torsdag 17. juli 2008

Nytt på syfronten!

Den siste uka har jeg endelig fått gjort ferdig noen bestillinger.

Disse to putene er sendt til Bergen, og jeg ser nå at hvit perlemor (som er fargen på stoffmalinga jeg brukte) er forbausende lik sølv...:-) Jeg synes egentlig linputer er finest når de ikke er helt nystrøket, selv om jeg har strykedilla når jeg syr (ikke ellers, da er det svært lite som blir strøket - dessverre;-)

Har også sydd ferdig en vimpelrekke...

...og denne bleieposen ble laget for gøy. Hadde lyst til å prøve en mer nostalgisk vri med lin og blonder, og har idéer for andre varianter også...:-)

Til slutt en bukett lavendel som ble plukket inn fra hagen i dag. Den havner i en lavendelpose etterhvert.

Og til alle som liker bl.a. barnebursdager, muffins, prikker og Mailegs (jeg vet det er noen:-); stikk innom bloggen til svenske Ida - Bara Ögonfröjd. Der er det kjempemye fint:-)

Dette ble et litt kort innlegg, men bloggemodusen er visst litt fraværende for tiden:-) Klem B:-)

16 kommentarer:

Minime sa...

Den bleieposen var bare så nusselig. Når man drar på kafe med babyen så føler man seg stilig når man drar frem den.

Tove sa...

Fytti så flink du er!! Bleieposen var aldeles nydelig, og vimpler og puter også:) Og gleder meg til å se lavendelposene dine!

Ha en flott helg!

klem

Jeanette sa...

Åååå putene mine:)
Gleder meg sånn til å putte d opp i sofan.. d blir en stund til, vi blir på hytten til 3.august...har noe å glede meg til da:)
Fytti den bleieposen var fin :) :)
Vi snakkes snart! I morgen blir d tur til Geilo,skal se etter en veggklokke å treffe en venninne.. klem klem

Hulda sa...

Virkelig delikate ting du syr! Skikkelig stilig med de lappene som du fester på også. Må nok få bestilt meg noen jeg også. Bleieposen var kjempesøt, og flott vimpelrekke. :)

tinemor sa...

Så flinke du er!!!
Den bleieposen likte jeg aller best!
Synd jeg er ferdig med baby.
Ønsker deg en god helg!

prinsessa1976 sa...

Herlige puter. Er enig med deg i at lin er flott når det ikke er strøket. Jeg vasker somregel linen før bruk jeg. Klem:O)

Berit sa...

Nydelige ting du har laget.
Du gav meg en ide der med bleieposen. Får se om jeg kunne fått jort det i kveld, passer mitt lille barnebarn, så det hadde vært gøy og overrasket mammen når hun kom hjem.
Putene var flotte,og heldig er hun som skal ha de i benken sin.

Ha en fin sommerdag fortsatt!

Livy sa...

Heisann!
Høres ut som dere hadde en perfekt bryllupsdag tiltross for dårlig vær tidlig på dagen. Været har mye å si altså!

Så fine puter du har sydd - du er så utrolig flink altså!

Vil ønske deg en kjempefin helg!
*kelm*

Anita sa...

De putene ble utrolig fine. Er så fint med lin, og det ble utrolig stilig med det sjablongtrykket på.

De bleieposene du lager er bare så utrolig fine, mye bedre enn de klumpete stelleveskene en har, når en allikevel har stor veske.

Ha ei fin uke!

Anita Kristin

Anita sa...

Selv om det var ett kort innlegg, var kvaliteten detso bedre da;o) Så fine puter og den bleieposen var så søt da!! Må ut og plukke inn lavendel en av dagene jeg også, ser jo så pent ut og lukter såå nydelig! God helg!

Pene Lene sa...

Nå var det mange fine innlegg. Så mye flott du har sydd og for noen fine innkjøp!
Fortsatt god "sommer" fra penelene somer et lite øyeblikk innom sivilisasjonen

Ann-Cathrin sa...

Så flotte ting! Du er virkelig flink:) Putene var flotte, og pleieposen var jo så fin!

Elisabeth sa...

Du syr jo bare de mest fantastiske ting, putene var kjempelekre, og bleieposen også. Kjempekreativ er du.

Elzie sa...

Vilka fina saker du syr. Hade gärna haft de puterna här hemma också.
Hoppas du har en bra helg.
Kram Elzie

silje-sin sa...

Så kjempefine ting du syr!! Du er virkelig kreativ! Ønsker deg en fortsatt fin helg! klem fra silje.

Jill sa...

Å heldige Jeanette som får så fine puter!!!
Likte den nostalgiske bleieposen og putene!!!
Sånne vimpler er så herlige!!