fredag 27. juni 2008

Sjørøverbursdag!

I går fylte storebror 4 år, en dag som har vært svært etterlengtet, da vi hver morgen de siste ukene har hørt: Har jeg bursdag i dag??
.
Han ville gjerne ha sjørøverbursdag, og da fikk han selvfølgelig det. Frokosten bestod av bursdagssangen på senga pluss en muffins:-)

Sjørøvereffekter må til, og da var det jammen greit vi hadde vært i Danmark:-)

Slik ble bordet dekket, med sjørøvertallerkner og -servietter, og med voksduk under, en skrukkete sådan:-)

Både tallerkner og servietter kjøpte vi i Danmark, på Ting. Storebror ble helt vill da han så de, og de passet jo perfekt!

Jeg satte også "desserten" på bordet, grillspyd med jordbær, vannmelon og marshmellows.

Etter pølsene var det tid for skattejakt. Skal si de satt med store øyne da bursdagsbarnets pappa fortalte om sjørøveren han hadde sett utenfor i går kveld. Sjørøveren hadde selvfølgelig forsvunnet fortere enn svint da pappaen kom ut, og da hadde det falt et sjørøverkart ut av lomma... Og det var 11 eksemplariske gutter som gikk på rekke og rad gjennom diverse stasjoner før de kom til skattekista...
.
I skattekista lå det en pose til hver med sjørøverflagg, tørkle og en kjærlighet til hver oppi. Tenkte de heller kunne få det enn bare godteri. Både flaggene og tørklærne ble kjøpt på Søstrene Grene for henholdsvis kr. 7,- og 8,-!!! Vi hadde strødd gullpenger både på spisebordet og oppi selve skattekista, så de fikk jo i seg litt sukker likevel:-)

Her ligger alle posene klare til å bli lagt i skattekista. Posene hadde jeg selvfølgelig sydd selv og strøket på hodeskallemotiv, lurer på om det var bursdagsbarnet eller mammaen som koste seg mest med forberedelsene, he he...:-)


Etter skattejakten var det på tide med kake. Hadde sett en inne på Martha Stewart sine sider som jeg hadde lyst til å lage, men kan ikke skryte av at den ble helt lik originalen...:-) (Dårlig bilde også, ble tatt veldig i hui og hast:-)
.

Litt finere denne, ja:-)
.

Sjørøvermuffins ble det også servert, og det førte til at det ble ganske så mye kake igjen, da de fleste ungene foretrakk muffins framfor kake...

Og det var en svært fornøyd 4-åring som gikk til sengs i går kveld:-)

34 kommentarer:

Magny sa...

tenk å ha en så kreativ mamma.... gratulerer med bursdag!!~~

Tove sa...

Først, gratulerer med en fireåring. De er stort sett blide og snille....;)

Kjære deg, så flink du har vært. En perfekt sjørøver bursdag!!! Og jeg syntes nesten kaka di var finere enn Martha S. sin jeg. Og et kjempetøft dekt bord. Og sydd poser selv! Heldige gutten din:)

klem

Smilla sa...

Så utrolig gjennomført bursdag! Og for en fin 4-åring du har!

Livy sa...

WOW for et selskap!!!! Så utrolig flink du er både med dekking, baking, gaver og pynting! Gir meg helt over jeg!!! Og ikke minst den vakkre bursdagsgutten!

*klem*

Hege sa...

Oi så kult!! Forstår godt at bursdagsbarnet var fornøyd :)
Kjempe smart med det innholdet i skattekisten. Sukker får de jo alltids nok av...
Ha en strålende helg!!

home 4us sa...

Fort en heldig gutt! Skulle likt å være 4 år igjen og bli bedt i sjørøver-bursdag:)
Ha ei god helg.

Hespe sa...

Ja, hva i alle dager skal jeg si til dette da.....

Først av alt - gratulerer så mye med overtått bursdag til den stolte 4-åringen.

Og så - helledussen, wow, jeg er imponert!!!! Dette er den mest gjennomførte barnebursdagen jeg har sett. Så utrolig flott og kreativt. Forstår godt om alle barna var i himmelrik - for det hadde jeg vært. Så GØY!!! Jeg har bursdag til uka, kanskje jeg skal bestille en slik fest... :o)
Hi, hi - kan virkelig tenke meg at du kosa deg masse når du holdt på med forberedelsene ja.

Ønsker deg en strålende helg Borghild! Kos deg masse!!!

Goklem fra Hildegunn :o)

Ann-Cathrin sa...

For en heldig gutt som fikk så fint bursdagsselskap! Så flink du har vært! Bordet var veldig fint dekt og sammensatt, så mange fine ting! Kaken og muffinsene var flotte, og ikke minst, så flotte og kreative gaveposer! Og ikke minst, en nydelig gutt:)

Den gode feen sa...

Gratulerer med jubilanten i familien. Og for ein sjarmør gitt! Knalltøft pynta, og kaka var heilt genial spør du meg :) God helg!!

Hilde sa...

For en heldig 4-åring!Jammen er du kreativ! ha en god helg!

silje-sin sa...

For en herlig bursdagsfest! gratulerer til lille(store!)gutt på etterskudd! Skal si det var gjennomført, masse inspirasjon:) Synes forresten kaka di var finere enn den til martha:) ser at guttene våre hadde samme bursdagsantrekk i år også:) Angående noa noa er det bare SÅ mye flott.. Til barn også! Jeg er med i kundeklubben, og blir invitert til førsalg. men de siste gangene har jeg fått lov til å gå i butikken før dette, og få halv pris på alt.. Er så deilig å kunne gå i fred og ro. På kundekveldene bare grabber alle med seg ting! Svigermor har kjøpt masse klær til Augusta, og jeg gleder meg til hun kan bruke det! Tror vi to burde dra på shopping sammen en gang jeg:) Ha en flott helg! klem fra silje.

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild! Gratulerer med storebror.Flott selskap for sønnen din.Du får det til,herlige detaljer,til alle sjørøverene.
Ha en flott helg.Sommerklem fra Linda :))

anneskreative sa...

Hei!
Så flink du har vært,,,skal si du har brukt mye energi på dene dagen for gutten din,,,,men så fint det ble.
Husker at det var moro og styre det til,,( min sønn er 26 snart)
Og moro og se ungene kose seg,,,men gud så skjøt når det var over og en fornøyd unge sovet med senga full av gaver.
Nå er jeg foresten snart ferdig med skjerfet,,,,
Gleder meg til og ta det ibruk
Ha en fin helg
Klem Anne

Heidi sa...

Du verden for en flott og kreativ bursdag du har ordnet. Ikke det spor rart at den kjekke 4-åringen var fornøyd. Han er jammen heldig som har en så flink mamma.
Gratulerer med vel overstått :O)

Håper du får en fin helg !!

Anniche ♥ sa...

Og my god!!

Kan du være grei å komme å lage 4 års dag for min i høst også , haha!!

Dette var jo bare sååå gjennomført Borghild , karakter seks !!

tENKER ALLE KOSTE SEG JEG , STOR SOM SMÅ :)

KLEM OG GOOOOD HELG

Anna Lisa sa...

For ein gjennomført barnefest!! Kjempe flink mamma du som får til alt dette ned i den minnste detalj:)

Ellers må eg takke for koselig helsing i bloggen min.
Ja....vi koser oss alle sammen med baby...deilig tid nå...Blir litt travlare etterkvart:)

Masse fine bilder på din blogg.
Ha en fin helg vidare.
Klem

marie sa...

Det er nesten så jeg ønsker meg sjørøverbursdag når jeg blir 35 i august. Kan du lage til meg?

Flott dekket bord og jeg digget desserten. Den kommer jeg nok til å la meg inspirere av. Og Søstrene Grene er fantastiske. Alt man kan få for ingenting.

Skjønner at den sjarmerende fireåringen var fornøyd med dagen.

Magny sa...

hei igjen...
vel overstått...
takk for titten hos meg,- JA vi har et fint sommarhus...
skulle vært der nå, men siden katten ventet unger, ville vi ha det overstått først! drar på tirsdag~~~
klem og FIN- FIN ferie til deg og dine...

Miriam sa...

Hei :) Du har virkelig stelt i stand en flott bursdagsfeiring. Må jo ha vært helt perfekt for en 4åring. Morro med skattejakt. De posene var jo så stilige. Og kake og muffinsene så jo absolutt deeilige ut her jeg sitter en anelse sulten og får vann i munnen av å se på de hall fire på natta...
ja, våkna just. Sovna ved siden av klompen kl. 21 da han la seg så nå var jeg ferdig sovet :D ups. så her sitter jeg hall fire. Men fikk da iallfall en stille stund for meg selv til å sitte å lese litt blogger for det har det blitt litt lite av i det siste. Ha en fin søndag :)
Klems Miriam

Min verden sa...

Veldig stiling 4 åring og veldig stilig mamma og pappa som gjør alt for at poden skal ha det bra :) Jeg syntes nå din sjørøverkake var finest. Den andre var for "dillete". Kan ikke ha dillete sjørøverkake :D Kjempefint! Ha en fin uke. Hanne

chatrine sa...

Grattis med overstått bursdag!
Å for en flott dag da!!
Sjørøver effektene var jo flotte, og alle de gode kakene da! MMMmmmm, hærlig fagre på glassuren!

Ha en finfin søndagskveld!
Klem fra chatrine:)

Stine ☆ sa...

Så utrulig flott og gjennomført bursdag! Må si du er kreativ! Skjønner godt at storebror var fornøyd med alt dette.
Rya du kjøpte til minstemor i Grimstad er kjempe søt! Syns du skal ha den rosa sida opp jeg. Rosa er jo helt topp til ei lita prinsesse.
Deilig at vi får sol og varme tilbake nå. Ha en kjempe fin uke!

Miss.T sa...

Hørtes ut som en knallkjekk bursdag !! tenker de koste seg på skattejakt.
Syns kaka di var flott jeg.

Hulda sa...

Kan tenke meg at gutten var fornøyd med bursdagen ja! Du er kjempeflink til å ordne i stand til selskap. :)

Jeanette sa...

Gratulerer!:) sånn bursdag vil jeg og ha.. :)
Helt nydelig alt sammen:)
Klem j.

Huset i skogen sa...

Gratulerer med dagen som har vært til gutten din! Så heldig han er som har en slik kreativ mamma! Kaka var fin den, og muffinsene like så. Ungene hadde sikkert en fin feiring. Ser for meg de store øynene når pappan forteller om sjørøveren hihi...de har jo ganske stor innlevelsesevne disse små! Minstemann her i huset blir også fire i år, men ikke før
1. juledag.
Ha en fin dag:)

Jill sa...

For en fantastisk bursdag han ser ut til aa ha hatt!!!!
Skulle oenske noen laget et saant party til meg oxo!
Dette er en litt svett hilsen fra Paros! Kom endelig til et hotell med internett!
Kos deg videre!

Anitas hus sa...

For en bursdag!
Han sønnen min hadde bursdag den 24. juni, men han ble heldigvis elleve, så han ville reise å bowle med kammerater. Så først spiste de pizza og kaker her hjemme og så dro vi med oss gjengen ut og bowlet. Glad han ikke er 4 og ønsker sjørøverbursdag, for noe så flott hadde ikke jeg kommet opp med!
Flink du;)
Ha en fin kveld!
Klem:O)

Evami sa...

Hiv og hoi..... Var akkurat innom og lag igjen en kommentar,trodde jeg.. Men det er noe med bokstaver,innlogging som av og til er vanskelig:)

Stor grattis til 4-åringen som jeg skjønner må hatt en fantastsk bursdag:) Og tøyet til posene husker jeg du fortalte om.. tøft å få sjørøver-sekker istedet for godteri poser,det husker ungene mye bedre....

Og den MArtha kaka di var knaill stilig:)

Ha en strålende mandag`s kveld:) Klem Eva

Tante Mimmi sa...

Så fantastisk! Ei oppleving å ta med seg- dei vil jo aldri gløyme den dagen!:) Når eg leste nedover og kom til dei nydlege posane du hadde sydd tenkte eg ...oy, sånne flotte pakkar vil ikkje eg hatt råd til-men! He,he! Det skulle eg vel stått i:) Er sååå lei av snopepakkar...ein gang gav eg dei solsikkefrø i mai med lapp om konkuranse...akk ja passe populært:) Så du kjenner nokon som har jobba på Olavskulen,hugsar du år og fag så kanskje eg veit kven det er:)
Forresten! SUUUUPERSØT 4 åring med slips! Eg trur eg må spleise han med 2 åringen min, for han var såå hærleg

Storeflittig sa...

For et fantastisk herlig innlegg! Gratulerer så mye med dagen til en liten 4-årig sjørøver og til hans superkreative mamma:)

Lemi sa...

så flott bursdag! vi har og feira bursda, den va fyllt me prinsesser og ikke pirater ;) men vi hadde ett likt fruktkreasjon, ett fruktpinnsvin ;) veeldi populært!

Anonym sa...

så utrolig flink du er til å stelle i stand en superflott bursdag!!!
Gratulerer.
Følger med deg titt og ofte her inne, men er ikke så flink til legge igjen kommentarer. En ting lurer jeg på;Kan jeg spørre hvor den rosa tre-dukkevognen til veslejenta er kjøpt?!

Takk for en super blogg.
Klem Frida28

tiloktu@online.no

Pene Lene sa...

At det går an!
For en fantastisk bursdag - alt så vakkert og ordentlig. Et eksempel til etterfølgelse!!! (selvom jeg vet at jeg aldri klarer å etterligne det der :( )