tirsdag 22. juli 2008

Inspirert...

... av Frk. Kreativs herlige muffins, fant jeg ut at det var på tide å ta fram Tilda-bøkene igjen. Resultatet ble to sett Babushka-dukker.

Et sett i Tilda-farger...

...og ett i Marimekko-stoffer.

Veldig morsomme å lage, og jeg må nok prøve meg på noen muffins etterhvert, jeg også:-) Ellers så ser jeg at det går mye i hobby-ting i det siste, blir ikke akkurat så mye interiørblogging...:-) Kanskje noen burde starte 'Norske hobbyblogger'???:-)

Helt til slutt, tuuusen takk til Cilla og Anitas Hus for awards!! Kjempekoselig!!

Ha en strålende tirsdag!! Klem B:-)

25 kommentarer:

Sol sa...

Heia...disse var jo virkelig et friskt pust! Så lekre. Du er flink!De gir jo det lille ekstra til interiøret disse damene da;-}...så det blir jo både hobby og interiør.....Håper du har en fin sommer.

Hespe sa...

Hei på deg...
Næmmen så søte Babushkadukker - slike har jeg aldri sett før...!

Selv er jeg akkurat tilbake fra to ukers ferie. Har storkosa meg masse. Nå blir det jobbing i to uker, før jeg drar til Kos. Gleder meg masse til det, men først skal jeg nyte sommeren her i Oslo.

Kos deg videre i sommeren du også..!

Klemmer fra Hildegunn :o)

Min verden sa...

Disse ble kjempefine :) Hanne

jorunnslilleverden sa...

Så fine! Moro å lage noe selv som man kan pynte med :0) Fine stoffer du har brukt :0)

Aina sa...

Morsomt, jeg ble også inspirert av frk.Kreativs muffins og har lagd en del av de, strevde noe innmari;-P
Men fant i samme Tilda boken disse Babushka dukkene, og har tre klare til stapping-det er smittsomt;-D

Dine dukker var kjempefine.
Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag!

Klem fra Aina.

liven sa...

Så søte disse var da!! Fine stoffer:O)

Ha en fin dag:O)

Lemi sa...

award t deg inne hos meg

Randi sa...

Hellu!!
Næmmen næææ så utrolig flotte dukker de var virkelig søte!!

Ha en flott uke.

Mari sa...

Jeg gir meg ende over- noe så fint!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :):)

Anita sa...

Såå søte!! Så flink du er!! Er så godt med sommer, men tar meg i det om dagen at jeg lengter litt til høst og mere tid til sying og innekos!! MEN ALT til sin tid!! Kos deg , nå er det SOMMER!!

Nr. 5 sa...

Det ligger noe til deg på siden min ;)

Tove sa...

Fy så kule de var! Slike skulle jeg gjerne solgt i butikken min:) Jeg skal først og fremst selge interiør artikler, litt barneinteriør og klær, leker, oppussede loppefunn, div håndarbeid ( tepper, dukketøy og tepper osv osv )

Gleder meg MASSE, selv om det er fryktelig skummelt også..:)

Og nå skal jeg prøve å vinne teppet i innlegget ditt nedenfor!!

Klem

Livet er heeerlig sa...

Hei Borghildpia

Syns bloggen din er veldig spennende å følge med på, du lager så mye fint!!!
Disse dukkene var superflotte, fikk lyst å sette meg bak symaskinen med en gang :)

Håper det er ok at jeg linker deg og følger med på siden din fremover...

Hilsen
Siv

Ann-Cathrin sa...

Du lager så utrolig mye flott!! Award til deg på min side.

Hulda sa...

Veldig fine dukker du har laget, søte farger på de også. Likte spesielt godt de med Tilda-stoffene.

Ja, kunne vært en god idè med norske hobbyblogger, men jeg tror at det hadde blitt mye de samme bloggene, vi interiørfolk, liker jo også å lage ting selv som passer inn i miljøene våre. :) Bildene du tar av det du syr og lager, er jo interiør det også! Flotte!

lilla-lykke sa...

Så nydelige de ble! :)

Jeanette sa...

Så søte d var:)
Min sønn har hentet putene så ligger d hjemme i Bergen å venter på meg, vi drar først hjem 3.august, tror jeg... så d er en stund til jeg får se d... :)
skal bli kjekkt å komme hjem til nye puter og stue:)
Ha en strålende onsdag:)
Klem..

Kaos sa...

Stilige babushkaer :)

Høvebakken sa...

Så fine de ble:)

Cilla sa...

Hei! Ja muffinsformene var kjempegode å bruke! Mye stivere enn vanlige papirformer så muffinsene ble finere. De ble helt fint stekt også:)

Så fine babushka-dukker du har sydd! Kjempeflink du er!!:)

Håper du har en flott onsdag!

Jill sa...

Herlige dukker :-)
Jeg har laget endel sånne Tilda-muffins jeg oxo, men jeg har liksom aldri fyllt dem og gjort dem helt klare..rødmer ;-)
I dag har jeg derimot bakt blåbærmuffins, de ble helt feridge :-)

Evami sa...

Borghild,jeg koser meg med kreativiteten din... DIsse babushka`ene var bare så utrolig lekre:)

Når man ikke er hendig selv,er det en god følelese å se hvor kreative du og mange med deg er:) Man får inspirasjon...

Ha en flott torsag imorra,og da kommer godværet forhåpentlgvis til oss også:)

Nattaklem fra Eva

SOFIESHUS sa...

Hei

Første gang jeg er inne på bloggen din. Og hvilken herlig blogg. Gleder meg til å fortsette å besøke deg. Er også Tildafrelst:).

Hilsen Sofies hus

Ragna sa...

De var skikkelig søte! Bodde i Øst-finnmark før og der hadde vi jo mange "ordentlige" babushkadukker i tre.

Jeg liste best de i marimekkostoffer (fordi jeg elsker kombinasjonen brun og blåturkis). Jeg tror også de kunne vært flotte i russiske farger - tomatrød, hvitt, sort, gull og grønn. Høres litt juleaktig ut, kanskje jeg skulle laget noe sånt til jul? Finnes det mønster på dem inni disse "Tilda-bøkene, hva slags bøker er det?

Kardemomme sa...

Men for noen fantastiske Babuschka-dukker!!!!!!!! Selger du sånne???
Nå våknet jeg skikkelig her!!!!
For en inspirerende blogg du har!
Håper det er greit for deg at jeg linker deg? Jeg mååå jo bare finne deg igjen vet du :)