tirsdag 20. mai 2008

Bursdagsfeiring og ny lader!!

Da er endelig laderen på plass, en datafyr på jobben til min mann ble til slutt redningen:-) Clas Ohlson hadde ladere de også, universalladere, men da jeg kom dit hadde jeg jo bare skrevet ned hvilken datamaskin vi hadde, ikke volt og ampére, slik jeg burde ha gjort. -Hvor gammel er maskinen? spurte hun i informasjonen. -Tja, ett, to år, svarte jeg. -Da skal du sikkert ha den dyreste laderen, bare husk at den ikke virker på halve, kun 18, 19 osv, sa hun. Og den informasjonen sa meg jo absolutt ingenting!! 18 hva da?? Skjønte det jo da jeg kom hjem, 18,5 stod det på maskinen...:-S
Nok om det, nå er iallfall både ledning og bilder på plass:-)
Fant ut at 17. mai feiring ble litt i seineste laget å legge ut, men bursdagen til minstemor må vi ha med!
.
På formiddagen den 17. mai i fjor begynte jeg å skjønne at ting var på gang. Hadde termin den 16. hvilket førte til stadige spørsmål utover dagen: -Kjenner du noe?? -Neida, gjør ikke det, løy jeg. Tanken på stressede og bekymrede svigerser fristet ikke akkurat, så jeg fant ut at det beste var å ta en hvit løgn. Dagen gikk, selskaplighetene endte, og jeg lurte etterhvert på når det egentlig skulle begynne å gjøre vondt?
Klokken fire på natta fikk jeg ikke sove mer, var ennå ikke så sabla vondt, men spenningen gjør det jo også vanskelig å sove:-) Rundt halv seks våknet min kjære, klokken halv åtte ringte vi svigers og sa de måtte gjøre seg klare til å komme når vi ringte igjen (de bor 5 min kjøring unna), klokken åtte måtte vi ringe igjen og be dem om å komme, ca halv ni var vi på sykehuset, og litt over halv ti var verdens nydeligste jente født:-) Og jeg var egentlig klar for å reise hjem:-) Det hele gikk så fort at jeg rakk aldri å bli sliten, og det var jo utrolig deilig.

Da gjestene kom fikk vi spørsmål om vi hadde kjøpt nytt servise. Det hadde vi jo ikke, men vi hadde faktisk dekket til selskap med hverdagstallerknene denne gangen, bare fordi mor syntes de matchet serviettene bedre, *kremt*:-)

Marsipankake med innslag av rosa og jordbær måtte det være på slik en fin dag!!

Og bursdagsbarnet var i storslag, her opptatt med å trille ball:-) Det er nemlig nok av både store og små lekekamerater når vi samles til selskap.

Og flotte gaver fikk hun også. Bl. a.

sine første sko:-)

flott skjorte og bukse...

Maileg-kanin...

og dukkevogn.

Og de nydelige blomstene har nå stått like fine i en uke!! Tror nesten cluet må være å kutte stilken kort-kort, og sette i små vaser...

Men nå er det natta for meg, begynner å bli en stund siden jeg ropte inn til min kjære at, joda, jeg kommer straks og legger meg...

Ha en super helg alle sammen!! Klem B:-)

16 kommentarer:

Vibeke sa...

Gratulerer med vel overstått til veslejenta!
Så nydelig bord du hadde dekket.
Og så fine gaver hun fikk!

Kjekt med så raske fødsler da.
Hadde det sånn jeg også.
Jeg fikk beskjed om å komme på sykehuset etter vaktskiftet kl 7, siden jeg ikke hadde veer når vannet gikk kl 3.
Men jeg dro litt tidligere, og godt var det, for 2 minutter over 7 er hun født.
Glad jeg slapp å føde i bilen jeg :)

Så bra at det ordnet seg med pc`n, har savnet deg.
Tusen takk for koselig kommentar om huset vårt, ha en strålende godværshelg! Klem

Lindas Hus.. sa...

Hei!Flotte bilder fra en stor dag.
Herlig kake,nydelig bord,skjønne blomster.Ser ut som tulla koser seg.Flotte presanger.
Høres ut som fødselen din var grei,
mine var noen langdrøye saker.
Men,har jo noen herlige tenåringer
å "slåss" med nå...
Ha en kjempefin helg!Klem Linda:))

Livy sa...

Heisann!
Gratulerer så mye med prinsessen! Så vakker hun er! Nydelig bord du har dekket, og de blomstene er jo helt utrolig vakkre!!! Elsker roser jeg som du vet;-) Mange flotte gaver prinsessen har fått også!

Ønsker deg en riktig fin helg!
*klem*

Ps: Og så bra at lader har fikset seg - utrolig irriterende når de i butikken vet så mye om ting og tall som er ganske uvesentlig ;-)

Ann-Cathrin sa...

Gratulerer på etterskudd til jenta di! God jente du har:) Flott dekket bord, og så mye fine gaver da!!

Lykkelene sa...

Nydelege bilder! Gratulerer:0)..og god helg!

Dinah sa...

Grattis med overstått til lillejenta. Så fort tiden går! Og ikke minst for en kjapp og effektiv fødsel du hadde :))
Brukte selv 6 timer på min, men jeg følte meg virkelig som en oppvridd og overkjørt gammel fille etterpå ;) Skapet du malte ble forresten kjempefint! :))
Ha en fin helg! Klem Dina

Min verden sa...

For ei nydelig tulle :) Nydelig bord og alt det andre også selvfølgelig, men disse små solstrålene er nå "toppen av kransekaken" :)

tulipanerogkrystaller sa...

Gratulerer med lillejentas bursdag.
Flott bursdagsbord du har dekket opp til her. Flotte farger.Og en søt liten jente.
Er en stund siden jeg har vært på bloggrunde nå, men nå håper jeg at det skal bli full fart igjen.
Håper dere har like fin helgevær som vi har her i Kristiansund.
Og så ligger det en liten utfordring til deg hos meg.
Ha en fortsatt fin lørdagskveld.
Klem Marit.

Miriam sa...

hehe.. ja du er nok veldig nærme der ;) Nå er det kommet på plass, men må stæsjet litt først før publisering :D

Har ikke fått vært på noen loppemarkeder jeg nei. Får egentlig ikke med meg så veldig mye for vi abonnerer ikke på fævennen, men nå tror jeg vi må seriøst vurdere å gjøre det. Går jo glipp av all morroa jo! Men hadde meg en tur på Shalam og Natvig på fredag og jeg gikk ikke tomhendt hjem for å si det sånn ;) Blir blogget etterhvert.
Når det gjelder lesing så er det merkelig hvor gøy det blir å skure badet i sånne eksamensperioder :D
jaja... neste uke skal jeg ta meg sammen.

Flott bursdagsbord forresten. Lilletulla må jeg jo si var flottest ;) for en skjønn kjole.
god helg videre til deg :)
Klems Miriam

silje-sin sa...

Hei!! Oj, nå har jeg gått glipp av et innlegg! Eller ser det litt seint da... Gratulerer så MYE med lillemor! Nydelig bord, jente og gaver og alt! Kjempefin maileg også:) Det så rett og slett ut som en veldig koselig og gjennomført bursdag! Håper dere har hatt en fin lørdag! Jeg har forresten utfordret deg... Fortsatt god helg! mange klemmer fra silje.

mali-mo sa...

Gratulerer med overstått til den vesle prinsessen! Så nydelig hun var da, utrolig fine klær hun hade også syns jeg, fargerikt og fint. Syns fargekombinasjoner i rosa/orange/lilla er SÅ fint. Går det an å spørre hvor den er kjøpt?

Kjempefint bursdagsfestbord. Også så fine gaver! Den dukkevognen var nydelig! Og rosetipset ditt skal jeg jammen ta på alvor. Her står de i noen TIMER bare før de begynner å se halvgamle ut. Sukk. Mulig jeg rett og slet ikke er noen blomsterivasedame. Jaja. Ønsker deg en kjempefin søndag!

Magny sa...

vakkert... gratulerer med GULLUNGEN...

Evami sa...

Grttis med veoverstått for minste-jenta:) Så kjekt at hu ikke kom 17Mai da,er nok som skjer da:)

Kjappe fødsler vet jeg alt om,ikke det at det tok bare 1 tme fra vi kom inn,men 2,5 iforhold til 14 timer,er kjapt.. Og sfor en glede disse nydelige små er:) Verdt hver en time vi må igjennom:)

Flotte gaver også nydelig bord:) Og så gøy det er å gjøre de små fornøyd,selv om det egentlig er oss selv vi ordner til de første årene:)

Ha en flott søndag:) Klem Eva

Anniche ♥ sa...

Grattis med overstått () Nydelige bilder !

Lemi sa...

herlig lita tjorv ;) grattis me vel overstått

Anonym sa...

Whether you are searching for specialty styling products or specific Loreal
hair products, you are sure to find what
you need. Before you go for them, try products at Keranique for hair care.

Both brands are popular in known hair salons and spas.