søndag 5. oktober 2008

Lat søndag

I dag har vi vært inne hele dagen (til nå iallfall), og ikke frister det å ta turen ut heller. Regnet pisker rundt veggene, og det blåser stiv kuling - minst!!
Derfor har jeg tilbrakt et par timer bak symaskina, og fått gjort ferdig noen bestillinger. Har også prøvd å begynne på nye prosjekter, for nå er det påmelding til julemarked, og jeg er litt i tvil om jeg rekker å lage nok til å melde meg på...

Minstemor har også latt kreativiteten få utløp i dag, og har tegnet:-) Forøvrig har både hun og storebror tasset rundt i undertøyet hele dagen;-)
.
Og i går var vi på besøk hos et vennepar som har blitt foreldre for første gang:-) De fikk en gutt som heter Emil, og det er jo bare herlig med babyer (helt til de griner;-)!!
.

Vi måtte selvfølgelig ha med en gave, og da var det vel ingen bombe at jeg hadde laget noe selv. Jeg strikket et teppe i lammeull (brukte garnet jeg hadde kjøpt hos 123knit), og så heklet jeg en remse som jeg formet navnet med. Vi har hatt sånne pledd til både storebror og minstemor, og har brukt dem MYE!

Nå er det snart middagstid her, og så får vi se hvordan ettermiddagen tilbringes, utålmodighetsfaktoren hos de to små begynner vel å bli rimelig høy av å bare være inne, he he;-)

God søndag!

23 kommentarer:

Ingrid sa...

Nydelig teppe du har strikket! Å forme navnet på den måten var jo genialt.. dekorativt og flott!
Ha en fortsatt koselige søndag! :)

Hulda sa...

Virkelig et supert teppe du har strikka! Så flott med navnet på, og nydelig kant rundt. Så flink du er! Minstejenta koser seg, ser jeg. :) Her har vi også vært hjemme og innendørs i dag. Skal børste hunden nå. :)

Anita sa...

Såå kos med sånne late dager! Teppet ble kjempefint! Her koser vi oss inne etter en liten formiddagsstund ute! Nå er det straks fårikål på tapetet! Kos dere videre!

Livet er heeerlig sa...

Hehe samme som her hjemme. To små i ull undertøy...
Det frister ikke å gå ut når det sludder!
Men vi må vel ta på oss litt regnttøy og ta turen om litt :)
Ha en fantastisk flott søndag
*Siv*

Fru Fjeldhammer sa...

Så fint teppe... det le de sikkert veldig glad for!! Du er flink!!

klem

Jeanette sa...

Lat søndag her også...stearin lys og bare kos:)))) nydelig teppe,det var bare helt skjønt!!:)))
Fortsatt fin dag:))
Klem

Camilla sa...

Åhjj...hvor fin. Det var da en rigtig god og meget personlig gave.
Mange hilsner
Camilla

Ann-Cathrin sa...

Så flott teppe!! Det må ha vært mye jobb? Så lurt og dekorativt med de bokstavene. Ha en flott søndag videre, får håpe de små er tålmodige;) Her har vi satt på jul i svingen, så nå sitter begge klistret foran tv;)

Anettes hus sa...

Hei! Her har jeg ikke vært før! Så flott blogg du har!!!
Jeg linker:)

Klem Anette

♥ H@rmoni ♥ sa...

Herlighet for et flott teppe! Dette må de ha blitt kjempeglad for! Kos med en innedag når det er ruskevær. Jeg har gått meg en tur, og det var hedigvis opplett for etter det har det pøst..
Kjøkkenet ditt var veldig koselig. er det blomster eller annet mønster på de liftgardinene på kjøkkenet?

tinemor sa...

Så nydelig teppe du har laget!!
Det blir nok mottakeren glad for ja!

Ida sa...

Wow vad fin filt du gjort med superfin kant, de måste blivit väldigt glada för den-helt underbar! Och så smart med att forma namnet så! Vi har också bara varit inne idag-skönt med sådana söndagar-har också börjat sitta bakom symaskinen med projekt inför jul, skall bli spännande att se dina!
Hoppas allt är bra och att ni får en bra vecka! Kram Ida

Lindas Hus.. sa...

Hei Borghild!Koselig å sitte foran
symaskinen på en slik ruskedag.
Var ute en tur i blåsten.Følte nesten at en lettet.Jeg har også så smått begynt å lage ting ved symaskinnen.Vi skal ha juleutstilling på jobb.Spennende.Koselig gave til Emil,flott med en ting som varmer.
Ha en flott kreativ uke!
Hilsen Linda :))

Hespe sa...

Høres ut som du har hatt en herlig søndag med masse kos :o)

Skal si du hadde strikket et nydelig teppe du hadde strikket til lille Emil. Foreldre og barn bl nok glad for det!!

Ha en fin, fin kveld videre, og en flott uke!

Klem:o)

Merete sa...

Deilig med late innesøndagar!! teppet du har strikka er heilt nydeleg og hekleremsa forma som navnet til babyen er ein super ide!
Nyt resten av søndagen ;o)

Kaffi og lokalen sa...

Det var et helt NYYYDELIG teppe! Kan tro de nybakte foreldrene ble glade... Inne-søndag her i huset også. Det regner jo sånn!! Håndarbeid, stearinlys og familiekos er jo ikke å forakte...:)

Bodil,hjem,hobby,hage sa...

Kos med innedager, men merker også det her hvis vi er for lenge inne en søndag at aktivitetsnivået stiger !!( og ikke minst lydnivået)
teppet var kjempefint! Strikket et til største gutte vår, og et nytt til småtten før han ble født. At jeg ikke kom på den ideen din om å hekle navnet på, han heter også faktisk Emil ;)

Ha en fin kreativ uke ;)

Cathrine sa...

Det er godt å kose seg inne når regnet pisker ned,vi hadde en bakedag i går. Klippet også til julestrømpen,skal brodere monogram på det. Men har ikke turt å begynne,går vel rett vest.
Du har iallfall teken på det meste,du er såå flink.
Ha en flott uke!
Klem

mali-mo sa...

For noen koselige bilder!!!! Kjempefint teppe du har strikket, og det var jo så smart med den hekleremsen til navn!!!!!

Er altfor lenge siden sist jeg var innom deg, litt rart, for her liker jeg meg så godt ;) Ha en fin uke!

Lena sa...

Åh, så nydelig pledd! Ha en fin uke:)

sandra sa...

så herlig bord og stol til de små:) teppet var kjempefint!! det hjemmelagde er jo bare helt topp!!!

Shabby Charm sa...

Ja, slike dager er så viktig å ha innimellom. Tror barna har så godt av det også. Bildet av datteren din var nydelig! Luen var også utrolig fin. Så flink du er!

Ha en fortsatt fin uke :-)

silje-sin sa...

Så nydelig teppe du har laget til den lille:) Du er vel kreativ!! Herlig bilde av lillemor også, det er nydelig med sånne inne-dager:) Ønsker deg en flott kveld:) klem fra silje.