fredag 11. juli 2008

Endelig fikk jeg sydd...

...gardiner til minstemors rom. De har glimret med sitt fravær siden vi flyttet inn i november i fjor, men så var jo ikke rommet ferdig innflyttingsklart før i mai i år heller, så jeg har jo det som unnskyldning...
.
Jeg sydde de i blå/hvitstripete stoff fra Stof 2000. Tror rommet hadde blitt litt vel rosa dersom jeg skulle valgt rosa gardiner også, det kan jo bli litt mye av det gode, selv for en rosajente..:-)

Og siden stoffet var på salg, kjøpte jeg litt ekstra slik at storebror fikk seg et par pysj-bukser.

Minstemor har også fått seg en 'ny' knaggrekke under takvinduet. Det vil si, den har ligget i boden både her og i det gamle huset i flere år, og var opprinnelig i en lys gulaktig trefarge. Ikke særlig spennende, men med litt hvit grunning og et par strøk med sandpapiret ble den i grunnen ganske så fin.

Og minstemor ville gjerne være med på litt bloggifisering, hun også:-)

Denne kjolen er en av mine favoritter. Den fikk minstemor av tanta og onkelen sin da hun ble født. De hadde vært i Skotland, så fødselsgaven ble kjøpt der, og det var veldig stas!! Hun brukte den senest i jula (selv om kjolen er sommerlig og i str 3-6 mnd!), men nå må jeg nok innse at den er for liten. Den gjør seg imidlertid fint på veggen, da...:-)

Ha en flott helg alle sammen! Her får vi besøk av en gammel studievenninne med familie i dag, og jeg gleder meg masse!! Klem B:-)

27 kommentarer:

Minmill sa...

Sååå myyye fint du har her inne. Du er produktiv med innredning og sying. Blir litt fasinert av slike mennesker jeg. Ville gjerne puslet mye mer med sånt jeg også, men tiden strekker ikke til dessverre. Jeg er også sørlandskvinne, og gøy og treffe noen flere. Det bordet du har fått tak i på Fretex var veldig flott. Mal det med oljemaling ja. Jeg har malt mine med olje vindus/dørmaling fra Jotun og de har holdt i fem år til nå. Veldig fornøyd. Det kan også være lurt og tilte bordet når det har regnet en del slik at vannet ikke blir liggende på bordplaten, siden den er så massiv.

Kommer sikkert innom på besøk igjen.

Ha en fin dag.

Hilsen Minmill

Hulda sa...

Kjempesøte gardiner! Lekre detaljer på rommet hennes også. Knaggrekka med de små kurvene er bedårende. :)

Lemi sa...

alle barnerommene æ ser rundt omkring på bloggan e veeeldig fine, MEN; KOR e alle di knæsj-farga fisher price-lekan, duplo-klossan og alt d andre unga idag eier? e bare vi som har sånt liggende å slenge overalt?? eller har dokk ett triks for å få di t å forsvinne??

anneskreative sa...

Hei!
Så lekkert lite jenterom det ble,,,,du får det til
God Helg
Anne

Miss.T sa...

Det kan fort bli for mye rosa ja.. syns det va kjempeflott ble et lite blått innslag jeg.
søte knaggrekken med flotte ting på. Kan eg spør kor de englevingene e kjøpt ? e det Lisbeth Dahl sine.. syns de e så fiiine men finne ingen plass : (


Ha en strålende helg da med studeievenninen : )

elisabethj sa...

sååå inspirerende å kikke inn hos deg!og jeg kommer igjen:) Fortsatt gooo sommer kjære venn...

tara sa...

så koselig:)

klem

liven sa...

Fine sommerlige gardiner!!

Og masse skjønne detaljer på barnerommet!! Så søtt :O)

Kos deg i helgen med besøk!!

lilla-lykke sa...

For et nydelig barnerom!! Elsker knaggrekken, kjolen og kurvene, såå flott! :)

Minime sa...

Nydelig rom. Må desverre innrømme at barnerommet hjemme ikke er så imponerende. Da vi flytta inn i huset ifjor fikk sønnene mine foreldresoverommet og vi det lille barnerommet siden de deler. Men senere skal vi jo overta det så derfor har jeg ikke villet gjøre noen store endringer som må gjøres om på om et par år. Det samme gjelder for vårt eget knøttlille bøttekott. Ha en fin helg.

Elisabeth sa...

Så lekkert alt sammen! Ingen tvil om at her er det kreativitet og dyktighet ute og går :)
Ha en flott sommerdag videre ;)

Mari sa...

For et nydelig jenterom da :) God natt :)
Klem Mari

Ida sa...

Åh så fint det blev med blåa gardiner, jag tycker också att det bryter av fint mot rosa. Och de små detaljerna på krokarna är underbara, speciellt pennorna. Och skoj att få skymta din lilla prinsessa på bilden! Nu skall jag också prova att göra vimplar, blev så sugen när jag såg dina igen. Har du något mellan tyget för att de skall bli stela eller det behöver man inte? Kram Ida

Livy sa...

Så fint det ble!!!

Ønsker deg en fin søndag:-)
Klem

marie sa...

Endelig var vel å ta hardt i. Vi har foreløpig ingen gardiner, og vi flyttet inn i september. Fnis.

Nå gleder jeg meg til Danmark og Stoff 2000. Utrolig mye snadder der, ja.

Flott rom frøkna di har fått seg!

Grip dagen sa...

For et søtt jenterom! Du møblerer, stæsjer og syr... Og det blir så fint som bare det!
Det var noen flotte englevinger som hang på knaggen. Slike liker jeg godt.
(Det minner meg på at jeg må sy store Tilda-vinger... Den ene dattera mi har ønsket seg slike.)

Sjekk hva jeg fikk i "Julegave", på mitt siste innlegg!
Trenger noen å tømme gamle hus, gi meg beskjed. Jeg fyller nemlig opp min bil med "rot", så slipper de unna med halve avgiften på bossplassen...
For et kupp jeg har gjort. Jeg kan ikke tro det er sant!
Hilsen lykkelig Marit

♥ H@rmoni ♥ sa...

Skjønne gardiner og stilige knagger.
:O)
Fortsatt fin sommer!
:O)

Min verden sa...

Takk for hyggelig kommentar hos meg. Så flink du er til å lage det pent og hyggelig :) Hanne

Tove sa...

Så koselig gardiner, og kjempeflott bukse til storebror!! Du er så flink!!!!

klem

Jill sa...

Den kjolen var jammen nydelig!
Aldeles nydelig innredet prinsesserom!!!
Likte pysjbuksen til eldstemann oxo!
Kjekt å ha en mamma som kan svinge seg ved symaskinen!
Ha en fin uke!

Nr. 5 sa...

Så utrolig fin blogg du har, med mase inspirerende bilder. Her må jeg komme tilbake. Legger deg til blogger jeg besøker-listen min :)

Klem fra nr. 5

Anitas hus sa...

Gardinene ble kjempe fine. Mange fine detaljer fra rommet. Var vel en som ble fornyd med nye pysjbukser også tenker jeg;)
Det ligger en award og venter på deg på bloggen min.
Ha en fortsatt fin sommer!
Klem:O)

tinemor sa...

Flotte gardiner!
Og den pysjboksa var super! Jeg er så glad i blåstripet stoff.
Skikkelig skjønn ble knaggrekken!!!
Og du hadde dekorert så flott.
Ønsker deg en strålende uke!

Ann-Cathrin sa...

Det var et rom med mye fint:) Gardinene og knaggen ble kjempefine! Og er jo så fint å pynte med de små søte kjolene:)

Lemi sa...

flott! akkurat som hos oss altså ;) her ligg i skrivende stund alt på rommet bortsett fra ett par bøker, men d e bare fordi d va storrydding igår ;)

Ida sa...

Åh tusen tack för din kommentar! Den värmde! Jag är så glad att jag hittade din blogg-vi verkar ha tycke för precis samma saker! Självklart får du länka till min blogg i ditt inlägg-det blir jag jätteglad över, ursäkta det tog tid innan jag svarade vi har varit bortresta några dagar. Ha det! Kram Ida

cilla's blogg sa...

Nydelig barnrom:) Ble kjempefint med lyseblå gardiner til alt det rosa. Kjempefin blogg du har, veldig inspirerende:))

God sommer videre!