mandag 5. mai 2008

Noen dager...

...siden sist, men her ligger vi ikke på latsiden;-)
Her har vi jobbet med minstemors rom, og i går kveld ble det endelig ferdig. Det er første gang vi setter opp lettvegg og dør, men jeg synes vi (eller mest mannen, da:-) har vært veldig flinke!
.
Jeg har også malt ferdig skapet jeg kjøpte på loppis, det kommer bilder av det også, men prikken over i'en må på plass først.

Og så har vi stelt litt i hagen. I dag har mannen tatt både gressklipper, hekkesaks og kantklipper fatt, og jeg har plantet i noen potter, i år blir det masse lavendel:-) I forigårs forlangte poden jordbær, og da kjøper jo mor jordbær:-) Ikke så søte som sommerens, men greie nok, poden spiste iallfall hvert eneste bær...

Dette er noen av fargene og tekstilene som går igjen på minstemors rom. Det kommer selvfølgelig bilder derfra også, må bare ha et par siste ting på plass først:-) I kveld sover hun altså på eget rom for første gang, og det var jo på tide, for nå fyller hun straks 1 år... Litt rart er det også, å skulle legge seg med lyset på, og uten å snuble seg rundt senga:-)

Noen minutter i solveggen ble det også i dag, mens minstemor koste seg i sandkassa. Og det trengs, for som min kjære så pent uttrykte det etter at jeg hadde vrengt av meg skjorta og satt i hvit singlet: -Hvis du hadde stilt deg inntil veggen nå (vi har hvite vegger) så tror jeg nesten ikke jeg hadde sett deg!! Ja, ja, jeg fortjente vel den, for noen år siden kom jeg nemlig i skade for å si til han at han jo ikke er spesielt bredskuldret! BIG mistake!! Den kommentaren blir nemlig aldri glemt, og tas stadig fram i passende stunder...

Til slutt må jeg vise dere at jeg har kjøpt min aller første bestemors-blomst:-) Har aldri prøvd meg på pelargonium før, men husker bestemor hadde karmen full... Skal bli gøy å se hvordan den trives hos oss.

18 kommentarer:

Hulda sa...

Ja, har merket at du har vært "fraværende" noen dager. Men, godt å se at du er tilbake med et innlegg i kveld. :) Dessverre får jeg ikke sett alle bildene, vet ikke hva det kommer av. Nydelig var iallefall pelargoniumen din. Jeg har noen i samme farge som blomstrer nå, og noen lysere.

Ps. har noe til deg inne hos meg. :)

home 4us sa...

Flotte bilder. Misunner deg sollyset. Nå er det bare regn og kaldt hos meg. Lite som minner om vår. Har også fått sansen for pelargonium.

Hulda sa...

Nå fikk jeg sett alle bildene dine. Stilig med de kassene oppå hverandre, eller er det et bord?

Huset på toppen sa...

Skal si dere jobber på!! Kjekt at minsten får sitt eget rom,gleder meg til å se det ferdig.Lekre stoff du har valgt:-)
Flotte bilder,hmmmm deilig med jordbær, jeg laget pannacotta med limemarinade jordbær i går,det fålt i smak her hos oss:-)

Flott hylle på terassen, artig måtte å bruke kassene på til en flott reol!!

Ha en fin og solrik uke!!!

♥ H@rmoni ♥ sa...

Flink du er som jobber og gjør det koselig rundt omkring. Fine tekstiler du bruker på barnerommet!
Det er sikker kjempefint.
Jasså, du har en mann som ikke er bredskuldret.. th-hi, han blir vel fornærmet nå som "hele bloggverden" kan få med seg dette.. Hvem er vel ikke hvit og lyshudet nå? Får fort litt farge av å sitte ute litt- men husk solkrem! :O) Smør din kjære med sunblock, så kan han ikke "mobbe" deg for den lyse huden..

silje-sin sa...

Herlig innlegg:) Er SÅ spent på rommet til minstemor,gleder meg til bilder kommer:) Godt å høre at det er flere enn oss som har ungene sovende lenge på soverommet sitt. Ferdinand sov hos oss til han var 8 mnd, og augusta blir nok værende noen mnd til hun også. men det er selvfølgelig deilig å få det for seg selv også, kunne ha på lys, og snakke sammen uten å måtte hviske:) Jeg har også nylig kjøpt mitt første pelargonia, og den lever fortsatt, bank i bordet:) Sov godt:) mange klemmer fra silje.

Anitas hus sa...

For ett flott innlegg, jeg bare nyyyter bloggen din. Skjønne bilder!

Ser ut til at du har funnet noen flotte stoffer til minstejentas rom. Skal nok bli deilig å få tilbake soverommet.

Jeg har kjøpt tre pelargonia til nå i år, og når mine anti-grønne fingre får det til så tror jeg de fleste får det til. Så dette skal nok gå bra ser du, hihi!

Ha en fortsatt deilig vår!
Klem:O)

Ps. Gleder med til å se minstejentas nye rom

Anniche ♥ sa...

Hei snuppe høne !!
Jasså, så nå er minstemors rom ferdig !! Tenker du kommer til å ligge våken i kveld og "savne" henne. Mener fortsatt jeg kunne hatt brna på rommet jeg da , så jeg kan se at de har det bra , hehe!!
Flotte stoffer til prinsessa også, blir kjempefint . Og må Gi R en stor honnør for lettvegg ink dør snekring , det skal jeg si til H , da blir han misunnelig , hehe;O)

Ja, nei må legge meg , ny dag , mere sol i morgen , iallefall frem til jobb - hvor jeg må ta med meg en treåring med soleksem ...optimalt !

natta

Ida sa...

Vilka härliga tygers, skall det bli små vimplar att hänga i taket möjligtvis? Det röda tyget med tunna ränder och prickar-är det också ett Tilda tyg? Vänliga hälsningar Ida

Heidi sa...

Hei, hei! Først; takk for tipset om stemplene. Har forsøkt å få tak i tilsvarende flere steder, med enten var de utsolgt eller så hadde de ikke det merket :o( Har fortsatt en mulighet til(som jeg kommer på da..)men det er en god bit å reise, så det må bli en dag jeg har tid...Gir meg ikke så lett, det var jo så fin ide :o)Takk også for de koselige bildene du viser oss. Kjempekos innligg :o)Supre tekstiler til minstemors rom, helt i tråd med min smak :o)Gleder med til å se bildene fra rommet.
Du den hylla, eller er det en kasse, den var jo sååå fin. Er det noe du har fått kjøpt, eller er det "handy man/women" som har glimtet til igjen?
Ha en fortsatt flott solskinnsdag(sol er det hvertfall her - deilig!)Klem Heidi

Hespe sa...

Hi, hi - det gjelder å ta igjen av og til..!!

Så herlig de kassene var - flott i all sin enkelhet!! Nydelige blomster - elsker pelargonia

Strålende våruke til deg!!

Klem :o)

Tove sa...

mmm, jordbær:)
Så spennende med eget rom, håper du ikke savner henne for mye, det er liksom noe med å høre at de sover som er veldig beroligende for en mamma:)Men likevel deilig å få rommet sitt "tilbake". Gleder meg masse til å se bilder fra rommet hennes, har en følelse av at det er kjempeflott;)

Grip dagen sa...

Nå har sola gått ned bak fjellet. Men hva gjør vel det?!
På bloggen skinner jo sola fremdeles! Særlig her hos deg!
Koselig med de to kassene oppå hverandre.
Jeg gleder meg til å se rommet til minsta di. Etter fargene å dømme må det bli råflott!
Jeg sier de nok en gang, men du er himla flink med farger, Borghild!

Apropos farger... Du får stille deg inntil veggen og be mannen ta bilde av deg. Så kan du jo legge ut en konkurranse: Hvor er Borghild?...
He, he. Det skal ikke mange timene til før det hvite går over i rosa. Jeg vet det, for jeg prøvde det igår! Det var ingen hjemme til å smøre meg på ryggen...

Da får du legge siste hånd på verket før du legger ut bilder av det nye rommet!
Hilsen ei Marit som venter i spenning!

Evami sa...

Tror at rommet til mistemor blir lekkert;) 1 år og eget rom,vår største prins var godt over år før han kom inn på eget rom. Nr.2 skal inn på rommet iløpet av sommeren:)

Og for en super ide med to kasser til avlastningsbord:)

Man må passe på hva man sier,for som regel kommer det i retur... Men den var nå ikke akurat koselig alikavel da... Når man føler seg melkehvit så trenger man ikke bli påmint det:)

Er på Ladestien for sjelden,for det er så rolig og avslappende å gå der:) Så gøy at du vet hvor det er da.Du er opprinnelig trønder sant?
Klem Eva

Lene sa...

så koselig dokk har d! har nok falt i fella å sagt dumme ting t min kjære og, å d e rart kor godt sånne ting sitt i dem..
dem e no rar og god di mannfolkan.

Anita sa...

Så fine bilder!! Nydelige stoffer på tulla sitt rom!! Håper vi får se bilder!!! Ha en god dag!

chatrine sa...

Fine bilder! Gleder meg til å se det ferdige resultatet på snuppa sitt rom:)
Fargene og tekstilene var jo nydelige da!
Her er det ikke kommet en eneste blomst ut... men til helga får jeg basøk langveis fra og da tror jeg at det blir noe, så jeg får pyntet litt på trappa i allefall:) Resten av hagen er det jo så som så med. Men det er sådd, så nå venter jeg bare i spenning på at det skal bli grønt;)
Hadde ikke vært så dumt med litt sol heller...
Ha en super dag!
Klem fra chatrine:)

liven sa...

Så fine tekstiler du har kjøpt til veslejentens rom!! Blir spennende å se det rommet!! Rart å få soverommet for seg selv igjen sikkert!!
Har kjøpt en "bestemorblomst" jeg også:)
De er fine.........men min ser litt skrantete ut! Kanskje den trenger å stå i en litt større potte.
Ha en fin kveld:O)