tirsdag 15. april 2008

Selvgjort er velgjort!

Men hva om det selvgjorte aldri blir helt ferdiggjort?? Hadde det da ikke vært bedre å kjøpe ferdig produsert? Og hvorfor er det så mye gøyere å begynne på prosjekter enn å fullføre dem?
På bildet under ser dere min første Country Tilda. Og som Anita sier, så er ermene utrolig knotete å få fine.
.
Jeg er helt enig, og derfor har denne damen ligget sånn i over en uke. Synes ikke ermet ble fint, og det tar sikkert bare 10 sekunder å sprette det av igjen, men det er så utrolig k j e d e l i g å gjøre ting om igjen... Så derfor ligger hun bare sånn på vent, til tiltakslysten melder seg... Det er forresten godt hun skal ha lang kjole, for maken til appensinhud på lårene skal en lete lenge etter...
.
Så var det jakken til minstemor. Her måtte jeg også rekke opp halve ermet, arrggghh, men kom heldigvis i gang igjen relativt kjapt. Men jeg har fortsatt et halvt erme og hetta igjen. Burde vært fort gjort, men... ting tar tid!

Og så broderiet som var ferdig sydd for lenge siden. Må bare sy det sammen til en pute eller noe.

Til sist tallerkenhyllene. Dette prosjektet ble påbegynt sist, men det blir nok ferdig først, for her kan jeg liksom ikke vente med å bli ferdig. Det er bare så dumt at oljemaling tørker så seint, så det blir bare ett strøk om dagen.

Vi hadde merkelig vær i går, med både sol, regn og hagl... Håper på solfylte vårdager framover, for da blir det sikkert mye enklere å gjøre ting ferdig (!!??:-)

Eller så får jeg si som Solan: -Kom arbeidslyst og treng deg på, her skal du motstand finne...

Ha en fin uke! Klem B:-)

26 kommentarer:

chatrine sa...

Hehe, sku tru det var jeg som hadde tatt de bildene;) Har visst en del prosjekter på gang jeg også;)
Men du skal se, "en vakker dag" blir de ferdige alle sammen:) ja, det var den malingen, herregud så lang tid alt tar å tørke... evigheter...
Ha en super dag!
Klem fra chatrine:)

Dans på roser sa...

Så koselig og fin blogg du har.
Jeg har sett navnet ditt på diverse kommentarer rundt i andre blogger flere ganger, og har begynt å besøke bloggen din. Inspirerende.
Og du; jeg tror vi er mange som har prosjekter på gang. Jeg har alltid flere på gang, og innser at jeg kommer ikke til å forandre meg. De blir ferdig en gang! Noen ganger går det kjapt, andre ganger tar det veldig lang tid, kanskje over år til og med....
Og du; vannbasert oljemaling kan anbefales!
Tørker fort og er holdbart.
Jeg kommer sikkert snart innom igjen.
God tirsdag! =)

Storeflittig sa...

Du er allerede igang med malingen, ja:) hadde ikke forventet noe mindre av deg, hihi!

Vil bare tipse om ny blogg hvor alle norske interiørblogger kan legge seg til, så vi får en oversikt.
http://norskeinteriorblogger.blogspot.com/

Evami sa...

Vi har like merkelig vær som du hadde igår,idag. Det har ikke hagla,men snødd og vært strålende sol,snø,sol...

Så fin den Tilda`n var,og de broderiene blir noen rålekre puter:)

Jakka til den lille frøkna,så fin.Synes brunt er så fint på barna:) Vår minste mann kom hjem i brunt:)

Og tallerkenhyllene,blir lekre. Tror ikke du trenger Solan`s uttrykk... Her går det unna,jeg trenger det...Er mye som skulle vært gjort,men jeg trenger Arbeidslyst konm ta meg;)

Ha ei fin uke:)
Klem Eva

Bo med barn sa...

Sånn er det hos alle...tror jeg da...hvis det er noen trøst. Jeg er ekspert på å begynne på ting...eller bare planlegge ting. Du aner ikke hvor mye stoff jeg har liggende i påvente av et eller annet planlagt prosjekt :)

Jeg synes det er godt at vi er flere!

Tallerkenhyllene dine blir iallefall kjempefine!! Her er rammen til speilet malt med sølv, men er ikke sikker på om jeg synes det ble fint. Kanskje jeg skal male den lysblå..eller hvit..??

marie sa...

Åh! Jeg kjenner til den lille motstanden mot å gjøre ting på ny. Jeg vil jo gjerne lykkes på første forsøk. Badedamen ble flott, hun, men man må kjenne det hundre prosent selv også.

Så flotte tallerkenhyllene blir. Gleder meg til å se dem i interiøret ditt.

Også lurte jeg på en sak siden jeg så henne her nå. Kan noen som kan svare hos Bo med barn gi beskjed at vi som ikke har blogger/google ikke får kommentere. Jeg får det i alle fall ikke til.

Karoline sa...

jasså- du gjør ikke deg ferdig med tingene???? he, he, kjnner meg altfor godt igjen, derfor også lite å vise frem for tiden...bare halvgjorte ting....
her er det meldt sol til uti neste uke, men forløpig kaldt, håper blomtene tåler det...
ha ne fin uke!

Cathrine sa...

He he man får aldrig nokk å gjøre somme ganger..Men alt blir jo til slutt,med litt tålmodighet. Lykke til. Skal sette meg ned å skje CSI nå..

Bo med barn sa...

Hei.

Hvilken innstilling har du for hvem som kan legge igjen kommentarer..? Jeg har endret de litt og nå husker jeg ikke hva jeg hadde opprinnelig. Ser det er 4 forskjellige innstillinger...

Takk for at du sa fra:)

Lykkelene sa...

Hyllene vart kjempefine! Fekk også lyst på sånne...

Hulda sa...

He he, ja det tar tid noen ganger med saker og ting som man skal ha gjort. Jeg syns du er flink, har jo fått gjort mye også da. :) De hyllene ble fine.

I dag var jeg så heldig å få en kurvstol, mer om den historien kommer på bloggen min i morgen. :) Den ligner veldig på en i Franske fornemmelser. Gjett om jeg er glad for den! :)

Min verden sa...

De blir kjempefine. Tallerkenhyllene. Hanne

Lykkelene sa...

Vart så nysgjerrig at eg har bladd gjennom heile bloggen din, men fant ikkje bilde av Hilmers Hus pose??
Men må fortelle noko vittig. I dag fekk dattera mi gåve frå ei god venninnne i Trondheim, med eit søtt kort med stempelet: "handmade by Borghild". Har vi felles kjente?

tinemor sa...

Hei.
Så koz blogg du har. Fant deg gjennom Norske interiørblogger.
Arbeidslyst, ja.....
Ser ut for meg som du virkelig har det. Masse prosjekter på en gang. Kan jo ikke rekke å bli ferdig med at på en to tre heller, når du lager så mye forskjellig, kreativt og flott!
Ha en strålende uke!

Cathrines blogg sa...

Den genseren fikk han til 5-års degen sin ;) Den har visst gått ut av produksjon så vidt jeg vet, og vi fikk vel tak i en av de siste på salg om jeg husker rett.
Ja den er veldig fin, og den har vært brukt VELDIG mye! Tror jeg skal ramme den inn og henge den på rommet hans når den blir for liten......
Kan vi ikke bare si oss enige i at
det godt kan gi seg med hagl nå?....
Ha en fin dag;)

Anitas hus sa...

Dette var som om jeg skulle skrevet det selv. Alltid så enkelt å begynne på noe nytt og såååå vanskelig og sluttføre, rart det der, he he. Ha en fin uke:)

Lykkelene sa...

*He,he* Der kan du sjå! Verden er ikkje så stor. Berit er mi venninne, og vi skal snart på shoppingtur til København. Ho har kanskje funnet deg via bloggen min då??? Artig!

Min verden sa...

Jeg glemte jo å si - at dette med prosjekter, det er forsåvidt greit, bare man greier å avslutte noen. Da jeg endelig var ferdig med min heklede gardinkappe - etter knappe 3 år var det en ganske god følelse. :-) Tildafiguren er helt utrolig fin synes jeg. Kunne aldri laget noe sånt. Har aldri tenkt tanken engang. Hanne

Fru Fjeldhammer sa...

det er sikkert den samme bloggen jeg har lest, http://tone-amorvincitomnia.blogspot.com/

det er de kjøkkenstolene hennes som gjorde at jeg hadde lyst til å prøve den fargen, var jo så lekkert!!

men begynner å bli usikker, kanskje jeg skal ta isvann istede... jeg er en tyrkis-person mer enn lyseblå!!

klem

Making it lovely (SP) sa...

Men vad du är kreativ och duktig! Och fina bilder på bloggen din:-)

Ha en bra dag.
Gunilla

liven sa...

Heisann!! Takk for kommentaren!!
Her var det mye på gang hos deg!!
De er så fine disse Tildaene og litt cellulitter til eller fra er vel helt normalt:O)
Oljemaling tørker sååå sentja!!
Har brukt en vannbasert maling som heter dør og list(Jotun) og når du blir vant til den vil du ikke bruke noe annet!! Jeg har tilogmed skurt med Jif på den.....det går helt fint!! Luktfri nesten og tørketid 8 timer!!
Ha en fin dag:O)

Grip dagen sa...

Kommentarer til Solan synes jeg er veldig artig...
Selv "går jeg på solceller", så nå om dagen er jeg helt lada!
Her går til og med puffermene til country Tilda unna så det fyker...!

Nå skal jeg ned å sy ferdig noen bestillinger, så skal sola nytes. Idag står klipping av roser på programmet! Det er gøy, det!

Håper du finner arbeidslysten igjen og får gjort ferdig dine flotte prosjekt!
Klem Marit

Hespe sa...

Joda, kjenner meg igjen!! Men, synes Tildaen ble fin jeg. Alt kan jo ikke være perfekt, og litt appensinhud på lårene er jo helt normalt... Hun blir nok så fin så, når kjolen kommer på :o)

Herlig dag videre til deg!!

Klem :o)

Karoline sa...

hei.
tusen takk:) selv har jeg ikke sett det, har bedt om å bli abbonent, men sikkert ikke blitt det enda. og i butikken var det ike kommet...så spent, men tror det skulle være noe lite noe, men gøy uansett. her renner det inn bestillinger for tiden, skikkelig travelt blitt.
her skinner solen, vindstille go 11 grader, herlig!

Ann-Cathrin sa...

Synes Tildaen så fin ut jeg. Må jo ha sin personlige vri;) Jakken er det vel ikke så lenge siden du begynte på, og hyllene har vel nettopp kommet i hus? Så egentlig vil jeg si du er virkelig produktiv jeg!!!!:) Ha en fin kveld;)

silje-sin sa...

Hei:) vet du hva,jeg synes du virker kjempeeffektiv jeg! Du produserer jo så mye at:) Gleder meg veldig til å se tallerkenhyllene i bruk! Ha en flott helg! klem fra silje.