fredag 4. april 2008

One of those days!

I dag er det en sånn dag, hvor jeg ikke får gjort noe som helst. I går var jeg supereffektiv og fikk gjort masse, i dag går jeg bare rundt meg selv, føler jeg... Ikke har gulvet blitt vasket, og ikke har jeg malt andre strøket på minstemors rom heller... sukk...
Men bildene under viser iallfall hva jeg fikk brukt noen av stoffene fra forrige innlegg til.

Jeg sydde noen brikker, og de kan jo brukes til så mangt:-) Grunnen til at jeg sydde dem, var at jeg lenge har irritert meg over at jeg ikke har noe til å legge i brødkurven når vi setter fram oppskåret brød, serviettene har alltid feil størrelse...:) Så da så disse dagens lys. En i rødtoner...

...og en i blågrønt. Men det er jo nok av innslag av andre farger også da.

Denne siste brikken sammen med boksen på toppen av hylla ble sendt til Gunhild i Pay It Forward. (Jeg har ikke glemt de andre to, altså, men må ta for meg en om gangen, så det kommer... omsider;-) Gunhild hadde da brukt brikken som sengeteppe i en dukkeseng, så de har som sagt flere bruksområder;-)

Til slutt et bilde fra minstemors rom. Veggene har fram til nå hatt en slags latte-farge på veggene, nå blir det lys antikk. Fikk gjort ferdig første strøk i går, men så var det altså dette andrestrøket... Det blir nok i løpet av helgen. Bak denne veggen er trappa ned til hovedetasjen, og der som grinda skimtes skal det altså opp en vegg, for rett fram ligger storebrors rom. Vil ikke at det skal være altfor åpent og lytt mellom rommene, slik at de eventuelt vekker hverandre på natta hvis en av dem våkner og roper på mamma eller pappa...

Jeg må også innrømme at jeg tar den lettvinte varianten når det gjelder awarden jeg fikk. Er superglad for award, men for det første så har jo 'alle' fått den, og for det andre så har jeg jo ikke akkurat noe heroisk eller ideologisk formål med bloggen... (Skjønner dere at jeg var opptatt av ordlyden på prøvene og stilene på skolen, eller?? Jeg ble superirritert på lærerne som gav kreditt til de som skrev utover oppgaveteksen. Vi hadde jo fått beskjed om kun å svare på spørsmålet! Jeg kunne også briefet og skrevet om alt jeg kunne, men da hadde jeg jo ikke svart på det de spurte om...) Nok om det, deler derfor awarden med alle som er innom og leser bloggen min, og alle som inspirerer meg - og det er mange!!

Ellers har jeg fått en ny utfordring fra Livy om 'best og pest'. Har mye pest her for tida, så det skulle ikke være så vanskelig;-) Kommer tilbake til det når jeg har fått tatt bilder.

Ha en super helg! Klem B:-)

27 kommentarer:

Marte sa...

Hei:)
Takk for lykkeønsket ang eksamen! Det var koselig! Og det gikk fint:)

De brikkene var bare dødsfine!! Så flink du er!!!!

Ha en knall helg:)
Klem fra meg

Miriam sa...

Så koselige brikker du har sydd. Er alt så enkelt for deg eller? ;)

Ville forresten bare gi deg et tips om at det er loppemarked på samfunnshuset i vågsbygd på lørdag (ved siden av trekanten senter) fra 10-13. Irriterer meg grønn over at jeg ikke får gått der selv for vi skal til Lyngdal i helga. Typisk! jaja.. tenkte jeg måtte spre det glade budskap videre i tilfelle du skulle synes det var interessant.
Go' helg til deg.
Klems Miriam

Moderncountry sa...

Heisann Borghild,

Endelig fant jeg deg! Hihi..måtte lete litte lenger nede, men mellom kommentarene fant jeg deg da. Skulle ha lagt deg til min nye liste med bloggevenner.

Nydelige brikker du har sydd, veldig Green Gate! Og de boksene er så skjønne, har noen på mitt kreative rom. Og takk for Award da! Jeg har fått noen her og der jeg og, men jeg pleier alltid takke de som sendte den og så lar jeg det være med det. Man får jo Awarder i hytt og pine og jeg er redd det ble veldig mange innlegg om akkurat det hvis jeg skulle følge de mer opp. Så jeg skjønner deg! (Det kan nesten bli som kjedebrev vettu)..men missforstå meg ikke, jeg er VELDIG glad for hver eneste en av dem!:))

JO, den dukken din vil jeg bestille av deg, men littegrann senere. Jeg venter til det verste er over her, nå med flyttingen, så hører du fra meg. Jeg ble så utrolig forelsket i akkurat den, den hvite Vintage dukken altså.

Du, jeg har den samme følelsen som deg i dag, det blir ikke gjordt så mye her heller. Men det får heller bare bli. Alle har vi sånne dager og kanskje i morgen blir det et skippertak.

Ha en kjempehyggelig helg!
Aina

Blått er flott sa...

Helt herlige brikker du har sydd, tror jeg må ut og kjøper litt mere stoff jeg også...!

Det kortet som lå¨med løperen(Angel), er det noe du har laget selv, eller kjøpt?
Det er så nydelig, at det henger til pynt på ryggen til den ene rokokko-stolen min.

Ha en feiende flott helg, og... man kan ikke være like effektiv hver dag :)

Klem Veronica

Miss.T sa...

Det var noen flotte brikker du hadde laget : )

Ha en flott helg !!!

Fru Fjeldhammer sa...

Synes du er veldig flink og effektiv jeg! Man bare må ha noen slike dager hvor man går rundt seg selv... ting må jo hope seg opp igjen før man fortsetter *LOL*

ha en fin helg..

fru Pink sa...

Så koselige brikker!:)Og godt å høre at andre går litt rundt seg selv også;) Her har jeg ventet på rørlegger i hele dag, han skulle komme en gang mellom 9 og 15 - men dukket aldri opp..Grrr. Kjenner jeg får mark av håndverkere, altså:/

MEN,nå går det mot helg og lysere tider, trallala! Ha en koselig kveld, og lov meg å ikke bruke den til å male i hvertfall?:)

:)A

marie sa...

Lekre brødkurv-sengetepper.

Ha ei flott og kreativ helg!

Anita sa...

Kjempe fine brødkurv tepper!! Tror jeg må kopiere den ideen! Ha en strålende helg! Klem!

Lene sa...

kjempeflotte brikker! lyse nok opp i brødkurvn ja..

Hulda sa...

De brikkene var så søte!! Jeg likte varianten med kroklisse i mellom for og forstoff, veldig lettvindt å sy de slik, da slipper man jo både platevatt og lukkekant. Fikk lyst til å prøve meg jeg også. :) Hvor finner du slike fine stoffer? :)

Er som deg når det gjaldt skriving av oppgaver på videregående, jeg var nødt til å ha det nøye og ordentlig gjort. ;)

Noen dager har man jo "lov" til å slappe litt av, da får man mer arbeidslyst dagen etter. :)

Den gode feen sa...

Så knallfine brikker! Skikkelig fine fargekombinasjonar du har brukt :) Rommet ser ut til å bli knallfint. Likte oppbevaringsmøbelet veldig godt. Er det benkeskap, egentlig? Eg held på med kjøkkenet her. Merkar at eg virrar mellom romma. Gjer litt her og litt der, og blir småstressa av at ingenting blir ferdig. Så nå har eg bestemt meg for å KUN jobbe med kjøkkenet til dess det er heilt ferdig.

Ha ei superfin helg, klem frå Linda

Den gode feen sa...

Så knallfine brikker! Skikkelig fine fargekombinasjonar du har brukt :) Rommet ser ut til å bli knallfint. Likte oppbevaringsmøbelet veldig godt. Er det benkeskap, egentlig? Eg held på med kjøkkenet her. Merkar at eg virrar mellom romma. Gjer litt her og litt der, og blir småstressa av at ingenting blir ferdig. Så nå har eg bestemt meg for å KUN jobbe med kjøkkenet til dess det er heilt ferdig.

Ha ei superfin helg, klem frå Linda

mali-mo sa...

Takker og bukker for skytingen i bloggen min. Velgerå overhøre alle stemmer i hodet som sier det er totalt ufortjent og trykker isteden de vakre ordene til mitt hjerte. Tusen takk skal du ha snille du.

Kjempefine brikker du har sydd, laget du dem bare sånn i en fei eller!?

Oppdaget nå at jeg ikke hadde deg i linkelisten min. legger deg til jeg hvis det er greit. Jeg er ikke så flink å oppdatere den listen, det blir litt i hytt og pine også ender jeg med å bruke masse tid på å lete etter blogger istedenfor å kose meg med innholdet!

Ønsker deg en kjempefin helg.

Emmeline sa...

Må si meg enig med de andre her: Dette er jo bare UTROLIG flotte fargekombinasjoner som passer perfekt i mine drømmehjem iallefall. Liker så godt de fine bildene du viser her på bloggen, alltid noe lekkert å forelske seg i- Nå skal det sies at jeg ikke akkurat er noen kløpper på å sy sånne ruteting, men jeg blir likevel veldig inspirert av å se det som du lager og heldige Gunnhild som får noe av dette:)
Hehehe--- Så du holdt deg KOSENTRERT til oppgavene da du var barn du Byggmester Borghild?? Nja det gjorde vel ikke jeg... Begrensning er ikke akkurat min sterke side, så jeg var nettopp en av disse jentene som skrev meg ihjem på prøvene--hehehe- I dag er det en annen tid, og det er ikke så mye av det på skolen syns jeg;) Like greit!!!
ØNsker deg en deilig helg. Det ser ut for at du har mer enn nok å henge fingrene i, og det er jo egentlig bare kjekt--- Da er det iallefall ikke bloggtørke hos deg;) og mye å se når jeg er tilbake. See U:)

Den gode feen sa...

He he he. Eg er så inni dette kjøkkenstyret mitt at ser eg ein monteringspakke frå Ikea så tenker eg kjøkkenskap med ein gong vettu.. Knallfint blir det iallefall. Heldiggris som skal på loppemarked!!!

Pene Lene sa...

Så fine brikker. Det er jo litt sånn at det går opp og ned med effektiviteten, men det gjør vel ikke så mye :) Du er en av de meste effektive jeg vet om.
Fargene var så vårlige! Ble i godt humør nå, jeg.

Grip dagen sa...

Om du synes du har mye pest rundt i huset, så ser i alle fall vi mye som går under "best".
For eksempel dukene du har sydd!
For noen farger! Så fint satt sammen! Og så nøye håndverk!
Du er knallflink, Borghild!

Da vil jeg bare få ønske deg og dine ei fortsatt god helg!
Klem Marit

Bo med barn sa...

Så fine brikkene dine ble!! Likte spesielt godt den blå og rød:)

Alle dager kan ikke være like produktive, men synes det ser ut som om du har fått gjort masse jeg!

Vi har også malt masse her i lys antikk og er kjempefornøyd med fargen, den er ikke så gul som eggehvit kan bli.

HA en super lørdag!

Magny sa...

Alt virker så lettvint for deg,- det er bare å sy, liksom... Du er dyktig. Godt å høre at du likevel kan surre litt rund du også...
Gøyt du møtte på såper fra Savona :)
Takk for trivelig hilsen, kos deg i kveld...
klem ;O)

Min verden sa...

Jeg synes at alle trenger noen dager da man ikke gjør noe. Dessuten, du som er så kreativ må vile hjernen innimellom. Brikkene var kjempefine og hylle med boks likeså. Jeg har også fått en best og pest utfordring og hos meg er det meste pest - så det blir lite hyggelig og nyansert å skrive om. Jeg driver og tenker fremdeles. Ja, ja. Ha en deilig søndag. Det fortjener du helt sikkert. Heldig hun som fikk en av brikkene. Hanne

Mariquita sa...

Kjenner til sånne dager da det ikke blir gjort noe :)

Utrolig fine brikker du har laget - den å blågrønt var helt nydelig!

silje-sin sa...

Så flotte brikker du har sydd! de kan nok brukes til så mangt:) Gleder meg til å se barnerommet ferdig:) Her er det en ny dag med byggmester bob.. Begynner å bli LITT lei:) Ha en flott søndag! klem

Storeflittig sa...

Du har virkelig gjort ære på tekstilene, så nydelig arbeid!

Syns det var lurt å dele ut awarden til alle, vi har ikke rotet oss til å lage noe innlegg om det, men vi fant ut det samme som deg:)

tulipanerogkrystaller sa...

Man kan da ikke være supereffektiv all the time. Syns da du har fått utrettet mye lell. Brikkene er jo kjempefine. Sikkert mange Green gate eiere som kan tenke seg dem.
Er sikker på at minstemors rom blir flott. Gleder meg til bilder(for vi får se?)
Ha en fin søndag. Hilsen Marit.

Huset på toppen sa...

ååå,så flotte brikker du har laget,og i de Flotte Tilda stoffene, jeg likte
spesielt kroklisse i mellom for og forstoff, kjempelurt!

Ha en fin søndagskveld!!

Hespe sa...

Heisann!
Så flotte brikker, og så flink du har vært, og alt fått avsted "pay it forward" gavene. Uffda, får litt dårlig samvittighet, men jeg har IKKE glemt deg - kommer snart....

Hvordan gikk det med loppemarkedbesøket da?? Kom du hjem med hengeren full eller..?

Jeg har kosa meg godt i helga. I dag har det blitt innedag, ettersom det har vært skikkelig ruskevær..

Fortsatt fin søndagskveld!!

Klemmer :O)