søndag 17. august 2008

Kjenner presset...

...med nytt kamera;-) Håper ingen tror jeg kommer til å produsere noe bedre bilder nå, det er jo fortsatt jeg som står bak kamera;-)
Men jeg ser jo at jeg får tatt noen bedre bilder iallfall. Med en firåring som egentlig ikke synes det er noe særlig å bli tatt bilde av, så er det en fordel å kunne stå mange meter fra han og fortsatt ta nærbilder;-)
Bildene som kommer her kan vel ikke sies å ligge i 'blinkskudd-kategorien', men siden jeg ikke har lagt ut så mange bilder av hjemmet vårt bortsett fra barnerommene, så kommer nå et lite glimt fra 'voksensoverommet':-)
.
Som vanlig er selvgjort velgjort, og bildet på veggen har jeg laget selv av rødt linstoff, noen lister, stoffmaling og enden av en blyant. De som er glad i finsk design, ser nok at jeg har kopiert et Marimekko-stoff. Hadde noen runder med blyanten, for å si det sånn, men jeg ble godt fornøyd med resultatet. Hadde egentlig tenkt å kjøpe stoffet, men så fikk jeg ikke tak i det her i byen, og da var det bare å sette i gang på egen hånd.

Bildet begynner faktisk å bli over fem år gammelt nå, men merkelig nok er jeg ennå ikke lei det... Og stjerneputene sydde jeg da vi skulle selge det gamle huset vårt, slik at helheten ble litt bedre:-) Ble gjort ganske så kjapt, så stjernene er bare strøket på med vlisofix, så da kan dere tenke dere hvordan de ser ut etter noen vask:-S

Så litt kveldsstemning fra i går. Tok de fineste blomstene fra en litt sliten bukett og la i sinkbaljen sammen med flytelys. Må si baljen gjorde seg bedre på verandaen enn i kjellerstua full av malingsutstyr og slipemaskin... Kan ikke si blomstene er like fine nå, da minstemor syntes det var et gøyalt tidsfordriv å stupe ned i baljen i dag...

Ha en strålende søndagskveld og flott uke! Klem B:-)

24 kommentarer:

Gunhild, NO sa...

Jeg har også ganske nytt kamera. Men har enda ikke lest instruksjonsboken. De ble fine de bildene du har lagt ut her. Utrolig flott det bildet dere har over sengen. Litt av en jobb å lage det. Du er kreativ!!!!

Hulda sa...

Skikkelig stilig der på soverommet, så artig å lage ting selv, som man blir så fornøyd med! Du er flink! Likte så godt baljen med blomser og lys også. Og grattis med nytt kamera!! :)

fru Pink sa...

FANTASTISK bilde over senga! Send det til meg hvis du skulle bli lei de neste fem årene ;-) (noe du selvfølgelig ikke blir - for dette var såå lekkert)
Kjempestilig med hvitt og jordbærrødt!!

prinsessa1976 sa...

Det tar jo alltid litt tid før man blir fortrolig med kameraet. Men jeg har hele roen på at dette mestrer du med glans;O)

Heidi sa...

Grattis med nytt kamera. Jeg fikk nytt til bursdagen min i mai, men har jeg lest instruksjonsboka enda..? Niks! Det er det værste jeg vet...., så da tar det jo tid da vet du, å lære seg dette... ;O)
Men jeg knipser i vei og lærer vel forhåpentligvis litt etter hvert:O)
Moro er det uansett.

Så koselig du har ordnet det på soverommet. Kjempeflott bilde over senga også. Jammen er du flink :O)

Ha en fin uke !!

Cathrine sa...

Heisann!
Skikkleig fint dette da. Får så lyst å gjøre noe selv,men som sagt det blir med tanken :-)
Grattis med nytt kamera

Anitas hus sa...

Du må være en utrolig tolmodig sjel som har orket å stemple sååå mange ganger rundt og rundt, men stilig det ble det;)
Synes bildene ble bra jeg så du trenger ikke å få prestasjonsangst;)
Ha en flott dag!
Klem:O)

Anita sa...

Bildet på veggen var utrolig fint, kan skjønne at det har tatt lang tid. Den zink baljen var flott. Skaper nok flott stemning på fine høstkvelder.

Gratulere med nytt kamera.

ak

Kardemomme sa...

For en kreativitet!!!! Jeg tenkte Marimekko da jeg så bildet, men ditt var jo finere jo :)))
Men for en tålmodighet du har..Lurer på hvor mange ganger du presset ned blyanten før du ble ferdig hihi!!! Sååå morsomt altså!
Gratulerer med nytt kamera forresten..Det er nesten så jeg skulle ønske at mitt gamle Olympus snart faller i gulvet ;)Ha en fortsatt fin dag :)

Minime sa...

Ja det var et uslåelig tilbud. Jeg har egentlig ønsket meg speilreflekskamera i mange år, men syntes det ble litt drøyt med kr 6000 - 7000 når det bare er hobbybruk. Men NÅ... jeg har knipset litt, og de vanlige bildene ser jeg jo ikke noe forskjell på, men avstand er jo gull akkurat som du sier. Det er det aller beste. Lykke til med bedre bilder. jeg skal trene mye.
Minime

Evami sa...

Grattis med nytt kamera:) Og du kommer til å like det:) Jeg har det samme,men det var ikke noe 55-200 linse med da nei,og prisen var 4000 kr. Og det var til jul... Godt med ei linse som er større,jeg har ei 70-300 linse,og det er utrolig hvor langt unna en kan stå og få gode bilder:) Og så mye mer morsomt det er å ta bilder av barna,sett det på serie og vips så har man ihvertfall et bilde hvor de kikker i kameraet:)

Og lekkert soverom... Bildet ditt var så stilig,og så mye arbeid lagt ned...

HA en fin mandag,her regner det,men vi skal vel ike klage. Har ikke vært mye an den sorten i det siste: )Klem Eva

Det hvite hjerte sa...

Hei Borghildpia :)
Så lekkert det røde & hvite var, bildet og putene, utrolig lekkert og stilfullt!
Nå har jeg fått laget meg min egen blogg, er fersk og litt "nerdete" enda, men koser meg med dette. Vimplene du sydde til prinsessa vår sitt rom har jeg ikke fåt hengt opp enda, blir ikke helt enig i hvordan vi skal henge den opp, var så fint hos deg iom at du har skråtak! Men kjære vene, de skal i bruk for de er ALT FOR FINE til å ligge i skapet!
Ha en fin kveld :)

Anna Lisa sa...

Du har veldig fin blogg som fortjena en award. Eg gir deg award, den finner du på sida mi:) Ha en fin kveld
Klem

Timotei sa...

Så fint bilde du har laget! Dekorativt! Jeg er veldig svak for rødt og hvitt sammen. Må ha vært kjempemye arbeid å lage dette!

Fru Fjeldhammer sa...

lekkert soverom du har.... du må ha en utrolig toldmodighet!!

klem

Anita sa...

FIne bilder alliekvel, syns jeg! Nydelig av lysene og blomstene og zinken!! Har ikke kjøpt meg så mye zink ennå, men kjenner at jeg må;o) Kos deg!

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Så utrolig stilig det bildet over sengen var !! Og DEN tålmodige sjel du må være med det arbeidet rundt og rundt...Det stod flott i stil til de fine putene du har sydd !
Grattis med nytt kamera : Sikkert kjempegøy å ta bilder med !!

Ha en fin dag videre :=)

Hespe sa...

Så gøyalt bilde - gjør ingenting om du har lånt ideen, dette er ditt verk....!! Skikkelig stilig!

Bildene du har tatt er også flotte, så ikke bekymre deg for fortsettelsen....

Herlig kveld til deg!

Klemmer :o)

Ann-Cathrin sa...

Så utrolig stilig bilde! Må ha vært litt av en jobb!!! Den kjolen er den putetrekk-kjolen ja:)

Karen sa...

Jeg er bare så VILD med dine røde stjerner....super look.

Karen

Jeanette sa...

Vanvittig!!!!!
Så utrolig flott et bilde og puter... soverommet er jo en drøm... der hadde jeg sovet godt!!

Kjekke veke:)
stor klem

Ida sa...

Åh så snyggt med vitt och røtt!! Och roligt att experimentera med nya kameran! HA det! Kram Ida

Millas hem sa...

Det är så himla fint med rött och vitt. Vi har de färgerna i vår gäststuga (visar på etiketter) och jag trivs så bra med dem. Passar bra året om!
Fint med flytljusen i zinkbaljan!
Kram Camilla

Camilla sa...

Uhmm....røde stjerner. I love it!!