søndag 14. september 2008

Høstkos!

I Gave-alongen er vi blitt bedt om å fortelle litt om hva vi forbinder med høstkos. I mitt tilfelle (og sikkert mange andres) er høsten en utrolig frisk årstid, og vi går faktisk mange flere turer om høsten enn resten av året.
.
Naturen viser noen av sine fineste farger...

...og turene våre går ofte til gapahuken i skogen. Barnehagen til våre søte små har et lite område der med alt fra slengtau, klatretau, stolper til å klatre på, grillsted og ikke mindre enn tre gapahuker.

Blåbærplukking står også på programmet, selv om alle bærene går i små mager og ikke i fryseren;-)

Etter turene er dette det jeg koser meg med:-) En god kopp kaffe mocca, pledd over beina og noe strikketøy. (Nå som jeg er blitt så 'flink' til å hekle, hender det faktisk at det er hekletøy også;-) Og for å få maks kose-effekt må det selvfølgelig være fyr på peisen:-)

Jeg tror ikke jeg er alene om høstkosen min, og selv om jeg vanligvis ikke tar med høstfargene inn (er fortsatt mest glad i lys blått/rødt/rosa/grått/hvitt sånn interiørmessig), så kan jeg gjerne fylle vaser med rognebærgreiner eller bare tørre kvister.

Om min hemmelige venn ble noe klokere av dette, vet jeg egentlig ikke, men høsten er iallfall KOS på høyt plan!!

Til slutt må jeg bare si at vi har litt nettproblemer for tiden, så vi surfer på naboens nett, og det faller ut hele tiden, spesielt rett etter at jeg har skrevet en kommentar til noen og taster 'send'. Utrolig irriterende!! Men vi har kontaktet 'nettansvarlig', dvs en kompis av mannen, så jeg håper det ordner seg snart;-)

Ha en flott høstsøndag!! Klem B:-)

26 kommentarer:

Bak en Sky sa...

Så hyggelig et innlegg!!!Fikk skikkelig høststemning jeg!!Håper du får en fin Søndag!!

fru Pink sa...

Fine bilder- lysebrunt teppe og lyseblå kopp var så fint sammen!
Ja, faktisk synes jeg også at høsten er fin, selv om jeg føler jeg har fått alt for lite sommer i år. Men peis, kakao og pledd er fint det og:)

tinemor sa...

Jeg er så enig.
Beste kos er etter en tur å hygge sseg med en kopp med noe varmt, pledd og for min del, et blad.
God søndag til deg!

MissValentin sa...

Hei

Ja, det så koselig ut asså!
Jeg har startet og hekle jeg også, kom og ta en titt :D
Lærte meg det for to uker siden :D
Og er såå stolt..
Hehe..

Ha en super kveld da

Linker deg jeg

Klemmer fra Melissa

tintin sa...

Jeg er ikke så veldig glad i høsten i utgangspunktet, skulle ønske sommeren var lenger, men når den først er her så er det kos å kose seg litt ekstra med noe varmt i kopppen og fyr i peisen under et deilig pledd. En overraskelse til deg på bloggen min. Kom å se da vel!

Huset på toppen sa...

Så koselig høst stemming du har, Ja,jeg er så enig så enig. Nå som høsten er her for fullt er de koselig med masse lys og tente lykter !! Liker best sommeren,men kan ikke klage i år! Høsten så langt har vært utrolig fin,sol,og fine farger i naturen både på trærne og på marken!!

Ha en fin søndagskveld!

liven sa...

Så koselige bilder!!
Høsten er fin til turgåing!! er mye flinkere nå enn jeg er om sommeren!! Men sommeren er alikevel min favoritt årstid:o)
Har hatt en flott september hittil i år og kunne det bare fortsette:o)

Ha en fin kveld og en ny fin uke:o)

SOFIESHUS sa...

Joda kjenner meg i beskrivelsene dine når det gjelder høsten. Høsten er min favoritt årstid, så jeg tar også litt av fargene inn i en liten periode, til høsten så og si er over. Men jeg er mest svak for det blå og hvite med duse naturtoner og litt rødt innimellom.
Ha en fin høstkveld!

Anita sa...

Ups! Har helt glemt å lage ett sånt innlegg jeg! Men håper at min venn finner ut av det allikevel! Drikker ikke kaffe jeg da, men ellers tror jeg at jeg koser meg på samme måte som du! Nå drikker jeg light og skal ta frem heklingen min!! Ha en strålende høstkos uke! Klemmer!

Hulda sa...

Her var det virkelig kos, både ute og inne. :) Har selv vært på fjellet i dag, helt herlig med alle de flotte fargene i naturen.

Fine bilder du viser, med god stemning. :) Håper nettproblemene retter på seg!

Ha ei fin ny uke, Borghild!

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Høres ut til som perfekt høstkos det du beskriver.Jeg bytter ut kaffi med te da...Var på hytta og gikk på tur,kos ved peisen,med bok,te og sjokolade...Herlig!Ha en fin uke!
Hilsen Linda :))

Evami sa...

Heia:)

Vi har også vært på tur idag,og det ble en god kopp kaffe-chocolate å varme seg på når en kom hjem igjen:)

Ser ut som det var en perfekt tur,kjekt å ha slike aktivitets nuligheter i nærområdet:) Klem Eva

Livet er heeerlig sa...

Så koselig :)
Fikk virkelig lyst å joine deg med den kaffen og strikketøyet mitt hehe
Ha en fantastisk flott søndagskveld
*Siv*

Anitas hus sa...

Herlige bilder!
Ser at du koser deg utover høsten. Synes blåbær bilde av sønnen din var helt herlig:)
Ønsker deg en fin uke!
Klem:O)

Anka sa...

Dette er helt klart favoritt årstiden:) Koslige bilder og tekst.

Jeanette sa...

Så koselige bilder du viser:)) var innom en butikk i byen i går, der d selger greengate ( og ODD MOLLY ) fikk se høst katalogen til greengate, utrulig mye fint!!:)) og ja jeg kom ut igjen med en OddMolly strikkejakke... Hjelp!!! Visste du forresten at nr som står bakpå plaggen til Odd Molly er artikkelnummer!?!
På jakken jeg kjøpte stod d 528, den må du se om du ser, dritfin!!!!!:)
Vi hørs!!
klem

happy in pink sa...

mmm...fikk lyst på den koppen med mocca;)

Jeanette sa...

GRATULERER:)))
du var en av d heldige, send adressen din til epost adressen min så kommer d snart en pakke i posten til deg:)))
klem og fortsatt fine torsdag`s kveld:))))

Grip dagen sa...

Det er deilig med høst ja. Særlig når ingrediensene er fint interiør, håndarbeid, fyr på peisen og kaffi. Da er livet godt å leve!

Jeg hadde en deilig høstdag idag. Kl 8 tikket det inn melding: "Eplekaka er i ovnen, kommer du bort en tur?"
Jeg tilbragte formiddagen med venninner. Vi hadde god mat, eplekake, kaffi, levende lys og håndarbeid. -Og skravla gikk, selfølgelig. Timene fløy avsted, helt til vertinnen skulle på jobb.

Slike besøk er vitamininnsprøyting!

Kos deg videre med kjekke høstaktiviteter!
Klem Marit

Cathrine sa...

Heisann!
Ja det er kjekt med litt høst,fyre opp i peisen sitte med et pledd og varm kakao.
Liver er herlig:-)
Ha en superfin helg!
Klem Cathrine

Hespe sa...

Hei Borghild!
Så herlige bilder du viser - høsten er en flott tid, med alle sine vakre farger. Deilig å ta en tur i skogen, og komme inn og nyte en kopp varm kakao...

Ønsker deg en herlig helg!!

Klem:o)

Mor Kari sa...

Jammen kan høsten være en fin tid! Vil bare si takk for at du er en av de som har inspirert meg, så jeg i dag har åpnet min egen blogg!!!Spennende!(har linket deg, selvfølgelig)

Anonym sa...

Ditt paket blev postat idag...den som väntar på nått gott..hihi:)

Din hemlige vän!

Merete sa...

herlige bilder som viser akkurat det som eg forbinder med haust :o)
fin mandag til deg!

Ann-Cathrin sa...

Flotte bilder!! Så stemningsfulle og vakre:) Fikk skikkelig høstkosstemning av de:)

Hespe sa...

Hi, hi - ikke natt for meg enda, innlegget ble skrevet i natt, og i kveld blir det først Grey's Anatomy...

Fortsatt fin kveld til deg!

Klem fra Hildegunn