torsdag 7. august 2008

Unnskyld uttrykket...

... men piss altså!!!
Her har nemlig minstemor (bedre kjent som pøbelen) vært på ferde, og det hele har resultert i et ødelagt kamera. Ergo får jeg ikke tatt nye bilder for tiden, og uten nye bilder blir det dårlig med blogging.
(Men jeg øyner nå sjansen til å skaffe meg et digitalt speilreflekskamera, selv om jeg egentlig ikke hadde planlagt å bruke tusenvis av kroner på nytt kamera nå...)
Anyway, av mangel på nye bilder viser jeg noen gamle. De av dere som har fulgt meg siden min spede bloggestart drar vel kjensel på dem, men jeg satser på at nye lesere har kommet til etterhvert... Her kommer altså ikke fullt så nye bilder av storebrors rom:
.
Det er et sjørøverrom, og da må diverse hodeskaller til! Og de manglende listene på veggen bak er nå på plass!:-) (Nei, jeg sa ingenting om at de er malt ennå...)


Kul kuleramme som storebror har fått av bestefar.


Bilde av selveste Kaptein Sabeltann henger over senga. Det har jeg laget av metervare fra Høie fabrikker (som har fabrikkutsalg på Mosby utenfor Kristiansand:-) Storebror og pappa'en var forresten på det siste Sabeltann-showet for sesongen, og noen venner sørget for at de fikk være med Grusomme Gabriel-skuta (som storebror sier) når de seilte den inn til Kjuttaviga før showet begynte. Tror dere det var stas, eller???


Innslag fra Ikea finnes også på dette rommet, dette er bare ett av mange, hmmm hvorfor ble ikke jeg invitert på katalog-lanseringen, tro??;-)


Sengeteppe og pynteputer fra Green Gate. Hadde opprinnelig lyst på det i brun- og blåtoner, men kunne ikke finne det noe sted. En uke etter at jeg hadde kjøpt dette i blått og rødt, lå det selvfølgelig der i en butikk og lyste mot meg, men alt i alt er jeg veldig fornøyd med det jeg kjøpte! Det røde passer jo veldig godt med sjørøver-temaet iallfall!!

Noen av oppbevaringsboksene her i huset, disse er også kjøpt på Ikea (hører dere det, Ikea-folk? Neste års lansering, hva??;-) Har også kjøpt hjul til to av dem slik at to og to kan stå oppå hverandre (de kommer med lokk) og samtidig rulles rundt omkring, men hjulene ligger fortsatt i plasten. Eskene passet jo så godt i denne kroken mellom pipa og veggen, men det er ikke noe sjakktrekk med kantete metallbokser/lokk og ubehandlede furugulv, altså!!:-S

That's it! Skapertrangen er fortsatt litt fraværende, men jeg lurer på om jeg kanskje skal kaste meg over noe strikketøy?? Med kaldere dager og mørkere kvelder er det litt kos i det å finne fram strikkinga, men hva skulle det være? Lurer litt på å strikke Fanatrøyer til de små håpefulle, synes de er så fine i grått og hvitt:-)

Men så var det det å strikke to, da... Er jo litt kjedelig, men det burde vel gå hvis jeg bare strikker den største først, så nummer to går fortere:-) Vi får se, kanskje begynner jeg på noe helt annet...?? Ellers er jeg veldig i 'matche-modus' for tida. Kjøpte like gensere til våre to små nå til barnehagestart (ja, minstemor har begynt i barnehagen, *snufs*), og for et par uker siden kjøpte jeg like skjørt til hun og meg på Noa Noa, og nå altså like Fanatrøyer til de små:-)

Ha en flott helg alle sammen, og tuuusen hjertelig takk for alle awarder jeg har fått i det siste, dere er supre!! Klem B:-)

31 kommentarer:

Hulda sa...

Godt å se at du er tilbake! Har virkelig savna deg og de flotte innleggene du alltid lager. :) Håper du får tak i nytt kamera da. ;)

Bildene fra barnerommet er kjempefine. Flotte oppbevaringsbokser også!

Blå-hvit samlemani sa...

Det var et kjempekoselig soverom du viste frem. De kule kassene har jeg ikke sett før, trodde jeg visste alt om lagring på IKEA jeg... Tror jeg må ta meg en liten titt igjen. De så så store og romslige ut, greit å stable i høyden..

Hos oss har det også gått i tema soverom. Eldstegutt ville ha jungelrom for noen år siden, minstemann har lyseblått bilrom og datteren fikk hawaiiinspirert rom. Nå er det vel bare bilrommet som er intakt, og jungelrommet trenger nok litt maling igjen. Planer om høsten. Det blir gøy...

Livet er heeerlig sa...

Hehe
Nå har du en riktig god unnskyldning for å kjøpe deg et speilreflex, hurra!
Det er bare til å sette i gang med strikkingen, det verste er å komme i gang...
Lykke til og ha en super dag!!!
Hls Siv

Ann-Cathrin sa...

Så kjedelig med kameraet ditt! Men flott innlegg av et flott rom da:) Masse fine detaljer og virkelig gjennomført. Du får sette i gang å strikke fanatrøyer, da blir de nok fine:) Ha en flott dag!

Jill sa...

Kjedelig med ødelagt kamera, men kjøper du speilreflex vil du garantert få en vanvittig okey aha-opplevelse!!!!
Den puten med Sander på, var stiiilig!!!!
Har en S her jeg oxo som kunne trengt en pute eller to :-)
Ha en fin helg!
Strikk fankofter, de er så vakre!!!

Huset i skogen sa...

Kjenner meg litt igjen der. Plutselig er kameraet borte, og dukker opp på de merkeligste steder. Som regel har gjerningsmannen tatt bilder som avslører ham ganske kraftig!
6-åringen her i huset er fortiden ille til å "låne" kameraet og når jeg finner det igjen så er det fullt av traktorbilder i alle slags vinkler på det. For å avsløre seg skikkelig, tar han som regel noen bilder av seg selv også he he...ikke særlig vanskelig å se hvem som har lånt det!
Den Fanakofta er så fin! Siden jeg ikke kan å strikke, så pleier jeg å kjøpe eller å ønske slike klær til ungene. Kjekt å ha på vinteren.
Dere får ha en fin helg!

Anonym sa...

Hei :-)
Tuuuuusen hjertelig takk for den skjønne vimpelen og ikke minst innpakkingen, du er helt fantastisk!
Gleder meg til å henge den opp på Sofie sitt rom nå etterpå!
Fint gutterom du viste bilder av!
God helg!
Ann-Christin

SOFIESHUS sa...

Slike kjekke små barnehender:). Koselige bilder du har funnet frem igjen. De har ikke jeg sett. Fanekoften er jo en flott, enkel og kjekk å strikke da.Selv går det i raggsokkstrikking, skal lære forenningsvenninner å strikke det. Er også snart ferdig med løperen til svigermor, skal frihåndsquilte den i kveld. Skal legge den ut på bloggen tror jeg sammen med bilder fra kjøkken. Ha en fin helg.

prinsessa1976 sa...

Neste år kommer du til Ikea med nytt speilrefleks kamera som en av fotografene...for du tar dualig gode bilder. Speilrefleks eller ikke. Ha en herlig fredag:O)

lilla-lykke sa...

Hei! :) Takk for hyggelig kommentar. Stilig gutterom! Så de hadde Masse sjørøver-stæsj på Søstrene Grene :)

Ha en flott helg!

Mari sa...

Jeg skulle akkurat til å tipse om Søstrene grene jeg også :)

Mine gutter har fanakofte begge to. Dvs, de har genser og bukse da. I henholdsvis grå/hvit og brun/hvit. Nydelige begge settene :)

Tante Mimmi sa...

jammen! gamle bileter gjer susen dei!!! og kanhende det opnar seg ein mulighet! det er dyrt, men...veldig kjekt!
Men ..kjenne kjensla. Eg kjøpte kikkert til mannen for to år sidan,mitten tok den med i badekaret for å sjå etter fisk...

Minime sa...

Synd med kamera. Jeg kunne også tenkt meg digitalt speilrefleks. Rommet var kjempefint. Jeg ser det går i de samme tingene som hos sønnene mine. Hodeskalle og Kaptein Sabeltann.

Klem:)

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Synd med kameraet ditt, men flotte bilder likevel! Du kan jo blogge fra mob`en...hehe..
Strikk fana genser eller jakke , de er så fine ;) har hatt til alle mine tre. Minsten fikk til dåpen med lue og leggvarmere i en fin blåfarge og off-white;)

ha en flott uke :)

Nr. 5 sa...

Uff, er kjipt å være uten kamera. Går ikke lenge før abstinensen kommer snikende da - og redselen for å gå glipp av noen ekte kodak-moments :)

Men greit å få benyttet anledningen til å få seg et nytt og bedre da :)

Fint rom var det iallefall.

Klem fra nr. 5

Evami sa...

Heldige gutten din da,få seile med "Grusomme Gabriel" Båten,han prater vel om det enda tenker jeg:)

Så synd med kameraet ditt da,men trøsta er at noen speilrefleks-kamera begynner å bli billige nå da:) Spørs hvor kresen du er på modellene...

Rommet til storebror er perfekt til en liten sjørøver,for en drøm å sovne til Kaptein Sabeltanns`s tokt:)
Kan tenke meg at det er noen tokt som blir foretatt på det rommet der:) Herlig...

Fanatrøa er så fin,har en til storebror her i huset,men han nekter å bruke ull... Så jeg håper at minstemann ikke blir like vanskelig der..

Spennende å se hva du velger å bruke sine kreative evner på:) Ha en flott,kreativ uke:) Klem Eva

Min verden sa...

Må bare kondolere med kamera og håper at jeg snart kan gratulere deg med et nytt speilrefleks! Jeg krysser fingre (og håper at jeg snart får kjøpt meg et også... ;)) Hanne

Inger sa...

Hei Borghildpia
Fordi bloggen din er et inspirerende stopp i blogosfæren, vil jeg gi deg en award for "Brilliante weblog". Du finner den på bloggen min Heimeriket.

Anitas hus sa...

Hei,
Kjedelig med kamereat:( Vi har ikke internett for tiden og det er sååå kjipt det oxo. Blir dårlig med blogging. Men nå er ferien over, så da sniker jeg til meg en liten hilsningsrunde på jobb;)

Rommet til Sjørøveren din er jo så fint og kan tenke meg at det var stas og få være med båten til Kjuttavika... Våre "små" håpefulle har vokst i fra Kaptein Sabeltann for noen år siden, men når "fjortisen" var lita dro vi til Kristiansand Dyrepark med henne, men vi måtte love på tro og ære at Kaptein Sabeltann hadde reist bort på ferie... Hun var livredd stakkars, hihi...

Har ikke vært så kreativ om dagen jeg heller. Holder på å bære stein og jord på baksiden av huset så det er ikke overskudd til så mye annet om dagen.

Ha en fortsatt fin uke!
Klem:O)

Huset på toppen sa...

Så utrolig synd med kamera ditt!! Og du,for et flott sjørøverrom gutten din har, alletiders:-)

Ønsker deg en fin tirsdagskveld!!
ps.det er en award til deg hos meg!!

home 4us sa...

Du har fått en award hos meg:)

Karen sa...

Hej

Så dit indlæg hos en anden blogger om at du også ønskede STOF og STIL butik der hvor du bor..
Vi har en super handels hjemmeside både i Norge og Danmark og Sverige hvor du kan købe alle stofferne :)
Kig under www.stoffogstil.no
I Danmark har vi 5 butikker.(Og stof 2000 har intet med os at gøre).
Jeg er selv blogger og hvis du har lyst kan du besøge min side:
karenklarbaeksverden.blogspot.com

Mange hilsner
Karen

Hometextiler buyer/designer
Stof og Stil

Hr. Kristian S. Skeie sa...

Jeg har også et ødelagt kamera liggende på bordet hos meg nå, men det har jeg ødelagt selv... Pang - rett i betongen og history ;) Ellers, nice blogg.

silje-sin sa...

Hei Borghild:) Huff, de småtrolla! De kan være litt rampete ja. Men nå har du ihvertfall en god grunn til å kjøpe nytt kamera:) Flotte bilder fra barnerommet. Sabeltann (eller satan, som ferdinand kaller han) er helten her i huset også! Klem fra silje.

Karen sa...

Hej igen

Jeg elsker da mit job hos Stof og stil. Bare udvikle og lave det nyeste jeg tror vi kan sælge.
Jeg kunne se du ikke kendte forskellen på os og Stof 2000. De har også mange fine stoffer men de 2 butikskæder er ganske forskellige.
Jo du har ret der er en butik lige uden for Ålborg. Men også en i Århus, Herning, Odense (genåbner lige om lidt i nye lokaler) og i Roskilde....og så er der en i Malmø.

Må jeg linke til din side?

Jeg synes du laver en god blog og jeg har besøgt den flere gange før i dag.

Jeg har ikke selv været på så længe, men jeg synes det er en fed måde at komme i kontakt med andre med samme interesser.


Stor hilsen herfra Danmark
KAren

Flower Power sa...

Det var jammen et flott rom ja, jeg likte veeeldig godt teppet og putene fra Green Gate.

Sååå synd med kameraet!! Men som du sier, det er jo en unnskyldning til å skaffe seg et nytt:)

Kardemomme sa...

Ser du har linket til Heather Bailey som var helt ukjent for meg, men guuud for noen lekre ting hun syr!!! Det kaller jeg kreativitet..Så utrolig inspirerende! Takk for tipset :)

Fru Fjeldhammer sa...

å ja, ser det med gyngehesten, har sett flere som har malt den hvit. Helt enig med deg, hadde ungene vært mindre hadde blitt kjøpt inn en slik!!
Bare elsker den turkise fargen på det bilde altså!!

klem

Min verden sa...

Jeg håper du snart er på igjen og at nytt kamera er nær forestående :) Lykke til. Hanne

fru Pink sa...

Å, nei så kjedelig med kamera! Håper du er raskt på pletten igjen med et nytt da!!
Så jo linken i innlegget ditt om heather b som hadde startet nettbutikk vet du - og der inne var det jo reneste paradis! Gleder meg sånn til å få dem!! Har jo fulgt med på bloggen hennes lenge, men ikke fått med meg butikkplanene.
Herlig gutterom du har laget:)
Fortsatt god helg:)

Smilla sa...

Fin blogg du har!
Knalltøft med kaptein sabeltann over senga - tror jeg skal finne på noe lignende til min lille sjørøver :O)