mandag 8. september 2008

Lampeutfordring!

Jeg har fått lampeutfordringen (beste lampekjøp og historien bak) fra både Den gode feen, Magny og Lykkehuset, og jeg må si at den utfordringen var jammen en hard nøtt å knekke! Vi har nemlig ikke mange lamper i huset, eller, vi har jo noen, men stort sett bare spotter eller sånne plafonder, og ingen som jeg vurderer under kategorien 'godt kjøp';-)
.
Denne lampa henger over spisebordet. Den ble igjen etter de gamle eierne, og siden den vi selv hadde var ganske lik, så ble den bare hengende. Ingen favoritt.

Og denne mor/datter-lampen står i et hjørne i stua. Det er som regel kun den vi bruker til vanlig, og selv om den ikke er særlig fin, gir den utrolig bra lys. Heller ingen favoritt.
Hvis jeg velge en lampe som er en favoritt, må det vel bli denne. En svært ekslusiv lysekrone fra Ikea. Nå skal det sies at den fortsatt ligger i esken, og det har den gjort i nesten et år nå... Historien bak var at den inngikk i oppussingsplanen på minstemors rom, og vi kjøpte lampen før vi overtok huset. Vi husket jo ikke at det ikke er all verdens takhøyde på rommet hennes, men mannen mener fortsatt at det skal gå greit å henge den opp. (Han sier vel noe annet den tredje gangen han stanger hodet i den;-)

Men vi venter altså fortsatt på elektrikeren... Sånn går det vel når vi 'ansetter' svogeren;-) Neida, han har tatt vaskerommet og det viktigste, så han får ta resten når han har tid og lyst. (Men hadde min svigerinne lest bloggen min, hadde vi vel hatt han på døra innen en time, he he;-)

Jeg har ønsket meg lysekrone i mange år, og kunne tenkt meg det både på spisestua og stua, men min kjære er ikke enig! Dermed måtte jeg bare kjøpe disse liftgardinene, og jeg kan nå si at jeg har opptil flere lysekroner i huset, og alle henger på badet;-)

Ha en lysende kveld!

17 kommentarer:

Karen sa...

Lysekrone gardiner...det er dog det fedeste jeg længe har set.
Så FINE.

Karen

Bak en Sky sa...

Mange fine lyskilder her gitt!!;)den liftgardinen må være den tøffeste jeg noen gang har sett!Kjempe lekker!!!

Huset på toppen sa...

Herlig lampe innlegg fra deg i dag!!Ja det gjelder å være kreativ så finner vi som oftes løsninger vi er sånn noenlunde fornøyd med:-) Lekker liftgardin,det passer jo perfekt hos deg:-)

Ha en fin uke, og god natt!!

Lena sa...

Mye fint lys:) Ha en fortsatt fin dag:)

tinemor sa...

Kjenner til den ja.
Jeg elsker lysekroner, men min kjære deler ikke den smaken med meg heller, så da blir det så som så med det her i huset også. Men den liftgardinene din var jo super!
Hvor har du fått i den?

Ann-Cathrin sa...

He he for en tøff liftgardin:)! Den var virkelig morsom! Her er det heller ikke mye lamper..mest downlights og det som er ellers er ikke noe å vise fram:)

marie sa...

De gardinene var virkelig kule!

liven sa...

Fine lamper og den liftgardinen var jo en flott løsning:O)

award til deg hos meg:O)

tinemor sa...

Det ligger noen awarder til deg inne hos meg
;-)

Cathrine sa...

Ikke enkel sak å finne lyskroner.
Har gjerne kunnet kjøpt meg en,men har ikke blitt prioritert..
Ha en fortsatt fin kveld og god helg

Hulda sa...

Lamper må man jo ha, syns den på det øverste bildet var stilig. :) Jeg har ikke lysekrone for elektrisk lys, men har en som kan være kubbelys i. Den henger på kjøkkenet.

Jeanette sa...

Den liftgardinen var knalltøff!! :))) alltid mye fint hos deg:))))
Ha en flott helg!
Klemmer

fru Pink sa...

God kveld i stugu!
Neida, ble ikke så altfor ille den tollen altså; 209 kr! Og for 40 kr meteren var jo det helt greit:)
De er SÅ fine!

Klem, A.

CosiFanTutta sa...

Hei, veldig fine lamper og en gøyal lift gardin. Du har en skikkelig flott blogg, må linke deg så du ikke går i glemmeboken :o)
Ha en fin helg!

Evami sa...

Har man ikke en favoritt lampe,så er det jo mange i denne übekule liftgardina:)

Og jeg kjenner meg igjen i det du skriver under her,rekker ikke legge igjen så mange komentarer etter at man begynner å jobbe,men det er koselig å bare lese også:)

Ha en flott søndag:) Klem Eva

prinsessa sa...

Lysekrone står høyt på ønskelisten her. Men har liksom ikke funnet den rette enda. Eller et er ikke helt riktig - den rett koster over 6000 og blir aldi aktuell he he

Solstad sa...

Stilig liftgardin :) Ønsker meg lysekrone jeg også ....men min make sier vi har nok med den gamle som heng på kjøkkenet....den er i bondefarger :( ...men kanskje en dag hi hi..
Ha en god søndag !