lørdag 11. oktober 2008

Make it Pink

Oktober er 'Breast Cancer Awareness Month', og alle vil vi vel gi vårt bidrag. Noen av oss gir kanskje til de som har stått med bøsser i byen, noen kjøper en rosa sløyfe, mens andre igjen gjør helt andre ting...
Selv går jeg blant annet med armbåndet mitt, og så snublet jeg over en flott nettside her om dagen. Craft Stylish er ikke bare en nettside med gode håndarbeidsoppskrifter og idèer, men de har også gitt leserne en utfordring: Make it Pink! Og der henger jeg meg på!
.


Man kan laste opp rosa håndarbeidsprosjekter, og for hvert prosjekt (inntil 5 per person), gir CraftStylish èn dollar til Susan G. Komen for the Cure. Så dette er både en god og artig handling:-)

Jeg har allerede lastet opp fire bidrag, og her er to av dem:
.
Jeg strikket to par av disse tøflene, ett i rosa og ett i hvitt, som en barndomsvenninne skulle få da hun fødte tvillingjenter. Men da jeg endelig fikk rotet meg til å få de ferdig, var jentene så store, at disse slett ikke kom til å passe. Så da ble de lagt ned i en av mine (store!) esker med garn, og jeg hadde rent glemt de, før jeg fant de igjen for et par dager siden da jeg lette etter disse:

Dette er jo skikkelige Pink Ribbon Socks. Jeg strikket dem for over et år siden, men har aldri tatt dem i bruk. Jeg 'glemte' nemlig at jeg har litt fotballegger (selv om jeg aldri har spilt fotball;-), så oppleggskanten er litt i trangeste laget for meg. Jeg får de greit på, men synes det blir litt rart likevel;-) Hvis noen andre har lyst til å strikke dem, finner dere oppskrift her.
Ellers så finnes det en super side som heter The Breast Cancer Site Store. De har utrolig mye fint, og med julen rett rundt hjørnet burde det ikke være noe problem å finne gaver til både familie og venner, billig er det også.


Dette smykket, for eksempel, får man TO av for rett rundt hundre kroner!!


Dette koster også under hundrelappen!


Og disse søtingene kan man også få kjøpt:-)

Jeg har ikke bestilt noe herfra selv ennå, jeg kom tilfeldigvis over siden da jeg søkte etter en gave for litt over et år siden. Og så dukket den tilfeldigvis opp igjen nå! Men jeg synes jo det er en flott ting når man kan kjøpe noe fint, og så går noe av pengene til en god sak. I pose og sekk, liksom...

Jeg håper også at flere av dere får lyst til å bli med på Make it Pink! Èn dollar er kanskje ikke så fryktelig mye, men det er bedre enn ingenting!

Klem B:-)

19 kommentarer:

silje-sin sa...

Så nydelige ting du har strikket!! Helt skjønne:) Er helt enig i det med KK jul! Det var tasne greier! Håper julebladene som kommer i tiden fremover er bedre! Nei,nå må jeg snart komme meg i seng.. Sov godt! klem fra silje.

Anka sa...

For et fint innlegg. Må ta meg en tur på den siden for det var noen gode julegavetips der:) Så flink du er til og strikke. Og du... er ikke alene om fotball legger! Kaller det LRS syndrom som står for Låra Rett i Skoa, he he. Gos Søndag.

Mor Kari sa...

Nydelige ting du har strikket i rosa! Takk for tips om superfin "butikk" side.

Hulda sa...

Så flotte babysokker og sokker til deg selv. Syns de var kjempesøte. :)

MonaLisa sa...

Det var et flott innlegg og ett bra initiativ da! Skal inn å se. Flotte sokker du har strikka da... Sjekk bloggen min for dagens høsttakkefest, jeg er fortsatt litt satt ut og vet ikke helt hva jeg skal skrive til deg. Bloggen er fantastisk, som alltid.

Tina sa...

Utrolig søte sokker, og en fin greie det der. Takk for hilsning og melding på bloggen min, kjempehyggelig. Er spent på de dere løkene ja! Må bare fortelle at jeg betalte 20 kr for zinkbaljen, skjønner jeg har gjort et skup. Ha en fin kveld, mvh Tina

Bo med barn sa...

Der sa du det...Ro til å samle tankene er hva jeg trenger..:) Det er ikke uten grunn jeg liker rolige farger!

Ha en flott ny uke...her blir det hardjobbing:)

Jeanette sa...

Skjønne sokker:))
Ha en superfin uke Borghild:))
Klem j.

Jill sa...

Skjønne sokker, spes "pink ribbon socks" :-)
Heldige deg som har fått stoff fra HF, ikke somlet meg til å bestille noen enda.
Takk for flott llink!
Ha en fin uke!

Bente sa...

Heisan:)

Har hatt meg en laaang stund her inne hos deg...Du så flink du er...
du syr så mye fint..må være gøy å være så flink!!

ha en fin uke!
Klem fra Bente:)

Evami sa...

En dollar her og en dollar her blir tilslutt mange penger det BOrghild,så all ære til deg som bidrar:) Og setter lys på noe som er en del av hverdagen til mange kvinner:) Skal innom og sjekke den siden Breast cancer site store:)
Ser ut til at de har masse flott en kan kjøpe samtidig som en bidrar med en skjerv til en flott sak:)

Ha en fortsatt fin mandagskvel:) Klem Eva

marita sa...

Å sååå utrulig tjekt at du fant meg da , jeg vart skikkelig overasket da.Jeg viste heller ikke at du var en sånn dreven blogger.!!

Har nå sittet og kost meg med bloggen din,og er mektig imponert over alt du har laget.

Også artig å se at vi har en del felles intresser. Likte utrolig godt alle de fine kortene du har laget til konfirmasjon m.m , rommet sil Sander var også innbydene , mange gode ider .

Minste jenta mi ligger på et lite rom ved siden av rommet vårt ( det er egentlig et kleskott med vindu) Men planen er at hun skal få et større med tiden , jeg har også begynt å blanlegge det inne i hodet mitt he he.

Igjen glad for at du fant meg:-)

MNS

Anonym sa...

Siden jeg ikke har egen blogg så må jeg få takke så mye her for den nydelige jubileumsgaven jeg var så heldig å vinne. Både lyslykten og hjertet var utrolig fine og har fått plass på en knagg i gangen. Tusen takk.

Pelin

Anonym sa...

Below are couple of rewards and drawbacks extracted from several feedbacks from individuals who definitely have tried out the equipment.


Visit my site - adjustable dumbbell set

Anonym sa...

Applying the P90X bands you will burn excess fat faster and build muscle mass faster, and considering that they may be portable you'll be able to use them anywhere at any time.

Take a look at my page :: rubberized Dumbbells

Anonym sa...

Using the potential to execute approximately fifty
exercise routines, a built-in rowing machine and Bowflex's patented strength rod engineering, the Bowflex PR3000 seems to be excellent on paper, but does it present the standard of exercise sessions to achieve your required conditioning goals?

Feel free to surf to my page simply click the up coming post

Anonym sa...

Any one these days could possibly get in greater actual physical condition and
improve their overall health.

Also visit my web site ... http://www.getfitnstrong.com/bowflex-dumbbells/bowflex-selecttech-dumbbells-ultimate-home-exercising/

Anonym sa...

Fitness center memberships are notoriously high-priced too, so these weights are comparatively cheap objects given that they switch the above two possibilities.


my site - bowflex dumbbells

Anonym sa...

That report will not state nearly anything new, by now it really is clear
to most that more work out is warranted and valuable (notably within the elderly).


My weblog :: http://www.getfitnstrong.com/bowflex-dumbbells/3-reasons-bowflex-selecttech-552-dumbbells/