onsdag 30. juli 2008

Tiltakslysten forsvant med varmen...

...og jeg får gjort svært lite for tida. Det er bare såvidt jeg gidder å gå på butikken, byturer er HELT ut av bildet, og bilen blir bare brukt til å frakte familien til det våte element. Tre dager på rad har vi vært i idylliske Hellevika, og tre dager på rad har jeg badet i sjøen og syntes det har vært varmt! (Det er det ikke ofte jeg synes!;-)
Men jeg har iallfall sydd et skjørt til minstemor. Brukte et gammelt restestoff fra Åhlens (tror jeg) og satte på ribb-kanter oppe og nede. Meningen var å få en liten 'ballong-effekt', men det ble ikke helt vellykket...

Merker jeg ikke er helt dreven i å sy klær, men jeg lærer mens jeg holder på:-) Har iallfall funnet ut at ribbkanten oppe godt kan være ganske stram, for den blir myyye videre ved bruk!!!

Slik ser skjørtet ut bak, angrer kanskje litt på at jeg ikke brukte hvit ribb istedenfor rosalilla, hmmm...

Ellers har det jo blitt mye uteliv i finværet. Har ikke hatt ork til så mye akkurat, så malingsprosjektene har stort sett blitt stående som de er...

Men her ser dere et lite glimt av en av trekassene som har fått ny farge. Fra å være gul/brun/trefarget har de nå fått grå beis... (Ikke den hvite blomsterkassen altså, men den under:-) Større bilder kommer senere, når resten av prosjektene er ferdigmalt...

...og det i denne fargen:-)

Ellers har det kommet meg for øre at noen jeg kjenner, leser bloggen min;-) (Det er ikke så mange som vet at jeg blogger, nemlig:-) Men det er vel et bevis på at gutter sladrer litt på 'gutteturene' sine, de også, he he...

Ha en fortsatt fin uke! Klem B:-)

36 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

syns du er veldig flink til å sy klær jeg.. flott skjørt, så morro med ting ikke alle andre har!!

Kos deg i varmen og blogg når lysta er der.. *S*

klem

Hespe sa...

Ser jo ut som du har tiltakslyst - ikke alle som har ork til å "snekre" sammen et skjørt slik i farten.... Ellers må jeg bare si at det er LOV å være tiltaksløs i sommervarmen. Det viktigste er å NYTE sommerdagene...!!! Kos deg!!

Nattinatt fra meg!

chatrine sa...

Heihei!
Du så hærlig det skjørtet ble! Jeg syns fargene passet godt sammen!:)
Du må bare nyte sommeren ja;) For det er ikke alle som har det så fint... Hos meg er det ganske mye sol, men også ganske mye regn og ganske lite med varmegrader...
Neste år tenker jeg det blir bra her nord;) Om ikke skal jeg i allefall til sydligere strøk neste år, om været skulle bli likt som nå;)
Menmen, nå jobber jeg såpass mye, så i grunnen så ser jeg ikke så mye til det været lengere. Blogge blir det litt mindre tid til, men jeg skal nok komme sterkt tilbake til høsten igjen:)
Ha en superfin dag!
Klem fra chatrine:)

Tove sa...

Det var et kjempetøft skjørt! Ser iallefall ut som om du er en dreven "klessyer":)
Og til helgen skal det bli dårlig vær... kjedelig og litt deilig..:)

klem

Anita sa...

syns skjørtet ble kjempeflott jeg!!!! har forresten ikke fortalt til så mange før nå at jeg blogger jeg heller, men er jo litt koselig når kjente er innom også da!!! Nyt dagen, på stranden:o)

Evami sa...

Så søtt det skjørtet ble:) Og tiltakslysta di er større enn min skal jeg love deg:) Vi er stort sett bare hjemme i hagen vi,for størstemann liker ikke å være ute når det er så varmt.. Trives best inne han...

Min kjære har olja møblene våre,og det er vel stortsett det som vi har gjort den siste uka.. Neste gang skal de beises,sånn at fargen blir finere:) Men de er freshere enn før da! 3 liter olje på 1 bord,2 stoler og 1 benk..

Nyt dagene og kos deg i vannet. Høres veldig deilig ut:) Klem Eva

Jeanette sa...

Juhu, er hjemme en liten tur:) putene var alldeles skjønne og den nusselige lille lavendel posen, d duftet over hele gangen da jeg kom hjem, takk takk:) gleder meg til å ta d i bruk...kan dessverre ikke flytte inn i stuen før etter helgen...pjuh, og da er vi på Finse igjen.. men så fort ferien er over så kommer vi oss på plass igjen, så da kommer d et lite blogg innlegg om putetrekkene:) 1000Takk igjen.. nydelig skjørt minstemor hadde fått seg:)
Stor solklem fra Jeanette
Vi hørs!!

posidriv sa...

Skjørtet vart kjempefint! Nydelege blomstrar i blomsterkassa di òg!

Kos deg i sommarvarmen! :)

sisselso sa...

Hei!
Husker ikke om jeg har vært innom å skrytt av bloggen din før, så jeg gjør det igjen! Så utrolig mye fint å se på og inspireres av!
Hvis du tar en tur innom bloggen min så ligger det en utmerkelse til deg der!
Ha en fin dag! :)

jorunnslilleverden sa...

Jeg orker heller ikke å gjøre så mye i varmen.. Sitter mest i skyggen med en bok jeg. Men gubben min han driver på med noe i solsteken hele tiden, maler og pusser og div. Skjønner ikke at han orker! Skjørtet ble fint det da! Ha en fortsatt god kveld!!

Nr. 5 sa...

Heisann
Syns det ser ut som du er kjempeflink til å sy, det der hadde ikke jeg fått til iallefall :)
Jeg er også ganske slått ut av varmen, men i dag har det vert et par grader mindre her, og det tror jeg vil hjelpe på nattesøvnen :)

Ha en fin kveld

Klem fra nr. 5

Hulda sa...

Skjørtet var jo kjempesøtt. :) Husker at mamma pleide sy slike skjørt til meg også da jeg var på den alderen. Noen med små kapper på også, det likte jeg SÅ godt. :) Husker et som var turkis med hvite prikker, og så kapper da. ;)

Gleder meg til å se mer til maleprosjektene dine. Her går det mye i maling for tida, både hyller og arbdeidsbord ble malt i dag. :)

Koselig koselig sa...

Ja den tiltakslysta den kommer og går i varmen! Jeg synes du er kjempeflink. Skjørtet var veldig søtt da. Spennende å se hva du har malt med den fine rosafargen :)

Å ha en god helg :)

Min verden sa...

Så deilig farge. Gleder meg til å se :) Hanne

marie sa...

Selvsagt sladrer gutter også. Det skulle jo bare mangle. ;-)

Tøft skjørt du har laget, men jeg enig med deg med hvit ribb. Ha ei flott helg!

fru Pink sa...

Knallfine skjørt, du kan jo dette, du!!
Takk for tips lenger ned om at Heather Bailey har startet nettbutikk, jeg gikk jo inn med en gang, og kjøpte altfor mye..;-) de er så fantastisk fine!

Anitas hus sa...

Selvfølgelig kan du sy klær!
Skjørtet ble kjempe søtt.
Er veldig spent på hva du skal bruke malingen til, fargen var veldig meg;)
Klem:O)

Marte sa...

Så utrolig søte skjørt! :)

Pene Lene sa...

For et fantastisk nusselig skjørt - i det hele tatt nydelige ting du har laget i det siste. Hvis du lider av tiltakslyst så må jeg ha diagnosen koma :)

tinemor sa...

Så flott et skjørt!!!
Syns det så supert ut jeg.
Og de Babushka-dukkene du har sydd var også kjempefine! Så flink du er !!

Ann-Cathrin sa...

Det skjørtet var jo helt lekkert!! Du er jo super flink!!!

ingunn sa...

utrolig søte skjørt!

Bo med barn sa...

Hei på deg!

Tilbake igjen etter en nyyyydelig sommerferie:))

For noen flotte skjørt du har laget. Åh..de likte jeg!

Ønsker deg en flott mandag!

Thea sa...

Den rosa fargen så VELDIG spennende ut.. Gleder meg til å se hva som skal bli av den:)Skjørtet ble fint det:)Kos deg videre med sommeren så lenge:) Thea

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Gøyalt skjørt du har sydd til minstemor.
Flott kasse,er spent på resten.
Ha en fin uke.Hilsen Linda :))

Livet er heeerlig sa...

You`ve got an award :)

tara sa...

hei...håper det er greit at jeg linker deg på favoritt-lista mi?

Hulda sa...

Håper du blogger snart igjen! Savner deg. :)

Tante Mimmi sa...

AWARD til deg hos meg!!!!

Jeanette sa...

Putene er på plass i sofan... og det ble kjempefint:) :)
Takk takk snille du:)
Klem j.

Bo med barn sa...

Tusen takk for koselig og oppmuntrende hilsen!! Jeg blir så glad:)

Dette blir spennende og skummelt. Håper det dukker opp noen kunder...:))

Grip dagen sa...

Når hetetoktene er over og tiltakslysten kommer tilbake kan jeg anbefale deg en tur...
Der vil du helt sikkert finne kreativiteten og arbeidslysten igjen.
Har du vært på Vennesla sin hobbybutikk, Lydia?
Der var jeg igår og idag...
FOR EN BUTIKK!
Massevis av nydelige stoffer, Tilda, garn, bøker og idèer. Og de som jobber der var superhyggelige og sprekkfulle av kreativitet og tips! KAN ANBEFALES!

Ha det så fint du kan!
Klem Marit

home 4us sa...

Kjempeflott skjørt du har sydd!
Jeg holder også på med en del maleprosjekter. Jeg maler huset utvendig. Da jeg hadde malt en vegg og sett hvor "fresh" det ble så så jeg at døra også trengte ett strøk. Da var det bare å hive seg i bilen og kjøpe maling til døra og.

Og ikke nok med det. Jeg oljer også hagemøblene slik at de får litt glød i seg igjen.

Nå i kveld har jeg også begynt å pusse opp hobbyrommet mitt. Skal male vegger og hyller og sy nye gardiner.:)

Nunne sa...

Tro hva den nydelige fargen på malingen heter??

Bak en Sky sa...

Du viser så mye fint. Håper det går bra at jeg legger deg til på siden min!!

Kardemomme sa...

Her var det mye morsomt! Marimekko, og lekre hjemmesydde barneklær..Den boken du har skrevet om under fikk jeg skikkelig lyst på..Jeg er ingen kløpper på symaskinen, men håper å bli bedre venn med den en gang ;)
Koselig å tiite inn hos deg!
Ha en fortsatt fin lørdag!
Kardemomme :)