lørdag 14. juni 2008

Hjemme igjen!

Da var vi hjemme fra årets sommerferietur, og turen gikk som vanlig til:

New York?? Nei, vi reiste ikke så langt...


...Bergen? Neeeii...

Neida, vi har vært i Danmark og Legoland!!!

Og vi har kost oss masse, både store og små ! Vi store inntar feriemodus straks vi entrer danskebåten, skuldrene senkes og det byr overhodet ikke på problemer at minstemor bæsjer gjennom både to og tre lag med tøy... De små har inntatt feriemodus for lenge siden, spesielt den største av de to, og han går nesten i fistel over å få kjøre den etterlengtede 'superspeederbåten'. Vi går i badeland og spiser karameller i bilen, og storebror spør om det er lørdag hver dag:-) Det er ingen som helst tvil om at vi er en familie som koser oss på tur!:-)

I løpet av de fire-fem dagene vi var der nede, klarte jeg selvfølgelig å trumfe gjennom en dag med shopping. Det var ikke så vanskelig, for min kjære har ingenting imot å gå litt i butikker han heller. Det er verre med de minste, men med rolig tempo og noen bestikkelser er det absolutt gjennomførbart.

Og her er noe av det som ble med hjem:

LEGO - det kommer man jo ikke unna når man er i Legoland!! Storebror endte opp med flere esker, og noe skal også være bursdagsgave når han fyller 4 år om et par uker.

Flødeboller - min manns favoritt, og han kan spise MANGE!!

Det ble også et par ting til minstemor, selv om det var storebror som fikk mest denne gangen. Han har i løpet av få måneder vokst ut av de fleste klærne sine, t-skjortene kryper oppover magen og buksene slutter ved anklene - ikke særlig kult:-)

Men det kommer likevel flest bilder av innkjøpene til minstemor, storebrors ble enten lagt så kjapt til vask eller inn i skapene at bilder av de får komme neste gang.

En kjempesøt matboks til minstemor, hun skal jo begynne i barnehagen i august, sukk...

Et par søte blyanter fra butikken Tiger (en blanding av Søstrene Grene og Nille/Max20) og små klesklyper fra Accessorize. Ikke at hun har lært å skrive eller noe ennå, men blyanter er jo alltid kjekt å ha, og klesklyper kan vel brukes til, tja, det meste:-)

Og en nydelig kjole og matchende truse (i det rosablomstrete stoffet) fra Monsoon, der har de mye fint, altså!!!


En mammakanin med babykanin fra Søstrene Grene...

Og en bluse og bukse fra en kjempekoselig butikk i Silkeborg. De var på salg til halv pris, og jeg måtte løpe tilbake til butikken og kjøpe dem før vi gikk i bilen. Klærne er i størrelse 4 år, men pyttsann, minstemor vokser jo så fort!!:-)

Et par ting til meg ble det også:-) Kjøpte små spann til å ha vaskepulver i på Bilka, og med disse vaskefillene fra Søstrene Grene forventer jeg at vasken går som en lek i framtiden:-)

Denne boka har jeg lenge hatt på ønskelista mi på nettet. Men nå var jeg glad jeg ikke har kjøpt den før, for kr 39,- er jo et kupp! Og så var det kanskje ikke sååå mange modeller i den jeg kommer til å strikke heller....

Så alt i alt hadde vi en kjempefin tur, skulle bare vært der noen dager til, for tida går jo så fort! Men det er jo godt å komme hjem også, og enkelte var vel litt trøttere enn andre:

Ikke så lett å spise skive når man har hatt en lang dag:-)

Og hvis noen skulle lure, så er dette kongen av Danmark;-)

Ha en fortsatt fin helg! Klem B:-)

28 kommentarer:

Lemi sa...

så fryktelig koselig d hørtes ut! vi krangle om d ska bli sydentur, legoland, mummiland, stockholm eller campingvognferie... vi får se, vi ende vel opp med å bli hjemme kjenne æ oss rett..

Hulda sa...

Velkommen hjem igjen! :) Har vært innom deg flere ganger og sett etter nytt innlegg. :) Ser at dere har hatt en flott tur - både store og små. Mye fint har du kjøpt også.

Her er det nedtelling til sommerferien! To arbeidsuker igjen, altså 10 arbeidsdager. :) :)

fru Pink sa...

Oj, ser ut som dere har hatt en flott og innholdsrik tur på alle måter:) Deilige Danmark!!

God helg til deg:)

Bo med barn sa...

Ser ut som om dere hadde en super tur! Vi var på samme turen ifjor, og det var en skikkelig suksess!

Flotte bilder, og masse flott shopping:)

chatrine sa...

Heihei!
Flott tur ser det ut som!
Å masse fint shoppet inn;) Danmark er et kos-kos land!! Har vært der mange ganger. Nesten som et lite mini-syden.
Ferie blir det ikke hos oss, vi har masse bygging dette året. Nye trapper ute, og innkjørsel, gjerde og div andre ting. Så ferie, det blir det til neste år tenker jeg.

Finfin søndag til deg!
Klem fra chatrine:)

Fru Langtind sa...

Hei

Så koselig at du har vært på besøk inne hos meg! Takk for kommentar! Du er hjertelig velkommen tilbake:)
Du har bare en fantastisk flott blogg! Er ikke vits i å si hva jeg likte, var så UTROLIG mye!!! Her kommer jeg garantert inn igjen for å si det sånn!
Du har forøvrig gjort mnage gode kjøp i Danmark synes jeg:) Matboksen og kaninene var bare skjønne:)
Ha en herlig dag videre!

Klem fra Fru Langtind

Nunne sa...

Hei Borghild....
Artig at du er tilbake, GODT å se deg!
Du har kjøpt masse artig, men jeg er helt oppslukt av de to ungene dine! DER ER SÅ SKJØNNE! Nest siste bilde er verdt å forstørres! Heng det på kjøkkenet du, når ho begynner i barnehagen!Så er ho alltid "heime" likevel!
God søndag! Nunne...

Gunhild, NO sa...

Koselig innlegg med skjønne små. Nå ble jeg fristet til å dra på tur selv... Den ene jenta mi ønsker seg Sverige. Noe dyrt kan det ikke bli. Så god ide med bleieposene. Flotte ble de. Har du vært på Meretes Atelier/Lysthuset i Grimstad?? De har veldig stort Greengate-utvalg. Koppehåndklær for eksempel:) I tillegg masse stoffer og sytilbehør. Det er helt sikkert en butikk for deg.

tinemor sa...

Velkommen hjem!
Høres ut som dere har hatt en hærlig tur!
Vi skal antageligvis også noen dager til Danmark, og jeg gleder meg sånn. Jeg elsker Danmark, -butikkene, markedene, ølét, alle parkene, menneskene, ja, det meste ;-)

Anniche ♥ sa...

Hei vennen

Velkommen heimatt! Høres ut som det har vært en kos tur !!
Storebror er jammen blitt stor ;) Synes han ligner litt på pappaen sin ...

klem A

Ida sa...

Välkommen hem-låter som ni haft en riktigt härlig helg! Vilka fina saker du hittat-verkligenfina shoppingfynd! Boken har jag precis lånat på biblioteket och försöker sticka de små röda babyskorna i slutet men det går inte så bra tyvärr-de är för svåra för mig..men skam den som ger sig! Ha det bra kram Ida!

Anitas hus sa...

Ser ut som dere har hatt en fin tur. Er jo så kos i Danmark. Vi var i Legoland for fire år siden. Mor måtte selvfølgelig bli syk på vei ned og slet seg igjennom en dag i Legoland med godt over 39 i feber, jeg trodde aldri jeg skulle overleve, men var fast bestemt på å ikke ødelegge denne store opplevelsen for ungene... Ja ja, en kan i alle fall le av det i ettertid.
Så mye fint du har shoppet og storebror var nok ekstra fornøyd med turen tenker jeg.
Ønsker deg en fin uke!
Klem:O)

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Velkommen hjem igjen !
Danmark er herlig altså, og det høres ut som dere har kost der masse !!!
Mannen er jevnlig inne på nettet og sjekker "last call" feriehus i tilfelle vi skal ta turen nedover i ferien... litt lettere for dere og bare suse over havet enn for oss med myyye kjøring nedover og nedover....
Vi får se hva vi ender opp med! Mye fint du hadde kjøpt !! Likte spesielt godt det minste jenten hadde fått;) Storebror var sikkert kjempefornøyd med legoen, og det han kommer til å få i gave faller nok sikkert i smak også !!
Artige de boksene til vaskepulveret !
Nå har jeg kjempelyst å reise til Danmark bare pga at jeg ser hva du har shoppet ;)

Fin mandag til deg ;0)

Jill sa...

Så dejlige billeder (lekedansk???)
Ser ut som en deilig tur, med karamellspising, shopping og kosing!
Så mye fint du har kjøpt, likte spes godt klærene til Lillemor!
Nå er det kun 5 dager igjen til avreise for oss, 19 dager på øyloffing i Hellas...Mmmmm
Ha en fin uke!

♥ H@rmoni ♥ sa...

Ser ut tiol at dere hadde en topp tur til Danmark. Kjekt i legoland for de minste, men det kan være litt vel lange køer der..
Så masse fint du har kjøpt! Søte klær og kaniner. Og spann til vaskepulver må jeg se om jeg finner også!

Fortsatt flott sommer! :O)

Randi sa...

Ja Danmark er bare en opplevelse og Legoland med barn er gøy!! vi var der for noen år siden, leide ett svært feriehus samens med min bros familie. Basseng og alt hva man kan tenke seg...Legoland og vannpark...en ferie som barna ennå snakker om.
Men nå har charter feberen tatt oss, etter to uker på Rodos i fjor så blir det Kreta i år. En skikkelig latmanns ferie som passer oss perfekt.

Masse fin har dere kjøpt også.

Ønsker dere en flott dag.

Evami sa...

Heisann Borghild og velkommen tilbake til "gamlelandet"..

For nån søte barn du har,når jeg kom ned dit,glemte jeg alt du hadde kjøpt og alt du hadde skrevet,for de bare kom u t imot meg:) Hærlig med sånne bilder:)

Men tok turen oppover igjen og all den deilige shoppingen:) Det er så godt å være fornøyd med det en har kjøpt,og vite at det faktisk blir brukt:)

De spannene til vaskepulver og sånn,så smart. Mye finere på badet enn poser med Omo og Blenda:)

Og de søte klærne til litj-tuppa... GLeder meg til å dra til Danmark og shoppe klær til gutta,for de har så mye lekkert til barn der:)

Lego-land måtte jo være drømmen til en 4åring...
Og itillegg å få lego,oh my god..... Livet kunne vel vanskelig bli bedre der og da vil jeg tro:)

SÅ nyt dagene,og skjønner godt at dere kunne trengt flere dager,det er jo så mye å se og oppleve:)

Ha en flott mandag:) Klem Eva

marie sa...

Velkommen hjem!

Danmark er bare det supreste ferielandet når man reiser med unger. Vi reiser også dit hvert år.

Det ser ut for at dere har hatt en strålende ferie.

tinemor sa...

Ja, æsj! Hadde nok ikke spist så mye jeg heller da!
De kunne hvertfall ha lagt fram litt våtservietter. Bedre enn ingenting!

Ann-Cathrin sa...

Velkommen hjem:) Både ser og høres ut som dere har hatt en flott tur! Vakre barn du har:) Så mye fint du har kjøpt, den kjolen var jo helt nydelig:)

mali-mo sa...

For en herlig ferie dette så ut som! Alle blide og brune og full av gode minner. Herlig bilde av lille gullet ditt der til slutt!

Må si det var noen flotte handlekupp du hadde skaffet deg, de klærne til jenten din var jo nydelige! Kjenner jeg gleder meg til ferie jeg også nå, men det er en hel måned igjen ennå...

Livy sa...

Hei!
Her var det mye fint å se, også så nydelige barn!! Så deilig med Danmarkstur - vi skal avsted i slutten av august, og jeg gleder meg supermye!

Ønsker deg en fin tirsdag!
*klem*

Magny sa...

så skjønne unger du har~~~
og sikkert en herlig tur for dere alle!! og Bilka er et lurt sted ;O)
Frannkrike kan da vente ... klemmssss

Cathrine sa...

Det ser ut som dere har fått kost dere masse på ferie. Det er så deilig å gå i feriemodus,kunne godt ha hatt det hele året jeg.
Tenk om man har sluppet regninger i posten i ett helt år da,hi hi blitt litt dyrt da.. Masse fint har du fått handlet også,skikkelig stilige bøtter til vaskepulver. kos deg videre..

Karoline sa...

hei.det både se rog høres ut som en veldig kjekk tur.
vi skal snart reise til frankrike, men litt etter det er det danmark og legoland. bodde dere i billund?gleder meg til dk, ser så koselig ut for de små i legoland!
fine ting du har kjøpt også!
spent på vaskrerapport..om det er en lek altså...;) men spannenen ol fristet:)
ha en deilig sommer videre.
klem

Ingrid sa...

Så mange søte ting dere har kjøpt! :) Legoland husker jeg var topp da jeg var lita også. Enkelte ting slår vel ikke feil til disse små...
Velkommen hjem igjen da! :)

Min verden sa...

Kongen av Danmark er herlig da :) Likte veldig godt spannene dine og def. en god ide hos meg også! Ha en herlig uke. Hanne

Ich bin Svenja sa...

Hei!

Jeg kommar fra Tyskland...du har en dejlight blog,... can I take you to my linklist, so I can find you whenever I want???

Venlig hilsener,
Svenja