torsdag 1. mai 2008

Just call me Handy Mandy!

De siste dagene har jeg holdt på å rydde litt inne på hobbyrommet. For selv om jeg har hatt et helt rom til disposisjon til alle hobbyprosjekter, så har likevel kjøkkenet fungert som arbeidsrom. Tror mannen i huset var litt lei av akkurat det, og det kom nesten litt overraskende på at kjøkkenbenken faktisk var grå, og ikke skjæremattegrønn!!:-)

Til nå har alt innpakkingspapir stått i en sinkbøtte på gulvet, og selv om det er ganske dekorativt i seg selv, så hadde jeg lenge ønsket meg en 'innpakkingsstasjon' til å henge på veggen. Som tenkt, så gjort, jeg snekret sammen et par lister, malte, borte noen hull og kjøpte noen gjengestenger, eller hva det nå heter, og lagde dette opphenget. Veldig praktisk, og nå har jeg alt lett tilgjengelig når jeg skal pakke inn gaver. Og godt er det, for jeg har tre gaver liggende klare allerede!!:-)
(Ser det har sneket seg med et par reinsdyr nede i hjørnet også!:-)

Oppbevaring får en ikke nok av på et hobyrom. Gleder meg til jeg får det nye skapet mitt inn her, slik at jeg kan få skjult litt mer av rotet. Flere esker må også handles inn på neste Ikea-tur.

Stemplene mine ligger i en av 'Storage'-kurvene fra House Doctor.

Og dette er symaskinen min. Er ikke sånn superfornøyd med den for tiden, for den lager slike 'fine' løkker av undertråden, men jeg får kanskje prøve å børste vekk alt støv og smuss, så blir det kanskje bedre.

Den nydelige bordplaten under skulle vært skiftet ut sist vi var på Ikea, men tror dere ikke vi glemte å hente bordplaten på hent-det-selv lageret før vi gikk!!! Helt utrolig, men vi hadde en ganske lang liste da vi var der, og litt lei var vi nok på slutten også. Men så utrolig kjedelig, for nå må jeg stirre ned i kirsebærlaminat en stund til...

Noen av hobbybøkene mine, og selvfølgelig er de fargekoordinert!:-)

Ha en fin 1. mai alle sammen!

39 kommentarer:

Lyst på livet! sa...

Fy søren for et system!
Blir helt imponert jeg!
Kan tenke meg det var litt godt å få frem kjøkkenbenken igjen også ;-).

Selv får jeg ikke gjort stor, for jeg sitter jo bare her og blogger...og lesre andres blogger og sukker over alt det lekre andre gjør og over hvor mye mere tid enn meg det ser ut som alle andre har...hehe...

Ha en deilig dag med sans og orden !!

Klem

Mari sa...

WOW!!! Det må jo være drømme-hobby-rommet :)Kunne tenkt meg noe sånn altså :)
Ha en fin dag!

Fru Fjeldhammer sa...

Stilig... et slikt rom har jeg og, men det er ikke brukt på en goood stund, her bare bloggest det om kvelden, er vel litt hekta. men godt man blir inspirert av hverandre!! Tror jaggu jeg skal ta meg en tur ned på hobby romme tmitt nå...

ha en fin dag...

Anita sa...

Blir sååå imponert over dere som kan snekre jeg!!! Ble veldig fint og sikkert kjekt med den pakkestasjonen! Så dekorative og flotte bøker også!! Kunne godt ha drømt meg bort der noen timer!!! ha en fortsatt flott 1.mai!

Trønderpia sa...

Kjære min tid, jeg bøyer meg i støvet for denne damen, med en utrolig ordenssans!

Du Borghild du, neste gang du skal oppover til Trøndelag.
Du kunne ikke kommet innom meg og organisert hobbyrommet mitt vel? :)

Jeg vil også ha en slik hylle!!
Har et bilde lagret av en lignende hylle, fast bestemt på at jeg skal ha en slik en dag.
Men å lage den selv, nei vettu, det hadde blitt for avansert for meg.

Du er kjempeflink!
Og det må jo være veldig koselig å sitte og stulle med hobbysaker inne på et slikt ryddig og oversiktelig rom?

Ha en fortsatt fin, kretiv og ikke minst ryddig dag!
Klem fra meg

Sanna sa...

Ja, hvem trenger Handy Mandy når man fikser biffen selv ! Jeg er MEKTIG imponert over den "pakkestasjonen" din ! Den var knall kjekk. Kjenner til det systemet med bøtte på gulvet, men hos meg er det ikke bare en bøtte, men to ! Så det hadde nok ikke holdt med bare en "pakkestasjon" hos meg hadde det nok blitt en fire- fem....hi, hi ! Ha en fortsatt fin 1. mai ;o)

Gunhild, NO sa...

Hei! Skal si du finner smarte løsninger. Jeg har pakkepapiret i en kurv på golvet og der forblir det nok. Ei stund tenkte jeg at jeg skulle ha et eget gaverom, slik de har på Skaugum!!, med pakkebord og greier.....Har ikke blitt noe det:):) Men har et Billyskap med gaver, kort og bånd. Mine hobbybøker er ordnet etter tema, men vurderer sterkt ditt system, for det var stilig... Huff har for mange hobbybøker jeg ikke bruker. Kanskje noen havner hos Fretex etterhvert. Prøvde å selge perlebøkene i bloggbutikken. Det ble ikke så mye salg av det.

silje-sin sa...

Så flink du er, og for et deilig hobbyrom! Der så det koselig ut å være:) Kjempesmart system for gavepapiret:) Nå skal ferdinand og jeg en tur til et hagesenter. Noe må man finne på når regnet plasker ute.. Ha en flott dag:) klem fra silje.

♥ H@rmoni ♥ sa...

Skal si du har orden i sakene!
Kjempefint med system på saker og ting.
Ha en fortsatt fin 1.mai!
:O)

sol&bolig sa...

E'det ikkje deilig å få rydda på arbeidsrommet!!?? Eg har nett hatt ein rydderasha nå. Kjøpte noen nye hyller og kassetter på IKEA. Har heve ut noe ubrukelig og malt noen andre hyller ....så nå ble det ok, og det er ein bra følelse! Ha ein fortsatt fin dag!

Heidi sa...

Du verden for et flott system du har på saker og ting. Blir helt imponert jeg. Du skulle sett hobbyrommet mitt...., - forresten -tror ikke det nei;o)Kjempefint oppheng for gavepapir og tråd. Jammen er du flink :o)Takk for svar ad. konf.stempel. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt det også..? Som sagt skal vi i 5 konfirmasjoner utover nå, og det ville vært hyggelig å lage kortene selv. Stempelet du har brukt passer jo perfekt:o)
Ha en fortsatt flott 1. mai - fridag !!!! Klem Heidi

Min verden sa...

Takk det samme - 1.mai alså. Blir flott i hobbyrommet og kunne ikke annet enn å smile med benken, som "byttet" farge. Det er nå koselig å holde på i kjøkkenet da. Hanne

Blått er flott sa...

Du imponerer!! Det opphenget til gavepapir var jo bare så fint!
Kjenner til den bøtta som står med alle papir-rullene i, samler seg mye annet rart oppi der etterhvert også...

fru vims sa...

wow! ska sei, handy mandy!

trenger noe slikt selv...eneste jeg kan si jeg har likt som deg er mange hobbybøker som er sortert etter farge. hihi

nå ble jeg inspirert, og skal begynne på det evigvarende kaoset inn på hobby/data/gjesterommet vårt.

Tonje sa...

Jeg forelsket meg helt i den "innpakkingsstasjonen" din. Sånn vil jeg også ha!!!! Den så utrolig praktisk ut!

Bodilhjemhobbyhage sa...

For et utrolig lurt oppheng !! At ikke jeg har kommet på noe sånt...
Har alt papir liggende i en hylle i et skap, dette var jo mye lurere, hmmm lurer på om det blir vanskelig å skifte til nytt papir når det gamle er tomt? (tenker praktisk...)
Har faktisk akkurat maken symaskin som du har ! Fikk den til 25 års dagen og den har vært MYE brukt !
Lyspæren er gått for flere år siden og så kastet jeg den , så nå får jeg ikke kjøpt ny for jeg husker aldri hvor stor sokkel den har når jeg tilfeldigvis er innom en butikk som selger sånne..:( Har noen ganger hatt det problemet med tråden som du sier men da har jeg tredd maskinen på nytt og tredd undertråden på nytt så har det ikke vært noe problem. Jeg har en irritasjon med den maskinen men det er jo min egen skyld, og det er at det går alt for fort tomt for undertråd...
Ha en fin kveld videre

janne - kathrine sa...

Oj, oj, oj...! Dette var da en utrolig god idé :-)
Med så mye lekkert innpakningspapir, så blir jo opphenget et lite kunstverk i seg selv. Tenk så lekkert det blir til jul, da :-)
Så kreativ du er. Håper jeg kan få lagre dette bildet på pc´en, slik at jeg kan se på det en gang dersom jeg finner ut at jeg skal lage noe liknende.

Ha en fortsatt fin kveld, snart natta her nå :-)

Hulda sa...

Her var det orden i "sysakene"! Så smart å henge papiret opp på den måten. Blir ryddig og greit det. Kjempefin den storage kurven, ønsker meg en slik en. ;) Du tar lekre bilder!

Livy sa...

Wow for en jobb du har gjort! Utrolig fint ble det! Den hyllen er jo så fin og lur, også har du laget den selv?! Utrolig bra altså! Skulle ønske jeg var like kreativ og handy - tusen takk for inspirasjon!

Ønsker deg en fin helg!
*klem*

Anitas hus sa...

Jøss, det må jeg si. Her ble jeg riktig imponert. Imponert over kraetiviteten, hvilken Handy woman du er og ikke minst ordensansen din;) Riktig flink er du!

Ha en fortsatt fin 1. mai, oops snart 2. mai.
Klem:O)

Bo med barn sa...

Wow... jeg bøyer meg i støvet!! Handy Mandy...det må jeg si:)

Og bøkene dine ... fargekoordinert ... åh så mange jeg kunne tenkt å bladd litt i!

Ønsker deg en flott fredag:)

Miriam sa...

Eget hobbyrom og greier. Det er jo knall! Og for en fancy og god ide med den "innpakkingsstasjonen" din. Virkelig Handy Mandy arbeid der ja ;)

Ann-Cathrin sa...

Det opphenget var kjempelurt! Så deilig med et eget rom da, og for en orden du har:) Så gøy at du tenkte på bloggen da du så jakkene:) Ha en flott helg! Klem

chatrine sa...

Så fin ide! Ønsker meg et hobbyrom jeg!! Hos meg er det visst kjøkkenet som har den "rollen" Rot overalt!
Ønsker deg en kjempefin helg!
Klem fra chatrine:)

Tove sa...

Så mange lekre bilder! Den kurven fra House Doctor var helt vannvittig kul! ( og du har jo tatt det kule bilde av den også da:) ) Kjempeflott hobbyrom du har!!

Så må jeg bare si at hele bloggen din er flott, du er kjempekreativ og flink. Jeg må få linket deg med en gang så jeg kommer snart tilbake:)

tulipanerogkrystaller sa...

Hei. Ingenting å si på organiseringen her nei...her var det orden i sakene. I'm impressed.
Likeså med hobbybøkene.
Ønsker deg en fortsatt god langhelg. Klemmer Marit.

Huset på toppen sa...

ÅÅÅ, skal si det er blir fint og ryddig på hobbyrommet ditt!! Det må det være en fryd å sette dine bein inn der å bare kose deg og vite at at er sortert og fint plassert, både på vegg og i esker!! Et tips ang.løkker på undertråden: Still trådspenningen, enten er den for løs eller for stram. og ta litt symaskinolje i spolehuset.

Ha en fin fredagskveld og god helg!!

Landliv sa...

Se der ja Mandy :fnise:

Og så bøkene samlet etter regnbuens farger da! Jeg er imponert. Kanskje det gjør noe med både humør og evne til tanke og inspirasjon å ha ting litt organisert? Har tro på det ;-)

marie sa...

Jammen har det blitt orden i sysakene. Likte godt den innpakkingsstasjonen. Hos meg ligger alt i ei hylle, så ryddig er det ikke.

Tusen takk for hyggelig jubileumshilsen i bloggen min. Veldig hyggelig med storinnrykk.

Ha ei fortsatt fin helg!

Hespe sa...

Duuu - du tror ikke at du kan komme en tur til meg og hjelpe meg med organisering på hobbyrommet mitt..? (Du husker kanskje at det var pesten min) Det opphenget for gavepapir var bare helt genialt, og den ideén MÅ jeg bare stjele.

Fortsatt flott vårhelg til deg!!

Klem :o)

Bodilhjemhobbyhage sa...

Adressen til countryliving er notert til en annen gang! tusen takk :) Var hvertfall inne på siden og sjekket ut den innpakkings stasjonen, og fremgangsmåten ser veldig grei ut !
Der fikk jeg ideer til både innpakking, og spiselige gave ide-innpakking , tilogmed en fiks mobilladereske ! Det er jo en del ladere da med mobil-videokamera,fotoapparat ...de ligger nanligvis i et kaos i en kurv med floker..
Ha en super helg og takk for tipset :0)

Dans på roser sa...

Jeg vil også ha!!!
Eget hobbyrom må være lykke.
Drømmer om verksted i garasjen, bare det at det lakker og lir med den garasjebygginga.....
Superduper gavapakkingsstasjon!
Så flink du er=)

Ida sa...

Hej vilken underbar blogg du har! Jag är så glad att jag fann den- en underbar mix av pyssel, hantverk, inredning, blommor...allt! Du verkar vara jätteduktig på att sticka! Jag lägger dig bland miona favoriter direkt vänliga hälsningar Ida

Randi sa...

Du...!! det var jo bare helt knallfint! du er jo så smart!!

Han en fin fin kveld

janne - kathrine sa...

Hei igjen.

Takk for linken du la igjen til meg. Synes din utgave var finere faktisk - likte bedre det du hadde gjort på sidene for å feste stengene. Har tenkt fælt på hvor jeg eventuelt skal henge en slik hylle, men nå har jeg ominnredningplaner for hobbyrommet mitt, så jeg tror nok jeg skal gjøre plass til en slik på den ene veggen der :-)

Ønsker deg en flott uke!

Evami sa...

Nå fikk jeg lyst til å pakke inn gaver:) Den innpakkings-oppbevaringa di var genial Handy Mandy:) Hadde aldri kommet på det selv,men det må jo være en drøm å pakke inn gaver,tenk til jul.....Deilig med oppbevaringsplass,og så lekkert det var med den stabelen med hobby-bøker.Blir jo nesten som et lite kunstverk i seg selv:)

Ha ei flott uke:) Klem Eva

Hulda sa...

Det ligger en hilsen til deg på bloggen min. :)

Moderncountry sa...

Oj, så ordnet og lekkert du har på rommet! Og jeg skal si du er kreativ og hendig! Har selv sittet og lurt på samme sak, hvordan kan jeg lage istand en rull og papirholder. Sånn gjør man det altså :)Dyktig gjordt!

Aina

Lappesola sa...

Hallo Handywoman. Det innpakningsstativet er bare helt suverent og genialt.
Hilsen Sol