onsdag 7. mai 2008

Bildekavalkade fra barnerommet!

Da var endelig rommet til minstemor ferdig!:-) Det mangler litt stæsj her og der, men det kommer etterhvert.
Velkommen inn skal dere være!!
.

Minstemor har fått (nesten) samme skilt som storebror på døra si. Dette er rosa sone, og gutter har ingen adgang!!

Sprinkelseng og sengehimmel må det være! Der senga står var det før sovealkove, og det er derfor det er bygget inn en liten hylle i hjørnet.

Der ligger kosedyrene og veska til hårstrikk og spenner, og der står vanligvis baby-call'en også!

Denne hunden ble minstemor så begeistret for på Kid. Skulle egentlig ha et pledd for å legge i vogga, og mens vi var der oppdaget jeg plutselig at de hadde alle barnevarer på 50%! Så hunden fikk være med hjem, den!:-)

På hver side av vinduet henger bilder fra Belle & Boo sin Etsy shop. De illustrerer selveste Super Princess Ava som døde så tragisk, og bildene minner oss hver dag på at barna våre er det mest dyrebare vi har...


Inne i sengehimmelen henger denne tråden med, ja, er det traner eller svaner, tro? Den er kjøpt i Japan, av minstemors kusine som for ikke lenge siden kom hjem etter et studieopphold der. Synes de er kjempefine!!

Vimpler måtte jeg jo bare lage, det var de tekstilene dere fikk se i forrige innlegg.
.
Og slik ble tallerkenhylla oppe på veggen.
.
Er veldig fornøyd med disse eskene, synes de frisker opp sånn med sitt fargerike utseende. De ble faktisk kjøpt på Coop Extra like før jul for bare 149,-
.

Bak døra har minstemor klesskapet sitt, og der har jeg også hengt opp ei hvit grein til å henge forskjellig ting og tang på. Brukte 'sokkelen' til et balkongflagg og satte greina oppi. Akkurat nå henger det noen Tilda-fugler på greinene, men kan også se for meg smykker der...

Så med denne pippip'en ønsker jeg god kveld, jeg er iallfall stuptrøtt, for jeg har faktisk hatt min første arbeidsdag på over et år. Jepp, fødselspermisjonen er over, og hverdagen kaller... Har kost meg skikkelig hjemme, og kunne godt hatt et år til, men det er vel ikke slik det funker... Skal heldigvis begynne litt forsiktig på 60%, vi har ikke barnehageplass til minstemor før i august, så de dagene jeg jobber blir hun plassert rundt hos svigers og svigerinner. Hun er temmelig sosial, så det går nok så fint at... Verst for mor:-)

God natt! Klem B:-)

24 kommentarer:

Hulda sa...

For et nydelig rom! :) Vakre detaljer i massevis. :)

Bodilhjemhobbyhage sa...

Kjempeflott rom lillejenten har fått seg ! Likte spesielt den tallerkenhyllen ;) de kan brukes til så mangt . Ja tiden går så fort , vips så er permisjonen over !
Har selv gutt som nettopp fyllte ett år, (har to til) men har forlenget permisjonen frem til høsten. Fikk ikke barnehegeplass før august og vi har ingen andre som kan passe han. Uansett synes jeg det er herlig å være hjemme siden det er siste barn og ikke flere permisjoner i sikte da... må si jeg gruer meg til å begynne igjen men det er jo alltid en overgang. Litt kjekt å komme tilbake i jobb og :)Lykke til med overgangen ;)
Ha en fin torsdag :0)

Hespe sa...

Så utrolig flott barnerom - gjennomført til fingerspissene...! Minstemor føler seg sikert som en prinsesse der :o)

Strålende torsdag til deg!!

Klem Hildegunn :o)

PS - nå kommer'n.... :o)

Hege sa...

Barnerommet ble kjempe fint!!
Gleder meg til å begynne å innrede nye rommet til ungene.
No skal eg legge meg ut på terrassen. 20 grader og sol liker vi :)
Ha en strålende dag!!
Klem

Mari sa...

Nydelig barnerom :)

Det ligger en hilsen til deg på bloggen min :)

Klem MAri

chatrine sa...

Men helledussen, så fint hun har fått det!!!
Her kommer hun til å storkose seg, i allefall når hun blir litt større!
Nydelig!
Ha en super dag!
Klem fra chatrine:)

Anniche ♥ sa...

Jeg synes det er helt "spooooooky" at det alt er gått et år jeg !!
Skjønner godt at du synes det er litt kjipt å beg. å jobbe igjen ....spes på denne årstiden der ute også .

Men gurimalla så utrolig flink kdu har vært med rommet da !! Ble jo bare kanonlekkert Borghild.
Du er kjempeflink :=)

Klem fra Langenes

silje-sin sa...

Hei:) nydelige bilder fra et nydelig rom! Det ligger noe til deg på bloggen min!

Dinah sa...

*sukk*
nydelig rom :)))))
rett og slett.. :)
ha en fin helg!

Fru Fjeldhammer sa...

Så kreativ du er... rommet er jo helt nydelig!!

De boksene fra coop er jo helt råe!!

Ha en fn helg..

Anita sa...

Så masse vakre detaljer!! Moro å få innrede barnerom!
ha en flott helg!

Lene sa...

så nydelig rommet hennes ble ;o) *missunnelig*

klem

Miss.T sa...

For et herlig rom..en prinsesse verdig det ja. Superfine detaljer overalt.. likte spesielt den kjekke greina med fuglene, lille hyllen, vimplene og talerkenhylla med barnebøker..: )

FLink du er !!

Lindas Hus.. sa...

Hei!Herlig ble det på jenterommet.
Så mange flotte små detaljer du har sydd.Rart å begyne å jobbe etter fødselsperm.Lykke til!!!God helg!Hilsen Linda :))

Livy sa...

Heisann!
For et nydelig barnerom for din lille prinsesse! Utrolig fint, og herlige detaljebilder!

Ønsker deg en riktig fin pinsehelg!
*klem*

Bo med barn sa...

For et flott rom!! Jeg likte alt! Så heldig den lille prinsessen er :)

Jeg synes sånne vimpel som du har laget er sååå fin. Den gjør virkelig susen på et barnerom. Og tallerkenhylla ble kjempefin, og kvisten var jo helt rå!!

Så flink du har vært!

Cathrine sa...

Nydelig rom minstemor har fått seg.. Regner med det er godt å få tilbake rommet sitt igjen.Ha en fin pinse

janne - kathrine sa...

Så flott rommet ble til slutt. Men, ser at det ikke ble noe av den grønnfargen du snakket om...
Slike vimpler er så søte! :-) Men jeg får vel aldri somlet meg til å sy noen slike.
Likte veldig godt den hvitmalte kvisten på veggen. Ble så vakkert atte :-)

Ønsker deg en fortsatt fin dag og en hyggelig helg!

Evami sa...

For et nydlig rom minstemor har fått:) En prinsesse verdig:) Ligger så tydelig omtanke bak,med alle de lekre detaljene:)
De svanene/tranene,så heldige å ha fått noe så spesielt:)

Kan tenke meg at det var litt slitsomt den første dagen på jobb... Er enig med deg,kan godt tenke meg et år til hjemme.Men sånn blir det nol ikke:( Hadde vi bodd i Sverige hadde vi hatt 1,5 år permisjon,mens hadde vi bodd i USa,så hadde vi hatt krav på 6uker.Og vært heldig hvis vi hadde fått 3mnd og alt er uten lønn.....

Ha ei nydelig pnse:) Klem Eva

Porcelensstrand sa...

Så koselig rom til en liten prinsesse! Ha en fin pinse:)

Dinah sa...

hei igjen!
Ligger en award til deg hos meg :)
God pinse :))
Klem

Ann-Cathrin sa...

Så flott det ble! Virkelig en liten prinsesse verdig:) Du er utrolig flink med detaljene. Leste linken din om Ava, så gripende og forferdelig trist...
Ha en flott helg!

tinemor sa...

Så flott et rom lille-prinsessa har fått!!
Likte dørskiltet og ideen med grenen utrolig godt.
Du er så kreativ!

Lykkelene sa...

Så flott gåve du fekk av Hildegunn! Kkjempeflott rom minstemor har. Likte veldig godt den greina med fuglane på. Malt og fiksa sjølv?
Ha ein fin kveld:0)