søndag 8. juni 2008

Bleieposer

Det tok sin tid, men jeg ble da endelig ferdig med de bleieposene jeg skulle sy. Det går jo ganske fort når en først setter i gang, iallfall når en lager mange i slengen. Problemet er heller å finne tid til å sette seg ned og sy...:)
.
Fant dette blomstrete Marimekko-stoffet i lilla for ikke lenge siden. Synes fargen var kjempefin, spesielt på de mørkeste blomstene.
.
Foreløpig har jeg sydd på 'home made'-merker fra Stoff og Stil på posene, men nå har jeg endelig fått rotet meg til å bestille egne merker også, håper det ikke tar så altfor lang tid før de kommer...
.
Det blå stoffet er forresten fra Green Gate, mens det brune er fra Stoff og Stil. Ikke vanskelig å se at jeg liker prikker...:)
Ha en fortsatt fin helg!! Klem B:-)

38 kommentarer:

Landliv sa...

Så kjempe-kjempefine!! Virkelig herlige stoffer - en helt spesiell blanding av vågalt men likevel litt klassisk!

Randi sa...

De var bare utrolig flotte!! likte alle sammen jeg.

marie sa...

Så flotte de ble. Nydelelig det lilla stoffet. Helt min smak.

Og jeg kjenner til problemet med å få satt seg ned. Det tar litt tid.

Ha en strålende søndag!

Hege* sa...

Heihei=)
Her kom jeg over en blogg jeg ikke har sett før=) Så mye fint du viser!! Jeg linket deg på min blogg jeg-håper det er greit=)

Anita sa...

Så fine poser!! Er det plass til mange bleier i en sånn, eller?? Skjerfet ditt ble kjempeflott!! Syns abslutt du kan kalle deg for en hekler jeg!! Putetrekket som din bestemor har brodert er en skikkelig skatt!! Vi har akkurat kommet fra båttur, så deilig med noen timer på øya:o) Kos deg videre i sommeren!

Cathrine sa...

Så kjekk disse bleieposene ble da. Har du hvit stoff på innsiden? Stoffene var knallfine..Flink di gitt.
Klem

Lemi sa...

di va fine ;)

Ann-Cathrin sa...

Så flotte! Du er virklelig flink:)

Grip dagen sa...

Smart oppbevaring av bleiene.
Sikkert en kjekk gave å gi til dem som har små bleietroll i hus...
Du er jammen ei kreativ sjel du!
Jeg har ikke sydd mye i det siste. Når gradestokken er langt over 20-tallet, kan jeg ikke sette meg inne for å sy...
Det får komme senere.

Ønsker deg ei fin-fin uke, Borghild.
Stor hilsen fra Marit

Evami sa...

Så lekre:) Må jo bare spørre,selger du noen... De var så flotte at jeg fikk lyst på en jeg:) Mye flottere enn en plastpose som mine bleier ligger i...

Og da var godværet ferdig her i Trondheim for denne gangen,regnet øser ned.. Men litt godt også,for det var så tørt.. Men håper at været blir bra snart...

Ha en fin kveld:) Klem Eva

Lovise sa...

Så fine de posene var da:) Det er sikkert mange bleimødre som vil like de der tenker jeg.
Kanskje en ide til presang til en nybakt mor...
Ha en fin kveld.

Hulda sa...

Disse var virkelig flotte! Likte både stoff og farger. :)

jeanette.blogspot.com sa...

Så fine d var ! :)
Er d mulig å få kjøpe en slik?? :):)

Vi hørs!
Klem j.

tinemor sa...

Så flotte!
Friske fine farger.
Ekstra gøy med eget merke!
Spent på å se det.

Bodilhjemhobbyhage sa...

Kjempefine !!Helledussen hvor tar du ideene fra ? ;)Du er flink altså ! Jeg likte alle tre like godt, og merket gjorde seg men det blir sikkert enda finere med eget merke ;)

Ha en fin mandag:0)

Elzie sa...

Vad du är duktig på att sy. Mina alster blir inte alls så fina så dom håller jag helst för mig själv *s*.
Hoppas du får en bra vecka.
Kram Elzie

Kerstin sa...

Så fine de er. Og så smart. slike skulle jeg hatt for 5 år siden :)
Har fått oppskriften. Gleder meg til å begynne på det også - en gang:)
Kerstin

Hespe sa...

Hei Borghild!!
Så utrolig flotte bleieposer! Du er et oppkomme av gode idéer og er bare så superflink!!

Ønsker deg en strålende uke!

Klemmer:o)

jeanette.blogspot.com sa...

Super dupert!
Jeg kunne tenkt meg den brune med hvite prikker:)
Send meg ditt kontonummer så kan jeg føre over penger for posen og for portoèn:) ( min epost adresse er: jeanette@grafiskformidling.no)
Håper du får en fin ferie i Danmark.
Vi hørs!
Jeanette:)

Jill sa...

kjempeflotte!
Spesiellt Marimekkoposen!

Bo med barn sa...

Så utrolig flotte bleieposer! Du må bare få bestillt deg merker, for dette bør du ha navnet ditt på. Du er jo så flink.

Hadde jeg hatt så små barn skulle jeg tryglet deg om å få kjøpt dem:)

♥ H@rmoni ♥ sa...

Så gøye bleieposer! Skikkelig fine med lekre stoff!
:O)
Ha en fin uke! :O)

Heidi sa...

Så kjempeflotte bleieposer og supre tekstiler. Jammen er du flink!!! Må jo være et "must" for de som har små bleiefolk i huset. Nå er mine barn godt over det stadiet men dersom de fortsatt brukte bleier ville jeg gjerne kjøpt en av deg...
Klart du må ha eget merke på disse. Blir spennende å se..
Ha en super uke!!

Evami sa...

Heisann Borghild!

Selvfølgelig vil jeg kjøpe en bleipose av deg:) Må jo ha noe så lekkert til lilleprinsen sine bleier:) MEn vi kan jo avtale etter ferien din:) Danmark og Lgoland høres stas ut:) Vi skal til Danmark i Juli,men ikke noe mye park liv på oss... Men blir kos alikavel.. Regner med at dere får det helt fantastisk,og regner med at "det er deilig å være norsk i Danmark"..

Ha flott ferie,kos dere masse:) Klem Eva

Den gode feen sa...

KNALLFINE!!! Diggar den i Marimekko-stoff! Klem frå Linda

Anitas hus sa...

Jøss så flotte bleieposer du har sydd, tøffe mønster. Liker så godt prikker jeg også og Marimekko.
Sånne flotte poser hadde ikke jeg når jeg hadde bleie-unger. Da ble de nok stappet ned i en plastikkpose, hehe.
Kjenner godt igjen problemet med å få satt seg ned med symaskinen, særlig på denne tiden. Fikk sydd en pute igår da, ikke verst;)
Ønsker deg en flott uke!
Klem:O)

Pene Lene sa...

Å så fine de var. Blir jo babysjuk av mindre. Skjerfet ditt i forrige innlegg var bare helt fantastisk!! Du KAN hekle nå!

Magny sa...

ja du er flinke du....

Elisabeth sa...

Wow, så lekkert. Du burde jo sy noen vesker av stoffet også.."hilsen en som ikke har babyer i huset eller i vente" *ler*

Anniche ♥ sa...

Oh shit , nå kom jeg på at jeg glemte å svare på din sms !! haha , like ille begge to da ;)
Supersøte bleieposer ...!! Vi er heldigvis ferdig med en , så da er det vel et år igjen med nr to ...

håper du har det fint , klem a

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Flotte bleieposer.
Da jeg tittet innom deg tidligere i uken,synes jeg marimekkostoffet
var så fint.Jeg ble inspirert.
Var en tur i byen på onsdag.
Brukte litt feriepenger.
Handla grønt marimekko,det lå der
å lyste til meg da jeg var innom
Lyspunkt.Var på kreativ Quilt og
handla noen nye stoff der også.
Så nå håper jeg på litt regn,da kan symaskinen tas frem.
Ha en fin kveld.Linda :))

Miriam sa...

Utrolige kreative menneske! Knall stilige bleieposer. Stilige mønstre.
Og hekle kan du virkelig. Det var jo så koselig det skjerfet.

Du.. registrerte meg som Buzzador jeg :D måtte jo det når man kan få gratisproduktet. hehe
men så jo litt for seint at du hadde fått noe poeng og greier hvis du hadde vervet meg. jaja.. sånn e d nå.
nå skal det iallfall testes ;)
god helg til deg
klems Miriam

Hespe sa...

Hei Borghild!
Jepp - er gøy å lage kort, og lage noe som du ikke finner igjen overalt..!

Nå er det helg og dårlige værmeldinger, så får se hva jeg kan få ut av det....

Ønsker deg en strålende og kreativ helg!!

Klemmer fra Hildegunn:o)

mali-mo sa...

Kjempeflotte poser! Du er så flink atte. Kjenner godt problematikken med å få (les ta seg) tid. Har hatt fri fra jobb idag, men med veslegull rundt beina og litt smårydding i heimen på programmet ble det ikke idag heller. Lider litt under mangel på syrom (det er iallfall min unnskyldning), pakke opp og ned er ikke helt min greie.. Men blir litt fristet til å sette igang av andres prosjekter merker jeg. God helg!

Magny sa...

hei-hei... legger ut bilder fra ferie, har ikke fotoapparat nå , og eg er en bildeblogger....
Har en kåpe i marimekko, i røde/ orange roser... Tenkt å prøve selge den i bloggen, har hatt den i mange år.men må først ordne et camera...
klemmm og god helg;O)

Linda sa...

kjempefine!! utruligt kreativt - og JA du kan hekle! kjempefin blogg med masse nydelig å sjå på!!

Tulip sa...

Jøss så flink du er å sy! De ble kjempefine alle sammen! (Og hadde jeg hatt bleiebarn, ville jeg nok sendt inn en bestilling...:)

Så lengre ned på siden de flotte broderte putene i hardangersøm. Nydelig håndarbeid. Jeg har så lyst å lære meg det selv...men har ikke kommet så langt ennå.
Heldig er du som har sånne vakre minner fra din bestemor!

ha en fin helg!

sol&bolig sa...

Hei! Så flotte posene blei og herlige stoffer også. Du er flink med symaskina! Ha ei fortsatt flott helg!