søndag 27. april 2008

Se!!

hva jeg fant på loppemarked i går! Er bare såå fornøyd over endelig å ha funnet et skap. Skal ha det på hobbyrommet mitt til litt av 'rotet', det er jo greit å gjemme det vekk. Selv om jeg kanskje synes det er for fint til å ha på et hobbyrom... Det er iallfall der det havner først, så får vi se etterhvert.
.
Jeg var litt delt om hva jeg skulle gjøre med det. Lute det, eller male det hvitt? Det hadde nok vært fint i andre farger også, men jeg tror nok jeg ender opp med å male hvitt. Og så må jeg ha bein på det, og lurte litt på disse fra Ikea:
.
De finnes i to høyder, så vi får se hvilken jeg ender opp med. Hvis jeg ikke finner noen andre ben i mellomtida, da...:-) Skapet er ikke så stort som det kanskje ser ut som på bildet, ca 1,60 m tenker jeg.
.

Jeg kjøpte også denne lysestaken, og den er skikkelig høy, oppimot 50 cm. Nesten som sånne de har i kirka. Tenkte først å male den også, men jeg tror den får være som den er. Eller jeg må kanskje høre med den nye eieren. Storebror lurte nemlig på om jeg hadde kjøpt noe til han, og siden jeg egentlig ikke hadde det, så sa jeg at joda, den lysestaken hadde jeg kjøpt til han!!:-S Han ble kjempeglad, og stakk opp på rommet sitt med den, der skulle jo den stå! Så jeg tror jeg må få tak i noe annet og få foretatt en aldri så liten byttehandel...:-)

Denne bollen ble også med, fin til epler o.l.

Og slik ser buksa ut med modellen inni:-) Mønsteret og fargene i buksa matchet perfekt den nye tunikaen jeg kjøpte til henne for ikke lenge siden, litt rosa og oransje i den også:-)

Jeg er som sagt veldig fornøyd med det nye skapet mitt. Hadde to runder før jeg slo til, for jeg syntes egentlig det var litt dyrt. Men jeg skjønte at hvis jeg bare gikk uten å kjøpe det, så ville jeg angre...Så jeg fikk godsnakket litt med han som stod der, og klarte å prute ned prisen. Og timingen var perfekt, for mens jeg var i minibanken 50 meter unna for å ta ut penger, hadde det vært tre stykker der som var villig til å betale pålydende!

Ellers skjer det ting på minstemors rom også. Mannen satte inn dør til rommet hennes i går, det har tidligere vært helt åpent inn til hennes side av loftet, og kun dør inn til storebrors rom. Så da må vi bare få satt opp vegger, og det er ikke store biten vi snakker om, 30-40 cm på hver side av døren, så det bør jo være overkommelig:-) Gleder meg både til å innrede ferdig, og til å få henne ut av vårt rom. For det blir jo greit å kunne gå og legge seg med lyset på slik at man ikke snubler i det som ligger på gulvet, og prate normalt til hverandre uten å hviske...:-) Men litt rart blir det jo også, med 'lille babyen' vår som må ligge helt alene på eget rom...:-(

18 kommentarer:

fru vims sa...

for et flott skap! :) tror de bena fra ikea blir flotte på!
jeg synes ikke du skal male det hvitt, kanskje en svak svak pastell blå eller turkis? merker jeg er mettet på hvitmalte ting, mange som maler over vakre tremøbler som hadde vært så flotte slik de er. men skapet ditt trenger noen strøk av noe ja hehe (ikke vondt ment nei ;)

det hender jeg kommer hjem med lysestaker og pynteting som er 'gave' til vimsemannen, han har begynt å skjønne det nå da...jeg kjøper jo bare ting til leiligheten..ikke han. hehe, så jeg får vel skjerpe meg og finne noe fint til han neste gang ;)

så fin buksa var til den tunikaen. tulla ble riktig så fin! flinke mamman! :)

håper du får en fin siste dag før ny uke står for tur.

klem

Hulda sa...

Så fin buksa ble! Du er jo virkelig flink til å sy klær, har ikke prøvd meg på det. Buksa passa jo supert til tunikaen. :) Så fin hun ble!

Flott skap du fant deg, der var du heldig. Blir enda finere i en lysere farge, tror jeg også.

Skal få blogga i dag jeg også. :)

Evami sa...

For et hærlig bilde av litj-tuppa i inlegget under:)
Et realt blinksudd:) Og så flott buksa hennes ble,one of a kind....

Det skapet ditt var bare så lekkert,og så bra at du fikk pruta det ned før de som ville betale pålydende kom:)
Var meninga at det skapet skulle bli ditt:)

Så søt storebror er da,som ble så glad for en lysestake.... Artig det da,at de kan glede seg over en lysestake og vil ha den på rommet sitt... Kanksje litt inspirert av mamma`n sin???

Blir rart å få henne inn på eget rom. Men som du sier det er godt å få tilbake soverommmet sitt:)
Vår minstemann må dele soverom,så vi venter litt til vi. Han må sove litt bedre først:)
Men det er en rar følelse uansett,man er vant til å kikke oppi senga deres,og plutselig er de ikke der..

Ha en fin søndag:) Klem Eva

My little footprints sa...

Hei Borghild!
Du henger i når det gjelder innleggene dine, jeg synes nesten at jeg akkurat var innom jeg, og så har du greid å få lagt ut en hel masse innlegg, men desto mer å kose seg med ;)
Synes det var et herlig bilde du hadde tatt av det lille sjarmtrollet ditt med sjokoladen rundt truten.. hihi ;) Ser ut som om hun storkoset seg!! ;)
Så flott skap du har fått tak i da! Det likte jeg kjempegodt! Og jeg kjenner veldig godt igjen følelsen av å angre etterpå! Så derfor har jeg omvendt meg helt, det jeg har lyst på kjøper jeg som regel med en gang ;) nå er det jo slik at loppisen bare er ti minutter unna, og siden den ligger litt avsides, så er det liten sjangse for at det jeg har sett på som jeg angret på at jeg kjøpte, blir solgt med det sammen ;) I går fikk jeg meg kjøkkenbord og stoler! Herlig ;))
Ønsker deg en kjempefin søndag!
Klemmer fra Beth

Lindas Hus.. sa...

Hei!ÅÅååå,så flott skapet var.
Med de beina fra ikea blir det flott.Men er du sikker på at du vil male hvitt?Hva med å olje og vokse det?Noe i den duren,da kommer det til å skinne,å få en varm glød.Men uansett hva du ender med,så var skapet lekkert.Ha en fin søndag.Hilsen Linda :))

Min verden sa...

Det skapet var kjempefint. Det skal bli spennende å se når du har fått shina litt på det. Du sa ikke hva du ga for det - men det er kanskje ikke vanlig å si? Uansett var det sikkert verdt grunkene. Buksa til lillemor var herlig. Det blir spennende for deg med lillemor på annet rom. Hmmm, det er lenge siden for oss :-) Ha en fortsatt fin søndag. Hanne

Oslojente i Bergen sa...

Hadde jeg bare hatt plass til et sånt skap....men jeg må begrense meg til småting på loppemarkedene og butikkene. Var på loppis i dag, men ble så fasinert over en stor mann fra polen (tror jeg) som kastet seg frem og over bordet. Fant ikke noe jeg da...

Teen er kjempe god, jeg drikeer masse te på kvelden!

Lene sa...

wow for ett kupp!! kan tenke mg at d va litt dyrt ja, her hadde d nok havna på sankthansbålet me nån andre loppemarkedkupp æ har, ifølge min mann... ;o)

Miriam sa...

For et nyelig skap! Der har du vært heldig. Men sikker på at du vil male det hvitt? Jeg stemmer for en liten oppfriskning av treet bare. Er jo så flott som det er. Uannsett blir det nok toppers. Gleder meg til å se det ferdig og på plass.

Så stilig den buksa til lillemor ble. Passet jo så godt sammen med den toppen. Lillemann her har i dag bestilt klær til Bæ. Det er sauebamsen hans. Han skulle absolutt putte på Bæ sin egen lue og pysajmas, men det var litt stort så tror symaskinen må fram for at Bæ skal slippe å være naken mer ;)

Ei god uke ønsker jeg deg.. Klems Miriam

Cathrine sa...

Heisann! For et flott skap,det blir kjempelekkert når du blir ferdig med det. Buksa på lillemor ble knalltøff,du er jammen meg flink. Ha en fortsatt fin kveld.
Klem Cathrine

Fru Fjeldhammer sa...

Oh No, jeg sover ikke neda...spiser energi for å holde meg våken!! (eh, sjokolade altså..)

Åh for et nydelig skap, noe alla det er jeg på jakt etter å, sjelden man finner slike kupp på loppemarked!!

åja, jeg ville malt det hvitt, det vil du bli mest fornøyd med tror jeg!!

lilleplutta de var helt nydelig i den tunikan og mammas heimelagede bukser!!

klem

Magny sa...

ikke alle som ønsker eget rom...
Du har VIRKELIG gjort FUNN, så gøyt for deg! gratulerer!!
Ha en fin vår-uke!! Klem fra Magny :O)

Albertines verden sa...

Hei. Er bare innom for å takke for kommentaren på min lille feiring, da det desverre ikke ble noen pakke på deg denne gangen. Fy søren for ett vakkert skap, du hadde ikke søvet på flere netter, hvis du ikke hadde fått det med deg hjem. Blir nesten grønn av misunnelse. Ha en feiende flott uke!

Emmeline sa...

Knallstilig skap Borghildpia;) Her viser du at du har en sikker sans for dette skapet kommer du til å bli UTROLIG glad i!! Det hadde så flott fasong og med nye bein ( knallgøy ide) og med litt maling ( jeg hadde også gått for hvitt) så blir dette helt perfekt!!!

Lillemor er SÅ søt der hun sitter i sin fine bukse:)

Jeg er på kveldens lille takkerunde. Har jo bestemt meg for å besøke alle som la igjen en hilsen på ettårsinnlegget mitt, og det er faktisk utrolig koselig. Massevis av fine og inspirerende blogger å besøke og din er en av dem. Må jo bare få takke for varme ord og koselig hilsen fra deg. Håper du får en fin søndagskveld og en kjekk uke:)

marie sa...

For et flott skap. Heldiggris. Jeg er nemlig på jakt etter et slikt skap, men på loppemarkedene jeg frekventerer har jeg ikke hatt napp.

Frøkna var jo bare til å spise opp i sine nye klær. Nydelig jente med mamma med god smak. :D

Hespe sa...

Tusen, tusen takk for koselig kommentar på grytelappene..!!

Utrolig flott skap du har fått fatt på. Kan tenke meg det blir helt nyyyydelig i hvitt. Gleder meg til å se....

Ønsker deg en fortreffelig uke!!

Klemer fra meg :o)

Lykkelene sa...

Flotte kort du har laga. Dei må jo falle i smak!
Og skapet var også veldig fint. Der var du heldig:0) Og den søte buksa til lillemor er jo utruleg søt. Passer ypperlig til den søte blusen:0)

Henny sa...

Hvor er du heldig at finde så flot et skab.