søndag 22. juni 2008

Shopping i Grimstad!

Min lille familie var som sagt i Grimstad for et par dager siden, og vi (les: jeg) kom jo selvfølgelig ikke tomhendt derfra. I sentrum lå det opptil flere butikker jeg bare måtte innom, takker min tålmodige mann som var grei å se etter våre ikke fullt så tålmodige barn for at det var mulig:-)
En av disse butikkene var Riips. En butikk med både barnetøy og merker som Kitchen Aid, Lisbeth Dahl og Pappelina. For noen uker siden prøvde jeg å bestille en matte til minstemors rom på nettet, nettet datt ut mens jeg holdt på, og så fikk jeg aldri rotet meg til å prøve å bestille igjen. Gjorde ingenting det...
.

...for de hadde matten jeg hadde lyst på, på Riips:-)

Det eneste jeg ikke klarer å bestemme meg for nå, er om jeg skal ha den rosa siden opp...

...eller den hvite. Det er den rosa som er 'retten', men begge sider er jo like fine. Foreløpig ligger rosasiden opp, men jeg kommer nok til å bytte litt på:-)

Ellers så sydde jeg en pute her om dagen. Det vises ikke så godt på bildet, men bunnfargen er lys rosa. Brukte en kronesjablon fra Panduro, og stoplet mønsteret i en brun metallicfarge.

Pleddet som ligger bak puta, ble forresten kjøpt i Danmark, det er rosa med hvite prikker på den ene sida, og hvitt med små blomster på den andre. Og siden det var satt ned til kr 99,- var det jo altfor billig til ikke å kjøpe det!! Det var iallfall det jeg sa til min kjære...:-)

Et par bleieposer har jeg også sydd i helga, disse skal til en dame med to søte små:-)

Håper dere alle får en fin kommende uke!! Her starter uka med tre dager jobb, så er det fri, men på torsdag blir det barnebursdag for storebror, så jeg vet ikke hvor 'fri' det blir:-) Søndag er det selskap med familien, og så fikk vi besøk av bestemor og bestefar (altså mine foreldre) fra Trøndelag i dag som blir værende noen dager, kos'li:-)

24 kommentarer:

Rosa sa...

Den matta var jammen knallfin - og prinsesserommet såg nydeleg ut! Og så var det ein kjempefin idè til ny pute.

Tusen takk for kjempekoslig kommentar hjå meg

Ha ein god veke i vente, med jobb og feiringar og besøk!

micano sa...

Nydelig matte!! og puta med krona på var veldig fin!!
Ha en fin uke!

Ann-Cathrin sa...

Kjempefin matte! Synes nesten det var finest med den hvite siden opp jeg! Puten og pleddet var også kjempefint!

Elzie sa...

Vilka härliga mattor dom gör. Hade också haft svårt att bestämma mig *s*.
Och blöjpåsarna du gör är bara för snygga.
Hoppas du får en bra dag.
Kram Elzie

Gunhild, NO sa...

Ja, jeg må alltid inn og kikke i den butikken. Mye tøfft der. De bleieposene dine hadde sklidd rett inn i vareutvalget der.
Ønsker deg ei god uke! Høres litt travel ut den.

sol&bolig sa...

For eit nydelig rom til ei lita prinsesse , og den matta var jo kjempefin (på begge sider). Stilig pute også. Her hos meg er ferien begynt og ute pøser det. Så aktiviteten er på topp inne .... har funne ut at eg skal ha sybord på arbeidsrommet og er i full gang med omorganisering.... har ein liten "vent på at malingen tørker - pause" nå.... Kommer tilbake til resultatet i bloggen min. Ha ein fin dag!

Pene Lene sa...

Siden jeg ikke kom meg til Grimstad i helga så gjør ikke det noe etter at jeg leste dette innlegget. Det blir flere butikker å besøke, ser jeg :)

Han en fin uke og kos deg med besøk! Håper de får litt solskinn også før de reiser.

Miriam sa...

Kjempe fin matte du hadde fått til minstemor sitt rom. Synes den var flott på begge sider så greier dessverre ikke hjelpe deg der :)

Og så¨var den puta du har laga knall fin. så fint med lyserosa og brun. Har en lignende sjablong liggende som jeg bestilte fra Stoff og stil, som jeg skal trykke på to puter til soverommet. I lyseblått da.. :) Så når den tid kommer at jeg endelig får gjort det så håper jeg du ser i nåde til meg hvis det blir noe likt ;) Var iallfall kjempe fin den puta di.

Nå får jeg sette i gang å vaske ned leiligheten. Skal ha St.Hans-feiring her i kveld. Blir ikke noe strand og bål i dette været.
Hiv og hoi og ha en flott dag.
Klems Miriam

Evami sa...

Heisann Borghild!

Jeg likte bleieposen kjempegodt,og den er tatt i bruk,men jeg lurer på om jeg må ha en til.... For jeg stappa den full med bleier jeg,og da ble det ikke plass til våtserviettene:) Den var aldeles nydelig:)

SÅ flott den matta til litj-tuppa var,må få tak i meg ei litt mindre Pappelina matte og ha gangen jeg:) MEn det er det med å få ut den berømte fingeren da:)

Og den pute du hadde laga,blir så imponert over kreativiteten:) JEg har ikke tatt i ei sy-maskin siden jeg var liten,da var jeg mester å settte fast stoff og brekke nålene... Da sa mamma nå er det nok: )

Koselig med TRondheimsbesøk da,og i feel for you med alle de bursdagene.Min kjære sa når vi hadde x-antall her forrige uke.. VI setter tidsbegrensning på vokenbursdagene også....

Du får si fra da vettu når du skal oppover,så skal jeg tipse deg om nye butikker i byen. (Er ikke helt oppdatert selv,for i midtbyen er jeg ikke så ofte,men noen tips har jeg da på lager)

Ha en stålende dag,og nyt dagen på jobb før bursdagene setter inn:) Klem Eva

anneskreative sa...

Hei,,,mye fint i handlekurven du,,,,
Liker så godt dine bleieposer,,,flotte gaver til nybakte foreldre.
Men det jeg egentlig skulle si var,,,,,Tusen takk for en fin hekleoppskrift,,,har skrevet den ut og er i gang med heklingen,,,,blir jo så fint.
Nydelig det lille du hadde laget til datteren din også.
Ha en fin St Hans kveld
Anne

Tove sa...

Kjempefint teppe til prinsesserommet, og så kjekt at den er like fin på begge sider. Veldig greit å kunne bytte på litt, eller ikke minst hvis det skulle komme en flekk på den ene siden..
Puta var kjempestilig, og bleieposene også. Du er så flink altså!!

klem

Anonym sa...

Kjempe flotte bleieposer! :)Ha en flott st.hans aften! Kjersti

marie sa...

Ja, det er rart med slike ting som er for billige til å ikke kjøpe.

Hulda sa...

Åh, så lekker den matta var! Den er jo like nydelig på begge sider. Passer supert inn i rommet. Flotte de bleieposene dine. De ser så proffe ut!

Grip dagen sa...

Stikker innom for å se hva du bruker sommeren til.
Shopper og syr, ser jeg...
Da går alt sin vante gang, altså...

Jeg lurer på å jobbe litt i hagen idag. Men så snart tanken er tenkt, kommer ei regnbyge.
Deretter er det sol igjen.
Hverken jeg eller været kan visst bestemme oss.
Tror jeg syr litt istedet...

Ha det fint! Hilsen Marit

Heidi sa...

Skikkelig fin matte du kjøpt - så greit å kunne bruke den på begge sider, og den passet jo så fint inn i rommet.
Knallfine bleieposer også. Så kjempeflink du er :O)

Ha en fortsatt fin dag!!

Tante Mimmi sa...

Nyydelig! Det teppet haddde eg lett tatt med meg heim!;)
Kva side opp? ..kvit til den er skitten og så rosa???
Eg har sagt at Eva må lage innlegg der bleieposen er i bruk- eg er så nyfiken! Eller så kan du! :) Fine er dei og med merkelappar er det eksta stas! Eg festar mine på alt snart...!:)

mali-mo sa...

Så fint det var inne hos prinsessen! Allltid kjekt å finne nye butikker hvor fristelsene står i kø. Jeg prøver å holde meg hjemme for å få feriepengene til å vare ut sommeren heheheeh :)

Jeanette sa...

Hei og takk for bleieposen, den er tatt i bruk og er bare helt skjønn:) Nydelig pute og pappelina matte, syns den var fin på begge sider, lyse siden på sommeren og den mørkeste til høsten!:)
Om du vil selge noen puter så må du si ifra, d var kjempefine... ( jeg kan ikke sy, men elsker alt som er hjemmelaget) :)
Vi hørs!
Klemmer

Ida sa...

Jättefin matta, jag är också en sådan som hade haft svårt att välja sida..men det bästa är ju att det behöver du inte..skifta du lite efter humör! Och vilken fin kudde och blöjpåsar du sytt, jag blev också sugen på att beställa namnband till mina saker-ser otroligt proffsigt ut! Ha en bra vecka med kalas och allt! Kram Ida

Anita sa...

Kjempe fin matte, store problemer du sliter med;o) Gleder meg så til ferie nå og shopping i andre byer enn min vanlige!! Ønsker meg veeeldig strålende vær, ,for ellers tror jeg det blir en veeldig shoppe ferie! Og det blir litt dyrt! Godt vi fikk igjen penger på skatten;o) Nå skal jeg ta en runde på syrommet og se om jeg har noen sommer prosjekter som kan være med på tur eller om jeg må kjøpe noe nytt i morgen! God sommer!

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Matten på minstemors rom var kjempefin !
Du tryller frem de flotteste ting..den puten var råstilig !!

Fin uke videre til deg !!

Jeanette sa...

Go`morgen!:)
He he ja, jeg tittet på t-skjorten til Eva:) skjønn den, jeg har litt dilla på dødningemotiver for tiden :):)

Jeg kunne tenkt meg en bleiepose til jeg,så når du har på lager så kan du jo sende meg en, ikke noe hast, skal ha den i gave:) samme hvilket stoff og mønster d er.. likte jo godt puten du viste fram nå,kunne tenkt meg 2 slike jeg om d er mulig???:) Men som sagt d haster ikke :o) bare om du har tid og lyst!:)

Her skal vi ha dåp i helgen, så jeg venter en venninne fra Telemark, gler meg! så nå går det i kakebaking og vasking.. kjedli d sisste, så må blogge imellom.. selskapet skal vi ha hjå svigers så det er godt:) deilig å bare lukke døren og gå til kirken....

Ha en fin dag, her der d ventet masse regn i dag!
Min sønn er på Hovefestivalen, ser at dåke har fint ver.. godt for d som bor i telt:)
Stor klem:)

Livy sa...

Heisann!
Så utrolig flott den matten er! En slik skulle jentene mine hatt altså!

Så stilige bleieposer!

Tusen takk for tipset om butikken i Grimstad, desverre var den stengt da vi kom frem(jeg hadde shoppet for mye i sandefjord *ooops*)jeg tittet i vinduet og så all den fine greengaten som så gjerne skulle vært med meg hjem!! Heldigvis var jeg på Albertines verden på onsdag og da fikk jeg meg servise*glad*

Ønsker deg en riktig fin helg!