tirsdag 3. juni 2008

Kan jeg hekle nå?

Hvilke kriterier ligger egentlig til grunn for å si at man kan hekle? Eller strikke for den saks skyld? Vurderes man etter hvor mange teknikker man behersker, hvor mange år en har drevet med det, eller hvor mange ferdige prosjekter en har?
.
Dette er iallfall mitt første ferdige hekleprosjekt:-) Fulgte ikke oppskrifta helt, så det mangler noen 'haler' her og der...
Oppskrifta bestod stort sett (les: kun) av halvstaver, og jeg vil derfor ikke utpeke meg selv som noen hekler ennå. Men det ga absolutt mersmak, og det er ikke siste gang jeg hekler, kanskje kan jeg kalle meg selv en hekler om et år eller to?
.


Har også fått et par utfordringer, tar en av de her:

1. Hva gjorde du for 10 år siden? Studerte i England.

2.Hva er 5 ting på gjøre-lista mi i dag? *Gjøre ferdig noen bleieposer noen har ventet veldig lenge på *Kikke gjennom et par kataloger, og se om det er noe tøy/sko vi trenger (har lyst på) til mannens handlekveld i kveld *Finne siste del av gaven til hemmelig venn (blir kanskje utsatt, for det frister ikke å kjøre bil når det er så fint vær) *Ta på neglelakk på tærne *Rydde

3. Snacks jeg liker: Sjokolade!! Og de jordbærene i smågodtdisken, de med sukker på.

4. Ting jeg gjerne vil gjøre dersom jeg var milliardær: Oi, oi, oi, en milliard er fryktelig mange penger det! Ville betalt ned gjeld, og sørget for en trygg økonomisk framtid for alle i familien. Deretter litt 'sløsing' i form av både reiser, klær, møbler og så en bil til min kjære. (Det er nemlig jeg som kjører den største bilen her i huset, det er jo jeg som kjører mest på ungene, dermed har jeg den tryggeste bilen, egentlig logisk.) Ellers hadde vi nok hatt lyst på både hytte og båt. Men det beste jeg hadde 'kjøpt', hadde nok vært mer fritid. Jeg ville jobbet lite eller ingenting, og heller drevet mye mer med hobbyprosjekter. Hadde gitt mye til veldedige formål også, hvem trenger vel en milliard alene?

5. Steder jeg har bodd: Orkdal, Trondheim, Chicago i USA, Surrey i England og Kristiansand

Hopper over punkt 6 som er å utfordre seks andre, og lar de som har lyst til å ta utfordringen, gjøre det:-)

Ønsker alle en strålende sommerdag!

24 kommentarer:

Kari sa...

Nydelig skjerf du har heklet deg.
Klare du det, så kan du vel kalle deg en hekler? Kunne godt tenke meg og forsøke meg på et sånt skjerf jeg også, men jeg har aldri heklet noe før... Tror aldri jeg har lagt igjen noen kommentar i bloggen din, men jeg leser den flittig. Du har så mange vakre og inspirende bilder. Takk for at du deler. :)

Bodilhjemhobbyhage sa...

utrolig flott sjal :0) Hadde aldri klart å heklet det, ikke hatt tålmodighet heller ! Kan lage masse annet men hekling og staver og luftmasker...nei da kommer det en vegg frem her hos meg, helt gresk !!!

Ha en flott uke videre :0)

Lemi sa...

kjempeflott! æ trur man e hekler om man: gjør d ofte, kan mange forskjellige masker og koser seg me forskjellig garn og pinner...
æ e hekler!! ;)

Evami sa...

Synes at du kan kalles utlært på heklefronten jeg...
Sjalet ditt ble rett og slett "drit-lekkert" som vi sier på trøndersk:) En bereist og bebodd dame du :) Spennende å ha bodd så mange plasser da:) Jeg har bare bodd i Trondhem jeg...

Regner med at dere også har et fantastisk vær:) Nyt det,for det gjør jeg her oppe:) Deilig å sitte under det store treet mitt midt på dagen:)

Ha en fin tirsdagskveld:) Klem Eva

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Såå,flott skjerfet ble
riktig lekkert.Blomstene ble fine.
Gøyal oppskrift,fine detaljer.
Neste utfordring må jo bli å prøve seg på en brikke??For dette her klarte du jo kjempeflott.
Lykke til med neste hekleprosjekt.
Ha en fin sommerkveld.

anneskreative sa...

Ja vist kan du hekle,,,,,,dette er jo så flott.
Hovedsaken er jo at du hygger deg mens du holder på,,,,og at du er fornøyd med resultatet
Og det har du all grunn til
Ha en fin sommerkveld
Anne

Livy sa...

Heisann!
Så flink du er til å hekle! For meg er iallefall dette hekling på høyt nivå - skikkelig lekkert altså!

Tusen takk for god bedrings ønskene - jeg har fått penicillin og er allerede bedre:-)

Ja det spøkelseshuset på Liseberg holder jeg meg laaangt unna altså - er livredd der jeg! Men ellers er det kanon på Liseberg:-)

*Klem*

sol&bolig sa...

Ja, klart du kan hekla! Når du kan halvstavar så kan du stavar og dobbelstavar og .... berre eit kast meir på nåla!) Skjerfet ditt blei flott!

silje-sin sa...

JA, du kan hekle! Nydelig ble det!! Skulle ønske jeg kunne ta et par kurs hos deg:) Har gitt deg en award! klem fra silje.

♥ H@rmoni ♥ sa...

Du er jo tydeligvis kjempeflink å hekle!
Så flott!
:O)
NYT SOMMEREN! :O)

Anitas hus sa...

Hærlighet her har det gått unna! Så nydelig skjerfet ble, også så pent som du hekler... Og i mine øyne er du absolutt en hekler!

Mange spennende steder du har bodd på da. Jeg har bodd på omtrent samme stedet hele livet... Grodd fast*ler*, nei da, "vi kosær vårs i Grenland" som vi sier. Bor på solkysten med 10 min. gange til nærmeste badeplass så her er det bare fint;)

Ha en fortsatt deilig sommer uke!
Klem:O)

liven sa...

Kjempelekkert sjal....du er jo kjempeflink:O)

Hulda sa...

Ser ut som du kan hekle, ja. Dette var jo nydelig. Flotte blomster også. :) :)

Ann-Cathrin sa...

Så utrolig fint det skjerfet var! Og klart du kan hekle når du lager noe så fint;) Klem Ann-Cathrin

Huset i skogen sa...

Ja du er en hekler når du kan hekle et sånt skjerf, det er nå min mening! Ser at du har bodd i Orkdal som er min hjemkommune;)

Elisabeth sa...

Du er jo hekleproff, det var jo bare så vakkert skjerf du har laget. *misunnelig*

Ida sa...

Så otroligt fint! Och underbarg fär på garn du har hittat! Trevlig helg hälsningar Ida

anneskreative sa...

God tur til Danmark.
Noen ganger er det jo det samme hvor en skal,,,bare så fint å komme seg bort litt og oppleve noe nytt.
Men syden stemning er det jo her vi bor også nå....
Kos deg på tur
Anne

Min verden sa...

Ja, nå kan du hekle. Nydelig ble det :) Likte godt den hvite puten din også. God helg. Hanne

Hespe sa...

Jaaaa - du kan så definitivt hekle!! Så nydelig skjerfet ble!!!

Hi, hi, jeg også "ser" mer i kokebøkene en jeg bruker de... Mange flotte bilder er et "must", og et er sikkert, mangler bilder, ja da bruker jeg heller ikke oppskriften....

Ønsker deg en strålende helg - kos deg med sommer, sol og varme :o)

Klemmer fra Hildegunn

Huset i skogen sa...

Hei!
Har linket deg jeg hvis det er greit?

Tove sa...

Det er da ingen tvil om at du kan hekle, det var et utrolig flott skjerf du har heklet, og det så jo ut som det var kjøpt i en butikk. Så jevnt og pent heklet!

klem

Kerstin sa...

Tror så absolutt du kan kalle deg en hekler :) Skjerfet er nydelig. Er det mulig å få oppskriften av deg?
For en koselig blog du har. Jeg håper det er ok at jeg linker til deg?
Kerstin

Anne Gunn sa...

For et nydelig skjerf du har heklet! Det er sikkert at du kan å hekle. Et sånt et har jeg også lyst på!!