søndag 6. april 2008

Lørdag...

...bestod av loppis og fotball. Jeg dro uten mann og barn på loppemarked, men med stasjonsvogn, bare sånn i tilfelle jeg kom over en kommode, en tallerkenhylle eller en stol til entreen. Eller alt sammen... Jeg kom ikke hjem med noe av det...:-) De hadde ikke så mange 'store' ting der, men noe småtteri ble det uansett!
.
Hjulvispen aner jeg egentlig ikke hvorfor jeg kjøpte, har absolutt ingen plan for den:-)
Litermålet har jeg tenkt å bruke til blomster, liljekonvaller for eksempel... Husker bestemor hadde et slikt! Sandkakeformene tenkte jeg å lage ornaments av, slike som jeg har laget før, og blikkforma passer perfekt til Tilda-tusjene mine.
.

Nivea-boksen er ny, men jeg synes den var litt nostalgisk likevel, har nok av ting og tang å putte oppi:-) Glasset er skikkelig stort, og blir nok brukt til blonder eller bånd, eller noe annet... Og vasen er så liten at den er perfekt til de to blomstene treåringen plukker til mammaen sin:-)

Denne duken kjøpte jeg for båndet sin skyld, og så ikke så nøye på stoffet. Så bare at det var noen temmelig heftige farger, men jo mer jeg ser på det, jo mer begeistret blir jeg både for farger og mønster. Det er ingenting for dere 'lin og blonder-damer' :), men jeg synes altså det var skikkelig kult! Må bare tenke litt på hva jeg kan lage av det...

Alt dette, altså, til den nette sum av en femtilapp. Og så er det jo alltid noe en angrer på at en ikke kjøpte... For min del er det tre fluesopp-lys, hadde sikkert fått de gratis også, og skjønner ikke hvordan jeg kunne gå fra de... Men men, bygones...:-(

Og så, på ettermiddagen tok vi turen hit:

Kommer man fra Sørlandet (eller bare bor her for min del) så heier vi på heltane fra Sørlandet! Og selv om vi måtte svelge noen kameler etter nedrykket i fjor, så er Sør Arena fortsatt stedet, og i går så vi Start knuse Nybergsund 5-2.

Men nå skal denne bloggen være fotballfri sone, altså!!!

Ha en fin kommende uke!!!!!!! Klem B:-)

20 kommentarer:

Anita sa...

Så masse flotte ting!! Fant lite selv, men håper på bedre lykke neste helg! Ha en strålende uke! Klem!

Cathrine sa...

Masse flotte ting du har fått tak i. Den hjulvispen minner meg om barndommen gitt :-)

Hulda sa...

Syns du gjorde noen fine funn på loppisen du også. :) Et sånt litermål har mamma, husker vi hadde det fra jeg var lita. Det er i daglig bruk fortsatt, er jo skikkelig fint også! :)
Jeg likte også det stoffet, det kan du jo kanskje lage ei veske av, pynte med duskene, ellr du kan klippe det opp og lage fine lappeduker. :)

Anniche ♥ sa...

Heia Start! Så deg , men kunne ikke beg. å rope heller ,hahaha!!
Jeg var forresten så sentimental hele dagen pga av H , så var litt "rar" , hehe.

Nydelige loppis funn , jeg er også "Underveis" på de strekere fargene, men vet ikke om det kommer inn i mitt hus da ....
Hjulvispen er kanonkul.
Åhhh , så irri at jeg aldri kommer meg på loppiser lenger .
Var forresten i Starthallen på antikkmessa i dag , men det var ikke noe særlig , og sinnsykt dyrt!
Prisene hadde tydelig steget med folks interesse...

Ha en god natt, I am finito:)

marie sa...

det stoffet var virkelig kanon.

Kjekt med loppemarked. Håper snart de starter opp her.

Ha ei flott uke!

Pene Lene sa...

Nå har jeg jo flyttet til Kristiansand, men etter å ha vært medlem av Klanen i 10 år, så er det ikke bare å bytte. På en annen siden kan man kanskje ha et lag i hver divisjon, på en måte? Unner "deg" seieren. Det smakte sikkert godt. Dessuten hadde du fått deg noen kjempefine loppisfunn. Skjønner jeg må følge litt mer med. Jeg ELSKER loppis!
Ha en fin uke!

Fru Fjeldhammer sa...

Så morro med loppemarked altså. Mye fint for pengene det!

Ha en fin dag.

Elisabeth sa...

Så mye nostalgi du har fått kjøpt, herlige saker. Tenk på alle gode saker som har blitt laget i og med disse sakene.
Ha en flott uke
Klem

Evami sa...

Så mye fint du hadde kjøpt:) Vi har hjulvisp på hytta og bruker den av og til når vi skal lage kake eller kakao med krem:) (Vi har hytte uten strøm)

Lille-gullet sover 2- timer nå,og gjett om det hjelper en sliten mamma:) Vi jubler for hver en lille seier på den fronten:)

Ha en strålende mandag:) Klem Eva
Heier på Rosenborg her da,og krysser fingrene i kveld,og grattis med Start:)

tulipanerogkrystaller sa...

Hei.
Jeg syns du hadde fått kjøpt mye fint jeg. Kunne godt tenkt meg en sånn visp, bare til pynt:-)
Den Niveaboksen ser jo gammel ut. Helt lekker.
Kunne tenkt meg på et skikkelig loppis, men har ikke hørt om noen her i Kristiansund.
Ønsker deg en fin uke. Hilsen Marit.

Den gode feen sa...

Fantastisk duk. Om ikkje dei andre likar sterke fargar, så gjer iallefall eg det. Men det veit du vel :) Knallfine ting. Elskar loppemarked, og har allerede planen for taktikk klar. Sist gong hadde eg nemlig barnevogn med - ikkje lurt. Vogna holdt på å bli smadra av despo folk. Og eg kom sist fran til skattane. Denne gong skal ungen plasserast i mei taien før me kastar oss ut i "krigen".

Ha ein fin mandag!

Blomstermamma sa...

Virkelig koselig blogg du har! Og så mye fint du lager! *imponert*
Vennlig hilsen Kristin

Lykkelene sa...

Superkult stoff! Skal sei du fekk masse for pengane...

fru Pink sa...

Elsker stoffet, og henger meg på Hulda som foreslo å lage veske av det! (Sjekk Persilja sine på bloggen Fyrabarnsmamman, hun lager knallfine vesker i lignende farger)

Mye fint ellers også, gøy med loppis:)

chatrine sa...

Heihei!
Masse fine kupp her ja!
Her i huset er det fotball på tv hele tiden, og jeg er over hodet ikke interesert, så da er bloggen en fin fri-sone ja:)
Ha en superfin uke!
Klem fra chatrine:)

silje-sin sa...

Loppemarked uten mann og barn hørtes veldig deilig ut,og fornuftig:) Flotte ting du har kjøpt! Og bare 50 kr? Jøss:) Her har "vi" også rykket ned,men håper på bedre tider;) Heia Start og heia Odd Grenland:) ha en FLOTT uke! Jeg tenker på deg nesten daglig,pga de fine tøflene augusta har på seg:) er så fornøyd med de,tusen takk:) klemmer fra silje.

Grip dagen sa...

Ja, takk! Vi tar heller imot loppefunn og håndarbeid istedet for fotballresultater...!

Alle tingene du viser er ting som jeg også kunne dratt med (eller allerede har dratt med!) hjem fra loppis.
Gamle kjøkkenredskaper har sjel, sånn er det bare.

Mitt fineste litermål er det gamle, bulka som farmor har hatt siden ho gifta seg. Det er en kjempeskatt i mine øyne!
Men bare folk på en viss bølgelengde forstår det, og slike folk fins heldigvis her på bloggene. Det er godt å treffe likesinnede...
Til helga vender vi også nesa sør over. Vi skal være heia-gjeng på KIF-turneringa i håndball. Skal se et par kamper, ellers blir det mye besøk hos slektninger. Gleder meg!

Ha det fint da, Borghild.
Klem Marit

Marte sa...

Du har funnet masse flott:)
Det er så morsomt å se alle funnene på de forskjellige bloggene nå i loppis perioden!

Ha en flott uke videre!
Klem fra marte

tulipanerogkrystaller sa...

Hei. Takk for kjempehyggelig kommentar.
Har sendt deg en mail:-)
Ha en fortsatt god kveld.
Klem Marit.

Gunhild, NO sa...

Hei!! Nå fikk jeg nesten lyst til å gå på loppemarkeder igjen. Før gjorde jeg jo mye det... Jeg har også sånn et litermål, som du fant. Bruker det til malekostene mine.
Vi klarer nok ikke å unngå Sør Arena vi heller etterhvert.