. Så nå skal jeg følge med her for inspirasjon og lære. ;-)

Ha en god dag!

Lyst på livet! sa...

Så utrolig flotte kort!!

Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til slik jobb jeg også...sukk :-)

Ha en deilig dag!

fru vims sa...

ojojoj, du er så flink!! :)

var ikke meningen å fornærme deg med den hvitmalings kommentaren min, men jeg jeg bare måtte. hehe.
og ser jo i etterkant (har lest litt nedover for å huske litt av det hu har skrevet om før) at du ikke har så mye hvitt. sorry snuppa! ;)

Hege sa...

Kortene var råtøffe!!
Syns det er kjedelig å gi de der standard med en pyntet konfirmant og bjørk og flagg. Husker eg fikk sikkert 20 make kort.
Ha en strålende dag!!
Klem

Dinah sa...

for noe flotte kort! likte alle sammen jeg!! De var nydelig! Må også skryte av buksen til veslemor. Den var jo helt strøken sammmen med skjorten. Du er flink du! :)
Jeg var også på loppis i helga.. 2 stk tom. *rødme* fant ikke så mye men hva rekker man på 10 min da.. ;)

tulipanerogkrystaller sa...

Så flink du er.
Kortene er helt nydelig.
Ha en fortsatt flott uke.
Klem Marit.

sol&bolig sa...

Kjempeflotte kort ... her må det vera vanskelig å velga. Det er nå gøy å laga kort også da. Eg laga 24 konfirmasjonskort til tidligare elevar nå til søndagen, men de var ikkje så fine som dine. Såååå stilig skap! Ha ei fin veke!

marie sa...

Skikkelig flotte kort. Så kjekt å se annet enn disse bokhandelkortene.

Min verden sa...

Oj - disse kortene var kjempefine. Så innmari flink du er. Jeg syntes ikke det var altfor dyrt for det flotte skapet. Kanskje man forventer litt mindre på loppis - men allikevel. Veldig bra at du fikk det med deg hjem. Hanne

My little footprints sa...

Så flink du er Borghild! Jammen skal jeg si denne jenta er kreativ, du lager jo det meste du! ;) Tenker de vil bli fornøyde med disse kortene ja! Er morsomt å lage kort! Har alltid likt å klippe og lime litt og sette ting i sammen! Og nå er det jo ikke noe problem, man får jo nesten tak i alt man ønsker seg!
Ønsker deg en fortsatt fin uke med masse solskinn!
Klem fra Beth

Emmeline sa...

Nydelige kort du har laget. Håper virkelig at konfirmanten setter pris på dette;)

Min datter var i konfirmasjon til en av sine beste venninner i går... Venninnen er veldig søt og veldig teatralsk og veldig veldig følsom. Hun tilbragte derfor halve konfirmasjonen innelåst på do, der hun hulket over alt hun var misfornøyd med...( hehehe) Det var visst noe feil i en tale og så var det visst noe feil med antrekket til en av gjestene og sånn holdt hun på- Min datter ble satt til å være fredsmegler... Innimellom måtte hun lose gamle grandtanter i dokø til andre toaletter ( jeg ler høyt nå) og hun meklet og meklet.
Tilslutt hadde hun sagt at nå fikk konfirmanten skjerpe seg og komme ut, ellers skulle hun EGENHENDIG STJELE de 61.000 ( sekstientusen) kronene som hun hadde fått, og kjøpe sjokolade for alle pengene...

Da kom venninnen ut fra do, og hun satt i et hjørne og surmulte resten av festen. Det er ikke lett når hormonene regjerer i kroppen sier bare jeg!!!Men som jeg sa til min datter da hun kom hjem; 61.000 kroner kan du se LANGT etter.... Da kan du bare låse deg inn på do allerede nå....

Men min tøffe jente er nok ikke dogråtetypen, jeg er litt mer bekymret for hva hun vil lire av seg i talen....Skrekk og gru ( du vet; på seg selv kjenner man andre) Dette ble langt, men det var så fristende...For jeg kan selvfølgelig ikke blogge om dette hos meg selv!!! Tudelu;)

Hulda sa...

Så fine konfirmasjonskort du har laga! Jeg har i kveld holdt på med konfkort selv, har laget til to gutter i kveld. :)

mali-mo sa...

Blir nok ikke lett å velge kort, de var kjempefine alle sammen! Utrolig fint det skapet du hadde funnet på loppis! Jeg var også på loppemarked i helgen og var SÅ nær å kjøpe et fint skap. Skulle bare tenke meg om..så ble det solgt til noen andre. Sukk! Får håpe det blir flere muligheter for å gjøre et kupp!

Ha en fin uke!

Anniche ♥ sa...

Hallaisen snuppis !

Oj , nå var det visst lenge siden jeg hadde vært innom her:))
Så nydelige konfirmasjonskort du har laget da , orginale og stilige !

Woooooow , det skapet , for et funn på loppis !!Blir nok kjempeflott i hvitt det . Heldig du var . Jeg har ikke fått med meg et eneste loppis ennå jeg , buhu.

Jaja, du får ha en flott dag . Stor klem fra Søgne

chatrine sa...

Heihei!
Så fine kort! Du er jo superflink!!!
Å så søt lille snuppa var i sin nye retro-bukse! helledussen!!
Nå er det bare strikking hos meg:) Hadde ikke strikket på lenge, så plutselig fikk jeg litt dilla igjen;) Nå er det jakka fra t.solheim, og den blir knallfin tror jeg. Har ikke kommet så langt enda, men det blir sikkert noen bilder i bloggen etterhvert:)
Ønsker deg en super dag!
Klem fra chatrine:)

Livy sa...

Heisann!
Kjempefine konfirmasjonskort! Du er utrolig flink altså! Jeg koset meg masse i helgen jeg vet du - ble litt scrappeshopping og litt ikea shopping;-)

Ønsker deg en fin tirsdag:-)
Klem

Magny sa...

du har god fantasi,- eller har du gode bøker?? ihvertfall flott!!
Kanskje eg skulle utfordret deg til "tråkke-i -skoene" ? Valgte ut en i blinde på bloggrekka mi. :)
Men det med skoene var bare et innfall,-litt gøyt må vi ha...
Ha en fin dag, kos deg med tullemora di:O)

Bodilhjemhobbyhage sa...

Åh for noen flotte kort !!!
Ja hvis de som skal ha disse kortene ikke finner noe de liker, får de bare ha det så godt :0) Tror ikke det blir noe problem . problemet er heller å velge ...for de var så fine.

Cathrines blogg sa...

Virkelig flotte kort! Så flink du er...

tulipanerogkrystaller sa...

Hei igjen og takk for koselig kommentar.
Ha en fortsatt flott og vårlig uke. Klem Marit.

Grip dagen sa...

Veldig stilige kort du har laget. Noe for enhver smak der.
Men det må være vanskelig å velge et, for alle er jo perfekte!

Oj, oj, oj for et skap... Det var du heldig med, Borghild!
Det må da være veldig gammelt? Og så mange fine detaljer på det!
Så heldig du har vært!
-Du får nok plass til både flasker og strikkepinner inni det....

Jeg krysser fingrene for at det arrangeres loppis her i distriktet i helga. FOR NÅ ER JEG KLAR!

Frustrerte fruer, here I come.
Hadet Borghild!
Klem Marit

Evami sa...

For nån kule kort du har laga:) Så heldig den konfirmanten som får et slikt kort er:) Det er så vanskelig å finne annerledes konfirmant kort,noe disse virkelig var,og så kule itillegg:)

Riktig kreativ er du:) Klem Eva

Cathrine sa...

Kjempestilige kort,blir en fornøyd konfirmant dette. Kos deg videre..

Huset på toppen sa...

Så fine konfirmasjonskort du har laget! Heldig hun som får et slikt stilig kort:-)

Ha en fin og vårlig uke!!

Lovise sa...

Hei.
De kortene var fine. Det blir nok glade mottakere, tenker jeg.
Skjønner ikke at dere klarer å finne på så mye???

Tonje sa...

Kjempelekre konfirmasjonskort du har laget. Jeg hadde nok hatt vanskelig for å velge ut bare to av dem...

Ann-Cathrin sa...

Hei! SÅ flotte kort! Og så gøy med noen som er litt anderledes enn alle andre konfirmasjonskort! Lille jenta di er så nydelig i de nye buksene sine:) Vakker lita tulle:) Ha en flott dag!

Gunhild, NO sa...

Så flink du er!!! Kortene ble kjempefine.

Lindas Hus.. sa...

Hei Nydelige kort du har laget.
Om du vil ha idee til å bevare skapet ditt som det er så gå inn på:brocante-antique.com blogspot.com på innlegg 18 februar.
Ha en fin dag.Hilsen Linda :))

Lindas Hus.. sa...

Ops der ble det en COM for mye.
Linda :))

Heidi sa...

Hei! Kjempefine kort du har laget. Så flink du er :o) Konfirmanten må nok bli strålende fornøyd. Har du brukt stempel til kjole og hatt, eller er det ferdige tags? Skal selv i 5 !! konfirmasjoner i år, og dersom jeg får tid, ville det vært kos å lage kortene selv.
Ha en fortsatt fin dag!

Magny sa...

ja vi hadde dessert, og supper...
Eggedosis på hermetisk frukt eller bær... ~ble lang i blikket nå...
~kan ikke fått sett nok på kortene dine,-

Moderncountry sa...

Hei Borghild!

Så flink du er! Ja til så mye...Kort er moro å lage og minst like moro å få. Så varmende ord som følger med, de traff meg rett i hjertet. SÅ klart de faller i smak!!

Ja og ditt nye skap under her, det var så spesiellt og flott!Skjønner du er veldig fornøyd med det. Det er så gøy når man kommer over noe som man bare faller helt for. Og som blir ditt! :)) Sier jeg, fordi jeg hyler jo til rett som det er på loppis. Og vennen kjenner selvfølgelig ikke meg, hihi..

Ha en riktig fin 1 Mai i morgen, kos deg masse!
Klem fra Aina

Anonym sa...

I have read so many posts regarding the blogger lovers however this piece
of writing is in fact a fastidious post, keep it up.



My web blog; pitching velocity program