mandag 21. april 2008

Ny uke...

...nye muligheter. Jakken til minstemor ble ferdig i løpet av helga!:-) Litt stor er den nok, men ikke mer enn at hun godt kan bruke den.
.

Hun har også så smått begynt å krype, tidligere har hun bare dratt seg framover med hendene, men nå er knærne kommet etter. Ikke det at hun ikke har kommet seg rundt omkring, hun har vært en racer med sin egen teknikk. Det er kjempegøy å oppleve slike små men store øyeblikk, og mammaen og pappaen er selvfølgelig superstolte:-)
. På fredag dumpet det ned en pakke i postkassa, fra Stoff og Stil!!:-) Da fikk jeg jo selvfølgelig lyst til å begynne på nye prosjekter, og ikke gjøre ferdig de som allerede var påbegynt... Men jeg har behersket meg, og stoffene ligger der ferdig vasket... og venter...
.

Dette blomstrete mønsteret er det kanskje noen som kjenner igjen? Jeg kjøpte det på loppemarked, og da var det en duk. Nå har jeg en annen plan for det, jeg måtte bare vente på det øverste stoffet, et rosa ribb/stretch-stoff. Bilder av ferdig produkt kommer senere:-)

Dette siste stoffet inngår i en bursdagsplan for storebror. Han fyller ikke 4 før i juni, så jeg har litt tid på meg. Kjekt det, for plutselig så er jo juni der...

Ellers så nyter vi været for tida, og i går hadde vi både årets første grillmat og årets første softis! Da ble både store og små fornøyde!!:-) Jeg bare elsker grillede grønnsaker, og i går tredde vi paprika, løk, champignon og squash på grillspyd og penslet med smeltet smør iblandet grillkrydder, kjempegodt!!

Nå skal jeg og minstemor ut og sykle en tur, mens vi venter på at trekkene til sofaputene skal tørke. Uka begynner svært så bra som dere skjønner, for det er ikke hver dag sofaen blir vasket... uheldigvis... Jeg har også montert skinner i klesskapet til minstemor, slik at vi endelig kan få hengt opp kjolene hennes, og så har tallerkenhylla kommet opp på veggen:-)
.
Ha en strålende uke! Klem B:-)

31 kommentarer:

Oslojente i Bergen sa...

Den jakken ble bare utrolig skjønn!
Skulle ønske jeg var like flink å strikke, kan hverken følge mønster eller oppskrifter som f. eks jakke!

Har vel heller ikke vært noe prioritert mål å lære seg i og med at jeg har nok annet å sette fingrene i!

Her er det også strålende vær, jeg er hjemme fra forelesning. Er ikke helt i form, men må prøve å gjøre noe fornuftig likevel.

Anitas hus sa...

Så flink du har vært i helgen. Ser du har fått gjort masse, både hygge og nytte. Er det ikke bare deilig at våren har kommet, bobler over av energi med engang. Ha en fin sykkeltur:)

...Og ja, skjønn jakke, og ikke minst hun som var inni. Ett ordentlig lite sjarmtroll;)

Klem, Anita

chatrine sa...

Men, SÅ skjønne bilder av den lille damen! Å nydelig jakka ble!
Tror jeg bare en nødt til å sy litt i dag, har liksom hatt lyst leeenge nå. Å kansje ta meg en "bitteliten" tur til stoff&stil, på nettet;)
Ha en super dag!
Klem fra chatrine:)

Hespe sa...

Så skjønn minstemor er - helt bedårende!! Og utrolig flott jakke du har laget. Passet jo perfekt for en liten frøken den der..!

Uken har begynt godt forstår jeg, og herlig uke ønskes deg videre!

Klemmer :o)

Miriam sa...

For en nydelig jakke du har strikket, og så herlig lillejenta di er :) gleder meg til å se hva du holde på å lage ut av det loppestoffet ditt.

Kan tenke meg det var herlig med sykkeltur i dette fantastiske været vi har for tiden. Selv var jeg så heldig at jeg hadde utekanonball med noen elever i dag, så da satt jeg og koste meg i sola og var dommer en hel time. Herlig!
Ønsker deg ei strålende uke.
Klems Miriam

Evami sa...

Så fin jakka til litj-tuppa blei,hu e nydelig da:)

Årets-første grillmat igår hørtes deilig ut...Har ikke kommet så langt enda vi,men det tar vel ikke lang tid før grilldunsten sprer seg i nabolaget,og vi også begynner sesongen...Godværet kom i dag..Deilig...

Skal bli artig å se hva du gjør med stoffene dine...spesielt storebror sitt,,

Skulle vask sofa`n vi også,det er barnekliss over alt:)

Ha en strålende ettermiddag i det gode været:) Klem Eva

Moderncountry sa...

Så effektiv du er! Jakka til gulljenta var sååå nydelig. Kjekt med hette og størrelse og vokse i. Grilling ja, det tenkte jeg også på. Og det var faktisk ett par naboer som fyrte opp. Ikke rart man blir i sommerhumør av 18 grader! Venter spent på neste prosjekt og ønsker deg samtidig en toppen uke!

Klem Aina

Hulda sa...

Jakken var jo kjempefin til veslejenta di. :) Det er jo fint at den er litt i største laget, så kan hun passe den lengre.

Flotte stoffer du har kjøpt, er lenge siden jeg kjøpte fra Stoff og Stil nå. Ser du har plukket inn noen scilla også, de blomstrer her også. Deilig med vår!

Evami sa...

Syntes ikke det var rart idet hele tatt,bare spennede... For hva man lager til barna sine ligger det ofte en helt spesiell omtanke i.... For man vil jo at de skal ha det beste en kan og ihvertfall bli fornøyd med en 4års dag:) Klem Eva

Huset på toppen sa...

For en herlig jente, og den flotte jakken, bedre den er litt for stor enn for liten!! Gleder meg til Stoff og Stil åpner her i Bergen i august:-)

Ha en fin mandagskveld!!

Fru Fjeldhammer sa...

NYdelig tulle i en helt rå jakke.. så flink du er!!

Så spennede med nye prosjekter, du er heldig som både kan sy og strikke!!
Klem

Audhild sa...

Så nydelig jakke du har strikket til ei søt lita jente. Kan jeg spørre hvilket mønster du har brukt til jakka? Blir spennende å se hva du skal bruke stoffene til. Er ofte innom bloggen din.

Blått er flott sa...

For ei nydelig lita jente :)
Må være moro å kunne strikke, tror jeg må lære meg det. Jakka er skikkelig fin, også er det ekstra moro når det er hjemmelaget!

Blir spennende å se hva du skal lage ut av loppis stoffet. Husker jeg tenkte "oiiii, det var litt av noe fargerike greier" første gang jeg så det i bloggen din, så blir spennende å se :)

fru Pink sa...

Utrolig søt, både jente og jakke:) Og de stoffene er så utrolig fine, å som jeg ønsker meg en symaskin!!

Ha en flott, ny uke:) Nå er det natta for min del, hehe, 21.35;)

Grip dagen sa...

Det virker som du blir full av virkelyst i solskinnet!
Skal si det går unna!
Jakken til minstemor var nydelig. Jeg hadde nesten maken til mine to små. Når den er laget i perlestrikk holder den seg passelig så lenge! Den liksom vokser med barnet. Og der er jo flott når en har plagg en er ekstra glad i.
Jeg venter i spenning på hva du skal trylle frem av stoffene dine?

Jeg har hylla full av stoff, men vurderer allikevel å sende en bestilling til Stoff og stil... Hageputene har sett sine beste dager, skulle gjerne trukket dem om. Får se hva det blir til.

Kos deg i sola mens vi har den...
Mange hilsner Marit

Hege sa...

Kjempe fin jakke, og en herlig liten tøtte inni :)
Er kjempe herlig vær, og eg har spist min første krone-is i solskinnet idag. Loving it!!
Ha en strålende uke. Håper været holder leeenge :)

Anita sa...

Den jakken ble kjempflott!! Så masse flotte stoffer du har bestilt! Tror jeg må en tur på stoff og stil en dag jeg!! Hmmm! Kanskje til uka!! Spennende hva det blir av alt sammen!! Ha en strålende uke! Klem!

Randi sa...

Noe så sott! hun var da en bedårende søt unge!! jakken var flott den også..:))

Ja vi må nyte været, her skinner solen og det er så man kjenner det kribler i kroppen!
Flotte stoffer du har kjøpt deg, blir jo spennende og se hva du lager av dem.

Ha en flott dag.

Livy sa...

Heisann!!
For et vakkert barn du har Borghild!! *smelt* Den jakka er jo bare superfin-du er så flink! Artig med slike milepeler - her i huset begynte Signe å snu seg fra rygg til mage på fredag.

Ønsker deg en fin start på uken!
*klem*

Pene Lene sa...

Jøss for en flott jakke. Så kledelig. Kjenner jeg blir skikkelig babysjuk.
Sykkeltur? ja, nå er det deilig på Sørlandet!! Jeg sitter og ser utover byfjorden og ønsker meg reker og majones og fersk loff!

Miss.T sa...

Nyydelig jakke !! sjønne prinsesse og : )

My little footprints sa...

Hei Borghild!
Ja nå er jeg endelig tilbake! Kjempesjønt å få tid til blogging igjen, for det har jeg savnet kjempemasse! Så fin jakken til tulla ble ;) Jeg misunner alle som er så flinke til å hekle og strikke, det er virkelig en kunst, iallefall for meg ;)
Jeg måtte le av din lille rose-historie under her ;) Sånn hadde nemlig jeg tenkt også ;) Jeg ba Roy kjøpe med seg roser hjem her i går, og når jeg fikk dem så sa jeg til han at jeg skulle late som om han hadde kjøpt dem helt av seg selv.. hihi ;) Nydelige var de iallefall ;)
Ønsker deg en herlig og vårlig uke! Nå får vi nyte det deilige været så lenge som mulig! ;) Hørte det var meldt dårlig vær til helgen igjen ;(
Klemmer fra Beth

Dinah sa...

Heisann!
For en flott jakke! den var kjempekul!Og for en søt tulle du har! :)
Blir spennende se hva du skal sy :)
Det høres ut som du har fått gjort en god del allerede denne uka.. :) Imorgen skal jeg male kaninbur, lillegutt skal nemlig få kjæledyr. :)) Du får nyte godværet! Klem D

jeanette.blogspot.com sa...

Nydelig jente og nydelig jakke:)
En må bare nyte hvert øyeblikk med d små, d går så fort! Mia er allerede 3 uker nå:) vi koser oss, å været har jo vært helt fantastisk,så d har blitt mange trilleturer:)
Ha en flott onsdag!
-jeanette-

Lovise sa...

Oj for ei herlig snuppe.
Nydelig jakke du har laget til henne, den blir sikkert mye brukt. Artig å pynte sånne smårollinger.
Kos deg med henne.

Evami sa...

Kjekt med naboer med flotte hager..Selv er jeg helt blank.. Misliker å luke ugress.... Krukker passe meg veldig bra,så nå gleder jeg meg til stabilt vær,så jeg kan kjøpe blomster og sette ut:) Ha en fin onsdag:) Klem Eva

Fru Fjeldhammer sa...

Næh,så snill mann du har.. men kanskje godt du holder igjen!? vet ikke om jeg hadde klart det altså...

De gullskoene er kjøpt på g-sport, de har en kampanje, de kostet 999kr!! Det er de ultimoe skoene altså, helt rå å gå med, man svever nesten.. verdt hvert øre!!

prøv de, da blir du hekta!!

Elisabeth sa...

Å nommin så vakker både jakke og ikke minst mannekeng ;)

silje-sin sa...

Nydelig jakke, og nydelig jente:) Du er så flink til å strikke og sy! Gleder meg til å se dine neste prosjekter:) Ha en flott kveld;) mange klemmer fra silje.

Ann-Cathrin sa...

Så flott jakken ble!! Og så flink du var som lot nye prodjekter ligge, det er ikke lett;) Ha en fortsatt flott uke!

Magny sa...

ååååååhhh for et vidunderlig barn.... jakke ble kjempesøt! har nettopp blitt ferdig med baby-teppe i samme farge .-( men IKKe til meg)