onsdag 2. juli 2008

Andre bordsetting

Da var også familieselskapet over, og storebror er blitt enda flere leker og klær rikere...:-) I og med at seks av de 'faste gjestene' var på ferie, fikk vi riktig god plass rundt bordet denne gangen. Nå var jo mine foreldre på besøk fra Trøndelag, så strengt tatt var vi vel bare fire personer færre enn vi pleier... Hyggelig var det i alle fall!:-)
.
Det var faktisk min kjære som dekket bordet:-) Jeg sørget bare for serviettene, og som dere ser så brukte jeg de jeg fikk av min hemmelige venn:-)

Den røde kanten på serviettene passet jo så godt til de fine klatrerosene jeg hadde plukket inn for anledningen:-)

Det er vel nå også ganske tydelig at jeg ikke er særlig oppfinnsom når det kommer til bretting av servietter, eh...:-)

Og, ja, vi har tv på kjøkkenet/spisestua. Mannen la inn krav om at den skulle henge da vi la inn bud på huset. Da vi overtok huset sa de gamle eierne at det var vel egentlig veldig greit, for det var jo et svært hull i veggen der!! Og selv om det ikke er særlig pent, er det greit med en ekstra tv av og til, spesielt på tirsdagene når jeg skal se Grey's/Frustrerte Fruer, og mannen skal se hva det nå er han ser på tirsdager...

Her har litt av dagen i dag blitt tilbrakt. Denne solsenga er forresten bare min!! (Og min kjære har en hengekøye som bare er hans, grei fordeling spør du meg:-) For et par uker siden gikk terrassen litt ut til høyre, og så kom leveggen...

...men nå har min kjære bygget den ut to meter! To kvelder, og vips var han ferdig. Må si vi ble veldig fornøyd, og jeg hadde aldri trodd det skulle gå så fort. Da han gikk for å kjøpe materialer tenkte jeg at javel, nå ligger vel plankene der i to uker, minst, før det skjer noe mer... Shame on me!!

Vi har (hatt) noen nydelige peoner i hagen også. Disse hvite er utrolig flotte, og så har vi noen i mørk rosa. Må si det er veldig koselig å ha en blomstrende hage, selv om jeg ser at jeg burde luket litt her og der...
Ellers har jeg et par prosjekter på gang. Jeg og pappa er like glade i å gå på Fretex, så mens han og mamma var her, måtte vi selvfølgelig innom en tur. Og da stod det der!! Hva det er får dere vite senere, men det ble med hjem etter intens grubling over om det gikk inn i et bagasjerom som allerede inneholdt en relativt stor barnevogn og et par handleposer...
.

Så inntil videre får humla suse, og alle dere andre kose dere i sommerværet!

Klem B:-)

16 kommentarer:

prinsessa1976 sa...

Herlige bilder. Jeg synes bordet var flott og jeg er akkurat like oppfinnsom når det kommer til servietter. hehe. Mine blir som regel brettet som en trekant og lagt på tallerkenen. (WOOOOOOW sier jeg bare) Ha en herlig onsdag:O)

Hege sa...

Så heldig du er som har en sånn effektiv mann. Eg har ikkje mann i det hele tatt, men kunne trengt en for øyeblikket. Leier du han ut eller?? *ler*
No ble eg grååådig nysgjerrig på hva du har luske med deg hjem fra Fretex. Håper du røper det før eg reiser på ferie på mandag...

fru vims sa...

heisann.

nå er det lenge siden jeg har vært her inne. vært utrolig slapp med bloggbesøk den siste tiden.

men når det er lenge siden, så er det også masse moro å lese på :D

så flink du har vært med bursdagskake og muffins og hele pakka. jeg ble imponert. og jeg likte fiskene som du brukte, synes nesten at din var finere enn martha sin jeg...for den var litt for fin.

og så deilig med terasse, de ekstra meterne merkes sikkert godt!
vi har en knøttliten veranda, så jeg er grønn av misunnelse! ;)

ønsker deg en god natt og en fin torsdag!

klem

marie sa...

Utrolig hva noen få kvadratmetere kan gjøre. Vel blåst av mannen.

Jeg er heller ikke så kreativ når det kommer til serviettbretting. Det blir for det meste din varant, ja. Hyggelig bord du har dekket.

mali-mo sa...

Skal bli spennende å se hva som ble med hjem fra Fretex...jeg har første feriedag på mandag og da skal jeg ha en liten koserunde og kikke etter "funn", det er jo så moro! Kjekt når interessene ligger i familien liksom ;)

liven sa...

Hei!!
Så fint dekket bord:O) Helt greit med serviettene:O)
Du skrøt vel masse av mannen din vel?? Åh det er så kjekt når de er litt effektive:O)

Nydelige peoner. Har rød og rosa selv men denne hvite var bare kjempefin!!

Ha en fin dag og nyt sommeren:O)

Min siste dag og så skal jeg ha tre uker ferie:O)

Huset i skogen sa...

Serviettbretting er noe jeg har brukt å hoppe elegant over. Men siden jeg nå skal gifte meg til høsten, så har jeg vært rundt og sett litt på forskjellige teknikker og typer servietter. Så heretter lover jeg at jeg det skal bli bedre:)
Må bare innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på hva det er du har kjøpt hehe....Får vel bare følge med framover!
Ønsker deg en fin dag videre fra et varm og solfylt trøndelag:))

Jeanette sa...

Å du er GULL - gleder meg til putene og bleieposene kommer:) :)
Vi flyr til København på søndag og mens vi er vekke så kommer d en snekker og skal legge nytt tak og vegger i stuen vår..å male d helt lyst...(stuen vår er ikke stor,så han rekker d på en liten uke) nå har vi fargen latte, men vil ha d enda lysere:) så du kan tru at da blir d kjekkt med nye puter...JIPPI :)
jeg må bare bøye meg i støvet, du dekker d ene flotte festbordet etter d andre..nydelig!!!:)
jeg jobbet som hovmester i min ungdom,he he - så jeg har dekket en del bord:) men dine tar kaka,så elegant og lekkert:)
Nå har jeg flyttet pc`n ut på terrassen med et glas hvitvin, veret er jo fantastisk så jeg klarer ikke å legge meg enda, mann og barn har lagt seg så her sitter jeg:) og koser meg.. :)
Ha en fantastisk helg med dine:)
Stor klem fra j.

Tante Mimmi sa...

Fretex!!! Yea! Ikkje vent så lenge då!!!
Kreativitet stod i høgsete- du har rett i det, men for nokon vil det kanskje mest minne om galskap! tihiii!
Nyyydlege pioner!:) akk!

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Flotte pioner hos deg.
Nydelig dekket bord.Herlig uteplass dere får der....
Det solplassen til mor så behagelig ut.Nyyyt sommerdagen.
Sommerklem fra Linda :))

Stine ☆ sa...

Hehe.. jeg hadde tenkt på det i flere år jeg også før jeg fikk somla meg til å kontakte blodbanken. (hvis du registrerer deg på giblod.no tar de kontakt når de har mulighet til å ta i mot nye) Og ja det er koselig at vi kan velge så fine gaver, men det har blitt noen sekker, t-skjorter og håndkler også.

Så deilig plass dere får på verandaen da. Deilig med en usjenert og lun plass. Jeg vil også ha en sånn effektiv mann ;) Og kjempe koselig og sommerlig bord dere dekte til bursdagsfesten.

Ha en flott helg!

chatrine sa...

Så lekkert bord!
Å du så vakre roser!!!
Så var det den verandaen da... den ønsker jeg meg:) med masse sol i tillegg;)

Ha en super helg!
Kos deg masse på nyverandaen:)
Klem fra chatrine:)

Ann-Cathrin sa...

Så flink mannen er da:) Flott bord! Så deilig med større veranda da, ser veldig fint ut:)

Hulda sa...

Er akkurat kommet hjem fra Trondheim, måtte rett inn på datan og se hvordan det stod til hos deg. :) Flott dekka bord, som alltid, ser at mannen også er flink i så måte. :) Herlig med så stor terrasse, den blir nok flittig brukt.

Min verden sa...

lekkert - lekkert.... Verandaen ble kjempefin. jeg skulle gjerne båret noen plankebiter hvis min veranda var ferdig *sukk*. Serviettene var flotte. Mitt mest avanserte er blette i to og legge vedsiden av tallerken med bestikk på... ;) Fortsatt god sommer. hanne

Evami sa...

For en handymann du har.... Jeg også ønsker meg sånn stor terasse,og hos oss er det jeg som vil ha hengekøye.. Spennede å se hva du og pappa har handla da:) Pappae`r er gode å ha....

Og WOW,så imponert over mannen din:) Hos oss er det jeg som styrer det departementet der... Min kjære synes det er min "jobb" å pynte og stæsje til bursdager:) Skjønner at det var stas til storebror å få flere gaver,og stor stas veil jeg tro med besøk av mormor og morfar på bursdagen sin:)

Ha en strålende søndag imorra:) Her har vi hatt fatastisk vær,litt kaldere idag,men flott alikavel:) Klem Eva