onsdag 23. juli 2008

Heather Bailey...

...sin blogg har jeg fulgt med på i laaaang tid. Hun designer stoffer, og bruker de mest fantastiske farger. Hun er også en kløpper bak symaskinen, og har sydd noen helt fantastiske antrekk til datteren sin...

Nå har hun åpnet egen nettbutikk, og jeg er henrykt!!!!!!!!!!!!!
Hun har også laget en egen kolleksjon for scrapbooking, med både stempler, rub-ons, ark og andre ting. Og etter disse fantastiske bildene fra nettsiden, kommer altså mine egne, som er skikkelig dårlige...

Jeg kjøpte noen av stoffene hennes fra Freshcut-kolleksjonen for litt over et år siden, og sydde dette sengesettet til vogna til minstemor. Skikkelig dårlige bilder altså, men de er tatt for lenge siden, og jeg gadd ikke finne fram settet igjen (hun bruker jo ikke dette lenger - altfor lite) for å ta nye bilder.

Jeg har nok 5-6 forskjellige stoffer fra denne kolleksjonen, men det tragiske er, at etter at vi flyttet (november), så kan jeg ikke finne noen av dem!!!!!!! Jeg kan ikke skjønne annet enn at jeg pakket dem ned sammen med de andre stoffene mine, men der er de bare ikke, og jeg har lett over alt!!! Jeg frykter at de feilaktig er blitt kastet, men likevel fortsetter jeg å lete. (Vi har fortsatt kartonger i kjellerstua som ikke er pakket opp *kremt*, men jeg har altså lett i dem også. Jeg venter bare på at de på mirakuløst vis skal dukke opp av intet, så jeg kan få begynt på de prosjektene jeg hadde tenkt (nytt putetrekk til høystolen til minstemor, sengetøy til dukkevogna hennes osv. Stoffene er rosa, altså, det er derfor ikke storebror får noe;-)

Men siden Heather Bailey Store nå er åpnet, så tror jeg jeg må inn og svi av noen kroner der. Kan jo ikke lete i all evighet etter de stoffene heller, da får jeg heller kjøpe nye, sant? Hun har jo kommet med en ny kolleksjon også:-) Og dere som scrapper vil nok også finne mye fint der...

PS! Nettbutikken har vel egentlig bare en pre-opening, slik at de bestilte varene ikke blir sendt før 14. august (når de egentlig kommer på markedet). Men hvis man legger inn bestilling nå, får man også 10% på hele ordren.

Enjoy:-) Klem B:-)

25 kommentarer:

jorunnslilleverden sa...

Oj, det var fargerike og fine stoffer! Noen fantastiske nettsider også! Sengeteppet ditt var skikkelig fint da!! Så søtt med små fugler på :0) Jeg ser heller ikke noen annen råd enn at du får bestille nytt stoff hi hi

Fru Fjeldhammer sa...

du er flink, det var et utrolig fint sengetøy.. hjemmelaget og ingen andre har... det må du spare til barnebarna!!

klem

Jill sa...

Jeg har lenge sust rundt hos Heather :-)
Skal prøve meg på hennes bitty-booties så snart jeg får tid.
Herlige farger som sier:
sommer, sommer, sommer
:-)

Tove sa...

Oj, det var mange flotte farger og mønstre. Å for et fantastisk kult sengetøy du hadde sydd!! Må innom på siden og butikken hennes å kikke nå, bare veldig synd jeg ikke er i stand til å sy fine ting av stoffene slik som du kan..

klem

Ida sa...

Oj oj oj, vilka fantastiska tyger, jag blev fast på den sidan i över en timme och försökte matcha och mixa...Tack för tipset! Sängkläderna du sytt är så fint gjort-precis min smak och babuschkorna är jättesöta, tror jag ska prova..! Vilken Tilda bok är de med i? Jag har den senaste men det kanske har kommit en ny som jag missat? Hoppas du får post i morgon från Sverige, hi hi! Kram Ida

Evami sa...

Skjønner godt at du liker de stoffene der,er jp midt i blinken for en dame som deg:)

Sengesettet var flott og så gøøy å ha noe spesielt,for det er så mye kjedelig sengetøy til unger ute og går:)

HA en stålende fredag:) Klem Eva

Moderncountry sa...

Heisann Borghild!

Ja, da var jeg her igjen :) Utrolig deilig og kan ikke si noe annet enn at jeg er veldig veldig happy!
Takk for hilsen du la igjen da jeg var borte! Håper du har hatt en deilig sommer så langt og at du bare har hatt det godt og vært glad :)
Skal si det var fargerikt her inne, å så mye nydelig du har sydd! Tøft merke på produktene! (b-design) Har tenkt på det lenge jeg også. men så var det tiden det siste halvåret. Jeg fikk aldri helt bestemt meg heller, og logoen til Aina`s Charm forandrer seg hver uke. Vi kunstnere ;)

Du får ha en herlig helg, nyt av været og det kreative!
Klemmer fra Aina

Ann-Cathrin sa...

For noen lekre stoffer!! Sengetøyet du har sydd var så nydelig og flott:) Synd de vokser så fort i fra det...Du får ta godt vare på det:) God helg!!

Anitas hus sa...

Såååå lekre stoffer!
Det ligger noe til deg på bloggen min!
Ha en fortsatt fiiiin sommer!
Vi blogges!
Klem:O)

Ida sa...

Det var så lite! Kul att du inte hade dem redan pch hoppas du blev suger på lite scrappning..
Nu har jag gjort en önskelista över tyger från Heathet Baylie.. Var det smidigt när du handlade? Jag förstår inte rikigt det här med pris 4.5 usdollar för 1/2 yd..Är det en meter? Och hur vet man vad man får betala för porto för att få det skickat? Snälla skriv och berätta så kanske jag vågar slå till på mina favorittyger! Kram Ida

Min verden sa...

Jeg kan fortelle at det bildet og i badedrakt satt langt inne å publisere. Måtte ta meg en runde før jeg la det ut - men hva kan skje? Gikk jo greit. Det er så mange som vet at jeg blogger at det utgjør ingen stor forskjell sånn sett! Ha en deilig søndag og jeg skjønner at det er mye gøyalt for deg på den butikken. jeg er ikke helt der, men heldigvis er folk forskjellige. jeg er jo veldig glad for alt det svigermor syr! Bruker det masse. Duker, vesker osv. Hanne

Livet er heeerlig sa...

Heihei Borghild

Har liksom ikke fått disse Babushka (eller nå hvordan det skrives) ut av hodet. Er en fare for at jeg kanskje må herme etter deg... Har også store planer om å få kjøpt en trekomfyr til prinsessen og så sy diverse av mat til hennne. Nå er jo hun bare 5 mnd, så det haster ikke. Har du det slik også at du har bare lyst å gjøre 10 ting på en gang??? Huff jeg har altfor liten tid å ta av...

Ha en fortsatt finfin ferie

Hls
Siv

Mari sa...

Åh, for noen herlige stoffer! Takk for tipset altså!!! Hvis du ikke har noe i mot det legger jeg ut en link om den butikken på min side også? Hvis du ikke allerede vet om det har Amy Butler mange råfine stoffer også :)

Klem Mari

Jeg fpr heller ikke lagt til kommentar her på vanlig måte. Må krysse av på navn/nettadresse i stede for google/blogger....

Hilde sa...

Tusen takk for en inspirerende blogg! Du finner en award il deg på min blogg!. Hilde

Koselig koselig sa...

Oj så fint, jeg syns den "kaken" så utrolig stilig ut. En kan begynne å lure på hvor folk får sin inspirasjon fra. Det er jo helt fantastisk flott!!! :) Må sjekke ut både blogg og butikk ja, takk for tipset. Her er en blogg jeg liker å se på

http://madebygirl.blogspot.com

Ha en fin søndag

Nr. 5 sa...

Det var noen fargerike stoffer ja, og for en søt kake :) Må innom og sjekke de nettsidene, kanskje jeg også må svi av noen lapper?

Klem fra nr. 5

Minime sa...

Sengetøyet var kjempefint. Det er som du sa, ingen andre har det. Kunne nok kjøpt puter som var mye finere enn den jeg lagde selv. Men bare jeg har den! Norske hobbyblogger hadde ikke vært så dum ide.
Klem minime

Evami sa...

Regner med at dere hadde en koselig og ikke misnt varm dag i Dyreparken.. Her er det varmt og deilig,og vi legger inn en siesta midt på dagen:) Blir alt for varmt for ungene.. Men snart skal vi ut og bade i bassenget og sette på vannsprederen og det blir avkjølende og godt:)

Nyt varmen:) Klem Eva

Anita sa...

Såå fine stoffer, litt fargerike etter min smak akkurat nå, men det forandrer seg jo fort!!! Du er veldig flink til å sy, håper jeg kommer dit en gang jeg også!! Kos deg i kvelden!!

Grip dagen sa...

Å, som jeg koser meg på bloggen din! Du lager så mye flott. Jeg blir helt matt...
Du tryller med farger. Og så nøyaktig og flink som du er!
Takk for mye inspirasjon!

Kos deg videre i sommervarmen!
Sommerlig og svett hilsen fra Marit

Stine ☆ sa...

Så fargerike og flott stoffer! Skulle bare ønske at jeg kunne sy... Har lurt litt på om jeg skulle kjøpe meg en symaskin og lære meg litt, men så var det det med plass da... Måtte hatt syrom på soverommet da.

Ja, det blir kjekt å få Ikea hit også, selv om vi må vente litt. Men da blir det nok en del turer dit ja.

Emmas Vita Hus sa...

Vilket vackert hem och så fina saker! Precis i min smak! Hit kommer jag gärna tillbaka! Kram!

Hulda sa...

Trekket du har sydd ser kjempefint ut. :) Liker også disse fargeklattene fra Heather Bailey.

Grip dagen sa...

Heisann Pysa...
(viser til kommentaren du sendte meg...)
Jeg var nettopp ute og sa natti til to små som sover i telt i hagen. Så du anbefaler ikke Villmark før evt. teltur altså...?
Jeg har ingen planer om å se den. Slike filmer er ikke noe for min sarte sjel.
Det har blåst opp ute nå. Synes det rasla temmelig mye i teltduken. Og når frosker begynner å spankulere rundt teltet og katten sniker seg rundt, tenker jeg de skal ligger med ørene på stelker der ute!

De er vel temmelig skremt de som kommer hjem fra Sabeltannshow også, tenker jeg... Har hørt at det kan være hard kost for små barn.
Vel, nok blogging. Jeg driver og safter ikveld. Nå skal det hele tappes på flasker.
Det er ikke alltid nok å Gripe dagen. Noen ganger må vi ta noen nattetimer også til hjelp.

Ha det fint i varmen!
MARIT

Grip dagen sa...

Så du er kunde hos Lydia, ja...
Det blir et fast stoppested hver gang jeg er i Vennesla - garantert!
Jeg har masse slekt der, og trødde faktisk mine barnesko også i den bygda... "Å tykke du om det?!"

På denne kanten av landet er det lett å få fatt i Tildastoffer. Det er i alle fall 3 butikker i nærheten som fører slikt. Takk og pris! Nå kommer jo Tilda med nyheter også, fortalte de på Lydia. Men det går ei stund fra du bestiller til du får varene. Altfor lang stund!
Marit