torsdag 10. april 2008

Mine favoritter!

Siden jeg nettopp har pratet om minstemors rom, tenkte jeg å vise dere min absolutte favoritt blant sengetøy til baby. Jeg hadde lyst til å bestille dette til hun ble født, men så kunne jeg ikke finne noen butikker som sendte til Norge. Omsider fant jeg én, men da måtte jeg ringe butikken i USA, og med tidsforskjellen og alt fikk jeg aldri rotet meg til det...
.
Synes bare det er så fint med innslag av både rosa og rødt. Jeg kikket også på sengesett fra Laura Ashley, men syntes mange av dem ble litt for sukkersøte. Dette var perfekt!:-)

Sengeteppet kunne jeg jo brukt overalt. Jeg er veldig glad i pledd, og har ganske så mange til de små her i huset.


Denne er til å legge bleiene i. Amerikanerne har jo bleiene hengende på sprinkelsenga, og bruker den til å skifte bleie i. Har aldri skjønt det der, det er da ikke særlig hygienisk å skifte i senga hvor en sover...

.
Kappa nederst på lakenet.

Og til slutt et heklet pledd i samme serie. Det er da bare helt nyyydelig, synes jeg. Skulle virkelig ønske jeg kunne hekle, og at jeg kunne lese mønster ut av å bare se på det. Skulle også ønske de hadde liknende produkter til stor seng, men det har de da altså ikke. Men dette pleddet kunne jeg jo likevel hatt...:-)
For de som lurer, så heter serien Sweet og er fra MiGi. Og det finnes også bl.a. lampeskjerm, gardinkappe og uro i samme serie. (Guttevarianten heter Splash, og nå har de også fått enda en variant som heter Pinwheel).
(Jeg ser også at det er mange flere selgere av akkurat denne serien nå enn da jeg prøvde å få tak i den, så kanskje er det noen av dem som sender over dammen...)
Kos dere resten av torsdagen!

20 kommentarer:

Grip dagen sa...

Flott sengetøy du drømmer om.
Men å bare drømme!?
Hva kan vel ikke du få til av et par meter sateng, litt applikasjon og stitch-broderi...?
Du kunne sikkert lage like fint selv! Du er jo en racer med symaskin!!!

Slik tenker i alle fall jeg når jeg ser noe jeg har lyst på: Hmmm. Hvordan kan jeg lage dette?

Da får jeg pakke til sørlandsturen vår. Blir koselig å treffe slekta igjen!
Goooood helg til deg og dine!
Marit

tulipanerogkrystaller sa...

Så fint. Det finnes så utrolig mye fint til disse små menneskene. Blir nesten verpesyk. Eh nei...
Den tid er nok forbi.
Ønsker deg en strålende helg.
Vispen er i hus:-)takk takk takk.
Klem Marit.

Hulda sa...

utrolig vakre ting altså! Helt herlige fargekombinasjoner. :)

Men, du, hvor har du kjøpt Tilda-stoffene? Jeg gikk inn på panduro, men fant ikke de mønstrete stoffene, rart..

Den gode feen sa...

Så utruleg skjønne ting. Nydelege fargar :) Må følge linken inn og kikke på gutteting eg nå, Tudelu

Cathrine sa...

Nydelig ting du viser. Synd det ikke går ann å få tak i dette her.I morgen er det helg. Kos deg masse...

Hulda sa...

Takk skal du ha! Fant stoffene nå. Skal få pandurobutikken her til å bestille inn for meg. :)

♥ Harmoni Interiør ♥ sa...

Masse flott!
Det hekleteppe var jo fantastisk vakkert!
God helg til deg!
:O)

Hespe sa...

Jadda, jadda - vet at jeg kan klare å bli kvitt en del av pesten min bare ved å sette inn et "par ekstra gir". Venter bare på energien... :o)

Ønsker deg en fin fredag, og en herlig helg!

Klemmer fra meg :O)

Lindas Hus.. sa...

Nydelig sengetøy og hekla pledd.
Kan du ikke bli litt inspirer av det å sy DIN variant.Med Tildastoffene i rødt og rosa?
Heklekurs har de jo på Aftenskolen.
Garnbutikken på Torget i Kr.Sand
kan nok også gi råd.Det hekla pleddet er nesten som bestemorsrutene du ser på blogg.
Luftmasker og staver.Lykke til med det ene eller andre.Ha en fin dag!
Hilsen Linda:))

Anita sa...

Så nydelige ting!! Det hekleteppet er sååå søtt! Ha en strålende helg! KLem!

Anonym sa...

jetcarrier.com - da kan du bestille fra butikker osm ikke sender til Norge. Det er ikke så fryktelig dyrt heller.. anbefales!

Miss.T sa...

Nydelige bilder !! for en lekker serie.. Jeg reiser faktisk over dammen den 23 april.. har planer om å handle en del babyustyr.. å dette var jo bare helt supersøtt : )


Goood helg.

Livy sa...

Ååå så nydelig sengetøy! Det er bare så vanvittig mye fint altså! Elsker rosa, og er overbevist om at dette måtte ha passet fint på lille S'sitt rom;-)

Ønsker deg en riktig fin helg!
*klem*

Evami sa...

Skjønner godt at du ville ha det der til litj-pia di:) Det kan jo brukes lenge og var bare så søtt:)

Hadde jo vært kjekt å få tak i det nå,når dollaren er under 5 kr.. Da blir det billig:)
Se på butikkene,en eller annen sendernok hit.. Men portoen er ofte ganske dyr:(

Du kjenner ikke noen som bor i USa som du kan overføre penger til og som kan sende det til deg da???

HA ei flott helg:) Klem Eva

Moderncountry sa...

Ja, jeg sier som Marit, noe av dette kunne du jo lage selv! Så kreativ og flink som du er ville det nok godt både raskt med fint resultat, tror du ikke? Det tror jeg :)

Har vært og sett på de siste innlegga dine og fått med meg både loppefunn, best og pest. Loppefunna var supre! Den gamle hjulvispen var bare så topp og litersmålet og kakeformene hadde jeg også rasket med meg. Åå så herlig som det er med loppesesong igjen. I morra skal jeg ut på tur igjen, og nå har jeg spart litt så det blir vel noe. (Ja nesten alle pengene havner jo hos brukthandel og på loppis, haha)

Gulvet ditt er flott forresten, tregulvet altså. Selv har jeg blitt en smule lei lamianat og håper på et tregulv senere.
Og kjellerstua blir nok bra. Dere er heldig med så mye plass!

Du får ha en herlig helg Borghild, og nyt forhåpentlighvis vårlig vær!
Klem Aina

Storeflittig sa...

Jeg har vært fan av rosa og rødt helt siden jeg så det hos martha stewart for noen år tilbake. Det er skikkelig chic!

Jeg skjønner frustrasjonen med helkling, innimellom kunne jeg godt tenkt meg å laget noe, men kan bare det helt basic..

Fab innlegg!

Annemariesquilt sa...

Heia har vært innom bloggen din en snartur . Mye fint her som Sør Arena, Green Gate, stoffer, gamle ting og lappeteknikk.....
Er også fra Kristiansand,hmmmmmmmm.
God helg og takk for god inspirasjon.

mali-mo sa...

Kjempeflott sengetøy! Tror sikkert at det går å skaffe det, syns det dukker opp nye importører og forhandlere og nettbutikker hver eneste uke!

Jeg har sydd litt sengtøy selv, de små dynene er jo lettsydd. Kanskje duda får akkurat det du vil ha, med din egen vri? Heklingen var lekker-men der melder jeg pass, hehe. Men håper å lære det snart!

God helg!

Dinah sa...

hei hei!
Det er alltid så spennende å komme inn til bloggen din! Du har alltid så inmari bra innlegg! Nyydelig ting du viser!Deilige farger!Kunne tenkt meg det selv lillegutt skulle få en lillesøster.. ;) never know..
Ang hekling så er det utrolig enkelt.Jeg har heller ikke snøring på hekling men klarte da hekle et helt bestemors teppe.. :)*temmelig stolt* ;) (har ikke fått sattt det sammmen enda da.. TTT)
Ha en strålende lørdag :)

Dinah sa...

Splash var jo bare dødskul! :)