lørdag 6. september 2008

Hageinnlegg i september!

Litt tidligere i sommer bestemte jeg meg for å beise trekassene på terrassen. Det tok sin tid før beisen kom på, men det ble iallfall gjort denne sommeren;-)

De fleste blomstene jeg kjøper, går i rosa, og minstemors støvler er jammen rosa, de også! Og hun hjelper (??!!) mer enn villig til med hagearbeidet. Hun er for eksempel kjempeflink til å grave i jorda... og plukke blomster... som ikke skal plukkes...


Kassene ble beiset grå, og ble straks litt mer 'sink-vennlige'. Har også hengt de små hageredskapene på siden, så trenger jeg ikke gå så langt når jeg trenger dem. (Som er sånn ca to ganger i året;-)

Neste prosjekt er som dere kanskje skjønner terracotta-krukkene. Har gått over én av krukkene med litt hvitmaling, men malingen jeg hadde var ikke spesielt bra til dette formålet, så jeg får finne en annen...

Ellers så røyk alle krukkeblomstene sist helg, og det var egentlig deilig å få de vekk! Jeg har ikke akkurat vært superflink til å vanne de siste ukene, og dette bar de (selvfølgelig) preg av...

Jeg glemte(!!) også å takke for alle koselige kommentarer på jubileumsinnlegget!! Det var kjempehyggelig å lese, og det er veldig gøy at så mange gidder å legge igjen kommentarer til tross for at jeg ikke er så flink til det selv for tiden. Etter at jeg begynte å jobbe 100% rekker ikke tiden helt til, jeg blar meg gjennom en del blogger, men legger nok ikke igjen kommentarer så ofte som før:-(

Ha en fortsatt god helg!! Her har vi vært uten nett et par dager, så nå har jeg akkurat hatt en superspeedy oppdatering via NIB:-) Klem B:-)

21 kommentarer:

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Tenker det er temmelig travelt med full jobb.Kan forstå at du ikke rekker mye blogg da.Nydelige bilder hos deg.Flott kurv til di rosa blomstene.Kodelige kasser,flott med hageredskap på siden.Har prøvd å male krukker på jobb,men det flassa av etter en stund.Ikke lett det der.
Her ble det også mye rosa i krukkene.Må snart ta dem inn for overvintring.Dronning Ingrid og hennes medsøstre.
Ha en fin helg.Hilsen Linda :))

liven sa...

Så fine kasser du har!!
Så greit med redskapene hengenes på siden!!
Har malt en del krukker.....både ute og inne!! Men terracottaen skal få være som den er.......har ikke så mange altså!! Synest den blir litt tøff etterhvert med hvitt belegg!!

Ha en god natt og en fin dag i morgen:O)

BROCANTE sa...

Heisann. Ja den tiden strekker aldri til. Så fine kassene dine er - god ide med kasser. Minner meg om da vi var små og lagde dukkehus av gamle kasser.

Anita sa...

Såå koselig!! Kassene er kjempefine, fin grå! Ha en flott søndag! Nå skal det jobbes;o) Klemmer!

Fjordheim sa...

Ja det er travelt med full jobb og små barn. Blir ikke tid til noe særlig annet i hvert fall.
Koselig på terrassen din. Det er jo flott med rosa blomster og ikke minst, rosa støvler.
Kassene ble fine med litt grått på. Det var lurt å henge hageredskapene opp på en kasse. Har en de i nærheten så kanskje en bruker de litt oftere. Nei jeg er ikke noe hagemenneske, så det hadde nok ikke hjulpet.
Ha en flott søndag :)

SOFIESHUS sa...

Du har jo bare gjort en fantastisk jobb ute. Det var bare helt utrolig lekkert. Kan tenke meg at du koser deg og nyter synet:) Godt å høre at du også har slike gode hjelpere ute. Mine 2 er av samme kaliber. Men men de må jo prøve seg, selv om det ikke alltid er like kjekt;)

Ann-Cathrin sa...

Så fine kasser:) Du har pyntet så fint. Hageredskapene er jo også dekorative der de henger:)

sologbolig sa...

Så koselig du hadde laga det til på terrassen din. Ja, her går det nå mot høst, merker at eg blir slappere med hagearbeid nå , og dessuten har eg hatt det kjempetravelt i det siste, det ser eg at du også har hatt.Jaja, det kommer vel noen roligere dager innimellom. Ha ein fin søndag.

Ingrid sa...

Hei! Her var det mye fint å se siden sist (som er ganske lenge siden). Kjempestilig bilde du har laget til soverommet... så ut som det var litt jobb!! Hehe..
Fint med trekasser på verandaen også.. :)

Bak en Sky sa...

Du henger i skjønner jeg!!Den blomsterkassen i hvitt forelsket jeg meg i!!Nydelig!!Hvor kommer den fra mon tro??

Camilla sa...

Åh...det er godt med hjælp. Min søn Anton på 15 måneder, er også rigtig sød til at hjælpe med alt hvad han kan komme afsted med.
Rigtig fint lille efterårs hjørne du har i din have.
Mange hilsner
Camilla

Jeanette sa...

Hei, lenge siden!!! så flotte bilder - artig med d rosa støvlene og at du liker så godt rosa blomste... har hatt en rosa periode jeg også etter at lille Mia kom til... bilder fra stuen kommer.... her går det i hundre med babysvømming, foreldremøter,fotballkamper og ja tiden strekker ikke til... men har nå endelig funnet butikken og gardinstoff, så nå blir d nye gardiner både i stuen og kjøkkenet!!:) d ene drar d andre med seg:)
Ha ei kjekke veke så hørs vi snart igjen..
Klem

Hulda sa...

Kassene dine ble veldig fine, og passer jo godt til sink. Skjønner godt at du er opptatt om dagene, med mye jobb, også det hjemme før og etter. :) Har samme "problem" selv, det er ikke så mye tid som før. Men, jeg blogger og legger igjen kommentarer når jeg kan. :) Flott innlegg fra deg!

Livet er heeerlig sa...

Kassen ble utrolig fin :)
Ang terracottapottene. "Male" de med kefir, da ser de litt mer brukte ut...
Har ikke testet det selv, men kanskje verdt et forsøk :)
*Siv*

Kari sa...

Åhh så fott du har det på terrassen :)
Kassene ble jo nydelige !!

E:-) sa...

Hei,

Har sniktitta inne på bloggen din en stund, men nå får jeg ta å legge inn en kommentar:-) Kjempefint du hadde det på terrassen din da! Lekker kassehylle:-)
Gleder meg til å få tatt i bruk terrassen min neste år. Nå ser den bare ut som en stor danseplatting...

Grip dagen sa...

For en herlig kombinasjon:
Grått, hvitt og rosa!
-Nydelig!
Jeg likte ekstra godt redskapene som hang på siden. Kjempelurt!

Her er det ennå sommer i krukkene. Rosa pelargoniaer blomstrer som det skulle være midt i juli!

Ha ei fin uke!
Klem Marit

Jill sa...

Koselige hagebilder!
Nei, bloggetiden er det så som så med her i huset oxo.
Koser meg med litt "stjålet" tid innimellom :-)
Ha en fin dag!

Randi sa...

Ååååå, så fint det ble! Sånn eske er jeg på utkikk etter jeg også. Må bare finne en som passer akkurat.
Ja tiden er vel inne for og rydde uteomerådet, men her fikk vi en ny sommer. Så plutselig blomstrer alt som aldri før, så da får det stå en uke eller to til.:-)

Ha en fin dag.

Kardemomme sa...

Jeg har også kastet innholdet i alle krukker på terrassen..Har i stedet fyllt opp sinbøttene med rognebærkvister..Nå er det høst, men ååå så koselig det er..Fyrte på peisen for første gang i går.

ha en fin dag..
Hilsen Kardemomme :)

Elzie sa...

Vad fint du gjort. Nej, sommarblommorna brukar itne vara så fina så här års. Men jag har mest pelargoner och dom står sig gott.
Låter så härligt med lilla minstemor som hjälper mamma i trädgården *s*.
Jag hoppas ni får en skön vecka.
Kram Elzie