lørdag 24. mai 2008

Utfordring!

Jeg har blitt utfordret av Heges skrimmelskrammel, Tulipaner og krystaller og Silje til å fortelle noen sannheter om meg selv.
*
1.Hvilken tre navn går du under?

*Beibs'n (av min kjære:-)
*Snuppa (av min snart 4-åring, i tillegg til 'mamma' da:-)
*B (uttales 'bi' av en venninne jeg var au-pair med i USA, litt vanskelig å si 'Borghild' der:-)


2.Tre ting som skremmer meg:

*At noe skal skje med min familie
*Brann
*Å være ute i en liten båt på åpent hav en mørk og stormfull aften
.

3.Nevn tre ting du ofte/helst har på deg:

*Dongeribukser
*Parfymen Romance fra Ralph Lauren
*Tunikalignende skjorter

4.Tre sannheter om deg selv:

*Jeg synes det er gøy med grammatikk
*Jeg spiser alltid sjokolader som kan deles lagvis, lagvis. På Troikaen f.eks. må jeg spise sjokoladen på toppen først, så geléen og til sist trøffelen. Det samme gjelder for Kvikk Lunsj, spises kjeks for kjeks:-)
*Jeg er jordnær, til tider feig og redd for å ta sjanser:-)


5.Nevn tre ting du gjerne vil ha:

*Et langt og lykkelig liv for alle i min familie
*Flere hvite møbler
*Grønne fingre og en overbevisning om at hagearbeid er gøy:-)

Nå er det stemmegivning i Grand Prix, heia Maria!!! Når sant skal sies, er jeg ikke så veldig begeistret for GP, men mannen i huset er(!!!), så det er ikke snakk om å skifte kanal. Hadde bare Jostein Pedersen fortsatt kommentert....:-)

Ha en grand aften! Klem B:-)

19 kommentarer:

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Så nettopp et hageprogram fra danmark.Der prata de om hortensia,mener det var hvordan du kalket planten.Kanskje det er kalkmangel som gjør at den skifter farge.Du kan vende den til utetemp.Sette den ut vær dag i en uke,ta inn om natta og så plante ut.Mer info finner du nok på hagegal,har lenket den til.Jeg har en liten hage,med forskjellige stauder og litt sommerblomster i.
Blanner stauder og urter.Skulle bli flinkere til å ha stauder som
blomstrer hele sommeren.Prøver å kjøpe litt vært år.Lykke til med hagen.Det må ikke være strigla,kos deg.Tenk ikke hagearbeid,det blir bare negativt.Det gjør ikke noe med litt løvetann og mose.Her skal det plantes
blomkarse og erteblomster i dag.
God søndag!Klem fra Linda :)) Ps.
Flott hageprogram på NRK 2 fredager
kl 19 .

Hulda sa...

Godt å se at du er tilbake med egne bilder igjen! Flotte bilder, og artig å lese om deg. :) Liker også slike tunikalignende overdeler. :)

Magny sa...

vakre bilder og kosleig å lese ;)
ha en fin, varm søndag...

Blått er flott sa...

Hahaha, jeg har funnet min like... (nesten ihvertfall). Jeg spiser også ting lag for lag, til stooor irritasjon for de rundt meg. Jeg tenker faktisk ikke over at jeg gjør det en gang, og da blir de nok enda mer oppgitt.
Her gjelder det sjokolade og grandiosa(!) da ;)
Denne skal jeg vise til min kjære, så ser han ikke jeg er alene i verden om å spise ting på en rar måte.
Morsomt!!

Klem Veronica

Evami sa...

Så gøy å lære litt mer om deg:)
Har ei utfordring innehos meg,hvid du leser bøker da:)

HA ei fin uke:) Klem Eva

sol&bolig sa...

Hei! Eg trur jammen dette er helga for utfordringar. Eg har sjølv nettopp svart på same sort utfordring som du fekk ( men ikkje så flott med bilder og greier som du har gjort!). Eg fekk ein utfordring til og den har eg utfordra deg på, du finn den på bloggen min. Ha ei fortsatt fin hel (det lille som er att av den!)

sol&bolig sa...

ÅHHH, det skal stå: fin helg (ikkje hel!!!!!)

Trønderpia sa...

Hei Borghild!

Jeg hopper innom en snartur, for å fortelle at jeg har tagget deg.
Ta en titt i bloggen min.

Håper det er greit?
Og det er ikke farlig!

Klem fra Vibeke
(som av og til fremstår som Vibeke og av og til som Trønderpia, skjønner ikke hvorfor det varierer sånn, merkelige greier...)

Jill sa...

MGP hadde sin storhetstid på 70 og 80-tallet :-)
Jeg hadde gjerne sett en av de finalene i reprise fremfor å se de nye :-0
Ha en flott uke!

Anitas hus sa...

Artig å lese noen sannheter om deg;) Jeg har også blitt utfordret så jeg får prøve å sette meg ned med det i kveld!
Er ikke like lett å finne litt ekstra tid bestandig!
Ser ut som lille prinsessa koste seg med bursdag.
Flotte bilder!

Ha en flott uke!
Klem:O)

Pene Lene sa...

Grattis med bursdagsbarnet på etterskudd. For et skjønt lite eksemplar!
Ha en strålende uke!!

Cathrine sa...

Grattis med overstått bursdagsfeiring av den lille prinsessen.. Ha en fortsatt fin dag

Ingrid sa...

Hei! Så mye fint du har lagt inn her siden sist jeg var her. Nydelig barnerom og det skapet du har malt ble såå flott! :)
Kos deg med våren! Klem

My little footprints sa...

Hei!
Først må jeg si tuuuusen takk for awarden jeg fikk! Det gjorde meg utrolig glad! Og så koselige ord du hadde skrevet til meg ;) Nå har jeg endelig fått ordnet et lite innlegg også ;) Har gått litt i hundre her om dagen, det er neimest litt rart å ikke ha noe å gjøre, så da finner man på ting å gjøre ;) Nå har jordbæråkeren fått seg en omgang, gleder meg til bærene kommer nå! ;) Da skal det bli en stor posjon med vanilje is og selvplukkede bær! Nam nam ;) Og du? Jeg kan jeg kan jeg kan, gi deg en overbevisning om at hagearbeid er gøy!!! hihi ;) Det blir jo så fint til slutt! Vet du hvem Christine Koth er? Vel, hun sier det; at selv om det er kjedelig arbeid, så er det jo litt koselig også! Som å stryke klær, henge opp tøy, drive med hagearbeid. Det henger i sammen; Koselig & kjedelig.. hihi ;) Det er jo koselig å pusle i hagen, bare man ikke må gjøre alt på en gang ;) For da finnes det ikke koselig ;))
Håper at alt står bra til med deg!
Klemmer fra Beth

Ann-Cathrin sa...

Så gøy å lese:) Og flotte bilder!

a home far away sa...

Jag måste få säga att du är jätteduktig på att ta fina bilder, de är alldeles ljuvliga!

Kram från Singapore

Anita sa...

Såå fine bilder fra deg, kos å bli litt bedre kjent med deg!! Ha en flott uke også videre!

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Flotte miner du deler.
Håper du får til Hortensiaen.Men kanskje den får en annen farge om du planter den i hagejord.
Ha en flott dag.Klem Linda :))

Anniche ♥ sa...

Juhu , er du ute av gp genseren ??
Flotte bilder , og ja, lag for lag ..",

klem fra Langenes