mandag 13. oktober 2008

Genser som kløøøør!

-Maaammaaa!! Jeg vil ikke ha denne genseren, den kløøøør!!
Flere som har hørt dette, eller?

Lite hjelper det at genseren er i den fineste alpakka-ull, og at jeg satt opp halve natta for å lage oppskrift til den. Jeg måtte nemlig få med meg en episode av Alias (en serie jeg forøvrig aldri har fulgt med på, verken før eller siden). Der hadde nemlig Jennifer Garner på seg en genser som fanget oppmerksomheten min, og jeg måtte løpe for å hente blokk og blyant, slik at jeg kunne prøve å tegne ned et slags mønster...

Måtte vente utrolig lenge på at Jennifer Garners skikkelse skulle vise seg på skjermen igjen, men jeg fikk da skriblet ned noe, og voilá, så fikk denne genseren se dagens lys!

Men nå blir altså genseren forvist til skapet igjen, måtte bare skynde meg å ta noen bilder før tålmodigheten tok slutt... Og nå satser jeg altså på at minstemor om et par år ikke synes den kløøøør...

37 kommentarer:

Anita sa...

Åh, den var kjempefin! Har en her også som ikke får tingover hodet engang før det klør, er sånn selv også da, så skal vel ikke si noe;o) Ha det flott! Klem!

Livet er heeerlig sa...

Oioi selvdesignet genser, den må man si :)
Den ble KJEMPEfin!!!
Ha en trivelig tirsdag
*Siv*

Kaffi og lokalen sa...

Genseren var kjempefin!! IMPONERT over at du kan skrible ned litt til Alias og få et slikt resultat. Her i huset funker kun ullundertøyet som har bomull på innsiden (fåes bl.a på Cubus).....for det meste kløøør!

Hespe sa...

Nydelig genser!! Litt av en jobb, å klare å få tegnet et så flott mønster, via noen klipp i en film...

Ha en flott dag!

klemmer :o)

Den gode feen sa...

Så utruleg skjønn gutt med nyyydeleg genser. Synd at den klør...Kva om du kjøper ein tynn bomullsgenser med høg hals som han kan ha under? Er jo for gale at noko så fint ikkje skal brukast før om lange tider! Ha ein fin tirsdag.

Hulda sa...

For en nydelig gutt du har! Virkelig skjønn. :) Genseren er også så flott. :) Du er flink som har laga mønsteret. :)

Anonym sa...

Kjempefin genser!
Som iherdig Alias fan må jeg si at jeg husker denne ganseren godt!
:)
Morsomt, den er utolig presis!

Kjempe fin blogg, jeg er bare en av "kikkererne" :) Forstår virkelig ikke hvordan dere får det til, jeg er utrolig imponert. Alt dere får gjort +++ at dere får tid til å "dokumentere" det også!

Ha en fin uke!

MonaLisa sa...

Oj.. ja det må jeg si. Genseren er helt genial, og du er jo så kreativ at andre her må skamme seg ( les; meg )Fu flate så gøy a gitt :0 Joda har vært der som vi sier, så sent som 0745 i dag faktisk. En nydelig rosa ull kjole jeg hadde kjøpt gjennom LANSTIL sist vinter. Men neida, det kløøøør så masse at jeg må ha fri fra skolen hvis den må være på. er det mulig spør jeg? Nå skal jeg henge den opp til pynt faktisk! Har forøvrig ett lenger 8 enn langt ) innlegg om mine julebøker i dag. Fant ut at det var blitt noen, og ville vise de frem. Stikk innom da vel... klem

Jill sa...

Har du virkelig designet den selv!!!
WOW!
Den var superflott, synd at den klør :-)
Harlige bilder!!!

Anonym sa...

Kjempefin genser!
Som iherdig Alias fan må jeg si at jeg husker denne genseren godt!
:)
Morsomt, den er utrolig presis!

Kjempe fin blogg, jeg er bare en av "kikkerne”:) Forstår virkelig ikke hvordan dere får det til, jeg er utrolig imponert. Alt dere får gjort +++ at dere får tid til å "dokumentere" det også!

Ha en fin uke!
Hilsen Linn

Anonym sa...

PS!

Takket være deg har jeg blitt hektet på Heather B!!!
Fikk nettopp tilsendt stoff til å lage "happy stacker".

Takk for tipset!

linn

Ann-Cathrin sa...

Så flott genser da! Utrolig hva de små synes klør;) Så utrolig flink du er da, tegnet mønster selv, jeg er imponert!

Ingrid sa...

Kjempefin genser!! Ikke verst at du har designet den selv da... Håper den blir brukt selv om unger sjelden tåler at det klør.. hehe :)

Anitas hus sa...

Hehehe... Jeg husker det så godt selv, kunne ikke fordra gensere som klør!
Men, det var jo fryktelig synd, for genseren var jo sååå utrolig fin. Også er jeg helt imponert over at du satt og tegnet mønsteret selv, virkelig flott!
Ha en fin dag!
Klem:O)

Randi sa...

For ett vanvittig kult bilde!!! syns jeg hører han, og ja sånn er det her også, men med myke klær under og null hals så har hun gått med det. Men hos oss er det Smart og dale falk som funker best.

Må bare si det igjen...helt rått bilde!! overgår det meste jeg har sett, for som oftest er det oppstilte barn som har stive smil...og roper inni seg DET KLØR, DET KLØR...hihihi

Ha en flott dag

Pssst..det er lurt og fjerne disse ekle lange bokstavremsene, som man må kode inn for å få lagt igjen kommentarer. Jeg har fjernet mine, til stor lykke for de som sliter litt.

Jeanette sa...

Det der kjenner jeg til, men så fin en genser og ikke minst guten med genseren,herlig!:)))
Ha en flotte kveld!
Klem fra meg:)

Fire Hjerter sa...

Nydelig genser.
Disse små skjønner ikke sitt eget beste gitt.

Ragna sa...

Så flott genser! Og Alpakkaull som er så deilig da - du får ta godt vare på bildene av barn med genser på i allefall :-)

Ida sa...

Den är superfin!! Kram Ida

Anonym sa...

Hei!Nyyyyydelig genser!Her kommer et tips mot kløende klær;Legg genseren i en pose i fryseren og når du etter et par dager tar den opp, skal den ikke klø lengere.Et kjærringråd jeg leste i et blad for lenge siden.Verd å prøve!;)Fin blogg du har, titter innom igjen!Anni Fizzle:)

Merete sa...

Fantastisk fin genser!!! og at du har laga mønsteret sjøl er jo heilt fanatstisk :o)
Eg likar så godt einsfarga genserar med fletter og anna strukturmønster, så denne falt heilt i smak her hos meg!

marie sa...

Jeg kjenner meg igjen. Strikket ei nydelig jakke til eldstejenta da hun yngre og den ville hun ikke bruke. Da yngstejenta kom håpet jeg at hun ville ha den, men i helga pakket jeg den bort, igjen. Brukt fire ganger på to barn. Sukk!

Genseren er nydelig. Håpe du er heldigere enn meg med arvegodset.

Camilla sa...

Det er da godt at du har to børn, når nu den første ikke vil have den fantastisk fine trøje på som du ahe strikket. Den er rigtig fin :-)

Mange hilsner
Camilla

Kardemomme sa...

Hei du :)
Takk for koselig kommentar..Så flott at du tok deg en tur innom meg slik at jeg fant deg igjen..
Du syr så helt nyyydelige ting!!!
Blomstene du sydde var helt skjønne..Jeg er ikke så flink til å sy ennå..Det er først nå etter inspirasjon fra alle dere flinke sydamene i blogglandia jeg har funnet fram maskinen min og bestemt meg for å bedre forholdet mellom oss ;)Har bannet og grått men har vært så ivrig at jeg ikke har gitt opp likevel og plutselig har jeg oppdaget at jeg klarer å sy enkle ting i hvertfall..Vesker og putetrekk har jeg produsert en del av nå..Ønsker deg en fin dag videre!
Hilsen Kardemomme

Anonym sa...

Jeg blir så inspirert av bloggen din!
Har funnet fram gamle håndarbeider og begynt å pusse opp møbler jeg har hatt stående i årevis.
Tusen takk for at du deler!
Genseren er nydelig. Gutten likeså!

Kirsi

Livy sa...

For noen herlige bilder av en vakker gutt!! Og du og du for en flott genser - helt nydelig!

tintin sa...

Så fin genser og sjarmerende gutt

Lovise sa...

Oj, den var virkelig fin. Dumt hvis den ikke blir brukt, men det er ikke så greit da....
Ha en hyggelig kveld.

Grip dagen sa...

Klør det så klør det.... Ingenting er verre enn det.
Nå synes ikke jeg at Alpacca klør da. Den er så myk som bare det.

Husker jentene mine da de stolt tok på seg sine nye Blånisseluer. Det varte ikke lenge før de begynte å gnikke seg i panna... Det klødde noe helt forferdelig. Stakkars blånisser som går i ull fra topp til tå!

Fint du skriver om støtte til kreft. Det er en skummel sykdom som ryster hele familien når den slår til. Den har dessverre slått til mange ganger i slekta vår.

Selv går jeg med rosa blonder på et skjerf fra Kristiansand. Det er "helt meg" og jeg føler meg så fjong med det på. -Og det klør IKKE!
Klem Marit

Pene Lene sa...

Så flott!!
Jeg har strikket en nesten lik til min pode. I organge. Oppskrift fra Kæk og klassisk børnestrikk. Jeg er overstadig imponert over at du klarte å komponere noe slikt selv. Og for et herlig teppe du hadde strikket lenger ned!
Nei, jeg får prøve å oppdatere bloggen så du får se. Din genser er dog mye finere. Du må begynne å selge mønster!

Livet er heeerlig sa...

Heihei!
Beklager sent svar, går litt fort i svingene her :)
Oioi nå måtte jeg vri hjernen litt hehe.
Du skal bo på First Marin ja, genial beliggenhet hurra!
* Gaten nedenfor hotellet ditt (dvs på Bryggen), ligger en stor TING butikk som er veldig kjekk!
* Gaten ovenfor har mange bruktbutikker som kan sjekkes ut. En del av de er litt dyre, men kjekt å kikke.
* Beveger du deg mot Torgalmenningen har du mange muligheter :
-Xhibition : Panduro, Åhlens, Black & White
-Galleriet : i en av de øverste etasjene er det litt forskjellige butikker jeg ikke husker navnet på. Men du har iallefall Mique der, en nipsebutikk :)
- i en av sidegatene ligger en ny butikk jeg ikke har fått besøkt ennå. Har bare siklet på ruten etter stengetid... First Floor heter den.
- Paralellgaten til Torgallmenningen : Birthe Bo. Koselig liten butikk med litt forskjellig Green Gate o.l.
* Hvis du kommer deg til Bystasjonen (forbi lille lundgårdsvannet og ved togstasjonen) :
- Kremmerhuset
- Fryd
______________________

Det var litt interiørbutikker :)
Det er jo litt andre spennende butikker også...
- Hvis du finner Telegrafen shoppingsenter (ved siden av Xhibition), ligger det 3 kjekke butikker i en klynge :
Noa Noa, til høyre for denne butikken ligger en butikk jeg ikke husker hva heter men som selger mye Marimekko. Til ventre er det en hobbybutikk.
- Ikke langt fra den blå steinen (gaten opp mot teateret), finner du knappehuset. De selger Coats garn + mye smånips som knapper, bånd,
- Gaten overfor Torgalmenningen (mot Johannesskirken) finner du en garnbutikk med godt utvalg hvis du er tom for strikketøy når du kurser (som om du får tid til det hehe).
- Laura Ashley i teatergaten

Var en tur på Stoff og Stil i dag, aiaiai altfor mye fint å velge mellom gitt. Synd det ikke ligger sentralt, da kunne du sikkert shoppet deg i hel. Har dere bra steder å handle hobbystæsj der du bor, eller kjøper du mest på nettet?

Huff dette ble langt og sikkert veeeeldig uforståelig.
Bare gi en lyd hvis du trenger mer forklaring eller tips om andre typer butikker :)
Ha en fantastisk flott kveld og lykke til med Bergensoppholdet ditt hihi
*Siv*

Grip dagen sa...

Jeg vet flere sørlendiger som har tenkt på kombinasjonen Ikea + skolehus...
Jeg holder i utgangspunktet åpent fre-lør-søn. Men kan uten problem holde åpent utover dette.
Jeg stortrives jo i huset!
Det er bare å komme med ønsker!

Legger ut flere bilder fra huset i morra.
Ha ei fin og kreativ helg!
Klem Marit

tulla i skogen sa...

du.jeg har sett litt på bloggen din nå.og kom over noen fine lysposer du hadde lagd(25 feb) vil du dele oppskriften din med meg??

ha en fin helg:-)

Randi

Heidi-anitha sa...

For en vakker gutt... og nydelig genser...:) forstår deg godt at du ville strikke denn mye yndlingen.. Håper den vil sitte på en stund da i allefall:)

Kjempefin blogg! Håper det er ok at jeg legger deg på min liste?

Klemmer White vintage. Heidi-anitha

Tove sa...

hihi, ja det var litt av en måte å få tak i et mønster på:) Og det med klær som klør... ja, storebroren i huset her ( stesønnen min på 12) har siden han var liten ( 3 da jeg traff ham) påstått han er allergisk mot ull for det klør, klør også gjennom mange lag med andre klær... Og jeg har forsøt å strikke til ham så mange ganger.., men er ferig med forsøkene nå.

Herlig sønnen din ser ut:) Flotte bilder av ham ( og genseren var også selvsagt kjempefin, som alt du lager blir)

Klem

pepperkverna sa...

Nydelig genser på herlig modell! Kløing er et kjent begrep hos vår 8-åring. Her rett og slett overfaller klærne til tider. I hvertfall alt som farmor strikker.....Hege

Smilla sa...

Nydelig genser til en flott gutt. Hva med en pologenser i bomull under- det bruker jeg til mine.