onsdag 18. juni 2008

Oh happy day!!

I dag har vært en flott dag, tross regnskyllene...:-)

Tilfeldighetene ville ha det til at vi dro til Grimstad, en by jeg aldri har vært i, til tross for at det tar under en time å kjøre dit. Og for bare et par dager siden tipset Gunhild meg om en butikk der som heter Lysthuset, hvor de har både Green Gate og metervarer. Og du og du for en butikk!!! Kunne vært der ganske så lenge, ja, hadde det ikke vært for at jeg hadde både mann og barn på slep... Kjøpte et par ting der som jeg får vise senere, for da jeg kom hjem lå nemlig denne og ventet i postkassa:
. Hemmelig venn-gaven min fra Givealongen var kommet!! Jeg hadde tidligere i dag sagt til min kjære at jeg håper jeg får pakke i posten i dag:-) Og gaven var utrolig flott!! Bare innpakkingen i seg selv var en fryd for øyet, og begge bånd er allerede tatt godt vare på:-) Prøvde å spare på papiret også, men det ble litt ødelagt av teipen... Følte meg nesten som bestemor der jeg skulle ta vare på brukt gavepapir:-)

Og inni lå blant annet dette. En pakke kjeks, noen flotte fargerike muffinsformer og et rødt stoff med hvite prikker, helt perfekt:-) Jeg har et kjøkkenhåndkle fra Green Gate som er nesten prikk likt dette stoffet, og det har jeg spart og spart på, for jeg har ikke klart å bestemme meg for hva jeg skulle lage av det (her brukes nemlig de fleste kjøkkenhåndklær til syprosjekter og ikke til oppvasken:-). Jeg blir litt gnien på stoffer som jeg synes er fine, må liksom finne prosjekter som er 'verdig' å bruke det på... Nå har jeg altså masse av dette stoffet, og kan kanskje klare å bruke noe av det. Må bare finne ut hva...:-) Tips??

Jeg fikk også nydelige servietter fra GG, og et etui til bestikk (eller heklekroker), som jeg kunne bruke på picnic. For som min kjære hemmelige venn skriver på kortet:Fransk landstil er vel verken min eller din stil, så jeg tok meg den frihet til å heller sette sammen en sommerlig gave med tanke på sommerens picnic'er.

Det er jeg kjempeglad for, for alt dette var midt i blinken for meg:-)

Min hemmelige venn har selvfølgelig sydd etuiet selv, og stoffene er kjempeskjønne!

Tuuusen hjertelig takk for gaven, du ikke fullt så hemmelige venn, den falt virkelig i smak!!:-)

Og som om det ikke var nok med én gave i posten, så lå også merkelappene jeg hadde bestilt der. Så nå Eva, får du min første bleiepose med egen logo på:-)

Jeg endte opp med b-design av den enkle grunn at det var det jeg registrerte meg med hos Etsy for lenge siden, tenkte å bare bruke borghild også, men da vil jeg ha to farger på skrifta, og det kunne jeg ikke få hos denne leverandøren.

Bestilte i to farger, det siste bildet er litt uklart siden det er tatt gjennom plastposen...

Alt dette 'made my day' i dag, og det var jo greit, for i dag er siste dag i ferien (skal ha en eller to uker til senere i sommer, da...)

Håper dere alle har hatt en like fin dag som meg:-) Klem B:-)

29 kommentarer:

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Du var heldig du!!! Og så DE friske herlige fargene ;)
De merkelappene kommer til å gjøre seg flott i det du syr..prikken over i`en !!
Ha en fin uke videre ;)

Den gode feen sa...

He he he, tenkte eg røpte meg gitt, ja :) Uansett kjempekjekt at du likte gåva!! Prøvde få tak i picnicbestikk som passa til muffinsformene, men dei var utsolgt... Klem frå Linda

Helene sa...

Så heldig du var. Din hemmelige venn har tatt hensyn til hva du liker og det synes jeg er et stort pluss:o)
Tror jeg vet hvem din hemmelige venn er. Kjente igjen det ene stoffet som hun hadde brukt ;o)

Helene sa...

Ups din hemmelige venn hadde publisert kommentaren rett før meg hi,hi
Men det var feen jeg tenkte på for hun hadde sydd kjole til datteren i det ene stoffet for noen dager siden:0),

Hulda sa...

Så nydelig gave du fikk! Så sommerlig og skjønn. :) Flotte de lappene til å merke ting du syr med. Fikk lyst til å bestille meg noen jeg også.

Miriam sa...

Masse fint du har fått :) så gøy! og så stilig med egne merkelapper på det du syr.

Hørtes ut som dere hadde hatt en deilig tur til Danmark. Den kjolen til lillejenta var jo helt herlig! Guri, håper virkelig vi får oss ei jente ei gang. Synes det er helt håpløst å gå å handle gutteklær når 3/4 av butikken er fantastisk nydelige jenteklær. sukk... og anniken hvittfelt som stadig snakker om kvinnediskriminering. Hun kan ikke ha vært innom mange klesbutikker for barn (eller voksne for den saks skyld) :D

Ha en fin kveld :)
Klems Miriam

Ann-Cathrin sa...

Så flott gave du fikk:) Det var en flink giver:) Så morsomt med egne merkelapper!

vivian sa...

Så gøy! Deilig med slike lyspunkt i hverdagen. Tøffe merkelapper også. Ha en fortsatt fin uke! H.. Vivian

Gunhild, NO sa...

Det var jo bra å høre at du var fornøyd med Grimstadturen og at jeg ikke hadde ledet deg på helt ville veier.
Det er også en flott fargehandel med interiørting og de flotteste gardinstoffer rett før en kommer til byen, hvis en tar av E18, i den første avkjørselen. Kid og Jernia er i samme bygget. Det er ikke alle fargehandlere som er like inspirerende, men denne er flott.
Navnelappene var flotte. Har tenkt å bestille noe a la dette selv, men jeg lager jo ikke noe lenger :)
Kanskje etterhvert....

marie sa...

Haha. Jeg tok også hvem din hemmelige venn er. Hun kan liksom ikke skjule seg i mengden.

Flott gave og grattis med merkelapper. Det er veldig kjekt å merke det man lager.

Rosa sa...

Det var kjekke gåver!

Og så måtte eg kikke lenger nedover, på bilda frå ferieturen til danmark - utruleg skjønne ungar du har! (og omtrent på samme alder som mine, ser det ut til) Og så hadde du handla mykje lekkert i danmark. Kanskje det er nye småbøtter og klutar som skal til for å gjere husarbeidet betre? :)

Ha ein god dag!

Aina sa...

Kjempeflott gave du fikk, hadde blitt glad for den jeg også ja. Og merkelappene dine var stilige:0)

Klem fra Aina.

Pene Lene sa...

Heldiggrisen. Kjempekoselig gave.
Og du og du for noen fine ting du hadde klart å få med deg hjem fra Danmark. Jeg fikk bare med meg 3 kg. ekstra rundt livet :( Det skal mer planlegging til neste gang :)

Takk for tips om Lysthuset. Skal til Grimstad til helgen og skal absolutt komme meg innom (etter å ha plassert mann og barn hos mormor og morfar, he, he).

God helg snart!! Håper været blir bedre - nå er det jo helt begredelig.

Granberget sa...

For en koselig pakke å få på en ellers regnfull dag da=)En slik pakke med rosa papir har jeg også fått i posten en gang,ingenting er så spennende som slike pakker.
Ha en fin dag!!

Anita sa...

KOselig gave!! Passet perfekt til deg!! Sånne homemade lapper har jeg planer om også, men har bare ikke fått somlet meg til det!! Får se til høsten! Nå skal jeg på barnehage sommerfest også er det iallefall litt mere ferie!! Kos deg!

Tante Mimmi sa...

løkki ju!!!!
og merkelappane var knakande fine!

Lemi sa...

herlige farger ;) d va ett flott etui i friske farga!

Evami sa...

Gleder meg til å få den første bleieposen med logoen din på:) Blir spesielt det:)

Og for en gave,så omtenksomt og så deg:) Hadde nesten ikke villa åpna den jeg,så flott innpakka var den. SÅ fint det båndet med special friend på....

Ha en fin kveld ,og så leit at første delen av ferien er over.Men da har du jo noe å se fram mot:)

Klem Eva (som gleder seg til å se den ferdige posen sin)

silje-sin sa...

Hei:) Så kjempefin gave du har fått! Den var vel midt i blinken:) Herlige bilder fra danmark også, du har noen aldeles nydelige unger! I dag har jeg vært i byen og handla masse klær på noa noa, herlig:) Så nå må bare sommerværet komme! ha en flott kveld! klemmer fra silje.

Trønderpia sa...

Så flotte ting du fikk i gave!
Likte veldig godt den bestikk-holderen, herlige farger og veldig praktisk.

Tenk at du har vært i Grimstad da, min hjerteby :)
Men den butikken må ha kommet etter at jeg flyttet, for den var ny for meg.

Ha en strålende kveld, syns "b-design" var stilig jeg!

Klem fra Vibeke

prinsessa1976 sa...

Herlig gave fra ja som du sier en ikke fullt så hemmelig venn. Men er det så nøye? Så lurer jeg på hvilket firma brukte du til å bestille merkelappene. Jeg er på jakt etter slike man syr på men fikker kun firmaer som selger slike man stryker på. ( å det kan man jo lage selv) Klem:O)

Jill sa...

For en herlig presang!!!
Likte merkelappene, jeg har bestillt hvite med rød skrfit, men vurderer sterkt å kjøpe flere ja!
God helg!

Magny sa...

dette var da hyggelig... nå var du VIRKELIG heldig!
liker så godt VILD aNDEN, en butikk o gamlebyen i Geimstad... :O)
kos deg med å titte p dette fine...~~~
god helg!

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Ser du har besøkt Merete i Grimstad.Har hun ikke en flott butikk?Masse flott stoffer,keramikk og GreenGate.
Hun har også masse flotte quiltekurs og quiltekafe.Jeg har lenket henne til om du er intressert.Nei nå må jeg snart løpe.Korpshelg mye musikk i byen.
Vi får 32 korps på besøk.God helg!
Hilsen Linda :))

Midnattsola sa...

Virkelig flott gave! Kan tenke meg at du ble fornøyd!

Hespe sa...

Så flott gave du har fått fra din nå ikke lenger hemmelige venn... Bestikketuiet var kjempelekkert - så heldig du er... :o)

Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og en herlig helg!!

Klemmer fra Hildegunn :o)

Anitas hus sa...

For en nydelig gave du hadde fått, skjønner godt at du var fornøyd ja.
Så gøy med egne merkelapper, og b-design, det så jo litt proft ut da;)
Ha en kjempe fin helg, og jeg er sikker på at du finner noe fint å bruke stoffet på. Venter i spenning!
Klem:O)

tinemor sa...

Fargerik gave du fikk!
Så gøy.
Og merkelappene dine ble kjempeflotte.
Fortsatt god helg!

Stine ☆ sa...

Herlig gave! Så heldig du var!
Merkelappene dine var kjempe flotte!
Ønsker deg og dine en god helg!